معرفی و دانلود کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

عکس جلد کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه نوشته‌ی جی. آر. آر. تالکین، از معروف‌ترین و تأثیرگذارترین رمان‌های دنیاست که ذیل ژانر تخیلی قرار می‌گیرد. نویسنده در این سه‌گانه، دنیایی اساطیری و خیالی آفریده و با روایت کردن داستانی حماسی، از نیروی شوم حلقه‌ی یگانه و جنگ‌هایی که بر سر تصاحب آن رخ می‌دهد، سخن می‌گوید.

درباره‌ی کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

کتاب یاران حلقه (The Fellowship of The Ring) اولین جلد از سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها (The Lord of The Ring) نوشته‌ی جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien) است. تالکین نویسنده‌ای است که در نگارش رمان‌های تخیلی و اساطیری، مهارت فوق‌العاده‌ای دارد و داستان‌هایش هر کدام در دنیایی خیالی اتفاق می‌افتند که تماماً ساخته‌ی ذهن اوست. او در این کتاب، اثر پیشین خود،‌ یعنی «هابیت»، را مقدمه‌ای قرار می‌دهد و دنیای ارباب حلقه‌ها را در ادامه‌ی دنیای هابیت، می‌سازد. ماجرای این داستان نیز، با وقایعی آغاز می‌شود که در کتاب هابیت بیان شده‌اند. بیلبو بگینز، موجودی که از نسل هابیت است، در غاری گم می‌شود و به طور اتفاقی حلقه‌ای را می‌یابد که دقیقاً نمی‌داند چیست و چه اهمیتی دارد. اما متوجه می‌شود که هرگاه آن را در دست می‌کند، غیب می‌شود و کسی نمی‌تواند او را ببیند. این حلقه، همان حلقه‌ی یگانه است که سائورون به دنبالش می‌گردد.

معرفی و دانلود کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

داستان کتاب یاران حلقه در تولد صدویازده‌سالگی بیلبو آغاز می‌شود. او می‌خواهد حلقه‌اش را به محافظ و وارثش فرودو بگینز بدهد. در این میان، گندالف خاکستری احساس می‌کند که این، همان حلقه‌ی یگانه‌ی افسانه‌ای است. او پس از اطمینانش از این موضوع به فرودو می‌گوید که باید حلقه را از شایر دور کند و از بین ببرد. فرودو به همراه سم، کری و پیپین که همه از نسل هابیت‌‌ها هستند، برای انجام مأموریت به راه می‌افتند. اما ارواح حلقه، یعنی بردگان سائورون آنان را تعقیب می‌کنند. در مسیر انجام مأموریت، مشکلاتی برای این چهار نفر پیش می‌آید که گاهی با کمک دوستانشان مرتفع می‌شود. سرتاسر این جلد از داستان به شرح مأموریت فرودو و دوستانش اختصاص دارد.

مهم‌ترین ویژگی آثار تالکین و رمان ارباب حلقه‌ها این است که نویسنده، صفر تا صد جهان خیالی داستان را، خودش می‌سازد و جهانی را با نظامی جدید و حتی زبانی منحصر‌به‌فرد می‌آفریند. دنیایی که شبیه هیچ دنیای دیگری نیست.

کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه نوشته‌ی جی. آر. آر. تالکین توسط مطهره ابراهیم‌زاده ترجمه شده و در انتشارات نگاه آشنا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها

سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) رمانی اساطیری و حماسی است که ماجرای آن در دنیایی خیالی به نام سرزمین میانه اتفاق می‌افتد. سرزمین میانه، جایی تقریباً مانند زمین است. زمان داستان نیز، زمانی اساطیری و مبهم است و دقیقاً مشخص نیست. این سه‌گانه، دنباله‌ای برای کتاب «هابیت»، نوشته‌ی تالکین به‌شمار می‌رود، که خود بعداً به اثری بزرگ و برجسته تبدیل شد. این سه‌گانه با فروش بیش از 150 میلیون نسخه در دنیا، از پرفروش‎‌ترین کتاب‌های تاریخ شناخته می‌شود.

ارباب حلقه‌ها، لقب ارباب تاریکی، سائورون است. سائورون در دوران قبلی، حلقه‌ی یگانه را ساخت تا با استفاده از قدرت آن بتواند بر تمام سرزمین میانه حکومت کند و قدرتش را بر صاحبان دیگر حلقه‌های قدرت نفوذ دهد. داستان رمان ارباب حلقه‌ها، ماجرای تلاش برای از بین بردن حلقه‌ی یگانه را روایت می‌کند.

کتاب ارباب حلقه‌ها، از نظر خود تالکین، به همراه کتاب «سیلیماریون»، جلد اول یک کتاب دو جلدی به حساب می‌آید. اما خوانندگان این کتاب، غالباً آن را به صورت سه‌گانه‌ای مجزا در نظر می‌گیرند.

ساختار درونی سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها، به 6 کتاب در دو جلد تقسیم شده است و چند ضمیمه‌ هم به همراه دارد. از جمله ضمیمه‌ای درباره‌ی هابیت‌ها برای کسانی که کتاب هابیت را نخوانده‌اند.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

از این اثر، چندین اقتباس‌ سینمایی صورت گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها، لایواکشن سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings)، ساخته‌ی پیتر جکسون (Peter Jackson) است:

  • ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) 2001.
  • ارباب حلقه‌ها: دو برج (The Lord of the Rings: The Two Towers 2002) 2002.
  • ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King) 2003.

