معرفی و دانلود کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟

عکس جلد کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟

استیو فوربز، الیزابت ایمز و ناتان کی لوئیس سه چهره‌ی شناخته‌شده در دنیای اقتصاد، در کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟ به زبانی ساده و همه‌فهم، ماهیت تورم، تاریخچه‌ی آن و راهکارهای مقابله با آن را توضیح می‌دهند.

درباره‌ی کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟

«تورم» شاید بیشترین کلمه‌ای باشد که در طول روز، می‌بینیم و می‌شنویم. در اخبار، در میان گفتگوهای روزمره‌ی مردم، مابین صحبت‌های سیاست‌مداران و هزاران جای دیگر، تورم همان کلمه‌ی پیچیده و ناخوشایندی است که همه‌جا نامش شنیده می‌شود. از آنجا که در سیستم آموزشی حال حاضر، هیچ توضیح و آموزشی در رابطه با مسائل اقتصادی عمومی از جمله تورم ارائه نشده، بسیاری از مردم مفهوم آن را به صورت درست و دقیق نمی‌دانند. آن‌ها همین‌قدر می‌دانند که تورم همان غول بی‌شاخ‌ودمی است که اقتصاد را ویران می‌کند و زندگی‌ها را روزبه‌روز، یک پله عقب‌تر می‌برد و آن‌ها را فرودست‌تر می‌کند. اما واقعاً معنای تورم چیست؟

سه تن از چهره‌های شاخص در اقتصاد آمریکا، یعنی استیو فوربز (Steve Forbes) به عنوان مدیرعامل رسانه‌های فوربز، ناتان کی لوئیس (Nathan K. Lewis) به عنوان نویسنده و محقق برجسته‌ی حوزه‌ی اقتصاد و الیزابت ایمز (Elizabeth Ames)، محقق و روزنامه‌نگار معروف آمریکایی، در کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم (Inflation: What It Is, Why It's Bad, and How to Fix It) تلاش کرده‌اند تا این مقوله را به زبانی ساده و برای مخاطبان غیرمتخصص توضیح دهند. در کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟ تنها به سراغ تعریف‌های تیتروار هر مفهوم اقتصادی نمی‌رویم، بلکه تاریخچه‌ی هر شکست اقتصادی را نیز بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه عواملی در ایجاد و رخ دادن آن‌ها نقش داشتند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟

باورهای غلطی در رابطه با مفهوم تورم وجود دارد که خود این باورها، زمینه‌ساز ایجاد تورم بیشتر و از بین رفتن نظام‌های اقتصادی می‌شوند. در تاریخ دیده شده که باورهایی چون «چاپ پول بیشتر می‌تواند مشکل گرانی و تورم را حل کند» و یا «همیشه مقدار اندکی از تورم برای رشد و شکوفایی اقتصادی لازم است» با تمام اشکالاتشان، تنها در میان عوام پذیرفته نبودند و سیاست‌مداران نیز بارها در دام چنین باورهای غلطی افتاده‌اند. در طول تاریخ تورم‌های انفجاری و سونامی‌واری نیز وجود داشته که صرفاً از تصمیمات غلط یک سیاست‌مدار ایجاد شده‌اند و زندگی مردم زیادی را به باد داده‌اند، درست مانند تورم دهه‌ی هفتاد آمریکا که به «شوک نیکسون» معروف شد؛ ریچارد نیکسون در ابتدای دهه‌ی هفتاد میلادی، اندک تورم بازار آمریکا را به عوامل خارجی مرتبط دانست و برای حل این مشکل سیاست‌های اقتصادی کلانی را نیز به اجرا درآورد. در نهایت این تصمیمات به نظام برتون وودز صدمه‌ی شدیدی وارد کردند و این باعث شوک عظیمی شد که اقتصاد تمام جهان را تحت‌الشعاع قرار داد. در کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم می‌شنوید که در طول تاریخ هزاران تصمیم اشتباه و عجولانه درست مثل راهکار نیکسون وجود داشته که آسیب زیادی را به اقتصاد بین‌المللی وارد کرده است.

