نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سایه باد - کارلوس روئیث ثافون

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۶/۲۳
بهترین رمانی که در چند سال اخیر خواندم. نثری روان و شیوا، داستانی بسیار جالب و تاثیرگذار و البته غیر قابل پیش بینی
از ابتدا شما را چنان جذب می‌کند که نمی‌توانید آن را کنار بگذارید.
خواندن داستان را پیشنهاد می‌کنم حتما لذت می‌برید.
زندگی متفاوت انسانها متاثر از شرایط جامعه اطرافیان و انتخاب‌های خود انسان می‌باشد که می‌تواند نسل‌های بعد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
داستان در اسپانیا و به دنبال جنگ‌های داخلی شروع می‌شود. در جایی خارج از شهر بارسلون مکانی برای نگهداری و حفاظت از کتابهایی که دیگر چاپ نمی‌شوند وجود دارد. گورستان کتابها.. دوستداران کتاب از این گورستان محافظت می‌کنند.
پدری غمگین که همسر خود را از دست داده است برای اولین بار پسر خود را به این گورستان می‌برد تا کتابی انتخاب کند. هر کس کتابی انتخاب کند، ان کتاب بخشی از زندگی او می‌شود و باید زندگی خود را طبق کتاب پیش ببرد..
فرنوش محسن
۱۴۰۲/۱۱/۷
کتابی در ستایش نوشتن و کتابخوانی، حتی کتاب های کم مخاطب و فراموش شده با ارزشند. کودکی ده ساله به راهنمایی پدر خود در گورستان کتابهای فراموش شده کتابی می‌یابد، آن را می‌خواند، به نویسنده آن علاقمند می‌شود و پس از رسیدن به سن جوانی به تحقیق درباره سرنوشت نویسنده می‌پردازد. آن قدر که حتی زندگی عاطفی خودش هم با به زندگی نویسنده تشابه پیدا می‌کند. همین طور کتاب معرف دوران دیکتاتوری فرانکو در اسپانیا است و فردی به نام فومرو محصول این دوران است که با تمام عقده‌های کودکی‌اش با دست باز جنایت می‌کند. داستان زیاده گویی زیاد دارد و به خصوص اوایل کتاب حوصله سربر است. دانیل که راوی اغلب ماجراهای داستان است با این که رابطه خوبی با پدرش دارد ولی به فرمین فردی که اتفاقی با او آشنا شده و از گذشته او اطلاع کامل ندارد و تنها نکته جالب درباره‌اش بذله گویی و صحبت درباره زنان است بیشتر اعتماد دارد و محرم اسرارش است. خولین هم که سعی شده چهره خوبی از او نشان داده شود آن قدر ضعیف است که نمی‌تواند به سراغ عشق خود برود و پس از پی بردن به حقیقت به خوی شیطانی در می‌آید. فرمین کسی که تحت تعقیب است و در اواخر داستان حتی عکس و نام واقعی او را در روزنامه چاپ می‌شود به راحتی پس از مدت کوتاهی بدون مشکل به زندگی برمی گردد. راوی به خوبی در بیان حال و هوای داستان و به خصوص شخصیت فرمین عمل کرده ولی نسبت به بقیه شخصیتها کمی ضعیف است. و در آخر بهتر است با توجه به محتوای عاطفی و در مواردی خشن کتاب مخاطب زیر ۱۸ سال آن را مطالعه نکند.
