معرفی و دانلود کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی

کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی معتبرترین، کامل‌ترین و بهترین اثری است که در حال حاضر در زمینه‌ی بازاریابی ورزشی منتشر شده است. این کتاب که توسط مارک لایبرگر و ماتیو دی. شانک به نگارش درآمده، تا‌به‌حال چندین‌ مرتبه تجدید چاپ شده و به اکثر زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. اهمیت این کتاب را می‌توان در اطلاعات تخصصی و دقیق آن ارزیابی کرد که نسبت به دیگر کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده از بار علمی بهتری برخوردار است.

درباره‌ی کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی

کتابی که می‌خوانید در این حوزه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. می‌توان گفت داده‌هایی که مایک لایبرگر و متیو. شانگ در این کتاب ارائه داده‌اند، به منبع و مرجعی برای متخصصان در این حوزه تبدیل شده است. باید گفت که به اعتقاد اکثر کارشناسان و همانگونه که در پشت جلد نیز درج شده، کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی (Sports Marketing: A Strategic Perspective) تنها اثری‌ست که نه تنها مقدمه‌ای جامع و کامل از این حوزه ارائه می‌دهد، بلکه رویکردهای استراتژیک نیز در آن به‌خوبی شرح داده شده‌اند. در این کتاب، دو مؤلف اصلی به این مسئله پرداخته‌اند که در سیر و فرایند بازاریابی باید از چه مسیرهایی گذر کرد و چه راه‌کارهایی برای رسیدن به اهداف نیاز است. در واقع کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی از مرحله‌ی ایده‌پردازی و برنامه‌ریزی تا رسیدن به اهداف را مورد بررسی خود قرار داده است.

این کتاب موارد گوناگون و متنوعی را پوشش داده است. در کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی در مورد چیزهای مهمی می‌خوانید که از میان آن‌ها می‌توان به رفتار مصرف‌کننده اشاره کرد. در واقع یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌هایی که هر شخصی باید در حوزه‌ی بازاریابی از آن شناخت پیدا کند، آگاهی از رفتار مشتری یا همان مصرف‌کننده است. با درک و آگاهی از چنین مسئله‌ای، آن‌وقت شما قادر خواهید بود آن نیاز مورد نظر را در ذهن مشتری بکارید. از دیگر مباحثی که کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی آن را پوشش داده، مسئله‌ی مهم و حیاتی تبلیغات است. هر شخصی می‌داند که در دنیای ارتباطات تا وقتی که شما از تبلیغات مؤثر و ظریف برخوردار نباشید، هیچ پیشرفتی در حوزه‌ی بازاریابی کسب نخواهید کرد. پس مایک لایبرگر و ماتیو. دی شانک با نثری آموزنده و روان که به‌خوبی به زبان فارسی ترجمه شده، شما را از این مباحث آگاه می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی

یکی دیگر از مواردی که مارک لایبرگر (Mark R. Lyberger) و متیو. شانگ (Matthew D. Shank) در کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی به آن اشاره کرده‌اند، بازاریابی الکترونیکی است. در واقع بر تمام مخاطبان آشکار است که در دنیای امروز، تبلیغات و فرایند بازاریابی باید پیش از هرچیز در دنیای مجازی و پلتفرم‌های مربوط به آن اجرا شود. پس در این کتاب نیز دو نویسنده به‌درستی به بررسی این موارد پرداخته‌اند و داده‌های ارزشمندی در این خصوص در اختیار مخاطبان قرار داده‌اند. همچنین می‌توان به این مسئله اشاره کرد که در کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی به اخلاق تجاری و قیمت‌گذاری نیز پرداخت شده است. کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی اثری از مارک لایبرگر و متیو. شانگ است که توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی

  • این کتاب، متخصصان و کارشناسان را با یک منبع ارزشمند در زمینه‌ی بازاریابی ورزشی همراه می‌کند و اصول عملی و نظری را با هم درهم می‌آمیزد. این کتاب یک شروع عالی برای کسانی است که می‌خواهند در این زمینه بیشتر بدانند. (Mark Moore)

کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به کسانی که می‌خواهند در حوزه‌ی بازاریابی ورزشی فعالیت کنند یا به شرکت‌های حقوقی‌ای که به دنبال یک منبع در این زمینه هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی می‌خوانیم

ورزشکاران شرکت‌کنندگانی هستند که به منظور رشد مهارت‌های خود در برخی از رشته‌های ورزشی آموزش سازمان‌یافته می‌بینند. ورزشکارانی که در بازی‌ها و مسابقات ورزشی عرض اندام می‌کنند به عنوان محصولات ورزشی تلقی می‌شوند. دیوید بکهام، شامیک هولود، سکلاو و فیل میکلسون بسته‌های سودآوری هستند که می‌توانند نیازهای مشتریان را در داخل و خارج از زمین بازی برآورده سازند. برای مثال ادریک تایگر وودز یکی از ورزشکارانی است که به موقعیت سوپر محصول بودن دست یافته و تبدیل به یک پدیده مولتی میلیارد دلاری شده است. به نظر می‌رسد، تایگر تمام ویژگی‌ها را دارد. او خوش‌تیپ، مهربان، زیبا، جوان دورگه و از همه مهم‌تر با استعداد است. قطعاً حامیان مالی تایگر می‌دانند او ارزش سرمایه‌گذاری را دارد اما در عین حال انتخاب‌های ضعیف و رفتار نامناسب وی جنجال‌هایی ایجاد کرده است. این کشمکش نام‌های تجاری مانند؛ نایک، بویک، نت جنس و آمریکن اکسپرس را وادار به تفکر مجدد در مورد سطح وابستگی کرده و بر معاملات حمایتی و مولتی میلیون دلاری تایگر تأثیر گذاشته است. بازاریابان ورزشی باید توجه داشته باشند «بسته سودآور» همراه ورزشکاران از فردی به فرد دیگر متفاوت است. و همچنین خطرات وابستگی خاص خود را به همراه دارد. مزایای همراه با آلن ایورسون با مزایای کوین گارنت و گلف باز معروف مایکل وی متفاوت است ورزشکاران امروزی صرف نظر از ماهیت این مزایا خود را نه ورزشکار بلکه بازیگران عرصه تجارت می‌دانند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: چارچوب اقتضایی برای بازاریابی ورزشی راهبردی
فصل 1: ضرورت بازاریابی ورزشی
فصل 2: چارچوب اقتضایی برای بازاریابی ورزشی راهبردی
بخش 2: برنامه‌ریزی برای بازارگزینی
فصل 3: ابزارهای تحقیق برای درک مشتریان ورزشی
فصل 4: شناخت و درک شرکت‌کنندگان به عنوان مشتریان
فصل 5: درک و شناخت تماشاگران به عنوان مشتریان
فصل 6: بخش‌بندی هدف‌گذاری و موقعیت سنجی
بخش 3: برنامه‌ریزی ترکیب (آمیخته بازاریابی ورزشی)
فصل 7: مفاهیم محصول ورزشی
فصل 8: مدیریت محصولات ورزشی
فصل 9: مفاهیم تبلیغ
فصل 10: عناصر ترکیب تبلیغاتی
فصل 11: برنامه‌های حمایت مالی
فصل 12: راهبردها و مفاهیم قیمت‌گذاری
بخش 4: اجرا و کنترل فرایند راهبردی بازاریابی ورزشی
فصل 13: اجرا و کنترل فرآیند راهبردی بازاریابی ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی
نویسنده،
مترجمابوالفضل فراهانی، مصطفی محمدی رئوف، حمداله الیاسی، نازدار پروین، محمد علیمردانی، محمد گلچین، علی جعفری، سعید حسینی، حسن صافدل
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات377
زبانفارسی
شابک978-600-355-175-6
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی

برای دریافت کتاب بازاریابی ورزشی یک نگاه راهبردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.