معرفی و دانلود کتاب تحلیل مدار

عکس جلد کتاب تحلیل مدار
قیمت:
۱۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل مدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل مدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل مدار

کتاب تحلیل مدار نوشته‌ی جان سانیتاگو منبعی کامل و جامع است که به دانشجویان و مخاطبان خود کمک می‌نماید تا به‌صورت خودآموز این مبحث دشوار و پیچیده را فراگرفته و به دانش کاملی در این زمینه دست یابند. نکته‌ی مثبت این کتاب، زبان بسیار ساده‌ی آن است که استفاده از آن را برای هر فردی با هر میزان اطلاعاتی در این مبحث ممکن می‌سازد.

درباره‌ی کتاب تحلیل مدار

زندگی روزمره‌ی خود را مرور کنید: صبح با صدای آلارم ساعت از خواب بیدار می‌شوید، قهوه‌ساز را به برق می‌زنید و از یخچال وسایل موردنیاز برای صبحانه را بیرون می‌آورید. با اتومبیل خود به سرکار می‌روید و در سرکار، با کامپیوتر خود کارهایتان را انجام می‌دهید. عصر به خانه باز می‌گردید، لامپ‌ها را روشن می‌کنید و پای سریال موردعلاقه‌تان در تلویزیون می‌نشینید، در همین حین ماشین لباس‌شویی، لباس‌هایتان را می‌شوید و خشک می‌کند و غذاساز مشغول آماده کردن شام موردعلاقه‌تان است.

تاکنون فکر کرده‌اید که زندگی بدون این وسایل الکتریکی ممکن بود چطور باشد و این وسایل چه رفاهی را برایتان فراهم آورده‌اند؟ به اینکه این وسایل چطور کار می‌کنند چطور؟ تابه‌حال فکر کرده‌اید که چطور برق از نیروگاه‌های بزرگ به خانه‌های شما می‌رسد و موجب روشن شدن و کار کردن وسایل مختلفتان می‌گردد؟ اجزای مشترک تمامی این وسایل چیست؟ و برق به چه شکل درون آن‌ها جریان می‌یابد؟

معرفی و دانلود کتاب تحلیل مدار

مدار، جز مشترک تمام این وسایل الکتریکی است و می‌توان با اطمینان گفت که در تک‌به‌تک وسایل، از حیاتی‌ترین دستگاه‌های بیمارستانی مانند دستگاه شوک و مانیتورها و پالس اکسی‌متر گرفته تا کشنده‌ترین جنگنده‌ها نظیر تانک و بمب‌افکن و... به‌کاررفته است. ساده‌ترین مدارها شامل سه جز اصلی یعنی یک منبع ایجاد جریان مثل باتری‌ها، سیم و یک بخش مصرف‌کننده‌ی جریان هستند. این مدارها می‌توانند انواع مختلفی داشته و بنابر کاربردشان شامل اجزای دیگری مثل خازن و مقاومت و... باشند. اما چه کسی این مدارها را طراحی می‌کند؟ تحلیل مدار به عهده‌ی چه کسی‌ست؟

طراحی مدارهای الکتریکی به عهده‌ی مهندسان بوده و مبحثی بسیار مهم و پرکاربرد است. طراحی و تحلیل مدار درسی پایه‌ای برای دانشجویان رشته‌ی برق است و درعین‌حال که بسیار حائز اهمیت است، درسی بسیار سخت و پیچیده نیز است. دانشجویان برای موفقیت در این واحد درسی نیاز دارند تا با مفاهیم ابتدایی این مبحث مانند قوانین اهم و کریشهف و تعاریف جریان و ولتاژ، سیگنال و توان آشنا بوده و روش‌های تحلیل رفتار مدار را بشناسند؛ این مسئله نیازمند پایه‌ای قوی و ذهنی آماده برای درک مطالب پیچیده است.

اما اگر به‌عنوان یک دانشجوی مهندسی برق تمامی مطالب پایه‌ای را فراموش نموده‌اید و دانشتان در این زمینه فراتر از اطلاعات ساده‌ی فیزیک دبیرستان نمی‌رود، اگر در درک مطالب جدید مشکل دارید و نمی‌توانید مباحث را درست دسته‌بندی کرده و به‌خاطر بسپارید، اگر به کار بردن عملی اطلاعاتی که فراگرفته‌اید برایتان دشوار است و قادر نیستید مطالب تئوری را در دنیای واقعی مورداستفاده قرار دهید، اگر تحلیل مدار برایتان مثل یک کابوس است، اصلاً نگران نباشید!

چاره‌ی کار شما مطالعه‌ی کتاب تحلیل مدار (Electric Circuit Analysis) نوشته‌ی جان سانیتاگو (John Santiago) است. این کتاب با زبانی بسیار ساده از پایه‌ای‌ترین موضوعات این مبحث شروع به آموزش کرده و به‌صورت پله‌پله به سراغ مباحث غامض و پیچیده‌تر رفته است. جان سانتیاگو که استادتمام رشته‌ی مهندسی برق در دانشگاه کلرادو است، کوشیده تا در این کتاب، در طی شش فصل مهم‌ترین سرفصل‌های تحلیل و طراحی مدار را آموزش داده و اطلاعات نسبتاً جامعی را در این زمینه در اختیار دانشجویان قرار دهد.