maryam mafakheri
۱۴۰۳/۳/۵
با تشکر از کتابراه عزیز که با هدیه ی، کتاب " سایه باد" رمانی پرماجرا و غیرقابل پیشبینی از کارلوس رویز زافون (۲۰۲۰ - ۱۹۶۴) نویسنده اسپانیایی، ایشان را شناساندند. کتاب شهر مه و هزار توی ارواح از دیگر نوشته‌های ایشان هستند. با شنیدن این کتاب متاسف شدم که این نویسنده فقط ۵۵ سال زندگی کردند البته همانطور که خودشان می‌گویند: " تا زمانی که به یاد آورده می‌شوی زنده هستی. " همیشه اختلافات اندک و شباهت‌های زیاد مردم کشور‌ها و زمانهای مختلف در خواندن رمان‌ها برایم جالب بوده در این کتاب، "دجال" نامیدن تلویزیون در سالهای اولیه ساخت آن که من را به یاد شنیدن این نام در اوایل آمدن تلویزیون به ایران می‌انداخت، استفاده اسپانیایی‌ها در سالهای ۱۹۵۰ از مترو برایم جالب بود و در همان زمان خشم شدید پدر، زندانی کردن دختر به خاطر عشق او به همکلاسی، خشونتی که نا آشنا نبود قابل تعمق بود. این کتاب مرا به سالهای نزدیکی برد که از بیماری سل جان می‌باختند، از جنگ داخلی در بارسلون و شش سال پس از آن (۱۹۴۵)، جنگ جهانی دوم، شنیدم. نگارش کتاب عالیست مثلا: "آدمها ذاتا تمایل دارند زندگی را پیچیده تر کنند انگار خود زندگی به اندازه کافی پیچیده نیست" یا "شاید گذر از رنج‌ها و دردهای بشری به آنان اثبات کرده بود که عاقل کسی است که کمتر بداند و بیشتر فراموش کند. گاهی کتاب لبخند بر لب می‌آورد. این وجه مشترک هم لبخند بر لب آورد: "برتری ذاتی و ژنتیکی مردم اسپانیا نسبت به سایر ملل"
کتاب داستان و شخصیت پردازی بسیار خوبی دارد و اجرای آقای تایماز رضوانی هم بسیار عالیست، با تشکر از همه پدیدآورندگان این کتاب شنیداری
سولماز گوهری نژاد
۱۴۰۳/۳/۱۵
لذت شنیدن این کتاب صوتی را به خودتان هدیه دهید، اثری مهیج و پر ماجرا با صدای گرم و مجذوب کننده آقای تایماز رضوانی. داستان از جایی که تابحال بهش فکر نمی‌کنیم شروع می‌شود گورستان کتاب‌های فراموش شده، باید جای فوق العاده‌ای باشد چون بر خلاف اسمش و بر خلاف گورستان انسان‌ها، آن جا سرشار از زندگی است زندگی به این معنا که توسط خواننده به زیستن می‌انجامد. دانیل راوی داستان از شهر بارسلونا می‌باشد. لازم به ذکر است که زنده یاد کارلوس روئیث ثافون تحت عنوان گورستان کتاب‌های فراموش شده، چهار گانه‌ای دارد به عنوانِ سایه‌ی باد، بازی فرشته، زندانی آسمان، هزارتوی ارواح در دو جلد یک و دو.
همچنین زود دارفانی را وداع گفت البته که با این جمله بسیار تأمل برانگیز خودش یادش همیشه زنده است او گفته است: تا زمانی که بیاد آورده می‌شوی، زنده هستی.
هنر کتاب‌خوانی به‌آهستگی در حال مردن است، این‌که کتاب خواندن یک آئین درونی است و کتاب‌ها آینه‌هایی هستند که آن‌چه را در وجود خودمان داریم به ما نشان می‌دهند، این‌که وقتی ما کتاب می‌خوانیم این کار را با تمام روح و جسم‌مان انجام می‌دهیم، این‌که کتاب روح و جسم ما را به هم پیوند می‌دهد تا از ما انسانی بزرگ بسازد و این‌که امروز، انسان‌های بزرگ، بیش از هر زمان دیگری در جهان ما کمیاب شده‌اند.
انسان چیزی نیست جز یک حیوانِ اجتماعی که سیستم فکری‌ش مجهز شده به همگرایی عقیدتی، قوم‌گرایی و تعصبات نژادی، فساد، انحراف، مزخرف‌گویی و سرِ هم کردن جملات دَری‌وَری و همهٔ این‌ها در کنار هم، طرح و اساس چیزی را تشکیل می‌دن که اسمش رو گذاشتیم قواعد اخلاقی در حالی که همه‌چیز تنها و تنها از اصول زیست‌شناسی پیروی می‌کنه.
