معرفی و دانلود کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)

عکس جلد کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)
قیمت:
۱۶۶۰۰۰ ۸۳,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)

کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)، چارچوبی کارآمد را برای مدیریت خلق‌و‌خوی افراد پیش روی خواننده قرار می‌دهد. پس از مطالعه‌ی این کتاب، با روش‌هایِ مدیریت عواطف خود آشنا می‌شوید و را‌ه‌های غلبه بر افکار منفی و دستیابی به سلامت عاطفیِ بلندمدت را فرا می‌گیرید. دیوید برنز، نویسنده‌ی کتاب، راه‌کارهای شکستِ افسردگی، کاهش اضطراب و تقویت روابط اجتماعی را در این اثر به خواننده آموزش داده است.

درباره‌ی کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)

کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی) (The Feeling Good Handbook)، اثری است که با مطالعه‌ی آن می‌توانید شرایط ناخوشایند روحی را بهبود بخشید و روحیه‌ا‌ی خوب و سرشار از انرژی پیدا کنید. دیوید برنز (David D. Burns)، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به خواننده آموزش می‌دهد تا خلق‌وخوی خود را درک کند و با شناسایی افکار و احساس‌های منفی، روحیه‌‌‌ی بهتری داشته باشد. پس از مطالعه‌ی این کتاب، توانمندی تغییرِ احساسات بد به خوب را پیدا می‌کنید. مطالب کتاب حاضر پس از آشنایی خواننده با روش‌های تشخیص احساسات، با برنامه‌هایی عملی برای افزایش عزت‌نفس ادامه پیدا می‌کند. نویسنده‌‌ی کتاب از حس بد به حس خوب، در این اثر از روش‌های شکست افسردگی و تقویت عزت‌نفس برای خواننده گفته است. با مطالعه‌ی این کتاب، گام‌های لازم برای دستیابی به خوشبختی را فرا می‌گیرید و روش‌هایِ رها شدن از افکار منفی را می‌آموزید. نویسنده‌ی در این کتاب از ایجاد سازوکار شخصیِ ارزشمندی گفته تا به کمک آن، عزت‌نفس خواننده تقویت شود. بررسی‌ دلیلِ اهمال کاری افراد و روش‌هایی برای پیشگیری از موکول کارهای امروز به فردا در ادامه‌ی کتابِ حاضر مطرح شده است.

معرفی و دانلود کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)

کتاب از حس بد به حس خوب، اثری است که با مطالعه‌ی آن، روش‌های کاهش ترس و اضطراب را فرا می‌‌گیرید. شیوه‌های درک اضطراب، روش‌های رویارویی با ترس‌ها، مقابله با ترس‌های وجودی مانند مرگ و از بین بردن اضطراب اجتماعی و ترس از مردم در ادامه‌ی کتاب مطرح شده است. پس از مطالعه‌ی کتاب، نگرانی‌های شما برای حضور در جمع از بین می‌رود و به‌راحتی می‌توانید در بین افراد به گفت‌وگو و ابراز نظر مشغول شوید. قسمت مهمی از کتاب حاضر به آشنایی خواننده با افسردگی و روش‌های پیشگیری و درمان این عارضه اختصاص یافته. بر اساس تعریف دیوید برنز از افسردگی در این کتاب، این عارضه با از دست دادن علاقه آغاز می‌شود و احساسات و افکار افراد را به سمت منفی‌گرایی سوق می‌دهد. پس از مطالعه‌ی کتاب از حس بد به حس خوب، این نکته را فرا می‌گیرید که ناراحتی با افسردگی تفاوت دارد. نویسنده در این اثر از روش‌های رشد شخصی گفته است. با خواندن کتاب حاضر،‌ فرا می‌گیرید که نیاز به تایید شدن از سوی اطرافیان را کنار بگذارید و به یاد داشته باشید که ارزش شما را کارهای‌تان تعیین نمی‌کند!

