معرفی و دانلود کتاب برآمدن اقتدارگرایی

عکس جلد کتاب برآمدن اقتدارگرایی
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برآمدن اقتدارگرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برآمدن اقتدارگرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برآمدن اقتدارگرایی

کتاب برآمدن اقتدارگرایی، مجموعه‌ای از جستارهایی درباره‌ی چگونگی و چراییِ بازگشت اقتدارگرایی در اواخر سده‌ی بیستم و اوایل سده‌ی بیست و یک میلادی را در خود گنجانده است. گری وینر، ویراستار کتاب، در این اثر برای خواننده از دلیل محبوبیت اقتدارگرایی سخن رانده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، با اقتدارگرایی در حوزه‌های سیاسی آشنا می‌شوید و روش شکست سیاستمداران اقتدارگرا را می‌آموزید.

درباره‌ی کتاب برآمدن اقتدارگرایی

کتاب برآمدن اقتدارگرایی (The Rise of Authoritarianism)، اطلاعات سودمندی درباره‌ی دلایل محبوبیت اقتدارگرایی در دهه‌های اخیر را پیش روی خواننده قرار می‌‌دهد. گری وینر (Gary Wiener)، گردآورنده و ویراستار کتاب، در این اثر در کنار ارائه‌ی تعریفی از اقتدارگرایی و دلیل‌های محبوبیت‌ِ آن، راه‌هایی را برای شکست سیاستمداران اقتدارگرا مطرح کرده است. عواملی مانند نابرابری درآمدی و چندفرهنگی، به‌عنوان علت‌هایی برای ضعفِ چشمگیر دموکراسی‌های لیبرال در ربع قرن گذشته شناخته می‌شوند. آرمان‌های دموکراتیک در ونزوئلا، فیلیپین، مجارستان، روسیه و لهستان عقب‌نشینی کرده‌اند. بسیاری نگران هستند که این آرمان‌ها در سنگرهای دموکراسی مانند غرب اروپا و ایالات متحده نیز در حال افول باشند، جایی که ترس و بی‌اعتمادی به وضع موجود، راه را برای افزایش محبوبیت رهبران اقتدارگرا هموار کرده است. جستارهای کتاب برآمدن اقتدارگرایی با هدف پاسخ به این پرسش مطرح‌ شده‌اند که آیا امیدی برای بازگشت به رفاه و آزادی‌های اواسط قرن بیستم وجود دارد؟

معرفی و دانلود کتاب برآمدن اقتدارگرایی

گری وینر در این کتاب، ظهور اقتدارگرایی را از زوایای مختلفی بررسی کرده است. این بررسی از دیدگاه‌های مختلفِ کارشناسان سیاسی جهان مطرح شده است. پس از مطالعه‌ی این اثر می‌توانید دیدگاه‌های خاصِ مردمان کشورهای مختلف را با هم مقایسه کنید و پیوندِ درونی این دیدگاه‌ها را تشیخص دهید. گری وینر، مطالب این کتاب را از منابع وسیعی مانند نشریه‌ها، مجله‌ها، روزنامه‌ها، کتاب‌های غیرداستانی، سخنرانی‌ها، اسناد دولتی، مقاله‌ها، نشریه‌های داخلی سازمان‌ها و بیانه‌های راهبردی جمع‌آوری کرده است. برای هرکدام از دیدگاه‌های مطرح شده، یادداشت‌هایی درباره‌ی نویسنده‌ی این دیدگاه‌ها و منابع آن، در کتاب برآمدن اقتداگرایی وجود دارد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بدانید که چرا یک مطلب از کشوری خاص در این اثر مطرح شده است. در قسمت خلاصه‌ی دیدگاه‌ها نیز سه پرسش هدفمند وجود دارد. پاسخ به این پرسش‌ها توسط خواننده، درک بهتر مفاهیمِ سیاسی را به دنبال دارد. از طرف دیگر پاسخ به این پرسش‌ها، تفکر نقاد شما را تقویت می‌کند تا در بحث‌های سیاسی، شرکتی فعالانه و سودمند داشته باشید.

