معرفی و دانلود کتاب بازآفرینی هویت شغلی: راهکارهایی غیرمعمول برای تغییر مسیر شغلی

عکس جلد کتاب بازآفرینی هویت شغلی: راهکارهایی غیرمعمول برای تغییر مسیر شغلی
قیمت:
۶۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازآفرینی هویت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازآفرینی هویت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازآفرینی هویت شغلی: راهکارهایی غیرمعمول برای تغییر مسیر شغلی

کتاب بازآفرینی هویت شغلی نوشته‌ی هرمینیا ایبارا به مخاطب نشان می‌دهد که افراد شاغل موفق چطور خیال را به واقعیت تبدیل می‌کنند. تقریباً همه‌ی ما به فکر بازآفرینی خودمان بوده‌ایم، چه رویایی باطل باشد و چه خواسته‌ای که به زبان آورده باشیم. هرمینیا ایبارا در این کتاب تأثیرگذار، برای بازآفرینی مسیر شغلی‌مان مدل جدیدی را ارائه می‌کند که با تمام مواردی که از کارشناسان حرفه‌ای یاد گرفته‌ایم، مغایرت دارد.

درباره‌ی کتاب بازآفرینی هویت شغلی

همه‌ی ما انسان‌ها از کارمان ناراضی هستیم و احساس خوبی نسبت به آن نداریم، به همین خاطر دوست داریم به‌سمت ناشناخته‌ها جهشی بزرگ داشته باشیم. ولی خب با ترس و لرز به سال‌ها تلاش و زحمتی که در شغل کنونی‌مان بوده‌ایم ادامه می‌دهیم تا مبادا اتفاق ناخوشایندی برایمان بیفتد. گرچه عقل سلیم این را می‌گوید که قبل از اینکه دست به کاری بزنیم باید بدانیم که می‌خواهیم چه کنیم، هرمینیا ایبارا (Herminia Ibarra) استدلال می‌آورد که این توصیه اتفاقاً برعکس است. او می‌گوید که دانستن در نتیجه‌ی انجام دادن و تجربه کردن است. گذار شغلی مسیر مستقیمی به‌سمت یک هویت کاری ازپیش‌تعیین‌شده نیست، بلکه مسیری پرپیچ‌وخم است که در آن‌ها می‌کوشیم «خودهای ممکن» را آزمایش کنیم. نویسنده‌ی کتاب بازآفرینی هویت شغلی (Working Identity: Unconventional Strategies for Reinventing Your Career) روی افراد کارکشته‌ی شاغل و مدیران پژوهشی موشکافانه و دقیق کرده و طبق همین پژوهش‌ها، فرایند بازآفرینی شغلی کاربردی را که از سه شیوه‌ی «هویت شغلی» استفاده می‌کند، نشان مخاطب می‌دهد. این سه شیوه شامل تجربه کردن فعالیت‌های حرفه‌ی جدید، تعامل در گروه‌های جدید افراد و درک اتفاقاتی است که در زمان ظهور احتمالات برایمان روی می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب بازآفرینی هویت شغلی

نویسنده‌ی کتاب بازآفرینی هویت شغلی با ارائه‌ی قصه‌هایی جذاب و سرگرم‌کننده – داستان یک استاد ادبیاتی که به یک دلال سهام تبدیل شد و قصه‌ی بانکداری که به رمان‌نویسی رو آورد – دستور‌العمل‌هایی را پیش پای خوانندگانش می‌گذارد که همگی برای یک بازآفرینی موفق ضروری هستند. هرمینیا ایبارا راه‌های خاصی را کندوکاو می‌کند که افراد شاغل در هر زمینه‌ای با اتکا به این راه‌ها قادر خواهند بود «خودهای ممکن» را اکتشاف کنند، تجربیات هویتی را بسازند و اجرا کنند، موقعیت‌هایی خلق کنند که به«بٌردهای ناچیزی» ختم بشود تا همچنان بتوانند پرتوان به‌سمت جلو حرکت کنند، از موانع میان هویت‌های شغلی جان سالم به در ببرند، با افراد سرمشقی که می‌توانند گذار هویتی را راحت کنند ارتباط بگیرند، برای فکر کردن ایجاد فرصت کنند، البته بدون اینکه فرصت‌هایشان از دست برود؛ بدانند که چه زمانی از مسیر قدیمی بیرون بیایند و مسیر جدید را پی بگیرند و اتفاقات جدید را طوری رقم بزنند که در مسیر تبدیل شدن به هویت جدید یکپارچه و منسجم باشند. کتاب بازآفرینی هویت شغلی آن خوی رویاپرداز ما را بیدار می‌کند و فرایند ساختن آینده‌ای رضایت‌بخش‌تر را پیش پایمان قرار می‌دهد. با پیش رفتن طبق گفته‌ها و توصیه‌های هرمینیا ایبارا در این کتاب، به جایی خواهیم رسید که ممکن است باورش برایمان دشوار باشد.

