معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

عکس جلد کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3
قیمت:
۹۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3، سومین قسمت از مجموعه داستان «آرتمیس فاول» است که در قالب هشت ماجرای جداگانه، به قلم فانتزی‌نویس مشهور ایرلندی، اوئن کالفر به رشته‌ی تحریر درآمده است. داستان‌های یک‌پارچه‌ی این کتاب‌ها با حضور شخصیت‌هایی بدیع و تماشایی پیش می‌رود که ویژگی‌های رفتاری‌شان، ریشه در افسانه‌های اروپایی و ایرلندی دارد. در سال 2001، جایزه‌ی کتاب سال کودک بریتانیا برای این مجموعه‌ی فانتزی پرطرف‌دار، به کالفر تعلق گرفت.

درباره‌ی کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

یک پیشنهاد دست‌اول برای خوانندگانی که از داستان‌های تکراری خسته شده‌اند و به دنبال هیجانی می‌گردند که تقلبی نباشد. دنیای کتاب‌های فانتزی و سرگرم‌کننده، حدومرز ندارد و هر روز به جذابیت‌هایش افزوده می‌شود. اکنون که در ذهن هر خواننده‌ی نوجوانی، هزاران قصه‌ی ناب برای روایت کردن یافت می‌شود، نوشتن داستان‌های فانتزی کار سختی به نظر می‌رسد. کاری که با استناد بر آمار فروش، نویسنده‌ی این اثر، از پسِ آن برآمده است. اوئن کالفر (Eoin Colfer) در خلق شخصیت‌های دوست‌داشتنی کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3 (Artemis Fowl: The Eternity Code) و دیگر جلدهای مجموعه‌ی «آرتمیس فاول»، نگاه ویژه‌ای به افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه‌ی جن و پری داشته و در قالب ماجراهایی متنوع، به این موجودات خیالی جان تازه‌ای بخشیده تا خوانندگان نوجوان خود را بر سر ذوق آورد.

قصه‌هایی که رابطه‌ی انسان و جن و پری را تعریف می‌کنند، از یک سو ترسناک به نظر می‌رسند و از سوی دیگر لذت‌بخش. وقتی مادربزرگ‌ها از جن و پری می‌گویند، تاریکی اتاق‌ها بیشتر به چشم می‌آید؛ اما همواره هیجانی در کلامشان هست که دل بچه‌ها را گرم می‌کند. مجموعه داستان آرتمیس فاول نوشته‌ی اوئن کالفر، میان انسان‌ها و دنیای عجیبِ اجنه و پریان، پلی هیجان‌انگیز می‌سازد که هر چند راه رفتن بر آن خطرناک و دلهره‌آور است، اما صدای دل‌نشین یک قصه‌گوی مهربان را به گوش می‌رساند.

معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

نویسنده‌ی کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3، در انتخاب اسم برخی از شخصیت‌های داستانش، نشانی از اسطوره‌های اروپایی به‌جا می‌گذارد تا شاید ذهن خوانندگانش را به رفتار اسطوره‌ها و موقعیت ماورائی آن‌ها معطوف سازد. آرتمیس در یونان باستان به‌عنوان خدای شکار و پیروزی شناخته می‌شود و شخصیت اصلی این مجموعه داستان از اوئن کالفر، یادآور این اسطوره‌ی یونانی است. با این وجود در طراحی وقایع دراماتیک و شخصیت‌های کتاب، اثر چندانی از دنیای افسانه‌ای جن و پریان و یا اسطوره‌های شناخته‌شده نیست. در عوض کالفر با مهارت نویسندگی‌اش تیپ‌های شناخته شده‌ی فولکلورها، افسانه‌ها و اسطوره‌های ایرلندی را به آدم‌های جورواجور امروزی نزدیک کرده تا همه چیز در شهرِ ساختگی او باورپذیر باشد.

