معرفی و دانلود کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار

برای دانلود قانونی کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار

کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار، دریچه‌ای رو به دنیای سحرآمیز افسانه‌هاست که توسط جعفر کریمی به روی مخاطبان این اثر گشوده شده است. با مطالعه‌ی این کتاب، سفری خواهیم داشت به سرزمین وسیع و گسترده‌ی اساطیر، که بسته به ویژگی‌های فرهنگی هر جامعه‌ای بر سر زبان‌ها افتاده‌اند.

درباره‌ی کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار

هر قوم و ملیت و سرزمینی، خاستگاه چندین و چند افسانه و اسطوره‌ی به یاد ماندنی‌ست، که در شرایط خاص، برای مردم آن سرزمین یادآوری می‌شوند و گاه بسیاری از افراد به این اسطوره‌ها باور دارند و به آن‌ها تکیه می‌کنند. با مطالعه‌ی عمیق و موشکافانه‌ی افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه‌ی هر جامعه‌ای، می‌توان به باورهای معنوی آن‌ها، ضعف‌ها و قدرت‌ها و آرزوهای دور و دراز جاری در آن جامعه دست یافت. از همین رو، بررسی دقیق قصه‌هایی که در هر سرزمینی سینه به سینه نقل می‌شوند، از اهمیت بالایی در راستای شناخت تاریخ و پیشینه‌ی آن سرزمین برخوردارند. کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار از جعفر کریمی، یک مطالعه‌ی عمیق بر باورهایی است که از طریق داستان‌ها و افسانه‌های هر ملتی منتقل شده‌اند. با خواندن این اثر قادر خواهید بود تا رمز و رازهای دیرینه‌ی انسان‌ها را کشف کنید و درک بهتری از فرهنگ گذشته و همینطور فرهنگ جاری در دیگر سرزمین‌ها به دست آورید.

در هر گوشه از کره‌ی زمین و در هر دوره‌ی تاریخی، قهرمانان افسانه‌ای و یا داستان‌های خیال‌انگیز و امیدبخشی متولد شده‌اند که هنوز هم، با وجود پیشرفت جوامع، نقل آن‌ها در میان مردم رایج است. از مشرق تا مغرب و از شمال تا جنوب، هر قوم و سرزمینی، بسته به باورهای معنوی، یا با توجه به مشکلات موجود در جامعه و لزوم وجود یک نیروی ماورایی برای این که انسان بتواند به آن تکیه کند یا شخصیتی که آن را الگو قرار دهد، داستان‌های مختص خود را خلق کرده‌اند. کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار، یک بررسی جامع درباره‌ی اسطوره‌هایی است که کمتر آن‌ها را خوانده یا شنیده‌ایم.

بر اساس آن چه در کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار می‌خوانیم، شیوه‌ی باور به حیات پس از مرگ در جوامع مختلف با یکدیگر متفاوت است و می‌تواند تحت تاثیر شرایط مختلف آن جامعه، حتی شرایط زیست‌محیطی و جغرافیایی آنان نیز قرار گرفته باشد. برای مثال، در این اثر می‌خوانیم که اسکیموها، با توجه به موقعیت جغرافیایی‌شان، درک واضح‌تری از شکوه و عظمت و زیبایی اجرام آسمانی و پدیده‌های مرتبط مانند شفق قطبی دارند. گفته می‌شود برخی از بومیان، بهشت مردگان را در بالاترین مراتب آسمانی می‌بینند. از طرفی، برخی از گروه‌های بومی، با توجه به این که مواد غذایی خود را از دریا به دست می‌آورند و دریا را عامل اصلی ادامه‌ی حیات خود در نظر می‌گیرند، جهان آخرت را در جایی اعماق اقیانوس‌ها می‌دانند و شکاف‌های موجود در صخره‌ها را به عنوان گذرگاه‌هایی برای ورود به جهان آخرت می‌شناسند.

کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار، درک قابل‌توجهی را از ریشه‌های باورها و افسانه‌های رایج در هر منطقه به دست می‌دهد و مخاطب را در روند این بررسی‌ها و جست‌وجوها، وادار به پیمایش سرزمین‌های مختلف و کاوش در فرهنگ و افکار مردم آن‌ها کرده است. گفتنی‌ست این اثر به کوشش انتشارات امید سخن به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به علاقه‌مندانِ جامعه‌شناسی و تاریخ و دوستداران داستان‌های عامیانه و اساطیری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار می‌خوانیم

جایگاهی که افراد نیکوکار، بعد از مرگ به آن جا رهسپار می‌شوند، «کامویی کوتان»، مأوای خدا، و «کامویی موشیری»، یعنی قلمرو سلطنت خداوند، یا جهان خدا، نام دارد. آن‌ها، در آنجا، تا به ابد، در یک سرور عظیم و وصف‌ناپذیر، به سر می‌برند. البته، مردگان، از ژرفای زمین، ما را می‌ببینند و همواره به‌ تمامی کارهای این جهانی ما، علاقه‌ی وافر نشان می‌دهند، از یک‌سوی، قدرت مجازات اعضایی از خانواده خود را دارند که به اعمال زشت مبادرت می‌ورزند، و از سوی دیگر، صلح و آرامش را برای اعضای مهربان و نیک‌سیرت ارزانی می‌دارند و گفته‌شده که همواره این توان و قدرت را دارا هستند و می‌توانند آن را به کاربندند. ولو این‌که، آسمان‌های مادی، بر فراز ما قرار دارند، بااین‌وجود، بهشت، جایگاه شادی و سرور، در پایین است. همگان می‌پذیرند که این بهشت، موطن خدایانی است که در آن جا مسکن گزیده‌اند و تمامی انسان‌های درست‌کردار و نیک‌سیرت پس از مرگ و ترک این دنیای فانی، به آن جا کوچ می‌کنند. انسان‌ها، در بهشت، هویت ویژه خود را حفظ می‌کنند. لذا، پندار و باور آینوها، به بهشت، شبیه به باور آیین بودیسم نیست که تصور می‌نماید، همگان در خود خدا، جذب و فانی می‌شوند.

«هادِس»، یا «برزخ»، «پوکنا موشیری»، یعنی سرزمین مردگان یا جهان زیرین نام دارد. همه‌ی ارواح، هنگام مرگ و ترک بدن، نخست به این مکان می‌روند. گرچه برخی چنین فکر می‌کنند؛ لیکن عقیده بر این نیست که «هادس»، عالم برزخ باشد، بلکه جایی است که ارواح به آن جا می‌روند و همواره قالبی می‌گیرند که شبیه به قالب این جهانی است (ولو این‌که آیا این تن روحانی است یا جسمانی، مشخص نشده است) و نقل‌شده که در آنجا، برای رفتن به ‌جایگاه افراد نیکوکار و یا تبهکاران، از هم جدا می‌شوند. در مرکز «هادس»، سه جاده جای گرفته است. نخستین مسیر، از دنیای زندگان شروع می‌شود و آن را، «کانا موشیری»، دنیای فرازین می‌نامند. این جاده، به مرکز هادس می‌رود. تمامی ارواح، به هنگام ترک بدن خاکی، از این راه گذر می‌کنند. دومین و سومین جاده، از مرکز هادس شروع می‌شود، یکی به بهشت و آن دیگری به جهنم ختم می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جزیره‌ی جاودانگی و جوانی
کوه فوجی، مأوای کیمیای حیات
جنت عدن
بهشت و جهنم آینوها
بهشت و دوزخ اسکیموها
بهشتِ زمینی
اساطیر آفرینش خورشید
پرواز در میان آسمان‌ها
ارواح مقدس آب‌ها و چشمه‌ها
آتش تعمیددهنده و تطهیر کننده
حیات و مرگ
فهم زبان حیوانات
اسب بالدار
پیشگویی اسب شاخدار
سرزمین جن‌ها و پریان
راگناروک، جنگ آخرالزمان
آب حیات
سرخپوستان آلگونکین و پرنده‌ی رعد
عفریت ستون سنگی
جادوگر کوهستان
هیزم‌شکن و ماه‌بانو
مار بانو و شاه علی مردان
تیرفینگ، شمشیر کوتوله‌های آهنگر
میوه‌های باشکوه و کمیاب
علت سفیدی برف
آفرینش گل حسرت
باغِ گل‌های یخی
قصه‌های پریان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات421
زبانفارسی
شابک978-622-5239-39-5
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار

برای دریافت کتاب اسطوره‌ها و افسانه‌های ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.