سجادعسگری
۱۴۰۲/۲/۱۵
قبل از اینکه در مورد کتاب حرف بزنم باید از ترجمه بی نظیر این اثر حرف بزنم قطعا از نظر من آقای علی صنعوی یک ترجمه‌ی بی نظیر رو ارائه داده اولین بار بود که از این مترجم اثری رو شنیدم و اول از همه از ترجمه لذت بردم. درمورد کتاب باید بگم که اول یه کتاب کسل کننده ب چشم میاد و واقعا هم در خیلی مواقع کسالت بار میشه و غیر قابل تحمل که وسوسه میشی کتاب رو نیمه کاره ول کنی و بیخیالش بشی ولی هرچی کتاب به اواخر نزدیک میشه بهتر میشه تا فصل‌های پایانیش دیگه ب اوج هیجان میرسه. من بخاطر اینکه بتونم کتاب رو تا آخر گوش بدم و نیمه کاره ولش نکنم داستان رو در حالت تند گذاشتم و تا آخر ادامه دادم و خوشحالم که تا آخر اثر رو دنبال کردم چون اگه نیمه کاره ولش کرده بودم قطعا پشیمون میشدم از نشنیدن این رمان فوق العاده. این رمان یه حس مبهم و غریبی رو به آدم القا میکنه و واقعا در فصل‌های پایانی آدم رو در خودش غرق میکنه جوری که همه‌ی اضافه گوییها و پرداختن ب جزئیات در داستان کلا از یادت میره و خستگی فصل‌های ابتدایی رو میشوره میبره. پس توصیه میکنم اگر صبور هستید در حد صبر ایوب این رمان رو شروع کنید و وقتی شروع کردید به گوش دادن بیخیالش نشید و تا آخر ادامه بدید قول میدم در انتها پشیمون نمیشید. در مورد روایت آقای رضوانی هم مثل همیشه عالی روایت کردند هرچند خیلی آروم و با حوصله روایت میکرد ولی واقعا در کار خودشون خاص هستن و حرفه‌ای خوانش میکنن. با سپاس بی کران از کتابراه و مترجم و جناب رضوانی عزیز
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۴/۸
کارلوس روئیث ثافون، بسیار زیبا و باکیفیت داستان در داستان را مطرح می کند. هزار داستان در دل یک داستان در کتاب سایه باد و گورستان کتاب موج می زند و روئیث ثافون به سرانجام رساندن هیچ یک از آن ها را فراموش نمی کند. هدایت خوب کارلوس نویسنده، دیالوگ های کتاب را موثر و موفق می کند. خواننده نیز انتقال لذت را دارد و برای همین هم هست که از این کتاب به خوبی عنوان شد اتفاقاتی که از افکار آمیخته به دو دسته تقسیم بندی های تک و خاص شده است. اما برای یافتن موضوع قصه که بدانیم از کجا شروع شد و با این توصیفات قریب الوقوع و تک یونیک کاربردی در زمینه های مختلفی برای خواندن ایجاد می کند که دست مریزاد دارد. کتاب سایه باد داستان بلند و بسیار بلند اسپانیایی در مورد این موضوع کتاب و کتاب خواندن و کتاب نوشتن و کتابخانه و کتاب فروشی دارد. داستان چنان در هر قسمت اتفاقات زیاد و طبیعی مرتبط دارد که برای خواننده نیز گاهی اوقات به خوبی مطلب را رازآلود می کند. کتاب دیالوگ های هوشمندانه ای دارد و از حوزه قدرت قلم نویسنده برخوردار است. روئیث ثافون نشان داده است که به دانایی احاطه بر این اساس و اصل مطلب حوزه انتخابی داستانش دارد.
سینایی سینایی
۱۴۰۳/۴/۸
این کتاب هر مخاطبی را جذب می کند: از کتابخوان حرفه ای تا تازه کار. کتاب علاوه بر جملات قصار و پندآموز، داستانی بسیار هیجان انگیز، پر رمز و راز و تامل برانگیز از روابط انسانی، احساسی، تاریخی و اجتماعی ارائه می دهد. حسادت ، حب و بغض، شفقت، فداکاری، انتقام و تمام پیچیدگی های روان آدمی به زیبایی به تصویر کشیده شده و داستانِ شخصیت های سایه باد داستان زندگی همه انسان هاست. داستان کتاب کاملاً نوآورانه و بدیع است، درحالی که رازآلودی آن تداعی گر آثار اومبرتو اکو و ادگار آلن پو است و توصیفات مفصل و جزیی رویدادها یادآور ادبیات کلاسیک روسیه و حتی فرانسه است. وجود تک تک شخصیت ها در داستان ضروری می نماید و جلوه ای باورپذیر به داستان داده است. پرداخت موقعیت ها و