معرفی و دانلود کتاب برنده یا بازنده؟

عکس جلد کتاب برنده یا بازنده؟
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنده یا بازنده؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنده یا بازنده؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنده یا بازنده؟

اگر می‌خواهید نگرش جدید و متفاوتی به مسئله‌ی بردن و باختن یا موفقیت و شکست داشته باشید، کتاب برنده یا بازنده؟ را بخوانید. اثری از عباس شیرازی که عصاره‌ای از دستاوردهای مطالعاتی و پژوهشی وی در طول زندگی‌اش است. این کتاب با نثری تأثیرگذار و گیرا قرار است به شما در باب یکی از دغدغه‌های اصلی انسان در زندگی بپردازد: پیروزی و دستاورها در برابر شکست‌ها و ناکامی‌ها. با خواندن این کتاب تصویر و دیدگاهی نویی به این دغدغه‌ی جهان‌شمول خواهید داشت.

درباره‌ی کتاب برنده یا بازنده؟

فیلیپ کی. دیک یک جمله‌ی معروف دارد: «بردن ساده‌ست، هرکسی می‌تواند برنده باشد». اما پژوهش‌ها، بررسی‌ها و داده‌های آماری به ما می‌گوید که یکی از دغدغه‌های اصلی انسان همین صعب و دشواری برنده بودن است. اما پرسش اصلی این است: چه زمان می‌توان گفت یک شخص در زندگی‌اش پیروز شده یا شکست خورده. چه تعریف، استدلال و شرحی وجود دارد که می‌تواند قطع به یقین به ارزیابی یک مسیر و زیست انسانی بپردازد؟ در آخر، بردن در کجا، در چه زمان و به چه شکلی می‌تواند برای یک فرد پیروزی تلقی شود؟

کتاب برنده یا بازنده؟ نوشته‌ی عباس شیرازی تلاشی‌ست برای پرداختن به چنین بحث پیچیده و مهمی. اما آنچه عباس شیرازی در پی آن است تعیین مسیر پیروزی یا شکست نیست. او قرار نیست به شما فرمولی برای فائق آمدن بر مشکلات یا چالش‌ها را آموزش دهد. آنچه کتاب برنده یا بزنده؟ به شما می‌گوید رویکرد دیگری‌ست. عباس شیرازی سعی دارد یک جهان‌بینی و نقطه‌دید به شما ارائه دهد. آنچه می‌خوانید در باب واکنش‌های کلی و جزئی انسان در برابر شکست‌ها، فقدان‌ها، از دست دادن و همچنین پیروزی، شیدایی و میراث است. برای رسیدن به هرکدام از این موارد مرز باریکی وجود دارد. اما در آخر، آیا پیروزی یک مسئله‌ی عینی است؟ یا این ذهن و زاویه‌ی دید ماست که مرز میان برنده یا بازنده بودن را تعیین می‌کند؟

معرفی و دانلود کتاب برنده یا بازنده؟

احتمالاً به‌همین دلیل است که عنوان کتاب با علامت سؤال شکل گرفته است. عباس شیرازی در برابر عنوان انتخابی‌اش یک علامت سؤال گذاشته تا پرسشی مهم را شکل دهد. به‌واقع، چه معنایی در این دو کلمه نهفته؟ چگونه می‌شود که فرد برنده خود را خوشبخت می‌نامد و فرد بازنده زندگی‌اش را در سراشیبی و گردابی از شکست می‌بیند. می‌گویند تاریخ را فاتحان و برندگان نوشته‌اند. وقتی صفحات تاریخ را ورق می‌زنیم، بیشتر در پی خواندن درمورد آنانی هستیم که با پیروزی‌های خود میراثی به‌جاگذاشته‌اند. در واقع، در فیلم‌ها هم ما طرفدار شخصیت‌های قهرمان هستیم و شکست ضدقهرمانان را انتظار می‌کشیم. اما عباس شیرازی می‌خواهد تصور و تصویر مخاطب از این دوگانگی را بازنویسی و بازسازی کند.

در جهان معاصر و با اهمیتی که اینفلوئنسرها در صفحات مجازی پیدا کرده‌اند، تصور افراد از برنده یا بازنده بودن نیز دستخوش تغییر و تحولاتی شده است. آنچه در کتاب برنده یا بازنده؟ می‌خوانید، تحقیقات و پژوهش‌های ارزشمند و مفصل عباس شیرازی در باب این مفهوم است. در این کتاب صرفاً در باب مباحثی چون خودسازی و خوددرمانی نمی‌خوانید و به‌طور کلی فقط با اثری انگیزشی طرف نیستید. عباس شیرازی با بهره بردن از معلوماتش در زمینه‌های تاریخی، ادبی، فلسفی و اجتماعی، ساختاری جدید و نوین از این دو مفهوم برای مخاطب شکل می‌دهد. عباس شیرازی باور دارد که افراد دچار سوءتفاهم، سوءبرداشت و درکی اشتباه در باب این دو مفهوم، پیروزی یا شکست، هستند و در این کتاب قصد دارد تمام تصورات را از میان بردارد و به بهبود روح و روان مخاطبانش کمک کند. کتاب برنده یا بازنده؟ تألیف عباس شیرازی توسط انتشارات لیوسا منتشر شده است.

