معرفی و دانلود کتاب بی‌خوابی

عکس جلد کتاب بی‌خوابی
قیمت:
۱۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بی‌خوابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بی‌خوابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بی‌خوابی

کتاب بی‌خوابی اطلاعاتی درباره‌ی اهمیت خواب و معرفی روش‌های درمانِ بی‌خوابی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. آن ردفرن، نویسنده‌ی کتاب، خواننده را با درمان‌هایی گیاهی، روش‌های فنگ‌شویی، رایحه‌درمانی و رنگ‌درمانی برای تجربه‌ی خوابی عمیق و شیرین آشنا می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب، تنظیم ساعت بدن را فرا می‌گیرید تا در زمان مشخصی بخواهید و صبح‌ها پرانرژی بیدار شوید.

درباره‌ی کتاب بی‌خوابی

کتاب بی‌خوابی (Insomnia)، منبعی جامع برای افرادی است که دنبال روش‌های اثربخشِ درمان بی‌خوابی هستند. آن ردفرن (Ann redfearn)، نویسنده‌ی کتاب، این اثر را با آشنایی خواننده از اهمیت خواب آغاز می‌کند. به گفته‌ی نویسنده، خوابِ خوب، ذهن را برای فعالیت‌های روزِ آینده آماده می‌کند و قوای بدنی را افزایش می دهد. از طرف دیگر خواب ناکافی باعث عارضه‌هایی مانند استرس، بدخلقی و ناتوانی در تصمیم‌گیری برای مسائل بدیهیِ زندگی می‌شود. مطالب این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا شب‌ها خوابی منظم و آرام داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب بی‌خوابی

پس از طرحِ عوارض جانبی بی‌خوابی، نویسنده در این اثر دلیل‌های بی‌خوابی را بررسی کرده است. با مطالعه‌ی این بخش، دلیل بی‌خوابیِ خود را تشخیص می‌دهید تا با از بین بردن این دلیل،‌ شرایطی برای خوابی باکیفیت مهیا کنید. نویسنده پس از طرح اطلاعاتی درباره‌ی دلیل‌های بی‌خوابی،‌ فصل نخست کتاب بی‌خوابی را با «نگاهی به تغذیه» آغاز می‌کند. با مطالعه‌ی این فصل، متوجه خواهید شد بسیاری از خوراکی‌ها باعث بی‌خوابی می‌شود. پرهیز از خوردن مواد محرک‌زا و خوردن مقدار زیادی میوه و سبزی، روش‌هایی است که نویسنده برای پیشگیری از بیماری توصیه کرده است.

در حین مطالعه‌ی کتاب بی‌خوابی از فایده‌های ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات‌های آرامش‌بخش، کلسیم و منیزیم در بهبود کیفیت خواب باخبر می‌شوید. خوردن آبمیوه‌های آرامش‌بخش نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که نویسنده‌ی کتاب برای جلوگیری از بی‌خوابی پیشنهاد کرده است. آن ردفرن، درمان‌های گیاهی را روشی دیگر برای خوابی عمیق می‌داند. آشنایی با راز شگفت‌ گیاهان، طرز تهیه‌ی چای شب‌به‌خیر، آرام‌کننده‌های اعصاب و چای جین سینگ را می‌توان از درمان‌های گیاهی نام برد که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است. نویسنده چندین روش برای ساخت کمپرس‌های گیاهی با زنجبیل، بابونه و اسطوخودوس را در این اثر به خواننده آموزش داده است. متعادل‌‌ کردن انرژی، روش دیگری است که با مطالعه‌ی کتاب بی‌خوابی، فرا می‌گیرید. آشنایی با چرخه‌های طبیعت، شناخت دوره‌ی 24 ساعته‌ی بدن و ایجاد الگوهای فردی برای خوابی عمیق، مطالب دیگری است که در ادامه‌ی کتاب بی‌خوابی به آن پرداخته شده است.

