معرفی و دانلود کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟

برای دانلود قانونی کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟

استیو فوربز، الیزابت ایمز و ناتان کی لوئیس در کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ به بررسی و شرح این پدیده‌ی حیاتی پرداخته‌اند و تلاش می‌کنند با آگاه‌سازی شهروندان از چرایی و چیستی این معضل، آن‌ها را در مقابله با این پدیده و مشکلات همراه آن راهنمایی کنند. نویسندگان کتاب همه از متخصصان و صاحب‌نظران حوزه‌ی اقتصاد هستند که با تاکید بر اهمیت معضل تورم، راه‌حل آن را آموزش شهروندان درباره‌ی این مسئله می‌دانند.

درباره‌ی کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟

در طول تاریخ، عوامل متنوع و بسیاری برای ایجاد یا گسترش تورم معرفی شده‌اند؛ از بدی آب و هوا گرفته تا طمع سیاست‌گذاران و سرمایه‌داران. در دهه‌ی 1920 نازی‌ها، یهودی‌های بانک‌دار را مقصر تورم وحشتناک کشور معرفی کردند، و قرن‌ها پیش از آن، رومی‌های باستان آن را نتیجه‌ی فعالیت‌های مسیحیان دانستند. حقیقت این است که تورم، یکی از مسائل بسیار حیاتی و پراهمیتی است که سال‌هاست در صدر اخبار، در مکالمات روزمره، در بحث‌های تخصصی و حتی پژوهش‌های علمی نقش پررنگی ایفا می‌کند. هیچ‌کس نمی‌تواند نقش و اهمیت این پدیده و آثار سنگین آن در زندگی شهروندان را انکار کند، اما چند نفر از ما واقعاً از چیستی و چرایی این پدیده آگاهی داریم؟ ما واقعاً از شهروندانی که در دوران باستان جادوگران را به ایجاد تورم متهم می‌کردند آگاه‌تر هستیم؟ چند درصد شهروندان برای رویارویی و غلبه بر این معضل فراگیر آمادگی دارند؟ این‌ها سوالات و مسائلی است که الهام‌بخش نویسندگان در نگارش کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ (Inflation: What It Is, Why It's Bad, and How to Fix It) شده است.

معرفی و دانلود کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟

استیو فوربز (Steve Forbes)، مدیر عامل رسانه‌های فوربز و یکی از سرآمدترین صاحب‌نظران اقتصاد در سطح جهانی، ناتان کی لوئیس (Nathan K. Lewis)، نویسنده و محقق به‌نام حوزه‌ی اقتصاد و الیزابت ایمز (Elizabeth Ames)، محقق و روزنامه‌نگار بااستعداد آمریکایی، نویسندگان کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ هستند. آن‌ها در مقدمه‌ی کتاب به این موضوع اشاره می‌کنند که ناآگاهی گسترده‌ای که درباره‌ی مسئله‌ی تورم وجود دارد، دلیلی است که سیاست‌مداران را به سمت اتخاذ راه‌حل‌های اشتباه و برقراری سیاست‌های نادرست می‌کشاند. یکی از نمونه‌های مشهور این موضوع، پدیده‌ی معروف به «شوک نیکسون» است که در دهه‌ی هفتاد میلادی، آمریکا و در نتیجه بازار جهانی را به سمت تورمی کشاند که تا امروز هم تاثیرات آن در اقتصاد جهان حس می‌شود. ریچارد نیکسون در اوایل دهه‌ی هفتاد میلادی، تورم مختصر بازار آمریکا را نتیجه‌ی عوامل خارجی معرفی کرد و برای حل آن تصمیم به برقراری سیاست‌های گسترده‌ی اقتصادی گرفت. این سیاست‌ها در نهایت منجر به ناکارآمد شدن نظام برتون وودز و شوک عظیمی شد که اقتصاد تمام کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داد. در این کتاب خواهید خواند که راه‌حل نیکسون تنها یکی از صدها مورد تصمیمات عجولانه و ناکارآمدی است که در طول تاریخ توسط سیاست‌مداران برای مقابله با تورم اتخاذ شده و می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟

