معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و سنگ جادو

عکس جلد کتاب هری پاتر و سنگ جادو
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و سنگ جادو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هری پاتر و سنگ جادو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هری پاتر و سنگ جادو

کتاب هری پاتر و سنگ جادو به قلم جی. کی. رولینگ نویسنده‌ی شهیر بریتانیایی، اولین مجلد یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین مجموعه کتاب‌های کودکان و نوجوانان در سراسر دنیاست. به جرئت می‌توان گفت هری پاتر محبوب‌ترین جادوگر تاریخ کل ادبیات فانتزی است و امکان ندارد خوانندگان ژانر تخیلی او را نشناسند. داستان درباره‌ی پسرک بیچاره‌ای‌ست که پدر و مادر خود را از دست داده و حالا نزد خاله و شوهرخاله‌ی نامهربانش زندگی می‌کند، هیچ‌کس او را جدی نمی‌گیرد، هیچ‌کس دوستش ندارد و حتی لباس‌هایش نیز همیشه مندرس و دست‌دوم هستند اما یک روز با دریافت نامه‌ای دنیای او به‌کلی دستخوش تغییر می‌شود.

درباره‌ی کتاب هری پاتر و سنگ جادو

جوان کتلین رولینگ با نام اختصاری جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling) در خاطرات خود می‌گوید که ناشران با خواندن دستنوشته‌های او حتی حاضر نبودند ریسک چاپ کتابش را بپذیرند. او به خاطر می‌آورد که آن‌ها اعتقاد داشتند خوانندگان کودک و نوجوان داستان پسرک جادوگری را که به‌وسیله‌ی یک زن نوشته شده، دوست نخواهند داشت! رولینگ می‌گوید که اولین ایده‌های مربوط به دنیای جادویی هری پاتر یک روز که در قطار نشسته بوده به ذهنش آمده؛ زمانی‌که از نظر روحی در شرایط خوبی قرار نداشته و به‌خاطر اوضاع و شرایط بد اقتصادی تحت فشار زیادی بوده. اما هیچ‌کدام از این مسائل باعث دلسردی و ناامیدی رولینگ نشده و شاید بتوان خودِ او را بزرگ‌ترین ساحره‌ی دوران دانست که چنین دنیای جادویی بی‌نظیری را خلق کرده و محبوب قلب میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان شده است!

معرفی و دانلود کتاب هری پاتر و سنگ جادو

هری پاتر (Harry Potter) پسری یتیم است که سال‌ها پیش پدر و مادر خود را از دست داده و حالا با خاله، شوهرخاله و پسرخاله‌ای کودنش زندگی می‌کند؛ تنها خانواده‌ای که ظاهراً سرپرستی او را با نارضایتی برعهده گرفته‌اند. آن‌ها راجع به پدر و مادر هری حرفی نمی‌زنند و حتی نسبت به خود هری هم چندان علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. لباس‌های این پسر همیشه به تنش زار می‌زنند، چراکه متعلق به پسرخاله‌ی چاقش هستند و او مجبور است از لباس‌های کهنه و دست‌دوم او استفاده کند. عینک ته‌استکانی زشتی بر صورت زده که با کش پشت‌سرش نگه داشته شده و چشمان سبزی دارد که از پشت شیشه‌های عینک، زیبایی‌شان هیچ مشخص نیست. در کل او پسر بدبختی‌ست که هیچ خوشی کوچکی در دنیای خود ندارد اما این رویه تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟!

کتاب هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Sorcerer's Stone)، آغاز آشنایی هری با دنیایی‌ست که واقعاً به آن تعلق دارد. او جادوگر کوچکی‌ست که چندین‌بار حرکات خارق‌العاده‌ای از او سرزده اما چون دلیلی عقلانی برای وقوع آن‌ها پیدا نکرده، به ماهیت واقعی وجودی خود پی نبرده. طی یک هفته‌ی عجیب‌وغریب نامه‌هایی در خانه‌ی دورسلی‌ها پیدا می‌شود که شوهرخاله‌ی هری همه‌ی آن‌ها را نابود می‌کند. هری مطمئن است که این نامه‌ها با خودش ارتباط دارند اما متأسفانه نمی‌تواند هیچ‌کدام از آن‌ها را باز کند و بخواند. سرنوشت نامه‌ها یا پاره شدن است یا سوختن در آتش شومینه! تا صبح یکشنبه‌ای که خانه‌‌ی خاله‌ی هری پاتر با طوفان نامه روبه‌رو می‌شود و پاکت‌ها از تمامی درز و پنجره‌ها وارد می‌شوند. حتی اگر هری بتواند فقط یکی از پاکت‌ها را باز کرده و بخواند هم کافی‌ست تا به رازی که اینهمه سال ناگفته و سربه‌مهر مانده، پی ببرد.