نویسنده در این کتاب به اهمیت فصل‌ها در خواب و بیداری انسان اشاره می‌کند. بر اساس اطلاعات کتاب،‌ فصل‌های سال نقش مهمی در تغییر چرخه‌ی بیولوژیکی بدن دارند. ماساژ مریدیان (مجراهای انرژی در بدن)، روش دیگری است که نویسنده در این کتاب به آن اشاره کرده است. این روش‌، راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات بی‌خوابی از ساعت‌ 11 شب تا 1 صبح، 1 تا 3 صبح، 3 تا 5 صبح و 5 تا 7 صبح پیش روی خواننده قرار می‌دهد. در این بازه‌های زمانی، قسمت‌های مشخصی از بدن را باید ماساژ دهید تا خوابی عمیق به سراغ شما بیاید. نویسنده در کتاب بی‌خوابی، تأکید ویژه‌ای به نقش استرس در کیفیت خواب دارد. بخشی از این کتاب به روش‌هایی برای کاهش فوری استرس اختصاص دارد. آن ردفرن، نویسنده‌ی کتاب، در فصلی با عنوان «آرام باشید تا خوب بخوابید» به خواننده توصیه می‌کند که برای تجربه‌ی خوابی عمیق، ذهن خود را آرام کند. نوشتن فهرست کارهایی که باید انجام شود و شفاف کردن احساسات، از روش‌هایی است که نویسنده در این بخش برای آرامش ذهن و جلوگیری از بی‌خوابی پیشنهاد کرده است. مطالب کتاب بی‌خوابی با روش‌های بهبود فضای خواب، فنگ‌شویی برای خواب راحت، استفاده از روغن‌های گیاهی، روش‌های عطردرمانی و ماساژ به پایان می‌رسد.

انتشارات طلایه، چاپ و نشر کتاب بی‌خوابی را بر عهده داشته است. عفت حیدری، مترجم این کتاب است.

کتاب بی‌خوابی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که خوابی پریشان دارند و دنبال روش‌هایی برای تجربه‌ی خوابی عمیق و شیرین هستند، مخاطب اصلی کتاب بی‌خوابی، شناخته می‌شوند.

در بخشی از کتاب بی‌خوابی می‌خوانیم

انرژی درمانی از زمان‌های دور رایج بوده است. این فن، زمانی در جوامع علمی و مدرن چندان دارای ارزش نبود، اما در حال حاضر اهمیت آن کنار روش‌های جدیدتر، شناخته شده است. ما انسان‌ها ترکیبی پیچیده از انرژی‌های جسمی، ذهنی، احساسی و معنوی هستیم که همة آنها به نحوی با هم مرتبط هستند.

اغلب، ما از بخش نامرئی وجود خود یعنی انرژی (که به عنوان محدوده انرژی یا هاله شناخته می‌شود) بی‌خبریم. توجه به این بخش از وجودمان، از نظر سلامت بدن، بسیار حائز اهمیت است، چرا که به عنوان رابط اطلاعاتی نامرئی عمل می‌کند و دائماً از طریق آن، به محیط پیرامون خود پیام می‌دهیم یا پاسخ می‌گیریم.

احساسات ما به دیگران، از طریق میدان انرژی ما منتقل می‌شوند و داشتن احساسات خوشایند، می‌تواند تأثیری مثبت روی سلامت جسمی ما بگذارد. در این کتاب، با سیستم مریدیان (مجراهای انرژی در بدن) سر و کار داریم. مریدیان‌ها، مسیرهای تجمع انرژی در بدن هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نگاهی به تغذیه
فصل دوم: درمان‌های گیاهی
فصل سوم: متعادل کردن انرژی
فصل چهارم: ماساژ دادن مریدیان (مجراهای انرژی در بدن)
فصل پنجم: آرام باشید تا خوب بخوابید
فصل ششم: بهبود فضای خواب
فصل هفتم: استفاده از روغن‌های ضرروی
فصل هشتم: شفا با رنگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بی‌خوابی
نویسنده
مترجمعفت حیدری
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-2925-37-7
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بی‌خوابی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بی‌خوابی

برای دریافت کتاب بی‌خوابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.