نویسندگان کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ در طول این اثر صدها مورد از سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات اشتباهی را معرفی می‌کنند که به امید بهبود اوضاع اقتصادی به کار گرفته شده و نه تنها در بهبود آن تاثیری نداشته‌اند بلکه منجر به بدتر شدن این اوضاع شده‌اند. آن‌ها معتقدند با شوک بزرگی که پس از اپیدمی کرونا به تمام کشورهای جهان وارد شد، تمام دولت‌ها در خطر روبه‌رویی با تورم وحشتناکی هستند که ضروری است برای مقابله با آن آماده باشند. نویسندگان راه‌حل حقیقی مقابله با این معضلات را آگاه‌سازی و آموزش شهروندان درباره‌ی مفاهیم اقتصادی می‌دانند. اثر پیش رو به دلیل نگارش ساده و روان و آموزش جامع و همه‌جانبه‌اش برای خوانندگان غیرمتخصصی که از مفاهیم پیچیده‌ی اقتصادی اطلاع ندارند مناسب است.

کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ با ترجمه‌ی سعید دهقان منشادی و محسن زاینده‌رودی، با چاپ نشر فرتاک در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟

  • یک منبع کمک‌های اولیه‌ی درخشان و هوشمندانه برای بقای مالی. (جورج گیلدر، اقتصاددان و نویسنده)
  • این کتاب مهم باید به وسیله‌ی فدرال رزرو و تمام شهروندانی که برای سبک زندگی‌شان اهمیت قائل هستند خوانده شود. (رند پال، سناتور آمریکایی)
  • یک مطالعه‌ی پرقدرت و تکان‌دهنده که خطرات تورم را معرفی کرده و به این می‌پردازد که تورم نه تنها در مسائل اقتصادی، بلکه در زندگی روزمره‌ی ما چه نقشی دارد. مطالعه‌ی این اثر در این شرایط دشوار برای همگان ضروری است. (کن بلک‌ول، اقتصاددان آمریکایی)

کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب تورم به تمام شهروندانی که علاقه‌مند به درک عمیق‌تر مسئله‌ی تورم و آمادگی برای غلبه بر آن هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ می‌خوانیم

دومین حرفه‌ی قدیمی. کاهش ارزش پول دومین حرفه‌ی قدیمی جهان نامیده می‌شود؛ زیرا از زمان اختراع پول وجود داشته است. اولین سکه‌هایی که در قرن هفتم قبل از میلاد در لیدیا (ترکیه) ضرب شد، حاوی طلا و نقره‌ای نبود که در ارزش اسمی آن‌ها مشخص شده بود.

در زمان‌های قدیم، دولت‌ها (همچنین جعل‌کنندگان) سکه‌های خود را با ذوب کردن آن‌ها و انتشار مجددشان با فلز ارزان‌تر مخلوط با درصد کمتری از طلا یا نقره، کم ارزش می‌کردند. این «ثروت» تازه‌ایجاد‌شده ممکن است کمتر از واحد پول قدیمی ارزش داشته باشد؛ اما حداقل در ابتدا می‌توانست دولت‌های بدهکار و زیاده‌روی‌های حاکمان را تأمین کند.

