معرفی و دانلود کتاب هویت جنسیتی کودکان: مجموعه فعالیت‌های کاربردی

عکس جلد کتاب هویت جنسیتی کودکان: مجموعه فعالیت‌های کاربردی
قیمت:
۶۶۳۰۰ ۳۳,۱۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هویت جنسیتی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هویت جنسیتی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هویت جنسیتی کودکان: مجموعه فعالیت‌های کاربردی

کلی استورک، کتاب هویت جنسیتی کودکان را با هدف کمک به کودکانی نگاشته که با جنسیت خود دچار درگیری و سردرگمی هستند. کودکان ترنسجندر یا دارای جنسیت نامنطبق، بیش از دیگر کودکان در معرض آزار، خشونت و تبعیض و حتی آسیب‌های روحی و روانی قرار دارند و از همین رو ضرورت نگارش آثاری مانند کتاب حاضر احساس می‌شود. اگر شما یا فرزندانتان با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنید و یا حتی به دنبال راهنمای مناسبی برای پاسخ‌گویی به سوالات کودکتان درباره‌ی هویت جنسیتی‌اش می‌گردید، کتاب پیش رو بهترین همراه شما در این مسیر خواهد بود.

درباره‌ی کتاب هویت جنسیتی کودکان

هویت جنسیتی مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری از سیاست‌گذاران، فعالان حقوق بشر، آموزگاران و متخصصان حوزه‌های مختلف را به خود جلب کرده است. مذاکرات و اختلاف‌های بسیاری درباره‌ی مسائل ریز و درشت مطرح شده در این زمینه وجود دارد، اما یک واقعیت قابل انکار نیست: اینکه کودکان بدون هیچ آگاهی و پیش‌زمینه از هویت جنسیتی خود پا به جهان می‌گذارند. آن‌ها معانی نسبت‌هایی مانند دختر و پسر، روابط انسانی، جنسیت و هویت را از والدین خود می‌آموزند.

به عقیده‌ی فعالان حقوق کودک و با توجه به آخرین تحقیقات علمی انجام شده در این زمینه، هویت جنسیتی کودک، در چندین مرحله شکل می‌گیرد. ابتدا پزشک و والدین، با توجه به ظواهر و شواهد جسمی کودک جنس او را به‌عنوان پسر یا دختر معرفی می‌کنند. اما با گذشت زمان و شکل‌گیری آگاهی و استقلال، کودک، کم‌کم شروع به درک و کشف هویت مستقل خود خواهد کرد. به عقیده‌ی متخصصان در این مرحله کودک هویت جنسیتی خود را کشف می‌کند و محتمل است که جنس مادرزادی خود را زیر سوال ببرد. فعالان حقوق کودک و ترنسجندرها به این نکته تاکید می‌کنند که جنس و جنسیت دو مفهوم کاملاً متمایز بوده و ممکن است با هم انطباق نداشته باشند. درحالی‌که جنس به ویژگی‌های فیزیولویک و بیولوژیک انسان اشاره و قطعیت نسبی فراوانی دارد، مفهوم جنسیت به ویژگی‌ها و شرایط اجتماعی، فرهنگی و تربیتی ارتباط پیدا کرده و از نسبیت بیشتری برخوردار است.

معرفی و دانلود کتاب هویت جنسیتی کودکان

در این شرایط بسیاری از والدین و مراقبان کودکان، کمبود منابع و آثار آموزشی و تخصصی در این زمینه را احساس خواهند کرد. واقعیت این است که اکثر والدین، برای پاسخ‌گویی به سوالات کودکان درباره‌ی مفاهیم جنسیت و هویت آمادگی کافی ندارند. لازم است تاکید کنیم که آمارها، مٰؤکد این موضوع هستند که کودکان ترنسجندر بیش از دیگر کودکان در معرض خطر خودکشی و مشکلاتی مانند اضطراب و افسردگی قرار دارند. پس واضح است که در چنین شرایطی، حمایت و همدلی خانواده، مسئله‌ی مرگ و زندگی را تعیین می‌کنند. همین مسائل الهام‌بخش کلی استورک (Kelly Storck) در نگارش کتاب هویت جنسیتی کودکان (The Gender Identity Workbook for Kids) بوده است.