گری وینر، شما را در این اثر با این واقعیت آشنا می‌کند که نزدیک به یک دهه است که تعداد حکومت‌های دموکراتیکِ دنیا ثابت مانده است. این واقعیت، از رکود نظام‌های دموکراتیک حکایت دارد. افزایش بی‌اعتمادی به نهادهای دموکراتیک، ظهور رهبران پوپولیست و استفاده از اطلاعات نادرست و نفرت‌پراکنی در رسانه‌های اجتماعی، از مهم‌ترین دلیل‌های اصلی رکود نظام‌های دموکراتیک در چند دهه‌ی اخیر به حساب می‌آیند. مولف، در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا دموکراسی جهانی به دردسر افتاده است؟ او سپس، جستارهایی درباره‌ی نظام دموکراتیک پس از جنگ سرد، دموکراسی در نیجریه، آغاز دوران اقتدارگرایی در ونزوئلا، ظهور نواقتدارگراییِ دموکراسی در اروپا و خاستگاه‌های اقتدارگرایی مدرن را در این اثر به دست می‌دهد.

وضعیت دموکراسی در اروپا با وجود اینکه همچنان در صدر جهان قرار دارد، با چالش‌های متعددی روبه‌رو است. این چالش‌ها، احتمال بازگشت رهبران قدرتمند در کشورهای اروپایی را افزایش می‌دهد. آزادی اینترنت، پوپولیسم راست افراطی و اراده‌ی مردم، بررسی اینکه آیا واقعاً نظام‌های اقتدارگرایانه‌، بد هستند و قواعد مبارزه با اقتدارگرایی، جستارهای دیگری هستند که مطالعه‌ی آن‌ها برای علاقه‌مندان به علوم سیاسی خالی از لطف نخواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب برآمدن اقتدارگرایی

کتاب برآمدن اقتدارگرایی را انتشارات ققنوس چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. شهریار خواجیان، مترجم این کتاب است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دیدگاه‌های جهانی

مجموعه‌ی دیدگاه‌های جهانی با ارائه‌ی چارچوبی انتقادی و ساده، افراد را با روند‌ها و موضوعاتِ پیچیده‌ی جهان آشنا خواهد کرد تا آن‌ها بتوانند دیدِ بهتر و جامع‌تری درموردِ سیاست، فرهنگ و تاریخ جهان کسب کنند. کتاب صوتی موانع حضور زنان در حکومت‌ها، اولین جلد از مجموعه‌ی دیدگاه‌های جهانی است که مسائلِ بزرگ و بین‌المللی را برای دانشجویان و کسانی که به درک و فهم مشکلات جهان علاقه‌مند هستند معرفی می‌کند. کتابی که در دست دارید نیز جلد دیگری از این مجموعه کتاب به شمار می‌رود.

کتاب برآمدن اقتدارگرایی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به امور سیاسی و کتب تاریخی، مخاطب‌های اصلی کتاب برآمدن اقتدارگرایی هستند. تمامی افرادی که رویدادهای روزِ دنیا را دنبال می‌کنند و علاقه‌مند به سیاست، روابط بین‌الملل،‌ علوم زیست‌محیطی، آشنایی با فرهنگ‌های دنیا و جامعه‌شناسی هستند نیز به‌‌عنوان خوانندگان اثر شناخته می‌شوند.

در بخشی از کتاب برآمدن اقتدارگرایی می‌خوانیم

طنز تلخ آزادی اینترنت کوتاه زمانی پس از نیمه‌شب 16 ژوئیه [2015] کاملاً عیان شد، یعنی زمانی که رئیس‌جمهور اردوغان [که در آن زمان هنوز رئیس‌جمهور نبود و نخست‌وزیر بود] از برنامه فیس‌تایم و اخبار تلویزیون مستقل بهره گرفت تا خواستار مقاومت مردم در برابر کودتای نظامی‌ای شود که هدف از آن سرنگونی وی بود.

در پاسخ، هزاران شهروند به خیابان آمدند و به دولت وی در شکست دادن کودتا کمک کردند. توطئه‌گران نظامی تلویزیون دولتی را تسخیر کرده بودند. در این عصر دیجیتالی آن‌ها ظاهراً در نیافته بودند که برای تضمین کنترلِ پیام، [کنترل] تلویزیون دیگر کافی نیست.

