معرفی و دانلود کتاب تلنگری بر ذهن

عکس جلد کتاب تلنگری بر ذهن
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تلنگری بر ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تلنگری بر ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تلنگری بر ذهن

نگار اسماعیل تبار، مریم احمدزاده و فرامرز کوثری مجموعه‌ای از 200 تلنگر کوتاه و مفید را در کتاب تلنگری بر ذهن جمع‌آوری کرده‌اند. این تلنگرها به شما در زمینه‌ی مدیریت ذهن یاری می‌رساند و با شناسایی ابعاد مبهم وجودی و روبه‌رو شدن با واقعیت درونتان، ایستادگی در مقابل ترس‌های کاذب و نشخوارهای فکری را ممکن می‌سازد.

درباره‌ی کتاب تلنگری بر ذهن

کتابی که پیش روی شماست، کتاب تلنگری بر ذهن، حاصل همکاری مشترک نگار اسماعیل تبار، مریم احمدزاده و فرامرز کوثری است. این کتاب شامل تلنگرهای کوچکی است که شما را با ابعاد تازه‌ی وجودتان آشنا می‌کند. آشنایی با این ابعاد تازه در زمان بحران برای رسیدن به آرامش به شما یاری می‌رسانند. در واقع کتاب حاضر شما را از محدوده‌ی امن درونتان بیرون می‌آورد و با تلنگرهای ساده ظرفیت شما را برای مواجه شدن با چالش‌ها و ناملایمات زندگی بالا می‌برد.

به عقیده‌ی مولفین کتاب تلنگری بر ذهن، تا زمانی که از منطقه‌ی امن وجودتان بیرون نیایید، زندگی‌تان چیزی به جز تکرار نخواهد بود. این وضعیت الگویی تکراری می‌سازد که مانع تغییرات مثبت می‌شود و مقاومت ذهنی را در برابر همه‌ی چیزهای جدید تقویت می‌کند. بیرون آمدن از این امنیت مسلماً با خود درد و چالش به همراه خواهد داشت، اما پایان مسیر چیزی به جز ذهن‌آگاهی، قدرت بیشتر، سرزندگی گسترده‌تر و رضایت عمیق‌تر نیست. در پایان این مسیر به شکوفایی می‌رسیم و در برابر دردهای غیرمنتظره‌ی بیرونی مقاوم می‌شویم.

معرفی و دانلود کتاب تلنگری بر ذهن

کتاب تلنگری بر ذهن شامل ۲۰۰ تلنگر کوتاه و بلند است که هر کدام نکات تکان‌دهنده‌ای را به مخاطب یادآوری می‌کند. نویسندگان از ما می‌خواهند به جای کلنجار رفتن با دنیای بیرون، به درون خودمان رجوع کنیم و هشیاری درونمان را برانگیزیم. با بیدار شدن این هوشیاری پاسخ پرسش‌هایمان را می‌گیریم و آرامش وجودمان را پر می‌کند. بخش اعظمی از درد و رنج‌هایی که در برابر اتفاقات بیرونی بر ما حاصل می‌شود، ریشه در احوالات درونی ما دارد. بنابراین هر گاه دچار رنج و ناآرامی شدیم، باید به درونمان بازگردیم و بر ذهنیاتمان متمرکز شویم تا به تدریج لایه‌های عمیق‌تر درونمان را کشف کنیم.

تلنگرهای کتاب تلنگری بر ذهن مسائل مختلفی از جمله شکست، کنترل‌گری، خاطرات تلخ، انتقام و مراقبه را تحت پوشش قرار می‌دهند و به شما کمک می‌کنند به مدیریت جنبه‌های مختلف ذهن بپردازید و نشخوارهای ذهنی را متوقف کنید.

کتاب تلنگری بر ذهن به همت نشر ویراست به انتشار رسیده و روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب تلنگری بر ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان کتاب‌های خودسازی و خودیاری توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تلنگری بر ذهن می‌خوانیم

همان طور که می دانیم وظیفه اصلی ذهن حل مساله و یافتن راه حل برای مشکلاتی است که در طول حیات مقابل انسان ظاهر می‌شوند. ذهن هم خوب می‌داند که وظیفه و ماموریتش حل مساله است و اساساً ساختارش برای همین کار طراحی شده است. حال تصور کنید ما پدیده‌ای با این ساختار را بر مسند هدایت و کنترل وجود خود نشانده‌ایم و از او می‌خواهیم حاکم سرزمین وجود ما باشد! فکر می‌کنید جناب ذهن چه دستور می‌دهد؟ پاسخ کاملاً روشن است. ذهن می‌گوید که وظیفه و مأموریت او تا پایان عمر حل مسئله است! یعنی همان وظیفه ساختاری خودش را به ما هم ابلاغ می‌کند و به کل زندگی ما تعمیم می‌دهد. نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شود که ما از کودکی یعنی از همان زمانی که تصمیم گرفتیم از عینک ذهن دنیا را ببینیم و بفهمیم، شرطی می‌شویم که زندگی را یک مسئله ببینیم و مجبور هستیم دائماً به حل آن بیندیشیم. ما حتی حق نداریم لحظه‌ای از فکر کردن فارغ بشویم. به این ترتیب فرصت ساکت‌سازی ذهن از ما گرفته می‌شود. به‌راستی با این همه مسئله‌ی رنگ و وارنگ که هر لحظه بر تعدادشان اضافه می‌شود، چگونه می‌توان سکوت و فراغت را تجربه کرد؟ ذهنی که به حل مسئله شرطی شده و کل زندگی را هم یک مسئله‌ی پیچیده و بغرنج می‌بیند که باید حلش کند. ذهنی که خودش را ملزم می‌داند که هزار هزار کتاب را جستجو ‌کند و بخواند و با این وجود همچنان مسئله‌مند است زیرا خودش یک پای تولید حل مسائل جدید است و به همین خاطر است که ما دائماً در حال فکر کردن هستیم.

ذهن حتی گاهی دشمن یادگیری است! ممکن است بگویید هر چه تا الان یاد گرفته‌ایم را مدیون این ذهن هستیم پس چطور ممکن است ذهن دشمن و مخالف سرسخت یادگرفتن باشد؟ حقیقت این است که ذهن فقط یادگرفتن چیزهایی که خودش صلاح می‌داند آن هم در حد ضرورت را اجازه می‌دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تلنگری بر ذهن
نویسنده، ،
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات306
زبانفارسی
شابک978-622-7751-46-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تلنگری بر ذهن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تلنگری بر ذهن

برای دریافت کتاب تلنگری بر ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.