معرفی و دانلود کتاب انگیزش در سازمان: چگونه و با چه روش‌هایی همکاران خود را انگیزه‌مند سازیم؟

عکس جلد کتاب انگیزش در سازمان: چگونه و با چه روش‌هایی همکاران خود را انگیزه‌مند سازیم؟
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگیزش در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگیزش در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگیزش در سازمان: چگونه و با چه روش‌هایی همکاران خود را انگیزه‌مند سازیم؟

از مهم‌ترین عوامل وفاداری کارکنان هر مجموعه به آن، وجود انگیزه برای ادامه‌ی فعالیت است که می‌تواند به فاکتورهای مختلفی وابسته باشد. کتاب انگیزش در سازمان اثر حسین کاویانی و مهرانگیز پورناصح، مواردی را یادآور می‌شود که هر مدیری باید آن‌ها را مدنظر داشته باشد تا اعضای مجموعه‌ی خود را با ایجاد انگیزه، ماندگارتر کند و بازدهی کاری آن‌ها را افزایش دهد.

درباره‌ی کتاب انگیزش در سازمان

در هر سازمان یا کسب‌وکار، با هر تعداد اعضایی که داشته باشد و فارغ از این که در کدام دسته از صنایع و مشاغل قرار بگیرد، وفاداری، ماندگاری کارکنان و بازدهی بالای آن‌ها از مهم‌ترین فاکتورهایی‌ست که می‌تواند موفقیت را برای مجموعه به ارمغان آورد. اما ایجاد این فاکتورها، خود وابسته به تحقق بسیاری از عوامل دیگر در سازمان یا کسب‌وکار است که با تلاش کارفرما، به سطح خوبی خواهد رسید. کتاب انگیزش در سازمان، مهم‌ترین عامل حفظ یک کارمند خوب و بهبود بازدهی او را، ایجاد حس انگیزه می‌داند. حسین کاویانی و مهرانگیز پورناصح در این اثر به مدیران مجموعه‌های کوچک و بزرگ کمک می‌کنند تا با ایجاد یک محیط ایده‌ال برای کارمندان خود، انگیزه‌ی آن‌ها برای فعالیت را افزایش دهند و به دنبال آن نیز بتوانند شاهد پیشرفت و رشد بیشتری باشند.

بسیاری از مدیران معتقدند وجود حقوق و مزایای مالی و پرداخت به‌موقع آن‌ها، تمام چیزی‌ست که یک کارمند از محل کار خود می‌خواهد. درست است که این موارد را باید از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محل کار مناسب در نظر گرفت، اما بسیاری از موضوعات دیگر هم هستند که برای هر فرد در محیط کار اهمیت دارند و رسیدگی به آن‌ها می‌تواند نتایج خوبی را برای سازمان یا شرکت به دنبال داشته باشد. درواقع، مجموعه‌ای از ویژگی‌های یک سازمان، می‌توانند مسبب افزایش انگیزه‌ی کارمندان و بیشتر شدن علاقه‌ی آن‌ها به کار و محیط کارشان باشد و روند شغلی و حرفه‌ای آن‌ها را بهبود دهد. کتاب انگیزش در سازمان، مهم‌ترین فاکتورهایی را که می‌تواند حس انگیزه را در اعضای یک مجموعه به وجود بیاورد،‌ برشمرده و نکاتی را که هر مدیری با دغدغه‌ی رسیدن به موفقیت کسب‌وکار خود باید بداند، به صورت مفصل شرح داده است.

ایجاد یک محیط پویا، فراهم کردن فضایی که رشد همه‌ی کارمندان در آن میسر باشد، وجود امکان پیشرفت و ارتقای شغلی، وجود آموزش‌هایی که بتواند به همراه وجود امکان تجربه و آزمون و خطا کاربرد بیشتری برای کارمندان داشته باشد، ایجاد این حس در کارکنان که پیشرفت مجموعه باعث پیشرفت خودشان خواهد شد و بسیاری از موارد دیگر، می‌توانند در کنار هم، انگیزه‌ای را که هر فردی برای ارتقای خود و تلاش بیشتر در محیط کار به آن نیاز دارد،‌ برای او به ارمغان آورند. اما کدام یک از این فاکتورها از اهمیت بالاتری برخوردار است؟ کدام یک می‌تواند زودتر نتیجه دهد؟ ایجاد و حفظ کدام عامل آسان‌تر و سریع‌تر است؟ کدام فاکتور تاثیر بیشتری بر کارکنان خواهد گذاشت؟ کتاب انگیزش در سازمان، پاسخی برای تمام این سوال‌هاست تا بتواند مدیران را در راه تبدیل شدن به یک مدیر بهتر، موفقیت در حفظ کارمندان خوب و پیشرفت کسب‌وکارشان، راهنمایی کند. گفتنی‌ست این اثر به کوشش انتشارات مهر کاویان به چاپ رسیده است.

