معرفی و دانلود کتاب جنگ درون: چگونه به افکار منفی خود غلبه کنیم؟

عکس جلد کتاب جنگ درون: چگونه به افکار منفی خود غلبه کنیم؟
قیمت:
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنگ درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنگ درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنگ درون: چگونه به افکار منفی خود غلبه کنیم؟

آگاهی، چراغ راه نجات انسان‌هاست. با کتاب جنگ درون، نوشته‌ی رضا فرسادپور، بر ماهیت افکار خود آگاهی بیابید و مسیر غلبه بر افکار منفی را پیدا کنید. نویسنده‌ی این کتاب از محققان و مدرسان پرسابقه‌ی دروس توسعه‌ی فردی‌ست. او می‌خواهد در این اثر ویژه، خط بطلان محکمی بر روش‌های غیرعلمی و شبه‌روان‌شناختی بکشد و مبحث غلبه و کنترل بر افکار منفی را از گذرگاه علم روان‌شناسی و به‌ویژه رویکرد درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد دنبال کند.

درباره‌‌ی کتاب جنگ درون

درست از روزی که از جهان پیرامون خود سر در می‌آوریم، سروکله‌ی افکار منفی نیز پیدا می‌شود. افکار منفی، بخش گسست‌ناپذیری از شاکله‌ی ذهنی انسان خردمند هستند. به عبارتی کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که ادعا کند به‌طور مطلق از دست اندیشه‌های منفی، اضطراب‌زا و آزاردهنده رهایی پیدا کرده است. اما باوجود ماهیت ناخوش‌آیند افکار منفی و با نقش نه‌چندان مطلوب آن‌ها در زندگی روزمره، چرا همچنان به این دست افکار دچار هستیم؟ رضا فرسادپور نویسنده‌ی کتاب جنگ درون سعی می‌کند برای این پرسش، پاسخی علمی و منطقی پیدا کند.

نویسنده‌ی کتاب جنگ درون قصد ندارد مانند برخی آثار شبه‌علمی و زرد، وعده‌های پوچ و توخالی برای رهایی از افکار منفی به شما ارائه دهد. کتاب جنگ درون، نه نقطه‌ای برای پایان دادن به افکار منفی، بلکه نقطه‌ای برای پایان دادن به جنگ و کلنجار با افکار منفی‌ست. با کمک آموزه‌های این اثر شما خواهید آموخت در ابتدا با افکار منفی ذهن خود کنار بیایند و پس از پذیرش وجود آن، همراه با آن‌ها بر سر میز تعامل بنشینند. رضا فرسادپور، نویسنده‌ی کتاب جنگ درون، خود از مشاوران به‌نام دروس توسعه‌ی فردی‌ست و از محققان جدی علوم ذهنی به‌شمار می‌آید. او در ابتدای اثر خود حقیقتی مهم و اساسی را یادآوری می‌کند: «آگاهی همیشه ما را نجات خواهد داد.» بنابراین اگر قصد کنیم بر سیر افکار منفی خود چیره شویم، ابتدا باید بدانیم فلسفه و خواستگاه چنین افکاری از کجاست؟ نویسنده‌، برای پاسخ به این سوال، با نگاهی کاملاً علمی و از دریچه‌ی نظریه‌ی تکامل به بررسی ماهیت افکار منفی می‌پردازد.

همچنین در این مسیر با ریشه‌ی تکاملی بسیاری از اضطراب‌های خود آشنا می‌شویم و تفاوت‌های بنیادین میان دو مفهوم اضطراب و استرس را برمی‌شمریم. چنین نگرشی به ما کمک می‌کند تا در برخورد با افکار منفی، دیگر خود را فردی تنها و جداافتاده از سایر ساکنان کره‌ی زمین تصور نکنیم. به‌عبارتی، کتاب جنگ درون به ما یاد می‌دهد تا افکار منفی را به چشم طبیعت مشترک میان تمامی آدم‌ها بدانیم. نکته‌ این نیست که در چه شرایطی با افکار منفی رو‌به‌رو می‌شویم، نکته‌ی مهم، آن است که چطور به آن‌ها نگاه می‌کنیم. در این نقطه، یکی از نظریات نوین روان‌شناختی و البته از پرکاربرد‌ترین آن‌ها در سال اخیر دست ما را خواهد گرفت.

نویسنده در بخش بعدی کتاب خود به معرفی این رویکرد می‌پردازد؛ رویکردی که این‌روز‌ها با نام درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد یا همان روان‌شناسی اکت شناخته می‌شود. با کمک نگرشی که روان‌شناسی اکت در اختیار ما می‌گذارد، پذیرش افکار منفی آسان‌تر می‌شود و به‌دنبال آن، روند تسلط بر افکار منفی راحت‌تر شکل می‌گیرد. نویسنده‌ی کتاب جنگ درون همچنین در ادامه، مجموعه‌ای از تمرینات آسان و کاربردی را در اختیار ما می‌گذارد؛ این تمرینات به‌طور ویژه در تسلط بر افکار منفی و گذار از حال بدبه ما کمک خواهند کرد.