این کتاب دو ویژگی مثبت دارد که آن را از همتایان خود متمایز کرده و تبدیل به انتخاب مناسبی برای دانشجویان می‌کند. اول آنکه جان سانتیاگو در کتاب تحلیل مدار کوشیده تا تمامی مطالب را از پایه به مخاطبان خود آموزش دهد و هر فردی با هر میزان اطلاعاتی در این زمینه می‌تواند از مطالب این کتاب استفاده نماید. ویژگی دیگر کتاب تحلیل مدار آن است که جان سانیتاگو کتاب را طوری به رشته‌ی تحریر در آورده که فصل‌های آن به یکدگیر وابسته نیستند و شما می‌توانید در صورت نیاز، از هر فصلی که مطالبش مورد نیازتان بود، شروع به مطالعه نمایید.

کتاب تحلیل مدار به همت سبحان نادریان به فارسی ترجمه و توسط انتشارات آوند دانش چاپ و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب تحلیل مدار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبعی جامع و کاربردی و مناسب برای دانشجویان برق است.

در بخشی از کتاب تحلیل مدار می‌خوانیم

دو قطعه زمانی به‌صورت سری به هم وصل‌اند که یک گره مشترک داشته باشند و دیگر قطعات، جریانی از یکدیگر عبور ندهند. به‌بیان دیگر، جریان یکسانی از هر قطعه در یک جهت عبور کند. در اصل، بلیت یک‌طرفه‌ای بدون مسیر جایگزین.
اگر با تصورکردن مدارهای سری مشکل دارید، فرض کنید یک پتوی جدید خریده‌اید که گرمای بدن را به‌خوبی نگه می‌دارد. همچنین، پتوی نازکی دارید که عایق ضعیفی برای گرماست. در یک شب سرد چگونه باید به بهترین وجه گرم شد؟ آیا پتوی جدید را در بالا یا در پایین پتوی قدیمی قرار می‌دهید؟ اگر فکر می‌کنید که فرقی نمی‌کند، درست فکر کرده‌اید. چرا؟ چون پتوها به‌صورت سری به هم وصل‌اند و گرما برای فرار باید از هر دو پتو عبور کند. درست مثل گرما که از منطقه‌ی گرم به منطقه‌ی سرد جریان دارد، عبور جریان نیز از ولتاژ زیاد (+) به ولتاژ کم (-) اتفاق می‌افتد. پتوهای عایق گرما در حالت سری شبیه مقاومت‌های سری هستند. اگر ترتیب مقاومت‌ها تغییر کند، همچنان میزان جریان یکسانی از درون هرکدام عبور می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: شروع به کار با تحلیل مدار
فصل 1: آشنایی با تحلیل مدار
فصل 2: توضیح مفاهیم و دیاگرام‌های پایه‌ی مدار
فصل 3: کاوش مدارهای ساده با قوانین کیرشهف
فصل 4: ساده‌سازی تحلیل مدار با تبدیل منابع و روش‌های تقسیم
بخش 2: کاربرد روش‌های تحلیل در مدارهای پیچیده
فصل 5: ارائه‌ی تحلیل ولتاژ-گره
فصل 6: معادلات جریان-مش در حلقه‌ها
فصل 7: حل سریع مسئله با استفاده از جمع آثار
فصل 8: استفاده از قضایای تونن و نورتن
بخش 3: مدارهایی با ترانزیستورها و تقویت‌کننده‌های عملیاتی
فصل 9: منابع وابسته و ترانزیستورهای مربوط به آن
فصل 10: بگذارید تقویت‌کننده‌های عملیاتی محاسبات سخت ریاضی را سریع انجام دهند
بخش 4: استفاده از سیگنال‌های متغیر با زمان در مدارهای مرتبه اول و مرتبه دوم
فصل 11: ایجاد موج با توابع عجیب
فصل 12: افزودن خازن‌ها و سلف‌ها به تحلیل مدار
فصل 13: تحلیل مدارهای مرتبه اول
فصل 14: تحلیل مدارهای مرتبه دوم
بخش 5: روش‌ها و کاربردهای پیشرفته در تحلیل مدار
فصل 15: فازورهای متغیر در توابع موجی
فصل 16: پیش‌بینی رفتار مدار با روش تبدیل لاپلاس
فصل 17: اجرای روش‌های لاپلاس در تحلیل مدار
فصل 18: تمرکز بر پاسخ فرکانسی
بخش 6: بخش ده‌تایی‌ها
فصل 19: ده کاربرد عملی مدارها
فصل 20: ده فناوری تأثیرگذار بر مدارها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل مدار
نویسنده
مترجمسبحان نادریان
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات348
زبانفارسی
شابک978-622-262-035-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل مدار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل مدار

برای دریافت کتاب تحلیل مدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.