در این کتاب فانتزی و جذاب از اوئن کالفر، آرتمیس فاول نوجوانی باهوش است که دنیای مرموز اجنه و پریان را زیر نظر دارد و با کمک باتلر که مردی قوی‌هیکل است، به سراغ ثروت این موجودات عجیب و جذاب می‌رود. آرتمیس و باتلر در مهمانی‌های عجیب‌وغریب جن‌های اشرافی شرکت می‌کنند و می‌اندیشند که چطور از پسِ فریب آن‌ها برای به چنگ آوردن طلاهایشان برآیند.

در بخش دیگری از ماجراهای این مجموعه به روایت اوئن کالفر، در دورانی که پدر شخصیت اصلی داستان در اسارت مافیای روسیه به سر می‌برد، آرتمیس با هم‌دستی باتلر نقشه‌هایش را پیش می‌برد. روزی دفترچه‌ی خاطرات لئورنادو داوینچی را جعل می‌کند و در یک حراجی به مزایده می‌گذارد و روز دیگر، حق مالکیت اهرام ثلاثه‌ی مصر را به تاجری ثروتمند واگذار می‌کند. درواقع داستان کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی، از جایی آغاز می‌شود که دوران اسارت پدر آرتمیس تمام شده و قرار شده که او به خانه بازگردد. بنابراین مأموریت‌های خطرناک آرتمیس رو به پایان است و باید نقشه‌ی تازه‌ای برای به دست آوردن طلاهای ساکنین شهر زیرزمینی جن‌ها داشته باشد. از طرفی کامپیوتر دست‌ساز این پسر با مکر و حیله‌ی اسپیرو به سرقت می‌رود و باتلر در این حادثه زخمی می‌شود.

در ادامه‌ی ماجراهای کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی، اوئن کالفر ماجرای ساخته شدن این کامپیوتر به دست آرتمیس، با استفاده از قطعاتی عجیب را شرح می‌دهد که هر کدام طی عملیاتی فوق‌العاده خطرناک، از جن‌ها گرفته شده‌اند و به دست او، همچون یک دانشمندِ مخترع، در کنار هم قرار گرفته و دستگاهی بی‌‌همتا در جهان را ساخته‌اند. اما در این‌جای داستان، آرزوهای بزرگی که آرتمیس فاولِ نوجوان در سر داشت، با از دست دادن سوپرکامپیوتر پیشرفته‌اش رو به نابودی هستند.

از سوی دیگر باتلر، قهرمان شکست‌ناپذیر دنیای فانتزی اوئن کالفر که در ماجراجویی‌های پیشینِ کتاب‌های آرتمیس فاول، همراه همیشگی شخصیت اصلی بود، حالا در بستر مرگ افتاده و چیزی نمانده است که آرتمیس را برای همیشه تنها بگذارد. پس از این، ماجرای کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3، تا مطرح کردن وعده‌ی خاطره‌شویی از طرف آرتمیس به جن‌ها پیش می‌رود. حال باید دید قهرمان اوئن کالفر در این کتاب، پس از بازگشت پدرش به جمع خانواده، برای دست‌یابی به ثروت جن‌های اشرافی چه نقشه‌ای در سر دارد. کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی که برای نخستین‌بار در سال 2003 منتشر شده است، در ایران با ترجمه‌ی شیدا رنجبر و توسط نشر افق به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

  • برنده‌ی جایزه‌ی روبان آبی بولتن
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب بریتانیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب نوجوان گاردن استیت
  • یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های فهرست نیویورک تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های فهرست پابلیشرز ویکلی
  • یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های فهرست یواس‌ای تودی
  • و...

نکوداشت‌های کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

  • به نظرم اگر با این مجموعه داستان آشنا باشید، به‌خوبی می‌دانید که چه تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای در انتظارتان است. پس کتاب را بردارید و لذتش را ببرید. (رایان لاولر)
  • اوئن کالفر در یک حماسه‌ی چندصدصفحه‌ای موفق می‌شود یک فانتزی سریع، پرحادثه و البته بامزه را خلق کند. (گاردین)

اقتباس سینمایی از کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

با اقتباس از مجموعه داستان آرتمیس فاول، فیلمی فانتزی به کارگردانی کنت برانا (Kenneth Branagh) و با همین عنوان (Artemis Fowl) تولید شده است. این فیلم که در سال 2020 اکران شد، توسط کمپانی دیزنی تهیه و تولید شد و طرف‌داران و منتقدان زیادی را به واکنش واداشت.

کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3 به قلم اوئن کالفر، نوجوانان و علاقمندان به داستان‌های فانتزی را شگفت‌زده می‌سازد و حتی خوانندگان بزرگ‌سال را نیز از خواندن درباره‌ی شخصیت‌های فانتزی و ماجراهای پرهیجان خود، راضی می‌کند.

در بخشی از کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3 می‌خوانیم

آن‌ها داشتند با یک وانت سرپوشیده‌ى نیروى ویژه در مسیر یک جاده‌ى مغناطیسى که به طرف مرکز پلیس مى‌رفت حرکت مى‌کردند. در پشت وانت، چهار مجرم دستبند به دست نشسته بودند. البته استفاده از وانت براى حمل مجرمان در نیروى ویژه معمول نبود، اما باند کِل در جریان انقلاب کوتاه مدت‌شان بسیارى از وسایل نقلیه‌ى پلیس را به آتش کشانده بودند. به همین دلیل، نیروى ویژه مجبور شده بود براى حمل تعداد کم مجرمان، هر وسیله‌اى را که یک موتور و یک اتاقک داشت، مصادره کند. در واقع، هالى داشت یک وانت سرپوشیده‌ى مخصوص فروش ساندویچ را مى‌راند که با شابلون و رنگ اسپرى، نشان بلوط مخصوص نیروى ویژه را در دو طرفش زده بودند. گِنوم‌هاى تعمیرگاه وسایل نقلیه‌ى نیروى ویژه فقط به دریچه‌ى تحویل غذا یک قفل زده بودند و اجاق‌ها را در آورده بودند. متأسفانه در مورد بوى تند روغن سوخته کارى نمى‌توانستند بکنند.

گراب انگشت زخمى‌اش را برانداز کرد و گفت: «لبه‌ى این دستبندها خیلى تیزه. باید یه شکایت در این مورد تنظیم کنم.»

هالى تمام حواسش به جاده بود؛ گر چه جاده‌ى مغناطیسى هدایت وسیله را به طور خودکار به عهده داشت. اگر گراب این شکایت را تنظیم مى‌کرد، اولین یا حتى بیستمین شکایتش نبود. برادر کوچک تِرابل از همه چیز ایراد مى‌گرفت، الا از خودش. اتفاقا در این مورد خاص، او واقعا اشتباه مى‌کرد. کناره‌هاى این دستبندهاى پِلکسى گلاس، که به صورت دستکش‌هاى پلاستیکى بدون انگشت و بدون هوا بودند، به هیچ عنوان تیز نبود، چون در غیر این‌صورت ممکن بود یک گابلین به کله‌اش بزند و یک سوراخ در آن یکى دستکشش ایجاد کند تا اکسیژن به دستش برسد و گلوله‌هاى آتشین درست کند. طبیعى است که هیچ‌کس دلش نمى‌خواهد گابلین‌ها از پشت وسیله‌ى نقلیه‌اش گلوله‌هاى آتشین پرتاب کنند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
مقدمه
پیش‌گفتار
قسمت اول: قسمحمله
1. مکعب
2. قفل سراسرى هِوِن
3. انجماد
4. رسم خانوادگى
5. مرد آهنى و میمون
6. حمله به عمارت فاوْل
7. بهترین نقشه‌هاى دنیا
قسمت دوم: ضدحمله
8. ضدحمله
9. تجهیزات پیشرفته
10. دست و پا چلفتى
11. مرد نامرئى
12. خاطره‌شویى
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-964-369-172-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

سارا کرمی
۱۴۰۳/۳/۲۰
کتاب خیلی جالبی بود البته به شخصه کتاب انتقام جادو رو ترجیح میدم ولی این کتابم به نسبت بقیه کتاب‌ها خوبه من کلن خیلی شخصیت‌های باهوش رو دوست دارم ولی دلم میخواست شخصیت آرتیمیس کامل تر باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3

برای دریافت کتاب آرتمیس فاول و رمز ابدی - جلد 3 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.