به‌بیان کلی‌تر، سرفصل‌های کتاب جنگ درون قرار نیست ریشه‌ی افکار منفی را در ذهن ما بخشکاند؛ بلکه قرار است کمک کند تا افسار افکار منفی خود را در دست بگیریم و بدانیم آن‌ها آن‌چنان که فکر می‌کردیم، ترسناک، غول‌آسا و غیر‌قابل‌کنترل نیستند. به عبارتی این کتاب به جای خاموش کردن ساز ذهنمان، به ما یاد می‌دهد تا همراه با ساز ذهن خود پایکوبی کنیم و زندگی خود را با لذت و آرامش بیشتری بگذرانیم. درآخر گفتنی‌ست که این اثر ارزشمند و خواندنی با تلاش‌های انتشارات پیک مشاور به دست شما می‌رسد.

کتاب جنگ درون برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این اثر پرفایده را به علاقه‌مندان مباحث نوین روان‌شناسی و همچنین کسانی که می‌خواهد به صلح و آرامش درونی بیشتری با خود دست پیدا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جنگ درون: چگونه به افکار منفی خود غلبه کنیم؟ می‌خوانیم

دلیل اینکه این موضوع مهم را در این بخش مطرح کردم، این بود که بدانیم زمانی که در مورد مطلب و یا مبحثی، آموزش دیده باشیم و دستورالعمل‌هایی برای آن در ذهنمان وجود داشته باشد، چقدر خوب و به راحتی می‌توانیم آن مهارت را به شکل صحیح در شرایط مناسب اجرا کنیم. با این پیش‌فرض که بیان شد، در مورد افکار منفی نیز اگر بدانیم که ماهیت افکار منفی در ذهن ما چیست و به آن آگاهی و دانش برسیم و دستورالعمل و برنامه آن را در سیستم سرد مغز خود داشته باشیم، می‌توانیم با درصد بالایی در مواقعی که افکار منفی به ذهن ما آمد، به‌راحتی آن افکار منفی را کنترل و مدیریت کنیم. بار‌ها شده که درگیر افکار منفی شدم. در مورد مسائل کسب‌وکار و سایتم، در مراحل مختلف نوشتن کتاب، به پایان بردن کتاب و دریافت مجوز نشر، آینده‌ی زندگی‌ام و یا حتی گذشته‌ای که برایم نامطلبوب بود و ...

اما چیزی که من را از آن همه فکر منفی نجات داد، فقط ذهن‌آگاهی بود. اینکه بتوانم فقط ذره‌ای از آن فکر فاصله بگیرم و از بالا نگاه کنم و با خود بگویم این یک فکر است که به من فقط هشداری داد که وضع موجود خوب نیست، که حتی می‌شود گفت در حالت نهایی برایم مثبت عمل کرد و انگیزه‌ی حرکتی بود که بتوانم شرایط موجود را تغییر دهم و برای هر مشکلی که دارم، راه حلی داشته باشم و کاملا هم به وظیفه‌ی خود درست عمل کرد. اما نکته این است که با آن افکار درگیر نشدم که بگویم نه تو اشتباه می‌گویی... یا درست می‌گویی... فقط نظاره‌گر آن افکار بودم بودم. در واقع بهتر است بگویم هر چقدر که تلاش کردم این روند را پیاده کنم، به همان میزان نتیجه بهتری گرفتم و زمان‌هایی هم بود که واقعا نتوانستم از پس آن برآیم و نتیجه‌اش این بود که حالم چند روزی بد شد، که آن هم طبیعی بود. گویی که باید اتفاق می‌افتاد تا برای من تلنگری باشد.

خود من اکثر اوقات که افکار منفی می‌آیند، خودم را مشغول کاری دیگر می‌کنم یا مدتی را استراحت می‌کنم و با خود می‌گویم باید فعلا از آن کار کاملا فاصله بگیریم تا ذهنم فرصت بازیابی و ایده‌یابی داشته باشد. نه اینکه بدتر خودم را غرق افکار کنم و البته که می‌دانم که این روند همیشه ادامه خواهد داشت و باید برای آن تلاش ذهنی کنم و گاهی اوقات هم واقعا سخت است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: استعاره دفترچه راهنمای یک وسیله الکترونیکی
فصل دوم: ماهیت افکار منفی ریشه در تاریخ تکامل نسل انسان
فصل سوم: تفاوت استرس و اضطراب
فصل چهارم: تمرینات کاربردی کنترل افکار منفی و کنترل ذهن
فصل پنجم: چطور زندگی شادی داشته باشیم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنگ درون: چگونه به افکار منفی خود غلبه کنیم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پیک مشاور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-6568-73-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۷۰۰۰ ۱۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنگ درون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنگ درون

برای دریافت کتاب جنگ درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.