پس از دوره‌ی کرونا جهان دچار تورم اقتصادی شدیدی شد که با ادامه یافتنش می‌تواند دوباره تبدیل به یکی از همان تورم‌های سونامی‌وار گذشته شود. ولی نویسندگان کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم عقیده دارند که با بالا بردن آگاهی جمعی در میان مردم، می‌شود از این شرایط جلوگیری کرد. اگر شما نیز در این وضعیت احساس ناامنی می‌کنید و می‌خواهید از سرمایه‌تان محافظت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم کاری از نشر صوتی شادن پژواک است. فرزان حسنی و علی باقرلی به ترتیب مترجم و گوینده‌ی این اثر هستند.

نکوداشت‌های کتاب تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟

  • توضیحی دقیق از تورم و تهدیدی که برای اقتصاد و دموکراسی ما ایجاد می‌کند. این کتاب مهم باید توسط سیاست‌مداران و همه ما که به شیوه‌ی زندگی خود اهمیت می‌دهیم، خوانده شود. (سناتور راند پاول)
  • این کتاب قابل توجه است، و به طرز درخشانی اهمیت پول سالم به عنوان پایه‌ای برای رشد اقتصادی را توضیح می‌دهد. استیو فوربز، ناتان لوئیس، و الیزابت ایمز پیامی را بیان کرده‌اند که وضوح اخلاقی و منطق اقتصادی غیرقابل انکاری دارد. (جودی شلتون)
  • کتابی قدرتمند و متقاعدکننده که خطرات تورم را بیان می‌کند. خواندن این کتاب در این برهه‌ی سخت ضروری است. (کن بلک ول)
  • این اثر با یکی از مهم‌ترین مسائل همه‌ی دوران سروکار دارد. فوربز، لوئیس و ایمز تاریخچه‌ای روشنگر از تأثیر منفی فوق‌العاده‌ی تورم و البته راه حل‌های مناسبش ارائه می‌دهند. هرکسی که می‌خواهد نقش پول را بفهمد باید این کتاب را بخواند. (جان آلیسون)
  • دانش ثروت است. با کتاب تورم دانش خود را بالاتر ببرید. این کتاب راهنمای جامعی برای بقا در شرایط سخت کنونی است. (جورج گیلدر)

کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

عموم افراد غیرمتخصص که می‌خواهند مفاهیم اقتصادی مهمی چون تورم را درک کنند و یاد بگیرند، از شنیدن این کتاب سود خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟ می‌شنویم

کشورها چگونه تورم را کنترل می‌کنند؟ جواب اینه که به سختی! سوءتفاهمی که راجع به پول در هدایت دولت‌ها و بانک‌های مرکزی وجود داره، و اغلب باعث می‌شه اون‌ها خودشون ارزش پولشون رو پایین بیارن به این معناست که این دولت‌ها، توانایی لازم برای برگردوندن غول تورم به داخل چراغ جادو رو ندارن. تاریخ پر از تلاش افرادیه که سعی کردن بحران‌های مالی رو به پایان برسونن ولی شکست خوردن و اوضاع رو معمولاً بدتر کردن. سیاست‌گذاران معمولاً نمی‌تونن یا نمی‌خوان بپذیرن که دلیل واقعی بی‌ارزش شدن پول چیه. اون‌ها در عوض بازارها رو مقصر می‌دونن. اون‌ها می‌گن مردم بیش‌ازحد پول خرج می‌کنن، کسب‌وکارها به‌هم‌ریخته‌ان و اقتصاد بیش‌ازحد داغ شده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
مقدمه
37 دقیقه
فصل اول: تورم چیست
57 دقیقه
فصل دوم: لحظات نه چندان افتخارآمیز در تاریخچه‌ی تورم
39 دقیقه
فصل سوم: چرا تورم بد است
65 دقیقه
فصل چهارم: چطور این بیماری را پایان دهیم
54 دقیقه
فصل پنجم: حالا پولتان چه می‌شود
24 دقیقه
فصل ششم: راه پیش رو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟
نویسنده، ،
مترجمفرزان حسنی
راویعلی باقرلی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟

برای دریافت کتاب صوتی تورم: تورم چیست، چرا بد است و چطور باید درستش کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.