این سه‌گانه جوایز و افتخارات بسیاری از جمله دریافت جایزه‌ی اسکار در زمینه‌ی بهترین فیلم و فروش بیش از یک میلیارد دلاری را در کارنامه‌ی خود دارد.

یک مجموعه‌ی تلویزیونی نیز با عنوان ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power)، در حال تولید است که تا کنون فصل اول آن توسط کمپانی آمازون به انتشار رسیده است.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها

  • دریافت جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 2009
  • دریافت جایزه بین‌المللی آثار فانتزی داستانی در سال 1957
  • دریافت جایزه «BILBY» در سال 2002
  • دریافت جایزه بهترین رمان خارجی در سال 1972
  • دریافت جایزه «Nynorsk litteraturpris» در سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی دومیلور 1975
  • برنده‌ی نخستین جایزه‌ی گندالف (به افتخار یکی از شخصیت‌های داستان ارباب حلقه‌ها) در سال 1973
  • نامزد دریافت جایزه هوگو برای بهترین مجموعه داستان در سال 1966
  • نام گرفتن کتاب هزاره‌ی دوم با 250 هزار رأی از سوی کاربران اینترنتی

نکوداشت‌های کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

  • یک جهان متفاوت منحصربه‌فرد، کاملاً تحقق‌یافته، برانگیخته‌شده از اعماق چاه زمان، با جزئیات انبوه، بسیار سرگرم‌کننده و با معنایی بسیار عمیق! (نیویورک‌تایمز)
  • یی از بزرگ‌ترین آثار داستانی تخیلی قرن بیستم. (ساندی تلگراف)
  • داستانی باشکوه و باعظمت. (نیو استیتسمن)

کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این رمان به همه‌ی علاقه‌مندانِ رمان‌های تخیلی، اسطوره‌ای و حماسی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه می‌خوانیم

هوا داشت تاریک می‌شد که هابیت‌ها به یک شیار عمیق رسیدند و در آن افتادند. شیبش آن‌قدر زیاد بود که با وجود اسب‌ها و باروبندیلشان نه می‌توانستند از آن بیرون بروند نه به‌سمت جلو و عقب حرکت کنند. فقط می‌توانستند شیب را دنبال کنند و به‌سمت پایین بروند. زمین سست و باتلاقی بود. چشمه‌هایی در دیواره‌ی شیار وجود داشت که نشان می‌داد در حال حرکت در مسیر رودخانه هستند. می‌توانستند صدای شرشر آب رودخانه‌ی جنگلی را بشنوند. کمی که پیش رفتند شیب زمین بیشتر شد. در دره‌ی باریکی بودند که درختان روی آن سایه انداخته‌ بودند.

پس ‌از آن‌که مسافتی را پیمودند ناگهان از تاریکی بیرون آمدند. وقتی به فضای باز رسیدند، متوجه شدند که از میان شکافی در دل یک صخره‌ی بلند بیرون آمده‌اند. نور طلایی‌رنگ خورشید فضا را روشن کرده‌بود. چشمشان به رودخانه‌ی باریکی با آبی تیره‌رنگ افتاد که درختان بید دورش را گرفته‌بودند.

مری گفت: «می‌تونم حدس بزنم که کجاییم. دقیقاً توی نقطه‌ی مقابل جایی هستیم که قرار بود خودمون رو بهش برسونیم. این رود وایتی‌ویندله. من می‌رم تا یه سروگوشی آب بدم.»

وقتی برگشت به همراهانش خبر داد که زمین بین صخره و رودخانه سفت است. گفت: «در ضمن یه چیزی شبیه به جاده‌ی باریک این‌طرف رودخونه هست. اگه به‌ سمت چپ بریم و اون رو دنبال کنیم، بالأخره می‌تونیم به اون ‌سمت جنگل برسیم.»

پیپین گفت: «البته در صورتی ‌که اون جاده ما رو به باتلاق نرسونه. اصلاً کی اون جاده رو درست کرده؟ چرا این کار رو کرده؟ مطمئنم برای کمک به ما نبوده. من خیلی به این جنگل و چیزایی که توشه مشکوکم. کم‌کم دارم داستانایی که درباره‌ش شنیده‌م رو باور می‌کنم. اصلاً می‌دونی که باید چه‌قدر به‌سمت شرق بریم؟»

فهرست مطالب کتاب

کتاب اول
فصل اول: در انتظار مهمانی بزرگ
فصل دوم: سایه‌ی گذشته
فصل سوم: سه همسفر
فصل چهارم: میان‌بری به‌سمت قارچ‌ها
فصل پنجم: افشای یک راز
فصل ششم: جنگل قدیمی
فصل هفتم: در خانه‌ی تام بومبادیل
فصل هشتم: مه در بارو داونز
فصل نهم: پرنسینگ پونی
فصل دهم: استرایدر
فصل یازدهم: خنجری در تاریکی
فصل دوازدهم: فرار به فورد
کتاب دوم
فصل اول: دیدارهای دوباره
فصل دوم: شورای الروند
فصل سوم: حلقه به جنوب میرود
فصل چهارم: سفری در دل تاریکی
فصل پنجم: پل کازاد دوم
فصل ششم: لاتلورین
فصل هفتم: آینه‌ی گلادریال
فصل هشتم: خداحافظ لورین
فصل نهم: رودخانه‌ی بزرگ
فصل دهم: جدایی یاران حلقه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه
نویسنده
مترجممطهره ابراهیم زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-5260-64-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه

برای دریافت کتاب ارباب حلقه‌ها 1: یاران حلقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.