با وجود اینکه در سال‌های اخیر بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حقوق بشر برای نگارش و تهیه‌ی آثار دقیق علمی و پژوهشی در زمینه‌ی مسائل جنسیت تلاش بسیاری کرده‌اند، اما کتاب هویت جنسیتی کودکان یکی از اولین آثاری است که با تمرکز بر هویت جنسیتی کودکان و با مخاطب قرار دادن مستقیم کودکان نگاشته شده است. کلی استورک، روانکاو و درمانگر کودکی است که فعالیت حرفه‌ای خود را وقف کمک به کودکان دارای جنسیت نامنطبق کرده است. او در این کتاب 37 فعالیت و تمرین ساده و جذاب را در اختیار والدین قرار می‌دهد که می‌توانند با کودک خود انجام بدهند. فعالیت‌های این کتاب همه با تمرکز بر کمک به کودکان برای درک هویت جنسیتی و پاسخ به سوال‌های آن‌ها در این زمینه تنظیم شده است. چه کودک شما دارای جنسیت نامنطبق یا منطبق با جنس خود باشد، با انجام فعالیت‌های این کتاب قادر خواهد بود هویت جنسیتی خود را به سالم‌ترین شکل ممکن کشف کرده و آن را بپذیرد.

معرفی و دانلود کتاب هویت جنسیتی کودکان

کتاب هویت جنسیتی کودکان با ترجمه‌ی محبوبه رمضان زاده و چاپ نشر کتاب درمانی در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب هویت جنسیتی کودکان

  • راه‌های بسیاری برای گذشتن از این مسیر برای کودکان وجود دارد، و کلی استورک راهی را پیش روی کودکان می‌گذارد که شاد و لذت‌بخش است. کتاب هویت جنسیتی کودکان، با شوخ‌طبعی و لطافت راه را برای کودکان روشن کرده و اجازه می‌دهد خودشان در مسیر کشف خویشتن پیش‌قدم شوند. (بروک پسین، نویسنده)
  • کتاب هویت جنسیتی کودکان اولین اثر در سبک خود است که راه‌حل بی‌درنگی پیش روی کودکانی قرار می‌دهد که درباره‌ی جنسیت خود ابهاماتی دارند. این کتاب که با دیدگاهی آگاهانه و روشن‌نگر نوشته شده، خوانندگان جوان را به‌سمت مسیر آگاهی و افتخار نسبت به هویت حقیقی‌شان هدایت می‌کند. (جوانا اولسون کندی، پزشک متخصص کودکان دارای جنسیت نامنطبق)
  • من خیلی این کتاب را دوست داشتم، قسمت مورد علاقه‌ام دیدن تمام افراد ترنسجندری بود که در طول تاریخ به رشد و آزادی ما کمک کرده‌اند. این را خیلی دوست داشتم که اکثر آن‌ها شبیه من بودند و این به من امید داد که من هم می‌توانم تاریخ را بسازم و جهان را تبدیل به جای بهتری بکنم. (ترینیتی نیل، نویسنده و فعال حقوق کودکان و نوجوان آمریکایی)

کتاب هویت جنسیتی کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب هویت جنسیتی کودکان به شما و کودکتان در درک و کشف هویت جنسیتی و پذیرش آن به بهترین نحو ممکن کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب هویت جنسیتی کودکان: مجموعه فعالیت‌های کاربردی می‌خوانیم

