معرفی و دانلود کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار

عکس جلد کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار

کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار نوشته‌ی علی اشرف احمدیان، کلیات این شغل را توضیح می‌دهد و می‌کوشد فرآیندهای کلی آن را به شکلی خلاصه مرور کند. این راهنمای کاربردی سیاست‌های تدارکات را شرح می‌دهد، از اهمیت آن در بازارهای رقابتی می‌گوید، درباره‌ی مدیریت و استراتژی آن صحبت می‌کند و در نهایت شیوه‌ی ارزیابی و انتخاب تأمین‌کننده را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار

در کسب‌وکارهای مدرن، مدیریت لجستیک و پشتیبانی نسبت به گذشته اهمیت خیلی بیشتری پیدا کرده. این قسمت از سازمان بخشی از زنجیره‌ی تأمین به شمار می‌رود و هر اشتباهی در آن می‌تواند باعث اختلال در کل فرآیند تولید و ارائه‌ی خدمت شود. به همین دلیل افرادی که وارد این حوزه می‌شوند و مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرند باید از مهارت‌های فردی و حرفه‌ای بالایی برخوردار باشند. کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار نوشته‌ی علی اشرف احمدیان به معرفی همین شغل پرداخته و کوشیده فرآیندها و مراحل آن را توضیح دهد. کتاب مفاهیم خرید و تدارکات را تعریف می‌کند و نشان می‌دهد که این موضوعات چه نقشی در زنجیره‌ی تأمین ایفا می‌کنند. در ادامه به حوزه‌های مختلف صنعتی و غیرصنعتی می‌پردازد و نقش لجستیک را در هر یک شرح می‌دهد.

مدیریت تدارکات را نمی‌توان به خرید کردن صرف تقلیل داد. مسئول این کار باید توان نیازسنجی و ارزیابی و انتخاب داشته باشد و در ارتباط برقرار کردن، مذاکره و عقد قرارداد مهارت بالایی از خود نشان دهد. او باید با استراتژی مناسبی وارد بازار شود تا بتواند تأمین‌کنندگان مختلف را ارزیابی کرده و از بین آن‌ها مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کند. همین‌طور در طول مذاکره هم باید منافع سازمان را مدنظر داشته باشد و با هزینه‌ی معقولی کالاها و اجناس را خریداری کند. اما در پشتیبانی، موضوع زمان هم از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است؛ به این معنا که اگر مواد یا کالاهای اولیه به‌موقع تأمین نشوند و به خط تولید نرسند، احتمال توقف تولید وجود دارد؛ که این امر هزینه‌ی سرسام‌آوری را به مجموعه تحمیل خواهد کرد. بنابراین مدیر خرید روی مرز باریکی حرکت می‌کند و باید فاکتورهای مختلف را هم‌زمان مدنظر قرار دهد. علی اشرف احمدیان در کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار، پس‌ازاینکه فرآیند کلی خرید را به‌طور مختصر مرور می‌کند، در مورد سیاست‌های این شغل صحبت کرده و نکاتی را یادآور می‌شود. او در این قسمت به سیاست‌های رفتاری، اخلاقی، متقابل، عملیاتی و خط‌مشی‌های سازمان می‌پردازد. در ادامه به نقش لجستیک در بازارهای رقابتی اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که چطور به سازمان امکان می‌دهد در بازارهای پرفشار و پر از رقیب پیروز شود. نویسنده در بخش‌های بعدی نحوه‌ی مدیریت خرید و تأمین را مطرح می‌کند و مراحل چندگانه‌ی توسعه‌ی استراتژی‌های آن را توضیح می‌دهد. درنهایت نیز موضوع انتخاب تأمین‌کننده را پیش می‌کشد و هفت مرحله‌ی ارزیابی و انتخاب را گام‌به‌گام تشریح می‌کند.

کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران تدارکات، کارشناسان این بخش و همه‌ی کسانی که دوست دارند وارد این شغل شوند، پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کلیات شغل تدارکات در سازمان‌های مختلف و صنایع متفاوت
فصل 2: فرایند خرید و تدارکات در یک نمای کلی
فصل 3: سیاست‌های خرید و تدارکات
فصل 4: جایگاه خرید و تدارکات در دستیابی به مزیت رقابتی
فصل 5: سازمان مدیریت خرید و تامین
فصل 6: توسعه استراتژی
فصل 7: ارزیابی و انتخاب تامین‌کننده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-218-617-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار

برای دریافت کتاب آموزش مسئول تدارکات و لجستیک در سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.