معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی

کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی را فرد هاوس و دیو مورفی، از مشهورترین تحلیل‌گران بازارهای مالی و مدرسان این حوزه، نوشته‌اند. در این کتاب، همه‌ی آن‌ چه نیاز دارید درباره‌ی تحلیل تکنیکال، استراتژی‌های معاملاتی، مدیریت ریسک و... بدانید تا با بیشترین سود و کمترین ضرر در بازارهای مالی و بورس‌های بین‌الملل برخورد کنید، آموزش داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی

این روزها، فعالیت در بورس‌های بین‌الملل و تجارت الکترونیک، یکی از رکن‌های مهم اقتصاد در هر کشوری به‌شمار می‌رود. افراد بسیاری هستند که فقط با تحلیل بازارهای مالی و پیش‌بینی معاملات پرسود در بورس بین‌الملل، به درآمدهای کلان دست می‌یابند. اما همانقدر که این شغل رویایی و پرسود به نظر می‌رسد، برای بعضی نیز ترسناک است؛ زیرا ما را به یاد کسانی می‌اندازد که همه‌ی پول خود را در یک معامله از دست داده‌اند یا به‌راحتی سرشان کلاه رفته است. این، خاصیت کارهای پرریسک و پرسود است. تفاوت افراد موفق با کسانی که در این شغل‌ها ضرر زیادی می‌کنند، آموزش مناسب و کاربردی آن‌هاست. کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی (Technical Analysis of the Financial Markets) همه‌ی آن چه باید در این زمینه بدانید، با جیزییات و به‌شکلی اصولی به شما آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی

دیو مورفی (Dave Murphy jr.)، یکی از اولین مدرسان برای بسیاری از افراد موفق در حوزه‌ی تجارت الکترونیک در سطح جهانی، بوده است. او از سال‌ها پیش، کتاب‌های متعددی در این زمینه نوشته و به ویرایش و بازنویسی کتاب‌هایش بر اساس تکنولوژی روز پرداخته است. فرد هاوس (Fred House) هم یکی از متخصصان این حوزه به‌شمار می‌رود که کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی را به صورت کاملا طبقه‌بندی شده طراحی کرده تا همه چیز را در این باره، به راحتی و در کمترین زمان، به شما بیاموزد.

کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی، از بنیادی‌ترین مباحث یعنی مفهوم تحلیل تکنیکال و تاریخچه‌ ی آن آغاز می‌شود. سپس به پرایس اکشن و استراتژی معامله و همه‌ی نکات مربوط به آن می‌پردازد. در فصول بعدی اصول تجزیه و تحلیل انواع نمودارها بررسی می‌شود و کندل استیک، نمودار میله‌ای و نمودار خطی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در بخش بعدی، درباره‌ی مدیریت ریسک در ابعاد مختلف اقتصادی، روانشناختی و... بحث می‌شود. در آخر نیز چگونگی سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و همه‌ی نکات مرتبط با آن آموزش داده خواهد شد. به‌صورت‌کلی، هر آن چه یک سرمایه‌گذار بازارهای بین‌الملل باید بداند، در این کتاب برای شما وجود دارد.

کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی را سورج رحمتی خامنه، آریا رحمتی خامنه و نیک‌دل رحمتی خامنه ترجمه کرده‌اند و انتشارات اندیشه عصر آن را به چاپ رسانده است.

کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی، آموزش‌های کاربردی، جامع و به‌روزی را برای علاقه‌مندان به تجارت الکترونیک و سرمایه‌گذاری در بورس‌های بین‌الملل ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی می‌خوانیم

نمودار میله‌ای در تجزیه و تحلیل فنی به نمودارهای OHLC نیز معروف است که از آن برای ترسیم و خواندن الگوهای نمودار استفاده می‌شود. این نمودار یکی از متداول‌ترین نمودارهای سهام است و قبل از معرفی نمودارهای کندل استیک پرکاربردترین نمودار بوده است. هر نمودار میله‌ای در تجزیه و تحلیل فنی نشان‌دهنده نمادی است که توسط داده‌های OHLC تشکیل شده است و معمولاً مدتی حرکت قیمت ابزار مالی را نشان می‌دهد.

