معرفی و دانلود کتاب آخرین خرس

عکس جلد کتاب آخرین خرس
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آخرین خرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آخرین خرس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آخرین خرس

تصور کنید به یک جهان خیالی وارد شوید که در آن بتوانید با یک خرس قطبی ارتباط صمیمی برقرار کنید. کتاب آخرین خرس یکی از زیباترین آثاری‌ست که هانا گلد آن را به‌عنوان اولین اثر رسمی و حرفه‌ای خود نوشته است. او با فصاسازی مؤجز و منحصربه‌فردش توانسته نظر اکثر مخاطبان و صاحب‌نظران ادبی را جلب کند. این اثر برای مخاطبان کودک و نوجوان نوشته شده که با خواندن آن به جهانی سرشار از ماجراجویی قدم خواهند گذاشت.

درباره‌ی کتاب آخرین خرس

داستان از این قرار است که شخصیت اپریل به همراه خانواده‌اش به یک جزیره رفته‌اند، چون بر اساس تحقیقات علمی پدرش، در این مکان هیچ نشانی از خرس قطبی نیست. پس وقتی در یکی از شب‌های تابستانی، اپریل با یک خرس قطبی مواجه می‌شود، برایش اتفاقی شوکه‌کننده است. اما این خرس قطبی اصلا ترسناک نیست، هیچ آزاری ندارد، خسته و گرسنه است و حال‌واحوال او اصلاً در وضعیت مناسبی نیست. پس وقتی اپریل متوجه می‌شود که این خرس قطبی از خانه‌اش بسیار دور شده و احوال مریضی دارد، تصمیم می‌گیرد از هیچ تلاشی برای کمک به این موجود اسرارآمیز دریغ نکند. داستان کتاب آخرین خرس (The Last Bear) قصد دارد چنین پیامی را در بطن روایت خود القا کند: هیچ فردی برای انجام کارهای شگفت‌انگیز و ویژه کوچک یا کم‌ سن‌وسال نیست. درست است که شخصیت اپریل یک بزرگسال نیست، اما می‌تواند با کنش‌هایش بسیاری از مسائل را دگرگون کند. کتاب آخرین خرس داستانی عاطفی میان یک دختربچه و حیوانی ویژه و خاص است.

معرفی و دانلود کتاب آخرین خرس

دوستی انسان با حیوانات یکی از درون‌مایه‌های اصلی کتاب‌های کودک در ادوار مختلف بوده است. مشخصاً وقتی از چنین داستان‌هایی حرف می‌زنیم، منظورمان یک دوستی ساده نیست، بلکه رابطه‌ی دوستانه‌ای است که در جهان واقعیت ناممکن به‌نظر می‌رسد. دوستی با حیوانات وحشی یکی ازموضوعات پرطرفدار و خیالی نویسندگان در ژانر ادبیات کودک و نوجوان بوده و همچنان نیز هست. هانا گلد (Hannah Gold) در در اولین اثر ادبی خود، کتاب آخرین خرس، به‌سراغ همین موضوع رفته؛ روایتی پرشور، تکان‌دهنده و احساسی که حتی می‌تواند عواطفِ بزرگسالان را نیز تحت‌تأثیر جهان خود قرار دهد.

باید گفت یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کتاب آخرین خرس، تصویرسازی‌های گرافیکی لوی پینفولد است. یک گرافیست شناخته شده که تابه‌امروز توانسته جوایزی نیز در این حیطه کسب کند. او همچنین طراح پوستر سالگرد بیست‌ سالگی مجموعه‌ی هری پاتر بوده و مدال کیت گرین‌اوی را نیز کسب کرده است. لوی پینفولد برای این کتاب پراحساس، طراحی‌های ویژه‌ای ارائه کرده و می‌توان گفت یکی از دلایل گیرایی کتاب آخرین خرس، ذوق هنری او در تصویرسازی این جهان بوده است.

اما این کتاب فقط در تصویرسازی‌های زیبا خلاصه نمی‌شود و موارد ویژه‌ای در آن نهفته که قادر است مخاطبان کودک و نوجوان را شیفته‌ی خود کند. نثر زیبا، ساده، ه عواطف شخصیت‌ها و همچنین در ترسیم جهان خیالی خود ظریف و لطیف عمل کرده است. او به‌حدی در ترجمه و تبدیل تصورات و رویاهای خود در این کتاب موفق بوده که امکان ندارد مخاطبان کتاب آخرین خرس پس از خواندن آن منقلب نشوند یا تحت‌تأثیر قرار نگیرند. کتاب آخرین خرس تألیف هانا گلد توسط ارنواز صفری به زبان فارسی ترجمه شده و نشر محتوای الکترونیک صاد آن را منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب آخرین خرس

  • نامزد جایزه کتاب بریتانیا در بخش ادبیات داستانی در سال 2022
  • برنده جایزه کتاب کودک واتراستونز در سال 2022