نرون پول رم را «دستکاری و تحریف» می‌کند. امپراطور روم، نرون (37-68 پس از میلاد) سکه‌های رومی را بی ارزش کرد تا آن را برای اسراف و ولخرجی هایش بپردازد که شامل جشن‌های منحط، کاخ‌های مجلل و هدایایی به دوستان بود. به قول سوتونیوس مورخ، «هدایای او به دیگران باعث می‌شد بدون وقفه پول‌ها را هدر دهد». نرون با افزودن مس به سکه‌های نقره، مسبب بی ارزش شدن دناریوس رومی شد. این کاهش نسبتاً اندک در ارزش حدود 10 درصد تازه شروع ماجرا بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اثر تورم بدون درنظر گرفتن علت آن
فصل اول: تورم چیست؟
ارزش دلاری که به‌آرامی در حال کاهش است
تورم چیست و مردم چه فکری ‌دربارۀ آن می‌کنند؟
دو نوع تورم وجود دارد
تورم غیرپولی
تورم پولی
رشد از طریق «توهم پولی» تورم
چرا طلا یک شاخص تورم مهم است؟
علائم مهم تورم
زمانی که پول ارزش خود را از دست می‌دهد
فصل دوم: لحظات نه‌چندان خوب در تاریخ ایجاد تورم
تورم فرانسه
اقتصاد پرجنب‌و‌جوش، عرضه‌ی پول پررونق و بدون تورم
یک دلار آمریکا با ارزش ثابت طلا
بدون مازاد عرضه، با یک ارز شکست‌خورده
عرضه، تقاضا و ارز دست دادن ارزش
ازدحام برای خروجی‌ها
رشد ابر تورم
چرا ابر تورم یک «تورم بیشتر» نیست؟
«تورم گرایی» در عصر مدرن
شکست‌های بانک مرکزی کینزی
از «کینزینیسم» تا «تورم استروئیدها»
چرا نمی‌توانیم پول بیشتری چاپ کنیم؟
فصل سوم: چرا تورم بد است؟
طرز تفکر عقب‌مانده در فدرال رزرو
پشت منحنی (فیلیپس)
تفکر فرقه‌بار
عصر «طلایی» بدون تورم
بی‌انصافی در زمینه‌ی رشد تورم
«نابرابری تورمی»
فعال‌کننده‌های روند بدهی
تحریف بیشتر «نرخ بهره‌ی صفر»
بازارهای گمراه‌شده توسط توهم پولی
«کمبود انرژی» و سوخت
حباب مسکن
حباب‌های مالی خوب و حباب‌های مالی بد
مالیات‌ها نیز متورم هستند
جایی که به رکود تورمی منجر می‌شود
استارت‌آپ‌های کمتر، خانه‌های متروکه
رکود آهسته «تورم در سطح پایین»
خانواده‌ها
دولتمردان بیشتر = آزادی کمتر
ظهور دولت تنظیم‌کننده
ایجاد اعتماد
جامعه‌ی کم ارزش شده
آیا ما در رم هستیم؟
خطری که هنوز کسی نگران آن نیست
فصل چهارم: چگونه به روند تورم پایان دهیم؟
مبارزه با تورم از طریق «ریاضت اقتصادی»
چرا «روش ریاضت اقتصادی» شکست می‌خورد؟
راه‌حل‌های «یک اندازه‌ی مناسب برای همه»
یک درهم از رشته‌های متصل
چگونه تورم را رفع کنیم؟
معجزه‌ی پول در آلمان و ژاپن پس از جنگ
پل ولکر چگونه رکود تورمی دهه‌ی 1970 را نابود کرد؟
«اعتدال بزرگ»
بهترین راه برای پایان دادن به تورم
طلا: راه رو به جلو
استاندارد طلای قرن بیست‌و‌یکم
پشت سر گذاشتن افسانه‌ها در مورد طلا
فصل پنجم: تأثیر تورم بر سرمایۀ شما به چه صورت است؟
فهمیدن اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است
شاخص قیمت مصرف‌کننده
ماشین‌حساب تورم در زمینۀ شاخص قیمت
شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی
بهترین شاخص‌های تورم
قیمت کالاها
آیا باید پورتفولیوی خود را دوباره متعادل کنم؟
سهام: افزایش بهای دارایی اما نه همیشه درحال رشد
کالاهای فیزیکی
صندوق‌های قابل‌معامله در بورس کالا
چند نکته‌ی مهم
املاک و مستغلات: کلمات مهم
یک فرصت خوب
طلا و سایر فلزات گران‌بها
در مورد کریپتو چطور؟
وقتی تورم تمام شد چه باید کرد؟
پوشش تورم برای اقتصاد
فصل ششم: روش‌های پیش رو
قدردانی و سپاس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟
نویسنده، ،
مترجمسعید دهقان منشادی، محسن زاینده رودی
ناشر چاپینشر فرتاک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-5254-43-5
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟

برای دریافت کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چگونه می‌توان از تورم جلوگیری کرد؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.