معرفی و دانلود کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

عکس جلد کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

ارین لیتکن با الهام از زندگی مادربزرگ خود، در دوره‌های قبل و بعد از جنگ جهانی دوم تصمیم به نگارش کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود گرفت و برحسب اتفاق، زمان انتشار آن با زمان جنگ روسیه و اوکراین همراه شد. درحالی‌که جهانیان، روحیه‌ی شجاع و آزادی‌خواه مردم اوکراین را تحسین می‌کردند، داستان لیتکن بر ریشه‌ها و تاریخی که این ملت را به اینجا رسانده تاکید می‌کرد. این کتابْ داستان زندگی دو زن اوکراینی در دو دوره‌ی تاریخی حساس این کشور را روایت می‌کند و در سال 2022 برنده‌ی جایزه‌ی بهترین داستان تاریخی سال به انتخاب مجله‌ی She Reads شده است.

درباره‌ی کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

ارین لیتکن (Erin Litteken) شهروند آمریکایی-اوکراینی، کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود (The Memory Keeper of Kyiv: A Powerful, Important Historical Novel) را با الهام از زندگی مادربزرگ خود به نگارش درآورده است. داستان این کتاب در دو دوره‌ی تاریخی مجزا روایت شده و دشواری‌ها و درگیری‌های مخصوص شهروندان اوکراینی از قبل جنگ جهانی دوم تا امروز را به تصویر می‌کشد.

شخصیت‌های اصلی کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود، کاسیا و کاتیا، دو زن اوکراینی با شرایط و اوضاع تاریخی و اجتماعی متفاوتی هستند که به‌واسطه‌ی سابقه و تاریخ مشترکشان به هم ارتباط پیدا می‌کنند. کاسیا زن بیوه‌ی جوانی است که در سال 2004 همراه دختربچه‌ی چهار ساله‌اش در آمریکا زندگی می‌کند. او به تازگی همسرش را در تصادف رانندگی از دست داده و دخترش از آن زمان به بعد دیگر کلمه‌ای به زبان نیاورده است. حالا کاسیا با شنیدن خبر بیماری مادربزرگش تصمیم می‌گیرد برای پرستاری و مراقبت از او به خانه‌اش نقل مکان کند.

معرفی و دانلود کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

کاتیا، مادربزرگ کاسیا، زن هفتادساله‌ای است که زمان کودکی و جوانی خود را در دوره‌ی اشغال اوکراین به دست دولت شوروی گذرانده و امروز در آستانه‌ی مرگ قرار دارد. کاسیا مادربزرگ خود را بابی خطاب می‌کند و از گذشته و هویت او هیچ چیزی نمی‌داند. بابی یا کاتیا هرگز علاقه‌ای نداشته که درباره‌ی گذشته یا کودکی خود صحبت کند؛ اما حالا که احساس می‌کند چیزی از زندگی‌اش نمانده دفتر خاطرات خود را در اختیار نوه‌اش می‌گذارد و از او می‌خواهد آن را بخواند. به این شکل داستان کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود در دو روایت و تاریخ مجزا به تصویر کشیده می‌شود.

اثرگذارترین بخش کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود به قحطی دهه‌ی سی میلادی در اوکراین مربوط می‌شود. کاتیا که در زمان تجاوز روسیه به خاک اوکراین و قحطی مشهور هولودومور تنها شانزده سال داشته، فجایع و جنایت‌های وحشتناکی را به چشم دیده و در سینه حمل کرده و امروز وظیفه‌ی حفظ و انتقال آن‌ها را بر عهده‌ی نواده‌هایش گذاشته است. ارین لیتکن قبلاً در باب ارتباط تاریخی داستانش با جنگ امروز اوکراین و روسیه گفته هرگز در خواب هم نمی‌دید که انتشار کتابش با وقایع دردناکی که امروز در اوکراین پیش آمده همراه شود. با این حال مطالعه‌ی این کتاب خوانندگان بسیاری را از سرتاسر جهان به تعمق و تفکر در تاریخ این سرزمین و فجایعی که تاریخ روسیه را خون‌آلود کرده دعوت می‌کند.

کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود توسط نسترن فرخ دوست ترجمه شده و به همت نشر مون در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

  • برنده‌ی بهترین کتاب داستان تاریخی She Reads سال 2022؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن زنان داستان‌نویس؛
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب صوتی به زبان اسپانیایی.

