معرفی و دانلود کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی

عکس جلد کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی

کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی، همان اثری‌ست که حسابداران و مدیران مالی بار‌ها در دوران فعالیت حرفه‌ای خود به آن نیاز پیدا خواهند کرد. عصمت زنگنه، نویسنده‌ی این اثر آموزشی، در کنار معرفی مفاهیم و اصطلاحات پرکاربرد در مدیریت امور مالی و حسابداری، به خوانندگان خود کمک می‌کند تا عملیات واکاوی صورت‌های مالی و کشف تقلب‌های مالی را با دقت و مهارت بیشتری به انجام برسانند.

درباره‌‌ی کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت های مالی

آشنایی با مفاهیم پرکاربرد علم حسابداری و همچنین اصول واکاوی صورت‌های مالی، از مهارت‌های اولیه و لازمی‌ست که تمامی کارکنان بخش مالی سازمان‌ها و به‌ویژه مدیران مالی باید با آن آشنا باشند. کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت های مالی نوشته‌ی عصمت زنگنه، راهنمای حسابداران و مدیران برای یادگیری فنون جلوگیری از بروز خطا و تقلب در صورت‌های مالی‌ست.

کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی، یک کتاب صرف برای آشنایی با خطاهای مالی‌ نیست. نویسنده‌ی این اثر تلاش داشته تا در کنار طرح مباحث تخصصی، مقدمات و مبانی اولیه‌ی آموزشی را نیز در اختیار عموم مخاطبان قرار دهد. برای رسیدن به این هدف، فصل ابتدایی کتاب به اصطلاحاتی اختصاص پیدا کرده که هر مدیر مالی در دوران فعالیت خود باید از معنا و مفهوم آن شناخت داشته باشد. آشنایی با مفاهیمی همچون صورت‌های مالی، بودجه، ترازنامه، انواع هزینه و اقلام مالی تنها گوشه‌ای از موضوعاتی‌ست که شما در مقدمه‌ی کار با امور حسابداری به آن نیاز پیدا می‌کنید. در بخش بعدی کتاب به‌طور دقیق‌تر به‌سراغ موضوع واکاوی و موشکافی در حساب‌های مالی خواهیم رفت. در این قسمت، نویسنده عملیات واکاو ساده را مرحله‌به‌مرحله به شما می‌آموزد و همچنین توضیحاتی درباره‌ی واکاو افقی و ستونی ارائه می‌دهد. در فصل سوم از کتاب نیز به شرح کاربرد‌های یکی از پراستفاده‌ترین نرم‌افزار‌های موجود در امور حسابداری و مدیریت مالی یعنی اکسل می‌پردازیم و نقش آن در فرایند واکاوی را شرح می‌دهیم. فصل بعدی کتاب، با عنوان «صورت‌های مالی دست‌کاری‌شده» تهیه شده است. این فصل، کلید اصلی آموزش شما درخصوص شفافیت مالی و کشف تقلب‌های مالی‌ست. در این قسمت خواننده با موضوعات پایه‌ای و مهمی همچون فاکتور‌های اساسی شفافیت‌ مالی، صورت‌های مختلف تقلب و فرمول‌های اصلی برای کشف تقلب آشنا خواهد شد.

نویسنده‌ی کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی، برای درک عمیق‌تر مطالب، مثال‌های متنوعی را در هر بخش برای شما آماده کرده است. همچنین برای تثبیت مطالب کتاب و آزمودن میزان یادگیری، فصل بعدی کتاب با عنوان «پروژه‌ها» در اختیار خواننده قرار می‌گیرد که در آن، شما چهار پروژه‌ی فرضی پیش روی خود دارید و در هر پروژه بخشی از دروس یادگرفته‌شده در کتاب را مورد خودآزمایی قرار می‌دهید. علاوه‌بر‌این، نویسنده برای مرور جداگانه‌ی مطالب هرفصل نیز مجموعه‌ای از سوالات چهارگزینه‌ای را در پایان هرفصل برای شما تدارک دیده و به همراه آن یک پاسخ‌نامه‌ی کامل از سوالات نیز در اختیار خواننده قرار داده است. درنهایت، با مرور پیاپی سرفصل‌های این کتاب و انجام نمونه آزمون‌ها و تمرینات آن، امید آن می‌رود که کارکنان و مدیران بخش حسابداری و مدیریت مالی مجموعه‌ها، پاسخ تمامی سوالات حرفی خود را بیابند و تخلفات صورت‌های مالی را با مهارت بیشتری کشف و رفع کنند. گفتنی‌ست که این کتاب با تلاش‌های ناشر حرفه‌ای آثار کمک‌آموزشی، موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به دست شما علاقه‌مندان می‌رسد.

کتاب آشنایی با نسبت ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت های مالی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و کارکنان بخش مالی و حسابداری و همچنین مدیران مالی مجموعه و سازمان‌ها از مطالب پرکاربرد این کتاب استفاده می‌برند.

در بخشی از کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی می‌خوانیم

اعتبار هر واحد اقتصادی با گردش وجه نقد آن مؤسسه ارتباط مستقیم دارد. به این معنا که هر چقدر حساب بانکی مؤسسه گردش بیشتری داشته باشد یعنی آن واحد شرایط مالی بهتری دارد و بهتر می‌تواند جوابگوی بدهی‌های خود باشد یا بهتر می‌تواند برای گسترش واحد اقتصادی برنامه‌ریزی کند. حال ممکن است شرایطی پیش بیاید که آن واحد اقتصادی موقتاً دچار مشکل مالی شده یا بخواهد شرکت را گسترش دهد یا سرمایه‌گذاری جدیدی کند و وجه نقدینگی آن در واحد اقتصادی مهیا نباشد. مدیر موظف است منبع مالی آن را فراهم کند. مدیر از چند راه می‌تواند این مشکل را مرتفع کند:

1. تأمین منبع موردنظر از داخل مؤسسه
یعنی مدیر منبع لازم را از داخل واحد تأمین کند. ممکن است مدیر اگر واحد شرایطی داشته باشد منابعی را پیش‌فروش کند. مانند شرکت‌های ساختمان‌سازی که واحدهای ساختمان خود را پیش‌فروش می‌کنند یا دارایی‌هایی دارند که می‌توانند اجاره دهند و کسب منفعت کنند.

2. تأمین منبع موردنظر از خارج مؤسسه
هرگاه مدیر شرایطی نداشته باشد که کسری بودجه خود را از داخل مؤسسه فراهم کند مجبور است این کسری را از خارج مؤسسه جبران کند. به‌عنوان مثال از بانک یا مؤسسه‌ای وام بگیرد یا اگر مؤسسه از اعتبار خوبی برخوردار بود اوراق به فروش برساند. تا از این را ه وجه مربوطه را به مؤسسه تزریق کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
کلام مؤلف
بخش اول: مفاهیم پایه در حسابداری
باب اول: مدیر و امور مالی
بخش دوم: موشکافی‌ها و واکاوهای نسبت‌های مالی
باب دوم: صورت‌های مالی کارآمد برای مدیران
باب سوم: نقش اکسل در واکاوهای مالی
بخش سوم: صورت‌های مالی دستکاری‌شده
باب چهارم: صورت‌های مالی دستکاری‌شده
باب پنجم: پروژه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-218-068-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی

برای دریافت کتاب آشنایی با نسبت‌ها و نمودارها برای کشف تقلب در صورت‌های مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.