معرفی و دانلود کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی

عکس جلد کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی

در عصری زندگی می‌کنیم که سکون و عدم حرکت در زندگی انسان معاصر نفوذ کرده و ورزش از برنامه‌ی روزمره او حذف شده است. کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی بر آن است تا از اهمیت و نقش ورزش در زیست اجتماعی و وضعیت روانی انسان بگوید. این کتاب اثری تألیفی از کیوان ملانوروزی و فرزانه گروئی است که سعی کرده‌اند در پژوهش‌های خود از اهمیت ورزش در زندگی انسان بگویند.

درباره‌ی کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی

بی‌شک با اهمیتی که فضای مجازی پیدا کرده و از آنجایی که بسیاری از افراد از داخل خانه و به‌صورت غیرحضوری در طول روز کار می‌کنند، بدن انسان نیز دچار سکون شده است. این سکون و عدم حرکت در طول روز، باعث شده تا بدن از پویایی خود فاصله بگیرد و حتی بی‌آنکه شخص بداند، به‌نوعی افسردگی و گسست از زیست اجتماعی دچار شود. پس اگر یک نگاه کلی و آماری به وضعیت انسان در عصر معاصر داشته باشیم، می‌توانیم نشانه‌های زیادی را بازشناسیم که به‌واسطه‌ی آن بشر به موجودی خود-محور تبدیل شده و همین مسئله سبب به‌وجودآمدن انواع اخلال‌های روانی شده است. درست است که دنیای مجازی و افزایش سهولت در ارتباطات باعث شده تا بشر بتواند راحت‌تر کارهایش را انجام دهد، اما آیا این آسودگی و خودکفایی مفید واقع شده است؟ این مسئله‌ای است که کیوان ملانوروزی و فرزانه گروئی سعی دارند در کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی به‌آن بپردازند.

ورزش و تحرک در اندام بدن، توسط اکثر روان‌شناسان، پزشکان و متخصصان برای سلامت روانی و جسمانی مفید دانسته شده است. در واقع، اولین قدم برای بیرون آمدن از وضعیت دشوار و نابسمان روانی و همچنین به‌دست آوردن نشاط و سرزندگی، داشتن یک برنامه‌ی ورزشی است. با وجود آنکه از دید محققان، ورزش نیز اگر وجه رقابتی و چالشی پیدا کند، ممکن است به سلامت روان صدمه بزند، اما کمتر موردی را می‌توان یافت که شخص مورد نظر به خاطر ورزش کردن صدمه‌ی روانی دیده باشد! در واقع، ورزش کردن، ایجاد تحرک و شور زندگی درون انسان است. انسان هرچه قدر به‌لحاظ جسمانی فعال‌تر باشد، روح، جسم و روانش نیز ترمیم می‌شود.

کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی به هفت بخش تقسیم می‌شود. «ورزش و رشد شخصیت»، «رشد عزت نفس و فعالیت»، «انگیزه و فعالیت بدنی»، «سازگاری روانی با ورزش» و غیره. همانطور که این عناوین نشان می‌دهند، در این کتاب قرار است آن وجه درونی خود را در مواجهه با تحرک و ورزش، بیدار و آماده کنید. دو نویسنده‌ی کتاب، کیوان ملانوروزی و فرزانه گروئی، در فصول ابتدایی این اثر به ریشه‌یابی مشکلات روانی-بدنی در ساحت زیست اجتماعی می‌پردازند و سپس با مطالبی که به نگارش درآورده‌اند، مخاطب را برای بهبود کیفیت زیست خود آماده می‌کنند.

آنچه در این کتاب می‌خوانید، صرفاً نظرات شخصی دو نویسنده‌ نیست. بلکه کیوان ملانوروزی و فرزانه گروئی در اثر خود به پژوهش‌ها و داده‌های معتبر علمی در سطح بین‌المللی ارجاع داده‌اند. در واقع، با این ویژگی‌ها باید گفت کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی پژوهشی ارزشمند و مفید در باب ورزش، تحرکت جسمانی و وضعیت انسان در زیست ماشینی، مجازی و منفصل در عصر معاصر است. اگر می‌خواهید فقدان درونی، عدم تحرک، مشکلات زیست اجتماعی و همچنین چالش‌های خود را با ورزش از میان ببرید و به سوی یک زندگی باکیفیت و سالم قدم بردارید، این کتاب برای شما مطالب قابل توجهی را آماده کرده است.

کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی نوشته‌ی کیوان ملانوروزی و فرزانه گروئی توسط نشر ویراست منتشر شده است.

کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب محدودیت مخاطب ندارد. اگر به‌دنبال اثری هستید که انگیزه و درک لازم را برای ایجاد تغییر در زندگی‌تان به شما هدیه دهد، این کتاب را بخوانید. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک پژوهشگر در مورد تحقیقاتی که در زمینه‌ی سلامت روانی-اجتماعی انسان در عصر حاضر به نگارش درآمده بخوانید، این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی می‌خوانیم

شخصیت به‌خودی‌خود تعاریف متعددی دارد، اما بیشتر آن‌ها شامل مفاهیمی می‌شوند که ویژگی‌ها، تفاوت‌های پایدار و ثابت در سطح فردی در تمایلات برای نشان‌دادن الگوهای ثابت افکار، احساسات و اعمال هستند. بسیاری از محققان بیشتر نظریه‌پردازی می‌کنند که شخصیت دارای یک مبنای بیولوژیکی یا ژنتیکی است. علاقه اخیر به تحقیقات شخصیت از بهبود ابزارهای روان‌سنجی و شواهد رو به رشدی ناشی می‌شود که نشان می‌دهد شخصیت ارثی است، ساختاری مشابه در فرهنگ‌ها دارد، ثبات زمانی (ترتیب رتبه‌ای) بالایی دارد و ارتباط قوی با سبک تربیت والدین ندارد.

یکی از پیشرفت‌های دیگر در روان‌شناسی ویژگی‌های شخصیتی، حرکت به سمت یک طبقه‌بندی صفات، مرتبه بالاتر است. این مدل نشان می‌دهد که روان رنجوری (یعنی تمایل به بی‌ثباتی عاطفی، اضطرب، خودآگاه و آسیب پذیر)، برون‌گرایی (یعنی تمایل به اجتماعی بودن، قاطعیت، پرانرژی، جست‌وجوی هیجان و تجربه تأثیر مثبت)، گشودگی به تجربه/عقل (به‌عنوان مثال، تمایل به درک، خلاقیت، تأمل و قدردانی و زیبایی‌شناسی)، موافق‌بودن (یعنی تمایل به مهربان بودن، همکاری، نوع‌دوستی، قابل اعتماد و سخاوتمند بودن) و وظیفه‌شناسی (یعنی تمایل به دستور، وظیفه شناس، منضبط و پیشرفت‌گرا) از عوامل اساسی ساختار شخصیت هستند. دومین مدل محبوب و تثبیت ‌شده شخصیت، مدل سه عاملی آیزنک است که شامل ویژگی‌های برون‌گرایی و روان‌رنجوری مشابه مدل پنج عاملی و یک ویژگی روان پریشی است (یعنی ریسک‌پذیری، تکان‌شگری، بی‌مسئولیتی، دستکاری، احساس طلبی، سرسختی و عمل‌گرایی). اکثر تحقیقات در مورد شخصیت و فعالیت بدنی یکی از این دو مدل را به کار می‌گیرند. اگرچه چندین مسیر برای چگونگی تعامل شخصیت با سلامت فرض شده است، فرض بر این است که ویژگی‌های شخصیتی بر فعالیت بدنی از طریق یک مدل رفتار سلامت تأثیر می‌گذارد. این مدل نشان می‌دهد که تأثیر اصلی شخصیت بر رفتارهای سلامت محور از طریق کیفیت سلامت ما است. فرض بر این است که شخصیت بر شناخت‌های اجتماعی (یعنی ادراکات، نگرش‌ها، هنجارها و خودکارآمدی) نسبت به یک رفتار تأثیر می‌گذارد که به‌نوبه خود بر سلامت رفتار تأثیر می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

فهرست
مقدمه
بخش اول: فعالیت بدنی و حالات روانی در طول عمر
بخش دوم: ورزش و رشد شخصیت
بخش سوم: رشد عزت‌نفس و فعالیت
بخش چهارم: انگیزه و فعالیت بدنی
بخش پنجم: سازگاری روانی با ورزش
بخش ششم: اثر فعالیت حرکتی بر سازگاری و پذیرش اجتماعی
بخش هفتم: تسهیل اجتماعی
بخش هشتم: نگرش و تمرین
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی
نویسنده،
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-5675-66-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی

زهرا غلام زاده
۱۴۰۳/۶/۱۹
اکثر جنبه‌های روانی و تاثیرات ورزش بر آن‌ها رو توضیح داده و خوب بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی

برای دریافت کتاب جنبه‌های روانی - اجتماعی فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.