مطالب کتاب حاضر، شهامت متوسط بودن را به خواننده یاد می‌دهد. در ادامه‌ی کتاب با راه‌های غلبه بر کمال‌گرایی آشنا خواهید شد. نویسنده‌ی کتاب، بخش دیگری از این اثر را به بیان روش‌های غلبه بر خودکشی و ناامیدی اختصاص داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب از حس بد به حس خوب، یاد می‌گیرید که منطقی بیندیشید، باورهای خود را امتحان کنید، احساس گناه و استرس را در محل کار کنار بگذارید و خجالت نکشید.

انتشارات کتاب درمانی، کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی) را چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. فاطمه سادات میرحبیبی، وظیفه‌ی ترجمه‌ی کتاب حاضر را بر عهده گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)

  • راهنمایی بی‌نظیر برای مقابله با ترس‌ها، اضطراب‌ها، حملات پانیک، تعلل و مشکلات ارتباطی. (یو.‌اِس‌.‌اِی‌ تودِی)
  • این کتاب تأثیرگذار است. هر کسی که پریشانیِ عاطفی را تجربه می‌کند، این کتاب را بی‌نظیر خواهد یافت. دکتر برنز، ده‌ها تمرین مفید را با سبکی جذاب و کاربردی در این اثر مطرح کرده است. (جکی پرسونز، دکترای فلسفه، استاد بالینی دانشکده روانپزشکیِ دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو)
  • دکتر برنز دوباره موفق شد. او راه‌کارهای واضح و کاربردی برای مقابله با ترس‌ها، اضطراب‌ها، حملات پانیک، تعلل و مشکلات ارتباطی را در اختیار ما قرار داده است. این کتاب حرف ندارد. (ماروین گلدفرید، استاد روانشناسی و روانپزشکیِ دانشگاه ایالتیِ نیویورک در استونی بروک)

کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی) برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان آشنایی با روشِ شناخت درمانی، مخاطب اصلی کتاب از حس بد به حس خوب به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای خجالتی‌ها، افرادی که از حضور در جمع هراس دارند و علاقه‌مندان توسعه‌ی فردی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی) می‌خوانیم

اگر در جست‌وجوی درمان حرفه‌ای هستید، به‌خاطر داشته‌ باشید که می‌توانید بین جلسات از کتاب‌درمانی شناختی استفاده نمایید تا سرعت بهبود خود را افزایش دهید. در حقیقت زمانی که کتاب «از حس بد به حس خوب» را نوشتم، هدفم سرعت بهبود‌ی افراد بود و هرگز آرزو نداشتم که این کتاب روزی به‌عنوان درمان قطعی و صرف افسردگی به کار رود.

شاید در مورد داروهای ضدافسردگی در برابر رفتاردرمانی شناختی و یا بعضی از انواع دیگر روان‌درمانی شگفت زده شوید. گرچه مطالعات تحقیقی اغلب به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که تأثیر دارو درمانی را با روان‌درمانی مقایسه کنند، درمانگر‌هایی که محقق نیستند اغلب دو روش‌درمانی را با هم تلفیق می‌کنند. بسیاری از بیماران داروهای ضدافسردگی یا دیگر داروهای مورد نیاز را زمانی که در حین مشاوره هستند، دریافت می‌کنند. این تلفیق اغلب می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

البته، یک سری از تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته است، سوالات جدی در ارتباط با تأثیر داروهای ضدافسردگی ایجاد می‌کنند. به‌خصوص اگر این داروها به تنهایی و بدون روان‌درمانی مصرف شوند. این مطالعات نشان می‌دهند که داروهای ضدافسردگی از جمله داروهای جدید و گران ممکن است به آن اندازه‌ای که باور داریم، سودمند نباشند. در حقیقت، یک سری محقق نتیجه گرفته‌اند که شاید داروهای ضدافسردگی مؤثرتر از داروهای پلاسبو باشند.

