معرفی و دانلود کتاب تجاری سازی بلاکچین

عکس جلد کتاب تجاری سازی بلاکچین
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجاری سازی بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجاری سازی بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجاری سازی بلاکچین

کتاب تجاری سازی بلاکچین به قلم علی عبدالهی و سجاد ذوقی، به بررسی نوعی دفتر کل توزیع‌شده به‌نام بلاکچین اختصاص دارد. بلاکچین با سه کلمه‌ی معروف دیگر نیز پیوند خورده؛ بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده و ICOها (Initial Coin Offerings) که در کتاب پیش رو به آن‌ها نیز پرداخته شده است.

درباره‌ی کتاب تجاری‌سازی بلاکچین

فناوری و تکنولوژی در دهه‌ی اخیر، پیوند عجیبی با ارزهای دیجیتال داشته است. استفاده از این نوع پول و کسب درآمد از طریق آن، آنقدر رایج شده که شاید کسی به خاطر نیاورد وقتی اولین‌بار نام بیتکوین یا اتریوم را شنید، دقیقاً چه زمانی و کجا بوده است. اما شاید شما هم از کسانی باشید که هنوز چنین اسم‌هایی به گوشتان نخورده. در این صورت هم جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. در کتاب تجاری‌سازی بلاکچین می‌خوانید که پایگاه Statista در یکی از جدیدترین مطالعات خود که در سال 2020 میلادی انجام داد، 55 کشور جهان را از نظر پذیرش ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه‌ی جالب رسید که مثلاً در کشوری مثل آلمان تنها 5٪ از جمعیت، مالک یکی از این ارزها هستند یا از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب تجاری سازی بلاکچین

دکتر علی عبدالهی و سجاد ذوقی در کتاب تجاری‌سازی بلاکچین خاطرنشان کرده‌اند که با وجود پایین بودن درصد کاربران چنین رمزارزهایی، هر روز بر تعداد کسانی‌که حداق یک‌بار نام این پدیده‌ی جذاب دنیای خدمات مالی را شنیده‌اند، افزوده می‌شود و روزبه‌روز هم افراد بیشتری به استفاده از آن‌ها گرایش پیدا می‌کنند. افراد زیادی هم هستند که صرفا خرید و فروش با رمزارزها را بلدند و از قابلیت‌های دیگرشان بی‌اطلاع هستند. عده‌ای نیز تنها نامی از این رمزارزها به گوششان خورده و تمایل چندانی به استفاده از آن‌ها ندارند. در هر صورت آنچه بین تمامی این افراد مشترک است، کمبود آگاهی یا آگاهی اشتباه است و مسلماً ایجاد، تصحیح یا افزایش آگاهی در این زمینه، تنها راه علاج است.

در کتاب تجاری‌سازی بلاکچین می‌خوانید کسانی‌که تجربه‌ی استفاده از بازی‌های کامپیوتری را دارند، به احتمال بیشتر، با رمزارزها آشنا هستند چراکه در بسیاری از این بازی‌ها، از واحدهای پولی که کاملاً دیجیتالی و مجازی هستند، استفاده می‌شود تا امکان خرید کالاها و افزایش قدرت، داخل خود بازی وجود داشته باشد. بیتکوین هم همانطور که پیش‌تر ذکر شد، یک ارز دیجیتالی‌ست اما با یک تفاوت؛ و آن تفاوت این است که بیتکوین محدود به یک بازی خاص، نرم‌افزار یا حتی کشوری در محدوده‌ی جغرافیایی خاص نیست و شما می‌توانید در تمام نقاط دنیا از آن استفاده کنید. و تفاوت بعدی که مهم‌تر نیز هست، مربوط به امکان تبدیل بیتکوین به ارز رایج کشورهاست، به‌شکلی که می‌توان به‌راحتی از این ارز دیجیتال برای انجام خریدهای اینترنتی یا پرداخت‌ها استفاده کرد. بنابراین بیتکوین نوعی ارز دیجیتال است که با انواع دیگر آن تفاوت‌های بنیادین داشته و همین تفاوت‌ها آن را برای عده‌ی بیشتری جذاب کرده است.

