معرفی و دانلود کتاب جنایت در روز روشن

عکس جلد کتاب جنایت در روز روشن
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جنایت در روز روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جنایت در روز روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جنایت در روز روشن

کتاب جنایت در روز روشن به قلم یکی از مشهورترین نویسندگان داستان‌های جنایی، آگاتا کریستی، داستان تلاش هرکول پوآرو برای کشف راز قتل زن فوق‌العاده زیبایی به نام آرلنا استوارت را دنبال می‌کند. آرلنا که به دلیل زیبایی شهوت‌انگیز فوق‌العاده‌اش، انگشت‌نمای همگان است، خیل شیفتگان و دشمنان فراوانی دارد که هر کدام ممکن است انگیزه‌ای قوی برای گرفتن جان او داشته باشند. اما اکنون وظیفه‌ی هرکول پوآرو است که از راز مرگ او پرده برداشته و مظنون اصلی را پیدا کند.

درباره‌ی کتاب جنایت در روز روشن

بدن‌ بی‌جان و زیبای خانم آرلنا استوارت در حالی در ساحل‌های سنگی جزیره‌ی دون پیدا می‌شود که تنها و آفتاب‌سوخته در ساحل دمر افتاده است. اما در کمال تعجب همگان در آن موقع روز اثری از آفتاب نیست و او در حال آفتاب‌ گرفتن نبوده ... او در واقع خفه شده است. آرلنا استوارت، قربانی اصلی داستان جنایت در روز روشن (Evil Under the Sun)، یک بازیگر جوان و فوق‌العاده جذاب است که به دلیل شیطنت و خصلت غیرقابل‌اعتمادش در میان تمام حضار ساکن در هتل مشهور است. آرلنا به همراه همسرش کاپیتان کنت مارشال برای تعطیلات به هتل دون آمده است و به محض قدم گذاشتن به ساحل، فضا را با حسادت، درگیری، شهوت و خودنمایی آشفته می‌کند. دیگر میهمانان هتل شامل مسافرانی هستند که همه یا سابقه‌ی روبه‌رویی پرتنشی با آرلنا داشته‌اند، یا از احتمال آسیب دیدن از او در آینده احساس خطر می‌کرده‌اند. شخصیت و حضور آرلنا در آن فضا از اولین لحظه چنان تاثیرگذار و غیرقابل‌انکار است که تمام شخصیت‌ها را به نوعی درگیر او می‌کند. پس از پیدا شدن جسد آرلنا، زخم‌های کهنه‌ و تازه‌ی بی‌شماری سر باز کرده و انگشت اتهام به سمت تمام حضار نشانه می‌رود. اما مثل همیشه این هرکول پوآرو است که با ذکاوت و هوش شگفت‌انگیزش پرده از راز این قتل برداشته و قاتل را اسیر می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب جنایت در روز روشن

آگاتا کریستی (Agatha Christie) یکی از مشهورترین‌ نویسندگان انگلیسی و خالق برخی از محبوب‌ترین آثار جنایی و معمایی تاریخ ادبیات است. کتاب جنایت در روز روشن یکی از تحسین‌شده‌ترین آثار این نویسنده است که در طی سال‌های اخیر الهام‌بخش خلق آثار سینمایی، تلویزیونی، رادیویی و حتی بازی‌های کامپیوتری بوده است. این داستان از مجموعه ماجراهای کارآگاه محبوب، هرکول پوآرو است که در سال‌های اخیر به دلیل اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بی‌شماری که از شخصیت او شده، شهرت بسیاری پیدا کرده است. آگاتا کریستی در کتاب جنایت در روز روشن به دیگر شخصیت‌ها و داستان‌های خلق شده به وسیله‌ی خود نیز ارجاع می‌دهد. از جمله‌ی این ارجاعات می‌توان به شخصیت کلنل وستون اشاره کرد که در اثر "وحشت در خانه‌ی آخر" کریستی نیز نقش داشته و در آغاز حضورش در این کتاب در فصل پنجم، پرونده‌ی آن داستان را یادآوری می‌کند. دیگر ارجاع کتاب به شخصیت خانم گاردنر برمی‌گردد که یکی از دنبال‌کنندگان و طرفداران کارآگاه پوآرو است و در فصل اول کتاب هم به ماجرای پرونده‌ی "قتل در کرانه‌ی نیل" اشاره می‌کند.

