معرفی و دانلود کتاب افسردگی نهفته: رها شدن از کمال‌ طلبی که خود نقابیست بر افسردگی

عکس جلد کتاب افسردگی نهفته: رها شدن از کمال‌ طلبی که خود نقابیست بر افسردگی
قیمت:
۴۷,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسردگی نهفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسردگی نهفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسردگی نهفته: رها شدن از کمال‌ طلبی که خود نقابیست بر افسردگی

کتاب افسردگی نهفته یک اثر با محتوای روانکاوانه و روانشناسی است. این کتاب به‌قلم مارگارت رابینسون رادفورد به تحریر درآمده. او دکترای تخصصی خود را در این زمینه دریافت کرده و سال‌ها تجربه‌اش را در برخورد با مراجعان، اساس تحقیقاتش برای نوشتن این کتاب قرار داده است.

درباره‌ی کتاب افسردگی نهفته

درک این باور که همه‌ی ما در دنیای مدرن و امروزی با مشکلات جدید و تازه‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و این مشکلات روی روانمان تاثیر به‌سزایی دارند، امری مهم و ضروری است. اما تعریف اغلب افراد از افسردگی باعث شده تا این بیماری را نپذیرند یا با دیدن علائم بسیار حاد،‌ وجود آن را در زندگی‌شان قبول کنند. آنچه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده، یک آمار بسیار عجیب است که نشان می‌دهد غالب بر 75 درصد از انسان‌های این کره‌ی خاکی از افسردگی نهان رنج می‌برند.

اما آنچه این کتاب را خواندنی‌تر و قابل توجه‌تر کرده است شیوه‌ی بیان و نگاه آن به افسردگی نهان است. کتاب افسردگی نهفته (Perfectly hidden depression) به شکلی طراحی شده که علاو‌بر افراد مبتلا به این نوع افسردگی، افرادی هم که به‌طور کامل از سلامت روان برخوردار هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند. با کمی تعمق در خود می‌توانید متوجه شوید که در کدام دسته قرار گرفته‌اید. برای مثال اگر شما فردی هستید که گمان می‌کنید احساسات دردناک نشانه‌ی ضعف و آسیب‌پذیری دلیلی برای ناامنی است، امکان دارد دائما خود را قضاوت و سرزنش کنید. شاید هم از ابراز احساساتی که از جانب جامعه ناخوشایند است کاملا واهمه دارید. جملات ذکر شده اگر برای شما آشنا باشد خبر از یک افسردگی نهان و ناشناخته (PHD) می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب افسردگی نهفته

کتاب افسردگی نهفته یک راهنما یا شاید درمانگرِ همراه و دلسوزی است که شما در آن طی فرآیندی، کمال‌گرایی را درک و باورهای اشتباه و مخرب را شناسایی خواهید کرد. ضمن باور و شناسایی باورهای نادرست، این امکان برایتان به‌وجود خواهد آمد تا احساساتی را که سال‌ها و ماه‌ها سرکوب شده‌اند ابراز کنید و از سنگینی آن‌ها رهایی یابید.

مارگارت رادرفورد (Margaret Robinson Rutherford) در کتاب افسردگی نهفته، به‌شکل ویژه‌ای به وجهه‌های مهمی از افسردگی که گاهی درمانگران هم نسبت‌به آن کم‌توجه بوده‌اند پرداخته است. نکته‌ی مهم دیگر این کتاب پیدا کردن دلیل بسیاری از افسردگی‌های نهان است و آن، ویژگی کمال‌گرایی است که با دقت و جزییات تشریح شده است. او اذعان می‌کند که بین کمال‌گرایی و افسردگی رابطه‌ی تنگاتنگی وجود دارد. طبق گفته‌های مارگارت رابینسون رادفورد، کمال‌گرایی می‌تواند شما را کاملا با خودتان بیگانه کند و باعث شود که واقعیت درونی خود را نبینید، بلکه ذهن خود را درون حبابی پرورش دهید که هر لحظه می‌ترکد و دوباره رشد می‌کند. عملکرد کمال‌گرایی دقیقا همین است؛ شما ذهنیت خود را برای باورها و عقایدی شکل می‌دهید که هم وجود خارجی ندارند و هم در اکثر مواقع دسترسی به آن اشتباه و دشوار است. کمالگرایی اگر به شکل افراطی بروز کند، یک ویژگی سمی است که توانایی لذت واقعی را از فرد سلب می‌کند.

این اثر به‌کوشش نشر آقایی و با ترجمه‌ی روان زبیده سیری چاپ و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب افسردگی نهفته

