معرفی و دانلود کتاب زبان تخصصی برق

عکس جلد کتاب زبان تخصصی برق
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زبان تخصصی برق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زبان تخصصی برق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زبان تخصصی برق

کتاب زبان تخصصی برق نوشته‌ی پیام فرهادی و میلاد قیدی، به این درس مهم رشته‌ی مهندسی برق می‌پردازد و می‌کوشد به دانشجویان کمک کند متون تخصصی‌شان را بهتر درک کنند. این کتاب که بر اساس سرفصل‌های وزارت علوم تدوین شده، مباحث مختلف حوزه‌ی برق را به زبان انگلیسی توضیح می‌دهد، واژه‌نامه‌ای تخصصی و کامل دارد و دربردارنده‌ی تعداد زیادی سؤال چهارگزینه‌ای با پاسخنامه‌ی تشریحی است.

درباره‌ی کتاب زبان تخصصی برق

یکی از درس‌های مهم و تأثیرگذار در تمامی رشته‌های دانشگاهی، زبان تخصصی است. دانشجویان با کمک این درس با متون تخصصی رشته‌ی خود آشنا می‌شوند و واژگان کاربردی و کلیدی آن را یاد می‌گیرند. به این شکل می‌توانند به‌راحتی مقالات و کتاب‌های مرتبط با حوزه‌ی خود را مطالعه کنند و با علوم روز آشنا شوند. این موضوع در رشته‌ی برق نیز مصداق دارد و بسیار حیاتی است. کتاب زبان تخصصی برق نوشته‌ی پیام فرهادی و میلاد قیدی یک منبع کمک‌آموزشی است که به دانشجویان این رشته کمک می‌کند درس زبان خود را بهتر درک کنند. این اثر که بر اساس سرفصل‌های وزارت علوم تدوین‌ شده تلاش می‌کند به متن‌های مختلف حوزه‌ی برق بپردازد و خواننده را با موضوعات مختلف آشنا سازد. ازآنجایی‌که این کتاب همه‌ی گرایش‌های رشته‌ی مورد بحث را مدنظر دارد، به موضوع‌هایی همچون ترانسفورماتورها و تولید برق، مخابرات و سیگنال، برق قدرت و مهندسی بیومدیکال و بیومتریال پرداخته است. در هر قسمت از واژه‌هایی تخصصی استفاده شده تا دانشجو بتواند دایره‌ی لغاتش را گسترده‌تر کند.

تسلط بر زبان انگلیسی یکی از شروط لازم برای پیشرفت در تحصیل و کار حرفه‌ای است. با داشتن این مهارت می‌توان آخرین دستاوردها و تحقیقات را مطالعه کرد و با آن‌ها آشنا شد. زبان به ما این فرصت را می‌دهد تا وارد دنیای بزرگ‌تری شویم و ایده‌های جدیدتر را بشناسیم. فردی که انگلیسی می‌داند، می‌تواند به‌راحتی به منابع دست‌اول دست پیدا کند و در یک بازه‌ی زمانی کوتاه خود را به‌روز کند. این در حالی است که دیگرانِ فاقد این مهارت، باید منتظر بمانند تا آن منبع ترجمه شود. ضمن اینکه فرصت‌های کاری بهتری هم پیش پای ما خواهد گذاشت و ارتقای شغلی را تسهیل خواهد کرد. با همین فلسفه می‌توان گفت که زبان در رشته‌ی برق عنصری ضروری به شمار می‌رود، چون این رشته دائماً در حال تغییر و تکامل و پیشرفت است و هر بار فرصت‌های جدیدتری به وجود می‌آورد. فناوری‌های مرتبط با برق کاملاً در زندگی رخنه کرده‌اند و تمام شئون زندگی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. بنابراین هر تحولی در آن می‌تواند بر زندگی همه‌ی آدم‌ها اثر بگذارد. در نتیجه مهندسان برق چاره‌ای جز این ندارد که با دانش روز آشنا باشند و یگانه راه رسیدن به این مهم، تقویت زبان انگلیسی است. پیام فرهادی و میلاد قیدی در کتاب زبان تخصصی برق، کوشیده‌اند به بیان انواع مهارت‌های زبان بپردازند. به همین دلیل علاوه بر روخوانی، آن‌ها درک مطلب را هم مدنظر قرار داده‌اند. نویسندگان در پایان هر بخش چندین سؤال را نیز طراحی کرده‌اند تا دانشجو بتواند آموخته‌هایش را بسنجد. در انتهای کتاب هم واژه‌نامه‌ای تخصصی گردآوری شده تا خواننده بتواند به‌سرعت آن‌ها را مرور و در ذهنش تثبیت کند.

کتاب زبان تخصصی برق را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب زبان تخصصی برق برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌ی مهندسی برق پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. تاریخچه‌ی برق
فصل 2. تولید برق
فصل 3. ترانسفورماتورها
فصل 4. سیستم انتقال برق
فصل 5. مصرف برق
فصل 6. مبانی الکترونیک
فصل 7. فیزیک نیمه‌هادی
فصل 8. المان‌ها و مدارات الکترونیکی
فصل 9. ابزارهای الکترونیکی
فصل 10. الکترونیک قدرت
فصل 11. مفاهیم مخابرات
فصل 12. شبکه‌های مخابرات بی‌سیم و موبایل
فصل 13. مخابرات ویدیویی
فصل 14. سیگنال‌ها و سیستم‌ها
فصل 15. آنتن‌ها و کاربردهای آن
فصل 16. مبانی مهندسی کنترل
فصل 17. پایداری
فصل 18. مقدمه‌ای بر مهندسی بیومدیکال
فصل 19. بیومتریال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زبان تخصصی برق
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات205
زبانانگلیسی
شابک978-600-124-725-5
موضوع کتابکتاب‌های زبان تخصصی همه رشته‌ها، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زبان تخصصی برق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زبان تخصصی برق

برای دریافت کتاب زبان تخصصی برق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.