کتاب انگیزش در سازمان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام صاحبان کسب‌وکار، مدیران میانی و مدیران اجرایی و افرادی که به تازگی وارد عرصه‌ی مدیریت شده‌اند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب انگیزش در سازمان: چگونه و با چه روش‌هایی همکاران خود را انگیزه‌مند سازیم؟ می‌خوانیم

همه افراد سازمان ازجمله شما بایستی در قبال عدم موفقیت‌ها، شکست‌ها و ناکامی‌ها مسئولیت رفتار خود را پذیرا باشند. با این ‌وجود برای انگیزه‌مند ساختن مؤثر افراد، شما نیاز به یک فرهنگ خالی از نکوهش در قبال شکست‌ها و ناکامی‌ها دارید. خطاها و لغزش‌ها بایستی شناسایی شوند و سپس برای بهبود و تسهیل موقعیت در آینده به‌کار گرفته شوند. مدیریت انگیزشی معمولاً در واگذاری مسئولیت‌ها به افراد و کارمندان پیش‌قدم است. اما باید توجه داشت که در واگذاری مسئولیت‌ها، خطرها و احتمال‌هایی وجود دارد. ممکن است فردی که به او مسئولیتی واگذار شده است، در مأموریت خود شکست بخورد؛ هم‌چنین ممکن است خود تکلیف به سرانجام موفقیت‌آمیز نرسد. برای آن‌که شانس موفقیت را به حداکثر برسانید، بایستی ماهیت خطرها و احتمال شکست را به‌طور واقعی برآورد کنید. قبل از شروع تکلیف، اول از همه مطمئن شوید، که کسی را که به او مسئولیتی واگذار می‌کنید، کاملاً در مورد کار و جوانب آن می‌داند. هم‌چنین بایستی مطمئن شوید که آیا شرایط انجام آن تکلیف آماده است یا نه. بعد تلاش ‌کنید که به‌احتمال قریب به یقین در انجام آن تکلیف به موفقیت دست یابید. کاربرد روشی غیر از این، نشان‌دهنده مدیریت ضعیف و احتمالاً شتابزده است.

نکته‌آموزی از خطاها و لغزش‌ها، نه‌تنها برای کسانی که در انجام تکلیفی درگیر هستند، بلکه هم‌چنین برای کل سازمان بسیار ارزشمند است. عوامل شکست و عدم موفقیت را با افراد خود مورد بحث و تجزیه و تحلیل قرار بدهید، به‌گونه‌ای که بتوانید، تمامی آن‌ها را بررسی کنید و سکو را برای موفقیت‌های بعدی، محکم‌تر سازید. داشتن یک نگرش سازنده و منطقی نسبت به شکست‌ها می‌تواند افراد را انگیزه‌مند سازد و آن‌ها را ترغیب به فعالیت فزون‌تر کند. اگر شما تصمیم بگیرید که درقبال شکست‌ها، افراد را تنبیه کنید یا با ایجاد ترس انگیزه آن‌ها را بالا ببرید، احتمالاً نمی‌توانید موفقیت پایداری به دست آورید. بااین‌وجود، بایستی برای افراد روشن سازید که تحمل لغزش‌ها و اشتباهات، حدی دارد. تکرار یک لغزش یا خطا توجیه‌پذیر نیست، زیرا نشان می‌دهد که ما از شکست و عدم موفقیت قبلی نکته‌ای نیاموخته‌ایم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اوّل: انگیزش چیست؟
شناسایی نیازها
برآورده ساختن نیازهای اساسی
دستاورد
قدردانی
علائق کاری
مسئولیت‌پذیری
ارتقاء شغلی
فصل دوم: چگونه میزان انگیزش افراد را ازطریق رفتار آن‌ها درک کنیم؟
عبارات زیر نشانگر کارمندان انگیزه‌مند است
روش‌های اندازه‌گیری روحیه افراد سازمان
1- پرسش‌نامه‌های سنجش نگرش
2- نظرخواهی
3- مصاحبه‌های بدون ساختار
4- گروه‌های متمرکز
فصل سوم: پرورش و تقویت انگیزه
سنجش نگرش خود نسبت به کارمندان
ارزیابی با توجه به تئوری X و تئوری Y
مدیریت خوب
بهبود ارتباط
انتخاب روش‌های مؤثر برای ارتباطات
مدیریت انگیزشی
فصل چهارم: پدید آوردن فرهنگ سازمانی خالی از نکوهش
تقویت حس همکاری
کارهایی که باید انجام داد و کارهایی که نباید انجام داد
حمایت از کارمندان خود
فصل پنجم: انگیزه‌مند ساختن افراد
واگذاری کارها متناسب با ویژگی‌ها و توانمندی کارمندان
انگیزه‌مند ساختن گروه یا گروه‌ها
پیشگیری از بی‌انگیزشی
کارهایی که باید انجام داد
چگونگی رفتار با افراد بی‌انگیزه
ارزیابی مؤثر
ارزیابی شغل‌های سازمانی
تجزیه وتحلیل سیستم پرداخت
فصل ششم: حفظ انگیزش
پربارسازی شغل‌ها
سهیم کردن کارمندان در قدرت
پرسش‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگیزش در سازمان: چگونه و با چه روش‌هایی همکاران خود را انگیزه‌مند سازیم؟
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک9789642765003
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انگیزش در سازمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انگیزش در سازمان

برای دریافت کتاب انگیزش در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.