نکوداشت‌های کتاب آخرین خرس

  • کسانی که به آثاری چون «پکس» و نمونه‌های مشابه در باب عشق انسان و حیوان علاقه‌مند هستند، از خواندن این داستان زیبا لذت خواهند برد. (Publishers Weekly)
  • کتابی برای دوست‌داران حیوانات، مدافعان محیط زیست و کسانی که به داستان‌های برمحوریت شخصیت دختر یا زن علاقه‌مند هستند. اثری تأثربرانگیز! (Kirkus Reviews)
  • پیام کتاب در مورد محیط‌زیست بی‌آنکه تحمیلی باشد، قدرت‌مند است. آمیزش چالش‌های درونی و بیرونی در بطن روایت باعث شده تا با اثری مواجه شویم که توأمان دراماتیک و آرام است. (Horn Book Magazine)
  • به‌عنوان اولین اثر نویسنده، این کتاب برای ما، خرس‌های قطبی و کره‌ی زمین مهم است. این کتاب بسیار تکان‌دهنده است که با نثری زیبا و فراموش‌نشدنی به نگارش درآمده. (Michael Morpurgo)

کتاب آخرین خرس برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی نوجوانان علاقه‌مند به داستان و رمان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آخرین خرس می‌خوانیم

این‌طور نبود که آپریل دلش برای مادرش تنگ نشده باشد و هنگام صبحانه‌ی روز بعد به او فکر کرد. موضوع فقط این بود که اگر آپریل می‌خواست صادقانه برخورد کند، فقط می‌توانست خیلی مختصر او را به خاطر بیاورد. داستان‌های قبل از خواب مادرش وجود داشت. همچنین جست‌وخیزکردن در حیاط پشتی زیر آفتاب طلایی غلیظ، کیک‌های شکلاتی فنجانی‌ای که برای صبحانه درست می‌کرد و خنده‌ای که احساسش شبیه به آب‌نبات‌های جرقه‌ای بود. بغل هم وجود داشت، چون مادرش این‌طور بود. اهل بغل‌کردن. و البته خاطرات مربوط به حیوانات هم وجود داشت. پخش‌کردن غذای جوجه‌تیغی‌ها هنگام غروب بر روی چمن‌ها و نشستن توی تاریکی و انتظار اینکه کدام‌یکی از آن‌ها اوّل غذا را می‌بیند. تماشای غذا دادنش با دست به سینه‌سرخ‌ها، درحالی‌که پدرش نگاهی محبّت‌آمیز به او می‌کرد و زمانی‌که مادر لاک‌پشتی را که بسیار دور از خانه سرگردان شده بود نجات داد و پدر درباره‌ی اینکه مادر قصد دارد آن را نگه دارد، با او شوخی می‌کرد.

گاهی آپریل به این فکر می‌کرد که اگر مادرش آن روز اتّفاقی با ماشین تصادف نمی‌کرد، زندگی چه شکلی می‌شد. آیا در واقع آپریل کمی معمولی‌تر می‌شد؟ به دخترهای دیگر مدرسه شباهت بیشتری پیدا می‌کرد؟ آن‌ها در حیاط پشتی‌شان با روباه‌ها بازی نمی‌کردند، از درخت‌ها بالا نمی‌رفتند یا با حیوانات حرف نمی‌زدند. او مطمئن نبود که تفاوتش به‌خاطر ژن‌هایش بود یا به این خاطر که زندگی‌ این‌طور از آب درآمده بود. به‌نظرش کمی از هر دو مورد تأثیر داشت. تقصیر پدر نبود و موضوع این‌هم نبود که او را دوست ندارد. موضوع این بود که بعد از دو روز دردناک بعد از تصادف وقتی مادرش از دنیا رفت، نیمی از پدرش را نیز با خود برد. متأسّفانه آن نیمه‌ای از او بود که شوخ‌تر بود. پدری که عادت داشت موقع دیدن رنگین‌کمان آواز بخواند، که عادت‌ داشت جوک‌هایی بگوید که مادرش را از خنده به خرخر می‌انداخت و بی‌شک نیمه‌ای که وقتی مضطرب می‌شد، به کار نمی‌چسبید و به‌سختی خودش را مشغول نمی‌کرد. آپریل به او که پشت میز آشپزخانه نشسته بود نگاه کرد، پف زیر چشم‌هایش کش آمده و داشت می‌افتاد داخل لیوان چایش. موهای وحشی و بی‌نظمش در زاویه‌ای به سمت راست بالای سرش پف کرده بود و دکمه‌های لباسش اشتباه بسته شده بود.

فهرست مطالب کتاب

نامه
جزیره‌ی خرس‌ها
هدیه‌ای از زمان
اکتشاف
خلیج والروس
آسیب
تصمیم آپریل
خرس
دوستی
آفتاب نیمه‌شب
کابین هواشناسی
راز برملاشده
دیگر مدرسه‌ای در کار نیست!
خرس‌سواری
غار
درس‌های غریدن
جزیره سخن می‌گوید
قله‌ی کوه
داستان خرس
به‌دام‌افتاده
نقشه
غافل‌گیری ناخواسته
زمانی باقی نمانده
قایق
توفان
خرس کجاست؟
شجاعت
البارد
آخرین غرّش
یادداشت نویسنده
منابع
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آخرین خرس
نویسنده
مترجمارنواز صفری
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات186
زبانفارسی
شابک978-622-5996-66-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آخرین خرس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آخرین خرس

برای دریافت کتاب آخرین خرس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.