من هیچگاه مخالف داروهای ضدافسردگی نبوده‌ام. من حرفه‌ی خود را مانند یک محقق تمام وقت در این حوزه آغاز کردم. البته اکثر بیمارانی که من در طی سالیان طبابتم با داروهای ضدافسردگی درمان کرده‌ام به وضعیت مطلوب درمانی نرسیدند. برخی از آن‌ها هم به خوبی نسبت به داروهای ضدافسردگی واکنش نشان دادند و در این موارد خیلی خوشحال بودم که چنین داروهایی در دسترس دارم، اما اکثر بیمارانی که دارو دریافت کردند یا اصلاً خوب نشدند و یا بهبودی آن‌ها اندک بود. به‌طور حتم زمانی که این افراد این داروها را مصرف می‌کنند به زندگی خلاقانه و لذت بخش گذشته باز نمی‌گردند به‌همین دلیل زمان زیادی از حرفه‌ی خود را به تحقیق سپری کردم و درمان جدیدی را در روان‌پزشکی بنا نهادم تا برای مبارزه با افسردگی سلاحی غیر از دارو داشته باشم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول. درک خلقیات
فصل 1. شما می‌توانید شیوه‌ای را که احساس می‌کنید، تغییر دهید
فصل 2. چگونه خلقیات خود را ارزیابی کنیم
فصل 3. چگونه خلقیات خود را تشخیص دهیم
فصل 4. آیا باید روش احساس کردن خود را تغییر دهیم؟
بخش دوم. احساس خوب در مورد خودمان: چگونه برافسردگی غلبه کنیم و خودباوری را پرورش دهیم
فصل 5. چگونه روش احساس کردن خود را تغییر دهیم: چهار مرحله برای رسیدن به احساس رضایت و شادی
فصل 6. ده روش برای منطقی اندیشیدن
فصل 7. چگونه سیستم مناسبی از ارزش‌های شخصی ایجاد کنیم؟
فصل 8. شناخت درمانی در عمل: چگونه یک خلق بد را تغییر دهیم
فصل 9. چرا افراد تعلل می‌کنند
فصل 10. توصیه‌هایی برای افرادی که تعلل می‌کنند
بخش سوم. احساس اعتماد به‌نفس چگونه براضطراب، ترس و فوبی غلبه کنیم
فصل 11. درک اضطراب
فصل 12. چگونه با ترس‌های‌تان مقابله کنید تا پیروز شوید
فصل 13. برطرف کردن ترس از مرگ
فصل 14. اضطراب اجتماعی: ترس از افراد
فصل 15. اضطراب صحبت در جمع
فصل 16. چگونه زمانی که در هنگام مصاحبه به شدت دچار دلهره شده‌ایم بر این احساس غلبه کنیم
فصل 17. ترس از امتحان و انجام کار
بخش چهارم. حس خوب با هم بودن چگونه از طریق ارتباط بهتر، روابط‌مان را بهتر کنیم
فصل 18. ارتباط خوب و بد
فصل 19. پنج راز ارتباط صمیمانه
فصل 20. چگونه بهتر ارتباط برقرار کنیم
فصل 21. چگونه با افراد پرتوقع و سخت‌گیر برخورد کنیم
فصل 22. چرا افراد نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند
بخش پنجم. دارو درمانی
فصل 23. داروهایی که برای افسردگی و اضطراب تجویز می‌شوند
فصل 24. راهنمای کامل مصرف داروهای ضدافسردگی
فصل 25. راهنمای کامل مصرف داروهای ضداضطراب
بخش ششم. چگونه با بیماران پرتوقع، رفتار کنیم
فصل 26. عوامل درمانی موفقیت و شکست!
فصل 27. همدلی: چگونه با بیماران خشمگین و منتقد، رابطه‌ی نزدیکی برقرار کنیم
فصل 28. تنظیم برنامه‌ی کار: چگونه می‌توانید زمانی که شما و بیمارتان احساس می‌کنید به‌بن‌بست رسیده‌اید، روند درمان را خلاق سازید
فصل 29 .تمرین‌های خودیاریگر: چگونه بیمارانی را که در روند درمان اخلال ایجاد می‌کنند، ترغیب کنیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)
نویسنده
مترجمفاطمه سادات میرحبیبی
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات928
زبانفارسی
شابک978-600-6483-04-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۶۶۰۰۰ ۸۳,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی)

برای دریافت کتاب از حس بد به حس خوب (بر اساس شناخت درمانی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.