آن‌ها بسیار مهم هستند. بدن‌ها به ما کمک می‌کنند نفس بکشیم بازی کنیم و یاد بگیریم. در واقع ما بدون آن‌ها نمی‌توانیم وجود داشته باشیم. آرامش و راحتی بدنتان برای سلامتی شما اهمیت دارد از این که بدنی متفاوت دارید یا فکر میکنید بدنتان کاملاً درست و مناسب نیست چه حسی دارید؟

ابتدا بهتر است بدانید که انواع زیادی بدن وجود دارند و هر یک از آن‌ها مهم هستند. در گذشته مردم یاد گرفته بودند که فقط دو نوع بدن پسرانه و دخترانه وجود دارد. افراد معتقد بودند که بخشی از بدن فرد که ناحیه تناسلی نامیده می‌شود (معمولاً به وسیله لباس زیر پوشیده می‌شود) جنسیت فرد را تعیین می‌کند. بر طبق اطلاعات قدیمی دخترها فرج دارند که شامل همه قسمت‌های بین دو پا از جمله واژن است که در قسمت خارجی بدن دیده می‌شود و پسرها آلت تناسلی دارند، اما ما این موضوع را بهتر می‌دانیم که جنسیت چیزی است که افراد در درون خود می‌دانند نه آن چیزی که با نگاه کردن به بدن فرد دیده می‌شود. انواع زیادی بدن و راه‌های زیادی برای دانستن هویت جنسی شما وجود دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
سخنی با والدین
سخنی با کودکان
بخش اول: درک جنسیت
فعالیت 1: جنسیت چیست؟
فعالیت 2: سیب‌ها و پرتقال‌ها
فعالیت 3: شروع ناگهانی باینری
فعالیت 4: دنیای حیوانات
فعالیت 5: جنسیت در سراسر جهان
فعالیت 6: جنسیت در طول تاریخ
فعالیت 7: همه ما ستاره هستیم
فعالیت 8: انواع بدن‌ها
فعالیت 9: شهر ضمیرها
فعالیت 10: رها کردن
فعالیت 11: همه ما رشد می‌کنیم
بخش دوم: مرا درک کن
فعالیت 12: یافتن سبک و شیوه خودتان
فعالیت 13: اسباب‌بازی‌ها اسباب بازی هستند
فعالیت 14: اسم‌ها اسم هستند
فعالیت 15: بدن من
فعالیت 16: ما همیشه نمی‌توانیم آنچه که در درونمان است را ببینیم
فعالیت 17: سه کلمه‌ی ثابت، قدم مصرانه مقاوم
فعالیت 18: جایگاه من در طیف جنسیت
فعالیت 19: شناسنامه من
فعالیت 20: خودنگاره یا پرتره خود
بخش سوم: من بودن
فعالیت 21: انتقال اجتماعی
فعالیت 22: آیا انتقال اجتماعی برای من درست است؟
فعالیت 23: اتاق رویایی من
فعالیت 24: والدین افراد خیلی مهمی هستند
فعالیت 25: خواهر و برادرها
فعالیت 26: در میان گذاشتن جنسیت خود با دیگران
فعالیت 27: مددکاران به شما کمک می‌کنند
فعالیت 28: بودن شما در مدرسه
فعالیت 29: من رازی ندارم اما مسائل خصوصی دارم
فعالیت 30: چگونه سؤالات را اداره کنید
فعالیت 31: جنسیت و مذهب
فعالیت 32: استفاده از سرویس بهداشتی در آرامش
فعالیت 33: آزمایش عصای سحرآمیز
فعالیت 34: بدن مهم و متغیر شما
فعالیت 35: مراقبت از خودتان
فعالیت 36: جنسیت فقط بخشی از زندگی من است
فعالیت 37: فراز و نشیب‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هویت جنسیتی کودکان: مجموعه فعالیت‌های کاربردی
نویسنده
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-600-6483-45-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۶۳۰۰ ۳۳,۱۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هویت جنسیتی کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هویت جنسیتی کودکان

برای دریافت کتاب هویت جنسیتی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.