یکی از ابزارهای اساسی برای تجزیه و تحلیل فنی نمودار میله‌ای است که در آن بازشدن، بسته شدن، افزایش و کاهش قیمت سهام یا سایر ابزارهای مالی در میله‌هایی تعبیه می‌شوند که به‌صورت مجموعه‌ قیمت‌ها برای مدتی مرتب شده‌اند. نمودارهای میله‌ای معمولاً به نمودارهای OHLC (نمودار باز- بالا - کم - بسته) معروف هستند. نمودار میله‌ای دیدن راحت الگوها را برای معامله‌گران فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، هر میله فقط مجموعه‌ای از 4 قیمت برای یک روز معین است، یا گاهی اوقات، به یک میله به روش خاصی متصل می‌شود - به‌نام میله قیمت. میله قیمت، باز شدن قیمت ابزار مالی را در ابتدای دوره به عنوان خط افقی سمت چپ و بسته شدن قیمت را که آخرین مقدار آن زمان است، به‌عنوان خط افقی سمت راست نشان می‌دهد.

به این خطوط افقی علامت تیک نیز گفته می‌شود. بالاترین قیمت در بالای میله و کمترین قیمت در زیر میله نشان داده شده است. طول هر میله OHLC محدوده‌ی قیمت را برای زمان معین نشان می‌دهد؛ در آن بالا، بالاترین نقطه میله و پایین، پایین‌ترین نقطه میله است. اگر میله قیمت، میله قیمت روزانه سهام باشد، باز شدن قیمت، قیمت سهام در بازشدن بازار است و بسته شدن قیمت، قیمت بسته شدن بازار است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: سوابق مختصر تجزیه و تحلیل فنی
سوابق قدیمی تجزیه و تحلیل فنی
فصل دوم: پرایس اکشن؛ استراتژی معامله
پرایس اکشن چیست
پرایس اکشن چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟
اجزای پرایس اکشن
واکنش‌های بازار که سیگنال‌های عملیاتی را ارائه می‌دهند
سیگنال پرایس اکشن چیست؟
نحوه استفاده از پرایس اکشن
معامله پرایس اکشن چیست؟
کاربران معاملات پرایس اکشن چه کسانی هستند؟
ابزارهای مورد استفاده برای معاملات پرایس اکشن
اقدامات معامله پرایس اکشن
هفت استراتژی برتر معامله با سیگنال‌های پرایس اکشن
خلاصه معامله در پرایس اکشن
محدودیت‌های پرایس اکشن
فصل سوم: اصول تجزیه و تحلیل فنی میله‌ها، کندل استیک‌ها، خطوط، نقاط و شکل‌ها
نمودارهای خطی
مزایای استفاده از نمودارهای خطی
محدودیت‌های استفاده از نمودارهای خطی
نمودارهای کندل استیک
دلیل مفید بودن کندل استیک
تمرین خواندن الگوهای کندل استیک
شش مدل کندل
الگوی شش کندل نزولی
الگوی چهار کندل استیک ادامه‌دار
نمودار نقطه و شکل
نمودار میله‌ای
نمودار میله‌ای در مقابل نمودار کندل استیک
فصل چهارم: مدیریت ریسک مالی
ریسک مالی
ریسک اعتباری
ریسک‌های مالی دولت
ریسک‌های مالی بازار
نمونه‌ای از ریسک مالی در دنیای واقعی
مزایا و معایب ریسک مالی
مدیریت ریسک
نحوه تأثیر مدیریت ریسک
مدیریت ریسک و روان‌شناختی
بتا و مدیریت ریسک غیرفعال
آلفا و مدیریت ریسک فعال
هزینه ریسک چقدر است؟
مدیریت ریسک مالی
انواع مدیریت ریسک مالی
ابزارهای مدیریت ریسک مالی
روش‌ها و تکنیک‌های مدیریت ریسک مالی
استراتژی‌های اصلی مدیریت ریسک مالی برای محافظت از کسب‌وکار
نتیجه‌گیری
چه نوع سرمایه‌گذاری هستید؟
سرمایه‌گذاری از طریق کارفرما
بدهی‌های صندوق سرمایه‌گذاری مشترک
تنوع و کاهش ریسک
نحوه سرمایه‌گذاری در سهام در شش مرحله

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی
نویسنده،
مترجمسورج رحمتی خامنه، آریا رحمتی خامنه، نیک دل رحمتی خامنه
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عصر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-600-421-943-3
موضوع کتابکتاب‌های بازارهای مالی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی

برای دریافت کتاب تجزیه و تحلیل فنی بازار مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.