معرفی و دانلود کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

نکوداشت‌های کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

  • اثری قدرتمند و به‌یادماندنی ... تاریخ دردناک اوکراین در این اثر از پس وقایع امروز فریاد می‌کشد؛ و روحیه‌ی اوکراینی در هر صفحه با سرِ بلند، قامتِ کشیده و صدایِ رسا قد راست می‌کند. (کیت کوین، نویسنده‌ی کتاب شبکه آلیس)
  • روایتی اثرگذار و عاطفی از عشق و بقا. کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود در عین حال که وحشتناک و دلخراش است، لطیف، زیبا و الهام‌بخش هم هست. همه باید این کتاب را بخوانند، به‌خصوص الان. هرچقدر خواندن آن را پیشنهاد کنم کافی نخواهد بود. (کریستی لفتری، نویسنده‌ی کتاب زنبوردار حلب)
  • کتابی صریح و دلگرم‌کننده که در عین حال که وقایع تاریخی را در مرکز توجه قرار می‌دهد، شجاعت و جسارت انسان را ستایش می‌کند. این اثر زیبا را به این زودی‌ها فراموش نخواهید کرد. (پائولت کندی، نویسنده)
  • کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود، از گزارش‌های تاریخی دقیق کمک می‌گیرد و کشوری را به تصویر می‌کشد که شهروندانش در جستجوی شجاعت و جسارتی که برای بقا به آن احتیاج داشتند، تا اعماق وجود خود را کاوش کرده‌اند. (دبرا کار، نویسنده)

کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود را به تمام علاقه‌مندان ادبیات داستانی معاصر، به‌خصوص علاقه‌مندان داستان‌های تاریخی و جنگی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود می‌خوانیم

چند هفته‌ی بعد صدای ضربه‌ی محکمی به در، کاتیا را بیدار کرد.

تاتو درحالی‌که هنوز لباس‌خواب به تن داشت، تلاش کرد در حین راه رفتن شلوار پایش کند و تلوتلو‌خوران به‌سمت در رفت. چشمان کاتیا به بقچه‌های لباس و پتو افتاد که هنوز کنار در بودند و به خود لرزید، آخر مادرش راضی نشده بود که آن‌ها را جمع کنند و می‌خواست محض احتیاط، اگر روزی دستگیرشان کردند، بقچه‌ها دم‌دست باشند.

تاتو پرسید: «کیه؟» هیکل بلند و تنومندش چهارچوب در را پر کرد، اما دستان مشت‌شده‌اش که از شدت فشار به سفیدی می‌زدند خبر از ترس می‌داد. ترس از اینکه نتواند از خانواده‌اش در برابر چیزی که آن‌طرف در قرار داشت محافظت کند.

قلب کاتیا آن‌قدر محکم به دنده‌هایش می‌کوبید که احساس می‌کرد همه صدای تپشش را می‌شنوند. شالی برداشت و روی شانه‌هایش انداخت، بعد سینه‌اش را سپر کرد و چانه‌اش را بالا برد. آلینا انگشتانش را به دست کاتیا کشید. کاتیا دستش را گرفت و سعی کرد لرزش دست خواهرش را آرام کند.

صدایی با لهجه‌ی روسی فریاد زد: «اومدیم تا غلاتتون رو برای مالیات جمع کنیم. در رو باز کنید!»

متقاعد کردن ماما برای موافقت با بردن غلات و خوراکی به دشت و جنگل و پنهان کردنشان کار چندان آسانی نبود، اما حالا وقتی از آن‌طرف اتاق به کاتیا زل زده بود، نوعی قدردانی در نگاهش موج می‌زد. باوجود تنشی که در اتاق حکم‌فرما بود، حس کوچکی از پیروزی وجود کاتیا را گرفت.

تاتو به ماما نگاهی انداخت. ماما از جایش بلند شد، تا جایی که می‌توانست قامت راست کرد و بعد سر تکان داد. تاتو در را باز کرد. آن‌ها به‌قدری سریع وارد آن خانه‌ی کوچک شدند که تاتو به‌سختی توانست به‌موقع از سر راهشان کنار برود. در محکم به دیوار کوبیده شد و دو مرد درشت‌اندام با کت‌های تیره و نگاه‌هایی نافذ شروع به وارسی اتاق کردند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود
نویسنده
مترجمنسترن فرخ دوست
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-5914-94-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان تاریخی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود

برای دریافت کتاب تا ابد به یاد کی‌یف خواهم بود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.