علی عبدالهی و سجاد ذوقی در ادامه‌ی کتاب تجاری‌سازی بلاکچین به این نکته اشاره می‌کنند که هدفشان از تالیف این اثر آموزش صحیح این فناوری بوده تا مخاطبان بتوانند ضمن یادگیری نحوه‌ی کارکرد بلاکچین از آن استفاده کنند. این کتاب در چهار بخش اصلی و دوازده فصل به رشته‌ی تحریر درآمده. بخش اول «بلاکچین نگاهی به درون» نام دارد و نویسندگان در آن به بررسی دقیق و عمقی این دفتر کل توزیع‌شده پرداخته‌اند. بخش دوم کتاب از توکن‌ها و قراردادهای هوشمند صحبت می‌کند. بخش سوم بلاکچین و کسب‌وکار شما را مورد بررسی قرار داده و بخش پایانی و چهارم نیز چالش‌ها و محدودیت‌های این حوزه را معرفی کرده است. در این بخش همچنین قانون‌گذاری سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین نیز بررسی شده‌اند که مبحث بسیار مهمی است.

انتشارات بورس کتاب تجاری‌سازی بلاکچین را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان این حوزه قرار داده است.

کتناب تجاری‌سازی بلاکچین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمزارزها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای تکمیل اطلاعات تخصصی خود در این زمینه، حتماً کتاب پیش رو را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب تجاری سازی بلاکچین می‌خوانیم

دفتر کلى که ما در این راه‌حل از آن براى ثبت دارایی‌ها و مالکیت آن‌ها استفاده می‌کنیم در کل شبکه توزیع‌ شده و در اختیار تمامى کاربران قرار می‌گیرد، در ضمن این دفترکل تمام اطلاعات مربوط به مالکیت دارایی‌ها و تغییر آن‌ها را از لحظه‌ی اول ایجاد شبکه در خودش ثبت کرده است. این دفترکل براى احراز مالکیت افراد مورد استناد قرار می‌گیرد؛ به‌عبارت‌دیگر، هر معامله‌اى که بخواهد انجام شود باید صحت ادعاى مالک مبنى بر اینکه مالک واقعى آن دارایى، خود او است با استناد به این دفترکل ثابت شود. در کنار این موارد تنها مالک حقیقى هر دارایى باید بتواند مالکیت آن دارایى را به شخص دیگر انتقال دهد. به‌عبارت‌دیگر، افراد نباید بتوانند دارایى شخص دیگرى را بفروشند. از طرف دیگر، این شبکه شبکه‌اى باز است و هرکسى در دنیا می‌تواند به آن بپیوندد؛ اما میزان قابل‌اعتماد بودن اعضاى این شبکه مشخص نیست و ممکن است آن‌ها بخواهند اطلاعات دفترکل را به نفع خودشان تغییر دهند. این موضوع تهدیدى جدى براى ادامه‌ی کار شبکه محسوب می‌شود چراکه در صورتى که بتوان در اطلاعات مالکیتى دفترکل دست برد، اعضاى شبکه دیگر نمی‌توانند به آن دفترکل اعتماد کرده و استناد کنند. بنابراین، از جنبه‌ی امنیتى دفترکل ما که اطلاعات مالکیتى افراد را در خودش ثبت کرده در شبکه‌اى کار می‌کند که درهاى آن به روى همه باز است و افرادى با انگیزه‌هاى نامعلوم و میزان نامعلوم قابلیت اعتماد می‌توانند به آن بپیوندند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
بخش 1: بلاکچین نگاهی به درون
فصل 1: مسئله‌ی اصلی چیست؟
فصل 2: بلاکچین چگونه کار می‌کند؟
بخش 2: توکن‌ها و قراردادهای هوشمند
فصل 3: قرارداد هوشمند
فصل 4: وب 3
فصل 5: توکن‌های رمزنگاری‌شده
بخش 3: بلاکچین و کسب‌وکار شما
فصل 6: بلاکچین در کسب‌وکار شما
فصل 7: سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز و اقتصاد نهادگرا
فصل 8: بلاکچین و مدل کسب‌وکار شما
فصل 9: تیم‌سازی برای پروژه‌ی بلاکچین
فصل 10: جذب سرمایه با بلاکچین STO-IEO-ITO-ICO و بقیه‌ی ماجرا
بخش 4: چالش‌ها و محدودیت‌ها
فصل 11: چالش‌ها و ریسک‌های پیشروی بلاکچین
فصل 12: قانون‌گذاری سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجاری سازی بلاکچین
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-622-6868-53-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجاری سازی بلاکچین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تجاری سازی بلاکچین

برای دریافت کتاب تجاری سازی بلاکچین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.