جی. کی. رولینگ در ادامه‌ی داستان کتاب هری پاتر و سنگ جادو می‌نویسد که خانواده‌ی دورسلی خانه را ترک می‌کنند و به جایی می‌روند که به خیال خودشان آدرسی نداشته باشد تا دیگر هیچ نامه‌ای به دست هری نرسد اما آیا این روش کارساز است؟ اینجاست که فرشته‌ی نجات هری و اولین دوستش از دنیای جادوگری ظاهر می‌شود، مردی بسیار درشت‌اندام به‌نام هاگرید که راز بزرگ زندگی هری را با او در میان می‌گذارد: «هری، تو یک جادوگر هستی!»

رولینگ کتاب هری پاتر و سنگ جادو را در هفده فصل به رشته‌ی تحریر درآورده که شامل اولین تجربه‌های جادوگر کوچک در دنیای جادویی می‌شود: همراهی هاگرید با او تا کوچه‌ی دیاگون، رفتنش به مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز با قطار، آشنایی با بهترین دوستانش، کوییدیچ ورزش جادویی و محبوب جادوگران، کلاس‌های درس معجون‌سازی، وردهای جادویی، آشنایی با استادانش در مدرسه، پی بردن به سرنوشت والدینش و اتفاقات خطرناکی که در همین سال اول برای او می‌افتد.

فهیمه شاه‌محمدی کتاب هری پاتر و سنگ جادو را به فارسی برگردانده و انتشارات نگاه آشنا آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی هری پاتر

مجموعه کتاب‌های هری پاتر به قلم جی. کی. رولینگ شامل هفت مجلد است که ذیل آن‌ها وقایع مربوط به هفت سال تحصیلی یک پسر نوجوان روایت شده. هری پسری یتیم است و در یازده سالگی متوجه می‌شود که به دنیای جادوگران تعلق دارد. جادوگری بدنام نیز با او دشمنی دارد و طی این هفت سال به طرق مختلف در تلاش است تا جان هری را بگیرد و خود به زندگی جاودانه دست پیدا کند. این مجموعه از بهترین‌های ژانر فانتزی و تخیلی محسوب می‌شود که جوایز و افتخارات زیادی را نیز نصیب خود کرده و میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان با آن آشنا و طرفدارش هستند.

جوایز و افتخارات کتاب هری پاتر و سنگ جادو

  • جایزه‌ی کتاب بریتانیا برای کتاب سال کودک در سال 1998
  • نامزد مدال کیت گرینوی در سال 2017
  • جایزه‌ی کتاب سال کتاب‌فروشان آمریکایی برای کودکان در سال 1999
  • جایزه‌ی آئودی در سال 2000
  • جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست در سال 2000
  • جایزه ساسکواچ ایالت واشنگتن در سال 2000
  • جایزه متروپولیتن برای بهترین کتاب فانتزی ادبیات کودکان در سال 2008
  • و ده‌ها جایزه‌ی دیگر...

نکوداشت‌های کتاب هری پاتر و سنگ جادو

  • خوانندگان هشت تا دوازده سال با اولین اثر یک نویسنده‌ی بریتانیایی که در رد پای پی‌ال تراورز و رولد دال می‌رقصد، هیجان لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند. (پابلیشرز ویکلی)
  • پس از خواندن این فانتزی جذاب، خوانندگان متقاعد خواهند شد که آن‌ها نیز می‌توانند با قطار به مدرسه‌ی هاگوارتز بروند، فقط اگر بتوانند سکوی نه و سه‌چهارم را در ایستگاه کینگز کراس بیابند! (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • درست همانطور که وعده داده شده بود شگفت‌انگیز و جادویی! ای کاش وقتی بچه بودم این کتاب را داشتم. (ویل ویتن، نویسنده)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب هری پاتر و سنگ جادو

کمپانی برادران وارنر فیلمی براساس این کتاب با بازی درخشان دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe) بازیگر بریتانیایی ساخت که در سال 2001 اکران شد و فروش بسیار بالایی نیز داشت. کارگردانی این فیلم سینمایی را کریس کلمبوس (Chris Columbus) برعهده داشت.