کتاب جنایت در روز روشن با ترجمه‌ی جذاب و دلنشین خانم پوران کاوه و چاپ نشر گویا به شما تقدیم می‌شود.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب جنایت در روز روشن

  • فیلم سینمایی جنایت در روز روشن (1982) به کارگردانی گای همیلتون و بازی پیتر یوستینف ساخته شده است.
  • سریال پنج قسمتی هرکول پوآرو (1998)، با اقتباس از داستان جنایت در روز روشن در رادیو بی‌بی‌سی پخش شده.
  • یک قسمت از سریال پوآرو که از سال 1989 تا 2013 در شبکه‌ی ITV انگلستان پخش می‌شد به روایت داستان جنایت در روز روشن اختصاص داده شده و در آخر، داستان این کتاب در یک قسمت از سریال فرانسوی Les Petits Meurtres d'Agatha Christie مورد اقتباس قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب جنایت در روز روشن

  • ماجرای قتل روایت شده، یک جریان به‌دقت برنامه‌ریزی شده است، اما ذکاوت و دقت پوآرو، مانند همیشه بی‌عیب و نقص است. جنایت در روز روشن، در میان کتاب‌های موفق جنایی آگاتا کریستی، سزاوار تحسین است. (نیویورک تایمز)
  • جنایت در روز روشن بهترین کتاب آگاتا کریستی پس از ده بچه‌ی زنگی است. نتیجه‌ی تکان‌دهنده‌ی کتاب که خود را از پس غبار سردرگم‌کننده‌ی حاضر در کل داستان آشکار می‌کند، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. (The Observer)
  • آیا زیاده‌روی است که از خانم آگاتا کریستی به‌عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین نویسندگان زمان خود نام ببریم؟ (گاردین)
  • داستان خیانت و حسادت عاشقانه‌ی همیشگی که در یکی از هتل‌های غرب انگلستان اتفاق می‌افتد؛ با اشاره‌ی آیرونیک به شباهت بدن‌های در حال آفتاب‌گیری به اجساد بی‌جان. احتمالاً بیش از حد هوشمندانه و غیرقابل پیش‌بینی. (رابرت برنارد، نویسنده و منتقد)

کتاب جنایت در روز روشن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب جنایت در روز روشن را به تمام علاقه‌مندان داستان‌های جنایی و معمایی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جنایت در روز روشن می‌خوانیم

چند لحظه سکوت شد، استفن لین گلویش را صاف کرد و با کمی خجالت گفت:

­ به مطلب مهمی که اشاره کردید، توجهم جلب شد. آقای پوآرو، فرمودید که انجام کارهای پلید در روز روشن همه‌جا هست، در واقع عین حرف شما توی کتاب مقدس هم آمده است.

مکثی کرد و سپس جمله‌ی کتاب مقدس را خواند:

­ دل بنی آدم پُر از پلیدی‌هاست که در طول زندگی در دل بشر می‌مانَد.

چهره‌اش از تعجب برق زد و ادامه داد:

­ خوشحال شدم که این جمله را از شما شنیدم. امروز دیگر کسی به شرارت و امیال شیطانی معتقد نیست، فکر می‌کنند که در فقدانِ خیر است که شر آشکار می‌گردد و این کار کسانی است که راه بهتری بلد نیستند، درست تربیت نشده‌اند، نباید ملامتشان کنیم، به حال آن‌ها باید دلسوزی کرد. ولی وجود شر واقعیت دارد آقای پوآرو. توانا و قدرتمند است، وجودی ملموس و آشکار دارد.

مکث کرد، در‌حالی‌که نفس‌نفس می‌زد عرق پیشانی‌اش را پاک کرد، ناگهان حالت شرمنده‌ای گرفت و گفت:

­ ببخشید، از خود بی‌خود شدم.

پوآرو با ملایمت گفت:

­ منظورتان را متوجه شدم، تا یک جاهایی با شما موافقم، شر وجود دارد و می‌توان آن را شناسایی کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جنایت در روز روشن
نویسنده
مترجمپوران کاوه
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات295
زبانفارسی
شابک978-622-312-169-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جنایت در روز روشن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جنایت در روز روشن

برای دریافت کتاب جنایت در روز روشن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.