  • افسردگی کاملاً پنهان نشان‌دهنده‌ی یک حقیقت خیلی مهم است و مواجهه با آن بسیار حیاتی‌ست. مارگارت رادرفورد به ما نشان می‌دهد که پنهان‌کردن افسردگی از طریق کمال‌گرایی می‌تواند کشنده باشد. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه افسردگی را در خود بشناسید و بر آن غلبه کنید، کمال‌گرایی ناسالم را از بین ببرید و خود ناکامل خود را در آغوش بگیرید. (سارا فادر، مدیر عامل استیگما فایترز)
  • افرادی که این نوع افسردگی را تجربه می کنند تقریباً همیشه از نظر ظاهری خوب به نظر می‌رسند و نشانه‌های اندکی از رنج درونی خود را نشان می‌دهند. آنها به دلیل به دوش کشیدن کمال گرایی، خواسته‌های ذهنی و خیالی از خود و انتقاد شدید درونی و شرم، اغلب از این شکل پنهان افسردگی رنج می‌برند. نویسنده در این کتاب به وضوح این شرایط را شرح می‌دهد و برنامه‌های مشخصی را برای رویارویی با این مشکلات ترسیم می کند. درکنار بسیاری از راهبردهای واقع بینانه برای مقابله با افسردگی پنهان، یکی از ویژگی‌های اصلی ایجاد شفقت و مهربانی بیشتر نسبت به خود و تشخیص آسیب پذیری فرد است. من این کتاب شگفت‌انگیز را به کسانی که از افسردگی رنج می‌برند، افراد مهم زندگی‌شان و همچنین روان‌درمانگران توصیه می‌کنم. (جان پرستون، روانشناس، درمانگر، نویسنده و استاد بازنشسته در دانشکده روانشناسی حرفه‌ای کالیفرنیا و دانشگاه بین‌المللی آلیانت)
  • این کتاب می‌تواند زندگی‌های بسیاری را نجات دهد. افسردگی نهفته نه‌تنها یک بیماری همه‌گیر روبه‌رشد را آشکار می‌کند، بلکه مسیر روشنی است برای خروج از دالان تاریک افسردگی به سمت شفا. (پت لاو اد دی، درمانگر ازدواج و خانواده و نویسنده کتاب حقیقت درباره عشق)
  • مارگارت رادرفورد نویسنده کتاب افسردگی نهان دیدگاهی دلسوزانه درباره افکار و احساساتی که به ندرت آشکار می‌شوند ارائه می‌دهد. تمرین‌های مبتکرانه و هدایت‌شده در سراسر کتاب، مخاطبان را تشویق می‌کند تا «حقایق مخفی» فردی خود را به‌طور خصوصی کشف کنند. این کتاب یک فرصت منحصربه‌فرد برای رشد و رضایت شخصی است. (لیا کلانگنس)
  • اگر شما یک فرد کمال‌گرا و خودانتقادگر هستید و در سکوت رنج می‌برید، این کتاب راهی برای دریافت کمک‌هایی که لازم دارید، به شما ارائه می‌کند. اگر متوجه افسردگی خود هستید اما قدرت بیان آن را ندارید و کلماتی برای درخواست کمک و ارتباط با دیگران ندارید، کتاب مارگارت رابینسون رادرفورد شروع جدیدی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. (لارا هونوس وب، متخصص اختلال کمبود توجه در سراسر جهان (ADD))

کتاب افسردگی نهفته برای چه‌کسانی مناسب است

کتاب حاضر برای همه‌ی افرادی که به موضوع افسردگی علاقه دارند یا نشانه‌هایی از آن را در خود یا اطرافیانشان می‌بینند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب افسردگی نهفته: رها شدن از کمال‌ طلبی که خود نقابیست بر افسردگی می‌خوانیم

در کمال طلبی مطلوب جامعه، یاسی بی‌پایان گریبان‌گیر فرد می‌شود و این بسیار خطرناک است. دو دسته‌ی دیگر هم، کم، آسیب به دنبال ندارند. شاید هر سه نوع کمال‌طلبی، دو نوع آن، یا فقط یک نوع را در خود می‌بینید. در هرکدام از این سه دسته که باشید، آگاهی‌تان از نگرش‌های منفی که درباره‌ی بیماری‌های روانی وجود دارد، شما را به اجتناب از تشخیص و درمان بیماری، وا می‌دارد که آسیب‌زاست.

خودنگری 16: کدام نوع کمال‌طلبی را در خود، می‌بینم؟ یک بار دیگر تکرار می‌کنم که سه نوع کمال‌طلبی متصور است: خودمدار، دیگر مدار و مطلوب جامعه .

بیایید به موضوع، با دید بازتری بنگریم. چند سوال از شما می‌پرسم: آیا فکر می‌کنید که نیاز به بی‌نقص دیده‌شدن، ریشه در درون خودتان دارد؟ آیا فکر می‌کنید نیاز دارید که بیشترین تلاش را داشته باشید تا بی‌نقص دیده شوید؟ از چه زمانی نیاز به بی‌نقص دیده شدن، در شما به وجود آمد؟ آیا نسبت به دیگران هم کمال‌طلبید؟ از چه کسی توقع دارید بهترین عملکردها را داشته باشد؟ آیا در اطراف شما، کسانی هستند که به آن‌ها سخت نمی‌گیرید؟ بین این دو دسته چه تفاوتی وجود دارد که باعث شده از آن‌ها، انتظارات متفاوتی داشته باشید؟ آیا از دیگران همان انتظاری را دارید که از خودتان دارید؟

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
پیشگفتار
مقدمه
دیباچه
بخش اول: درک افسردگی کاملا نهفته
فصل اول: افسردگی کاملا نهفته چیست؟
فصل دوم: مدارای سالم افسردگی و افسردگی نهفته
فصل سوم: چیرگی بر شرم از بیماری و پذیرش افسردگی نهفته
بخش دوم: مراحل پنجگانه‌ی شفا
فصل چهارم: رسیدن به خودآگاهی
فصل پنجم: متعهد شدن
فصل ششم: با قواعد ذهنی خود روبه‌رو شوید
فصل هفتم: پیوند با درد عاطفی برای بهبود
فصل هشتم: تمرکزتان را به جای کمال، روی خوشبختی واقعی بگذارید
بخش سوم: با خود واقعیتان زندگی کنید
فصل نهم: در خود ناقص جدیدتان شکوفا شوید
فصل دهم: شکستن سکوت و کشف زندگی شادتر
منابع
یادداشت ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسردگی نهفته: رها شدن از کمال‌ طلبی که خود نقابیست بر افسردگی
نویسنده
مترجمزبیده سیری
ناشر چاپیانتشارات آقایی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات243
زبانفارسی
شابک978-622-7660-33-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افسردگی نهفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افسردگی نهفته

برای دریافت کتاب افسردگی نهفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.