کتاب هری پاتر و سنگ جادو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر فانتزی و تخیلی علاقه داشته باشید، قطعاً عاشق هری پاتر و ماجراهایش خواهید شد، کافی‌ست وارد دنیای جادویی او و دوستانش شوید تا دیگر نتوانید از همراهی با آن‌ها دل بکنید!

در بخشی از کتاب هری پاتر و سنگ جادو می‌خوانیم

تقریباً ده سال از آن روز می‌گذشت که خانواده‌ی دورسلی‌ از خواب بیدار شدند و خواهرزاده‌شان را روبه‌روی درب ورودی دیدند، اما خیابان پریوت درایو اصلاً تغییر نکرده‌ بود. خورشید از همان نقطه‌ی مقابل باغ طلوع می‌کرد و بر پلاک شماره‌ی 4 درب خانه‌ی دورسلی‌ها می‌تابید و کم‌کم وارد اتاق نشیمن می‌شد؛ همان اتاق نشیمنی که آن شب آقای دورسلی در آن نشسته‌ بود و خبرهای سرنوشت‌سازی درباره‌ی جغدها را در تلویزیون تماشا می‌کرد. ده سال پیش، تعداد زیادی عکس از دادلی روی طاقچه‌ی شومینه قرار داشت که در آن شبیه یک توپ ساحلی بزرگ صورتی با کلاه‌های منگوله‌دار رنگارنگ بود، اما در عکس‌های جدیدتر گذر زمان دیده می‌شد. دادلی حالا دیگر آن بچه‌ی کوچک نبود، بلکه عکس‌ها نشان می‌داد که پسری بزرگ با موهای بلوند است که سوار بر اولین دوچرخه‌اش است و عکسی دیگر او را همراه پدرش مشغول بازی کامپیوتری در میدان نمایشگاه نشان می‌داد. اثری از پسر دیگرِ ساکن در آن خانه دیده نمی‌شد، اما هری پاتر آن‌جا زندگی می‌کرد و در آن لحظه خواب بود. خیلی طول نکشید که خاله‌پتونیا بیدار شد و صدای جیغش اولین صدایی بود که در صبح آن روز شنیده شد.

«پاشو، بیدار شو! زود باش!»

هری از خواب پرید. خاله دوباره در را کوبید و فریاد زد: «بلند شو، هری!»

صدای پای خاله‌اش را شنید که به‌طرف آشپزخانه می‌رفت، سپس صدای قرار گرفتن ماهی‌تابه روی اجاق و روشن‌ شدن شعله‌ی اجاق را شنید. هری به پشت غلتید و سعی کرد خواب دیشب را به‌یاد بیاورد. خواب قشنگی بود. در خوابش موتور پرنده‌ای را دید که حس ‌کرد قبلاً آن را جایی دیده‌است. خاله دوباره پشت در آمد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پسری که زنده ماند
فصل دوم: ناپدیدشدن محفظه‌ی شیشه‌ای
فصل سوم: نامه‌هایی از هیچ‌کس
فصل چهارم: کلیددار
فصل پنجم: کوچه‌ی دیاگون
فصل ششم: سکوی نُه و سه‌چهارم
فصل هفتم: کلاه گروه‌بندی
فصل هشتم: استاد معجون‌سازی
فصل نهم: جنگ تن‌به‌تن در نیمه‌ی شب
فصل دهم: جشن هالووین
فصل یازدهم: کوییدیچ
فصل دوازدهم: آینه‌ی نفاق‌انگیز
فصل سیزدهم: نیکولاس فلامل
فصل چهاردهم: نوربرت، اژدهای پشت خاردار نروژی
فصل پانزدهم: جنگل ممنوعه
فصل شانزدهم: عبور از دریچه
فصل هفدهم: مردی با دو چهره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هری پاتر و سنگ جادو
نویسنده
مترجمفهیمه شاه محمدی
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-622-5260-30-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هری پاتر و سنگ جادو

مهدی
۱۴۰۳/۳/۲۹
عالی درجه یک و ماجراجو
Hamed
۱۴۰۳/۳/۲
این کتاب فوقالعاده هست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب هری پاتر و سنگ جادو

برای دریافت کتاب هری پاتر و سنگ جادو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.