کتاب برنده یا بازنده؟ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مخاطبان کتاب‌های خودسازی و موفقیت و به‌طور کلی آنانی که می‌خواهند به نقطه‌دید جدیدی نسبت به مفاهیمی چون پیروزی و شکست دست‌ یابند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب برنده یا بازنده؟ می‌خوانیم

اندیشه‌ها، برنامه‌ها، تدبیرها، انتخاب‌ها، اقدام‌ها و حتى عادت‌هاى ما، معنا و اهمیت خود را از یک هدفِ متعالى، پاسخ نهایى و مطلوبیت غایى مى‌گیرند. اما به‌شکلى حیرت‌انگیز و تأسف‌آور زندگى بیشتر انسان‌ها فاقد این هدف و مقصد بزرگ و متعالى است و این نقیصه‌ى بزرگ آشکار مى‌سازد که چرا رفتارها، پاسخ‌ها و تصمیم‌هاى ما در سطح مناسبات و مناقشات کم‌ارزشِ روزمره، متوقف و محدود مانده است. نکته‌هاى مهم و متعددى وجود دارد که از نقطه‌ى شروع یک پرسش تا رسیدن به حلقه‌ى انتهایى جستجو و یافتن پاسخ و نتیجه، با آن‌ها روبه‌رو خواهیم شد. در مسئله‌ى فوق‌العاده مهمِ مطلوبیت غایى، نکته‌ى حائز اهمیت این است که براى ما امکان بررسى موضوع بدون توجه به مسائلى نظیر نیازها، کشش‌ها و کوشش‌ها، کنش‌هاى روحى، اخلاقى، زیستى، غریزى و اجتماعى انسان وجود نخواهد داشت. نیازهاى انسان در یک دسته‌بندى کلى به دو گروه نیازهاى فردى و جمعى تقسیم مى‌شوند. در عرصه‌ى نیازها با مسائلى همچون ضرورت‌ها، فشارها، کاستى‌ها، هنجارها، امتیازها، مبارزه‌ها، مهارت‌ها، گرایش‌ها، عادت‌ها و همچنین مباحثى چون آزادى، توجه، پیشرفت، موفقیت و... مواجه خواهیم بود.

همه مى‌دانیم که وقتى نیاز و ضرورتى پدیدار شود، ذهن و بدنِ ما به‌طور خودکار و بى‌اختیار به‌سمت پاسخ به آن حرکت مى‌کند و واکنش نشان مى‌دهد. کاملاً روشن است که این تحرک و عکس‌العمل یکباره شکل نگرفته است. ما از بدو تولد در حلقه‌اى از مسائل مختلف قرار مى‌گیریم و سپس با شروع سفرِ زندگى، به‌طور طبیعى و به‌گونه‌اى گریزناپذیر به حلقه‌هایى خطیرتر و خطرناک‌تر وارد مى‌شویم از ساده‌ترین انتخاب‌ها گرفته تا پیچیده‌ترین رفتارها و پرسش‌هاى فلسفى. در این سفر و حرکت، تکلیف بسیارى از مسائل روشن شده است؛ یعنى ما به‌طور مشخص ابزارهایى براى تفکیک پاکى از ناپاکى، اخلاقى از ضداخلاقى (غیراخلاقى)، عدالت از تبعیض و ظلم، یأس از امید، آگاهى از جهل، ضعف از قدرت، اندوه از شادى و بسیارى مقوله‌هاى دیگر را در اختیار داریم و به‌روشنى توانسته‌ایم منافع خودخواهانه و زودگذر خود را مشخص کنیم و زندگى را در این جهت و براساس همین تقسیم‌بندى‌هاى معمول پیش ببریم.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
مقدمه
نزدیک شدن به ابعاد واقعى مسئله
1. آشنایى بیشتر با موضوع برنده و بازنده
2. پیش‌فرض‌ها و پرسش‌ها
3. زندگى در دوراهى رقابت و موفقیت یا خرد و خوشبختى
4. برنده، بازنده، قهرمان
کلام پایانى و عبارت‌هاى ناتمام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنده یا بازنده؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-340-071-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنده یا بازنده؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برنده یا بازنده؟

برای دریافت کتاب برنده یا بازنده؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.