معرفی و دانلود کتاب مبانی عصبی حرکت انسان

عکس جلد کتاب مبانی عصبی حرکت انسان
قیمت:
۱۲۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی عصبی حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی عصبی حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی عصبی حرکت انسان

پونه مختاری و علی طیبی میبدی در کتاب مبانی عصبی حرکت انسان، ساختار و عملکرد دستگاه عصبی را از منظر علوم ورزشی مورد بررسی قرار داده‌اند و با دیدگاهی متفاوت و با نگرشی مبتنی بر آناتومی بدن انسان، به مبانی عصبی مرتبط با کنترل و یادگیری حرکت انسان می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب مبانی عصبی حرکت انسان

در پس هر یک از حرکت‌های ساده در بدن ما، جزئیات بسیار زیادی از لحاظ علمی وجود دارند که با گسترش دانش در حوزه‌ی علوم اعصاب، نمی‌توان تمام این جزئیات را در یک یا حتی چند کتاب مورد بررسی قرار داد. به علاوه اگر قرار بر این باشد که حرکت را از دیدگاه‌های اختصاصی مورد مطالعه قرار دهیم، بر این جزئیات بسیار افزوده می‌شود. در میان تمام کتاب‌هایی که در حوزه‌ی دستگاه عصبی نوشته شده‌اند، کمتر کتابی این حوزه را از منظر علوم ورزشی مورد بررسی قرار داده است. کتاب مبانی عصبی حرکت انسان از پونه مختاری و علی طیبی میبدی، مبانی عصبی کنترل و یادگیری حرکت انسان را در 13 فصل مورد مطالعه قرار داده و از چگونگی انتقال پیام‌های عصبی تا تحلیل ساز و کارهای عصبی برای حرکاتی مانند راه رفتن انسان را بررسی می‌کند.

اثری که پیش رو داریم، با معرفی آناتومی کارکردی دستگاه عصبی مرکزی آغاز شده و امکان شناسایی انواع نورون و آناتومی آن‌ها و همچنین شناخت نوروگلی‌ها و عملکرد آن‌ها را برای خواننده فراهم می‌کند. در ادامه، مولفین به سراغ فیزیولوژی سلول عصبی و کانال‌های یونی و مولکولی می‌روند و پدیده‌هایی مانند انتشار و انتقال فعال، پتانسیل غشا و پتانسیل عمل، ویژگی‌های انتشار پیام و... را مورد بررسی قرار می‌دهند. سیناپس‌های دستگاه عصبی مرکزی، موضوع بخش سوم کتاب مبانی عصبی حرکت انسان هستند. در این فصل معرفی انواع سیناپس، مکانیسم‌های مهاری و تحریکی، جمع فضایی و زمانی و پدیده‌های تسهیل نورون‌ها و خستگی انتقال سیناپسی ردیابی می‌شوند. سازمان کل دستگاه عصبی نیز در بخش چهارم مورد مطالعه قرار گرفته و در این بخش مواردی چون بخش‌های حسی و حرکتی دستگاه عصبی، تقسیمات آناتومیک و نقش گردش مایع مغزی نخاعی در دستگاه عصبی در این بخش مطرح می‌شوند.

کتاب مبانی عصبی حرکت انسان در 13 فصل تالیف شده که فصل‌های بعدی این اثر به مواردی چون پردازش اطلاعات در شبکه‌های عصبی، نخاع، ساقه‌ی مغز، مخچه، قشر مخ، واحد حرکتی و فیزیولوژی دوک عضلانی، ساز و کار عصبی راه رفتن و در نهایت یادگیری حرکتی اختصاص داده شده‌اند. گفتنی‌ست کتاب پیش رو توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب مبانی عصبی حرکت انسان برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر را به دانشجویان رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی و علوم اعصاب پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مبانی عصبی حرکت انسان می‌خوانیم

انتقال هر پتانسیل عمل در طول رشته‌ی عصبی سبب تغییر بسیار اندکی در غلظت‌های سدیم و پتاسیم در دو سوی غشا می‌شود.

باید 100000 تا 50000000 ایمپالس توسط اعصاب بزرگ میلینه عبور داده شود تا تغییر غلظت یون‌ها به حدی برسد که انتقال پتانسیل عمل بعدی متوقف شود.

لذا باید این غلظت‌ها به سرعت به حد طبیعی بازگردانده شود.

این مهم توسط پمپ سدیم پتاسیم صورت می‌گیرد.

این پمپ انرژی (ATP) مصرف می‌کند لذا این روند رشارژ کردن رشته‌ی عصبی یک فرآیند فعال متابولیک است.

هر چه سدیم داخل سلول بیشتر باشد فعالیت این پمپ نیز بیشتر است با توان سوم نسبت تغییر غلظت مثلاً اگر غلظت سدیم از 10 میلی اکی والان به 20 میلی اکی والان برسد فعالیت این پمپ 8 برابر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آناتومی کارکردی دستگاه عصبی مرکزی - سلول‌ها
فصل دوم: فیزیولوژی سلول عصبی - کانال‌های یونی و ملکولی و سایر پروتیین‌‌های غشا
فصل سوم: سیناپس‌های دستگاه عصبی مرکزی
فصل چهارم: سازمان کلی دستگاه عصبی
فصل پنجم: پردازش اطلاعات در مدارها و شبکه‌های عصبی
فصل ششم: نخاع و نقش آن در حرکت
فصل هفتم: ساقه مغز و نقش آن در کنترل حرکت
فصا هشتم: مخچه و نقش تعادلی آن در حرکت
فصل نهم: عقده‌های قاعدهای، تالاموس و ارتباطات آن‌ها
فصل دهم: قشر مخ و کنترل حرکتی
فصل یازدهم: واحدهای حرکتی و فیزیولوژی دوک عضلانی
فصل دوازدهم: راه رفتن و ساز و کار عصبی آن
فصل سیزدهم: یادگیری حرکتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی عصبی حرکت انسان
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات251
زبانفارسی
شابک978-600-355-068-1
موضوع کتابکتاب‌های آناتومی بدن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی عصبی حرکت انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مبانی عصبی حرکت انسان

برای دریافت کتاب مبانی عصبی حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.