معرفی و دانلود کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی: راهنمایی برای مدیران، دستیاران و مدیران دفاتر

عکس جلد کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی: راهنمایی برای مدیران، دستیاران و مدیران دفاتر
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی: راهنمایی برای مدیران، دستیاران و مدیران دفاتر

برخی از کارمندان به دلیل پرمسئولیت بودن شغلشان، همواره در معرض تنش‌ها و استرس بالایی قرار دارند. یکی از این مشاغل، سِمت دستیاری مدیریت است. کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی نوشته‌‌ی حسین کاویانی و مهرانگیز پورناصح، می‌کوشد تا به دستیاران مدیران در کم‌کردن فشار کاری کمک کند. این کتاب علاوه‌بر بالابردن کیفیت کار دستیاران، سلامت روان و احساس رضایت شغلی را هم در این گروه افزایش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی

در اکثر شرکت‌ها، کارمندی با سِمت شغلیِ دستیار مدیر حضور دارد که کارش مستقیماً با مدیرعامل در ارتباط است. تمام هماهنگی‌ها، پاسخ‌گویی به نامه‌های مهم برون‌سازمانی، حل مشکلات ناگهانی و بحران‌های شرکت برعهده‌ی اوست. این کارمند در مقایسه با همکارانش، بیشترین سطح استرس را تجربه می‌کند و حتی شاید روزی چندبار به فکر استعفا دادن بیفتد. در این شرایط او از محیط کار خشمگین و متنفر می‌شود و به مرور توانمندی کاری‌اش را از دست می‌دهد. حال با وجود این وضعیت، یک دستیار مدیر باید چه اقدامی انجام دهد تا بتواند به بهبود شرایط کاری خود کمک کند؟ کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی، با عنوان فرعی «راهنمایی برای مدیران، دستیاران و مدیران دفاتر» به حل این بحران‌ها کمک می‌کند.

ما در این کتاب، همراه با مدیران و دستیاران آن‌ها در چند جلسه‌ی مشاوره حضور داریم تا با چالش‌ها و توقعات آن‌ها از یکدیگر آشنا شویم. حسین کاویانی و مهرانگیز پورناصح پس از مشاهده‌ی فشارهای کاری که در نهایت کاسه‌ی صبر کارمند را لبریز می‌کنند و او را به سوی استعفا سوق می‌دهند، به این نتیجه رسیده‌اند که برطرف ساختن چالش‌های کاری به دو عامل بستگی دارد: توانایی برنامه‌ریزی و قدرت نه گفتن! یک دستیار مدیر باید بتواند در عین حفظ احترام و خوش‌رویی، قاطعانه نه بگوید و هنگام برعهده‌گرفتن مسئولیت‌های مختلف، از نقاط ضعف و قدرت خود آگاه باشد.

مهرانگیز پورناصح و حسن کاویانی در کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی، بزرگ‌ترین مشکل دستیاران مدیران را پذیرفتن پروژه‌های گوناگون و نداشتن زمان و انرژی کافی برای رسیدگی به آن‌ها عنوان می‌کنند. بنابراین از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک دستیار مدیر باید به آن‌ها مسلط شود، پذیرفتن تعدادی از کارها از میان انبوه وظایف و اولویت‌بندی در انجام آن‌هاست. دستیاران مدیران گاهی اوقات می‌ترسند که به کارفرما و همکاران عالی‌رتبه‌ی خود نه بگویند، اما بدیهی است که نپذیرفتن یک کار از پذیرفتن و انجام‌ندادن آن بهتر است. به‌دست‌آوردن توانایی نه گفتن و قاطعیت، به خودشناسی و مهارت نیاز دارد و تنها با کمک مشاوره‌ی روانشناسی امکان‌پذیر است.

کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی از بازگویی شکایت‌های مدیران شرکت‌ها نیز غافل نمانده و فهرستی از کارهایی را که یک کارفرما توقع دارد دستیارش در انجام آن‌ها ماهر باشد، عنوان کرده است. مدیران شرکت‌ها معتقدند که دستیاران، کارهای فوری را به موقع تحویل نمی‌دهند و در شرایط بحرانی، راه‌حل درستی را انتخاب نمی‌کنند. حسین کاویانی و مهرانگیز پورناصح به دستیاران و کارفرماها پیشنهاداتی را ارائه می‌کنند تا بتوانند با عمل به آن‌ها، بخش بزرگی از نارضایتی‌ها و فشارهای کاری‌شان را از بین ببرند؛ مواردی همچون: تدوین شرحی دقیق از وظایف دستیار، پایبندماندن به برنامه‌ها و برهم‌نزدن آن‌ها، تشکیل جلسات هفتگی بین مدیر و دستیار و ایجاد نظم در تمامی بخش‌های شرکت.

کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی، توسط انتشارات مهر کاویان منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران سازمان‌ها و کارمندانی که می‌خواهند شرایط کاری بهتری را تجربه کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی: راهنمایی برای مدیران، دستیاران و مدیران دفاتر می‌خوانیم

دستیار فردی است که در هماهنگی کامل و اولیه با مدیر خود، اختیارات معینی به او واگذار شده است و در بعضی امور استقلال عمل نسبی دارد. در واقع دستیار، در جلسات مشترک با مدیرش، به مرور زمان به هماهنگی لازم برای دسته‌بندی امور و تقسیم آن بین خود و مدیر، دست می‌یابد. دستیار پس از مدتی می‌داند که کدام امور را مستقلا می‌تواند راه‌اندازی و هدایت کند و کدام امور از حیطه قدرت او خارج است.

ممکن است دستیار در ابتدای کار، احتیاط کند و برخی امور را که در حیطه عمل اوست با مدیرش در میان بگذارد، اما پس از مدتی برایش دقیقا روشن است که چه کارهایی را باید به مدیرش ارجاع دهد و چه کارهایی را باید خودش روبه‌راه کند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش 1: حرفه دستیاری چیست؟
بخش 2: موانع شکل‌گیری حرفه دستیاری
پی‌گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی: راهنمایی برای مدیران، دستیاران و مدیران دفاتر
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۳۸۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-964-95084-3-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی

برای دریافت کتاب نقش دستیار مدیر از نگاه روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.