نرگس قاسمی مترجم کتاب بازآفرینی هویت شغلی با همت انتشارات اژدهای طلایی این کتاب را چاپ و منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب بازآفرینی هویت شغلی

  • هدف کتاب بازآفرینی هویت شغلیِ هرمینیا ایبارا، ‌ افراد شاغلی است که میانه‌ی حرفه‌شان هستند و آنقدر روی کارشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند که شاید دیگر آن‌چنان برایشان رضایت‌بخش نباشد. کتاب، ‌این باور قدیمی را به چالش می‌کشد که می‌گوید سنجش دقیق مهارت‌ها و علایق فردی به‌صورت خودکار باعث می‌شود شخص، شغل مناسبش را پیدا کند. (Publishers Weekly)
  • هرمینیا ایبارا درعوض اینکه توصیه‌های سطحی بدهد، با تکیه بر چندین نفر که توانستند حرفه‌شان را به یک سبک زندگی کاملاً جدید تغییر بدهند، نشان می‌دهد که چطور می‌توان چنین گذار موفقیت‌آمیزی داشت. (Booklist)
  • کتاب بازآفرینی هویت شغلی یکی از آن کتاب‌های کمیاب و اعجاب‌انگیز است که دانش و آگاهی نشئت‌گرفته از تحقیق و پژوهش‌های موشکافانه را با تفکرات کاربردی ترکیب می‌کند؛ تفکراتی که می‌توانید فوراً آن‌ها را عملی کنید. این کتاب از امید و امکان‌پذیری حکایت دارد، امکان بازآفرینی حرفه و شغل. (رزابث ماس کانتر، نویسنده)

کتاب بازآفرینی هویت شغلی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در حرفه و شغل‌تان به مشکل برخورده‌اید و اسیر یکنواختی شده‌اید، خواندن این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا از این روند ملال‌آور رها شوید و سبک زندگی جدیدی در شغل‌تان ایجاد کنید.

در بخشی از کتاب بازآفرینی هویت شغلی: راهکارهایی غیرمعمول برای تغییر مسیر شغلی می‌خوانیم

بازسازی در انزوا و به‌تنهایی ممکن نیست. ما از طریق روابط خود با دیگران رشد می‌کنیم - استاد به شاگرد حرفه‌ای جدید می‌آموزد؛ مرشد، مرید را در مسیر رسیدن به حلقه‌ی درونی هدایت می‌کند؛ شورای همتایان، استانداردهای یک گروه حرفه‌ای را نظارت کرده و به آن جایگاهی در جامعه می‌دهد. بااین‌حال، وقتی نوبت به بازآفرینی خودمان که می‌رسد، آنهایی که ما را بهتر می‌شناسند هم به‌جای کمک، مانع می‌شوند. شاید بخواهند حمایت کنند، اما مایلند هویت‌های قدیمی‌ را که قصد داریم ازبین ببریم، تقویت کرده و یا حتی ناامیدانه می‌کوشند آن‌ها را حفظ کنند.

تغییر شغل، صرفاً تغییر کاری که انجام می‌دهیم نیست. تغییر روابطی است که در زندگی حرفه‌ای ما اهمیت دارند. تغییر ارتباطات به تلاش برای یافتن افرادی اشاره دارد که می‌توانند به ما در دیدن خود جدیدمان کمک کرده و موجب رشدمان شوند، افرادی هستند که تحسینشان کرده و دوست داریم از آن‌ها الگوبرداری کنیم و می‌خواهیم با آن‌ها وقت بگذرانیم. همه‌ی اختراعات مجدد به حمایت اجتماعی نیاز دارند. اما همان‌طور که این فصل می‌بینیم، سخت است حمایتی را که واقعاً به آن نیاز داریم از طرف مشاوران شغلی، کاریابان و یا حتی دوستان قدیمی، اعضای خانواده، یا همکاران مورد اعتماد دریافت کنیم. آشنایان جدید یا دور، و افراد و گروه‌هایی که در حاشیه‌ی روابط ما حضوردارند، به ما در حرکت به‌سمت مسیرهای جدید و درعین‌حال ایجاد پایگاهی امن که تغییر می‌تواند در آن جا بیفتد کمک می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار
1- بازآفرینی خود
بخش اول: هویت‌ها در گذار
2- خودهای ممکن
3- بین هویت‌ها
4- تغییر عمیق
بخش دوم: هویت در عمل
5- انجام آزمایش‌ها
6- تغییر ارتباطات
7- ساخت معنا
نتیجه‌گیری
پیوست
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازآفرینی هویت شغلی: راهکارهایی غیرمعمول برای تغییر مسیر شغلی
نویسنده
مترجمنرگس قاسمی
ناشر چاپیانتشارات اژدهای طلایی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-8270-17-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازآفرینی هویت شغلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازآفرینی هویت شغلی

برای دریافت کتاب بازآفرینی هویت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.