معرفی و دانلود کتاب با هم و جدا جدا

عکس جلد کتاب با هم و جدا جدا
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با هم و جدا جدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با هم و جدا جدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با هم و جدا جدا

فرانسوآز دورن نویسنده‌ی مشهور فرانسوی که در ایران کمتر شناخته شده، در کتاب با هم و جدا جدا نمایشنامه‌ای در پنج پرده از برخورد یک ناشر و یک نویسنده ارائه می‌دهد. برخورد میان این ناشر که یک مرد است و نویسنده، تاثیر بزرگی بر زندگی آن‌ها می‌گذارد و از خلال همان برخورد است که در هم پاشیدگی روابط انسانی مطرح می‌شود.

درباره‌ی کتاب با هم و جدا جدا

اثری که پیش رو دارید، کتاب با هم و جدا جدا (Ensemble et Separement) نمایشنامه‌ای به قلم نویسنده‌ی مشهور و معاصر فرانسوی فرانسوآز دورن (Francoise Dorin) است. این نمایشنامه داستان دو شخصیت زن و مردی را روایت می‌کند که در یک انتشارات با همدیگر ملاقات می‌کنند. مرد ناشر است و در یک صبح یکشنبه‌ی ماه ژانویه در انتظار ملاقات با یک نویسنده‌ی جوان در دفتر انتشاراتش می‌نشیند. شخصی وارد دفتر انتشارات می‌شود و برخورد ناشر با او همه‌چیز را تغییر می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب با هم و جدا جدا

کتاب با هم و جدا جدا در پنج پرده اتفاق می‌افتد و داستان مواجهه‌ی دو شخصیت نامبرده را روایت می‌کند. شخصیت‌ها خطاب به تماشاگران ماجرا را باز می‌گویند و به نوعی آن‌ها را قاضی قرار می‌دهند. موضوع اصلی این نمایشنامه تنهایی انسان‌ها و بن‌بست روابط میان آن‌هاست که نویسنده با مهارت تمام آن را با عناصر تعلیق و غافلگیری در هم آمیخته و به این ترتیب مخاطب را تا آخر نمایش با خود می‌کشاند.

فرانسوآز دورن نویسنده‌ی کتاب با هم و جدا جدا در جامعه فرهنگی فرانسه به ویژه میان تئاتریان شهرت بسیاری دارد و تاکنون جوایز بسیاری را از آن خود کرده است. این نمایشنامه فرانسوی در سال 2013 نوشته شده است. راحله فاضلی آن را ذیل مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی به فارسی ترجمه نموده و انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های درام معاصر فرانسوی

مجموعه «درام معاصر فرانسوی» دربرگیرنده‌ی نمایشنامه‌های معاصر فرانسوی است که به کوشش انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار ایران می‌شود. هدف اصلی این مجموعه آشنایی مخاطبان ایرانی با درام‌نویسان معاصر فرانسوی و پی‌گیری ادبیات نمایشی روز فرانسه است که جایگاه برجسته‌ای در حوزه‌ی نمایش جهان و همچنین ایران دارد. ساناز فلاح‌فرد، دبیر مجموعه و مترجم زبان فرانسوی است. او طی یک سال مطالعه‌ی ده‌ها اثر نمایشی، گونه‌های نمایشی و موضوعات متفاوتی را جمع‌آوری نمود و آثار نویسندگانی چون فلوریان زلر، ژوئل پومرا، سباستین تی‌یری و پی‌یر نوت را برگزید که از دیگر نمایشنامه‌نویسان فرانسوی پرکارترند و مضامین روز جهان را در آثارشان موردتوجه قرار می‌دهند. این آثار با تیزبینی و سختگیری بسیاری انتخاب و ترجمه شده‌اند و در تمام مراحل ترجمه‌ی آن از انتخاب لحن مناسب تا ملاحظات لازم برای اجرای آن‌ها در ایران مورد توجه قرار گرفته‌اند. «این بچه»، «مادر»، «پدر»، «زن‌های ما»، «من، خودم و فرانسواً ب» و... از عناوین این مجموعه هستند.

کتاب با هم و جدا جدا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دوست‌داران تئاتر معاصر و ادبیات نمایشی جهان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب با هم و جدا جدا می‌خوانیم

زن: ناشرهای دیگه‌ای هم هستن آقا.

مرد: (عصبانی) به معروفی انتشارات پروون؟... فکر نمی‌کنم خانم.

زن: معلوم می‌شه.

مرد: همه چی معلومه.

فضا عوض می‌شود.

زن: (رو به جمعیت می‌خندد) چه سرنوشتی! الان یه سال از اولین ملاقات من با ژان-ژاک پروون می‌گذره. بعدها به من اعتراف کرد چقدر از دل و جرئت من حیرت کرده بود. ولی برای فهمیدن چیزی که می‌خواستم بدونم... مجبور شدم ریسک کنم. وقتی برگشتم خونه... فال ورق گرفتم. عاشق فال گرفتن‌ام. این کار بهترین راه بود برای فرار کردن از شکی که به اون داشتم. به هرحال، کتاب بدجوری توجه اون رو جلب کرده بود. زمان زیادی نگذشت که بهم تلفن کرد و همین نشون داد که فال ورق درست بوده.

نور دوباره بالا می‌رود. آنها چهره به چهره هستند.

مرد: (خونسرد) فکرهاتون رو کردین خانم؟

زن: نه آقا، هنوز فکرهام رو نکردم.

مرد: خوبه، من فکرهام رو کردم. نمی‌دونم چرا بچگی من براتون جالبه ولی چون به نظر می‌رسه به اصول اخلاقی پایبند هستین، بهتون اعتماد می‌کنم. البته به خاطر این هم هست که کتاب رو دوست دارم. کتاب دخترتون رو.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با هم و جدا جدا
نویسنده
مترجمراحله فاضلی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-600-436-346-4
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با هم و جدا جدا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با هم و جدا جدا

برای دریافت کتاب با هم و جدا جدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.