این داستان ممکن است نمونه پیروزمند کمک اینترنت به پیروزی دموکراسی بر اقتدارگرایی به نظر آید. اما تند نرویم. در سال‌های اخیر، رئیس‌جمهور اردوغان و حزب عدالت و توسعه وی به طور فزاینده‌ای اقتدارگرا شده و با آزادی اینترنت به‌شدت برخورد کرده‌اند. اردوغان حتی یک بار شبکه‌های اجتماعی را «بدترین خطر برای جامعه» دانسته است. و طرفه آن‌که بازگرداندن این آزادی‌های دموکراتیک یکی از انگیزه‌های اعلام‌شده محرکان کودتا بود.

این کردار دوگانه اینترنت، به مثابه ابزار پیشبرد دموکراسی یا اقتدارگرایی، یا هر دو همزمان، معمای پیچیده‌ای است.

وزارت خارجه آمریکا ده‌ها میلیون دلار صرف توسعه آزادی اینترنت، عمدتاً در زمینه دور زدن سانسور، کرده است. و در همین ماه، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر و آزادی اینترنت را حق بنیادی انسانی اعلام کرد. این قطعنامه قطع اینترنت از سوی دولت‌های ملی را که به طور فزاینده‌ای در کشورهای گوناگون جهان از جمله در ترکیه، برزیل، هند و اوگاندا معمول شده محکوم کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
یادداشت‌ها
بخش اول: برآمدن جهانی اقتدارگرایی
1. آیا دموکراسی جهانی به دردسر افتاده است؟
مری کِی مجیستاد
2. نظم دموکراتیکِ پس از جنگ سرد با تهدیدی بی‌سابقه روبه‌روست
آرچ پادینگتون
3. پرسش‌هایی درباره دموکراسی در نیجریه
سباستین اسپیو گاربرا
4. ونزوئلا و آغاز دوران جدید اقتدارگرایی
زیشان الیم
5. ظهور نواقتدارگرایی دموکراسی را در اروپا تهدید می‌کند
مارت تراسبرگ
کتاب‌شناسی منابع اینترنتی و نشریات
بخش دوم: علل اقتدارگرایی
1. خاستگاه های اقتدارگرایی مدرن
خانه آزادی
یادداشت‌ها
2. امواج پیاپی اقتدارگرایی
دیوید موتِدِل
3. بازگشت رهبران قدرتمند در سراسر کشورهای جهان
گِریم همیلتون
4. آزادی اینترنت: ابزاری برای دموکراسی یا اقتدارگرایی؟
الیزابت استویچف و اریک سی. نیزبت
5. پوپولیسم راست افراطی و اراده مردم
دینیار گودرج
یادداشت‌ها
6. دموکراسی در تقلای ریشه یابی در جمهوری های شوروی پیشین است
چارلز اچ. فربنکس
یادداشت‌ها
کتاب‌شناسی منابع اینترنتی و نشریات
بخش سوم: آیا اقتدارگرایی همواره بد است؟
1. آیا اقتدارگرایی واقعاً نظام بدی است؟
دینا استرایکر
2. محدودیت های رفاهِ تحت حکومت اقتدارگرا در سنگاپور
خانه آزادی
3. شی جین پینگ در چین: یک اقتدارگرای «خوب»؟
مارک بیسن
4. اطمینان ناپذیری روش های دستیابی به پیشرفت اقتصادی در چین و سنگاپور
مارک پی. لاگون و بریتانی اِل. فراید
5. دوران نوین سرکوب در مصر
عمر حمزاوی
کتاب‌شناسی منابع اینترنتی و نشریات
بخش چهارم: نبرد با اقتدارگرایی
1. راهِ آزموده شکست اقتدارگرایی
ماریا جِی. استفان و تیموتی اسنایدر
2. اقتدارگرایی در آفریقا باید متوقف شود
فیل ویلموت
3. قواعد مبارزه با اقتدارگرایی
سارا فریمن وولپرت
4. چالشی بودن مبارزه با «قدرت هوشمند» در استرالیا
کریستوفر واکر، شانتی کالاثیل و جسیکا لودویگ
5. دموکراسی در ایالات متحده و اروپا به دردسر افتاده است
جان شاتاک
کتاب‌شناسی منابع اینترنتی و نشریات
برای بحث بیشتر
نهادهایی برای برقراری ارتباط
کتاب‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برآمدن اقتدارگرایی
نویسنده
مترجمشهریار خواجیان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-04-0403-3
موضوع کتابکتاب‌های جامعه شناسی سیاسی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برآمدن اقتدارگرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برآمدن اقتدارگرایی

برای دریافت کتاب برآمدن اقتدارگرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.