شخصیت ها به قدری واقع گرایانه است که لحظه لحظه داستان، پلان به پلان به طور واضح و متمایز از جلو چشم خواننده رد می شود. هیچ لحظه ای از داستان کسالت بار نیست و از کل مسیر لذت خواهید برد، به نحوی که دلتان نمی خواهد داستان به پایان برسد. اگر در خرید و خواندن آثار این نویسنده معاصرِ کمتر شناخته شده شک دارید، قطعاً و بی تردید خواندن آثارش را از همین امروز و همین کتاب آغاز کنید که هرگز پشیمان نخواهید شد. ترجمه روان، اجرای کاملاً مسلط تایماز رضوانی و انتخاب موسیقی آرش رستمی همگی عواملی است که مهیا شده تا از این اثر لذت ببریم. خواندن این کتاب به من نشان داد که مرگ ادبیات رخ نداده و می توان همچنان به آن امید داشت که شاید باز هم روزی شاهکاری خلق شود! هر چند که: ^زمان به من آموخت که امیدم را از دست ندهم و این که بیش از حد به امید اعتماد نکنم. امید نیرویی ظالم، وحشی و بدون وجدان است. ^با سپاس از استودیو ماه آوا و کتابراه
م مسعودی
۱۴۰۳/۳/۲۶
یک داستان طولانی که به نظرم به سبک داستان های ویکتورهوگو پردازش شده است. ابتدا بگویم که راوی بسیار با حوصله و مسلط در تمام طول داستان آن را اجرا کرده که جای تشکر دارد. و اما بعد: ماجرا از آن جا شروع می شود که پسربچه ای تنها که در فقدان مادر با پدرش زندگی می کند یک روز با پدرش به کتابخانه ای قدیمی که در بنایی با قدمت بیشتر قرار دارد می رود و در آن جا از میان خیل عظیمی از کتاب ها مجاز است کتابی را برای خود انتخاب کند. در این مسیر و با توجه به داستان کتاب در مورد نویسنده کتاب کنجکاو می شود و این کند و کاو در مورد نویسنده او را به دنیای حاکم بر زمان زندگی نویسنده می برد. درست مثل داستان های ویکتور هوگو و مشخصا بینوایان که رمان معروفی است و برای همه قابل شناسایی است. داستان از زمان کودکی نویسنده به همراه پدر و مادرش آغاز و همراه با رشد او و در ادامه تحصیلش در مدرسه، یافتن دوستان نزدیک و آشنا شدن با طیف های اخلاقی مختلف در جامعه، زندگی عاطفی و احساسی و انتخاب شریک زندگی و.... به پیش می رود. در طول داستان شرح وقایع حاکم بر جامعه و افراد مختلفی که خواسته یا ناخواسته و از روی اجبار در سرنوشت خود و دیگران تاثیر گذارند و به نوعی روانشناسی حاکم بر جامعه در خلال روایات بیان می شود و نهایتا فرجام اعمال و پایان وقایع به شکل عمل و عکس العمل برای هر کس. رمان طولانی که برای علاقمندان به این سبک نوشتارها شنیدنش خالی از لطف نیست و به نظرم بیشتر به کار کسانی می آید که می خواهند داستان نویسی و پیکربندی برای شرح ماجراهای روی داده در زمانی طولانی را بیاموزند. ممنون از کتابراه.
محمد فراهانی
۱۴۰۳/۳/۹
از آخرین باری که رمان میخوندم سالیان سال میگذره واین کتاب واقعا مرا به دوران جوانی برد که تازه با رمان‌های کلاسیک آشنا شده بودم و شبها وروزهام رو‌با اونا سپری میکردم
این اثر رو به همه کسانی که عاشق رمان هستم‌توصبه میکنم چرا که این کتاب همه جوره عالی بود داستانی روان وزیبا، ترجمه بسیار عالی، اجرای بی نظیر آقای رضوانی وحتی نمآهنگهای شروع فصلها همه بسیار بی نقص بودند. هیچگاه من بعنوان یک شنونده تا آخرین فصل این کتاب اصلا احساس خستگی ‌ ودلزدگی نکردم وتعجب میکنم که برخی از دوستان نوشته بودن که توضیحات اضافی در داستان نقل شده که من اصلا همچنین احساسی واقعا نداشتم. وحتما میخوام کتابهای بعدی نویسنده این کتاب رو بخونم که امیدوارم به خوبی همین‌کتاب باشه
وبی صبرانه نیز منتظرم که روزی سریالی زیبا از این داستان تهیه شود که مطمئنم با توجه به داستان آن اثر زیبا ‌و دیدنی از آب در خواهد آمد.
درآخر نیز از زحمات بر وبچه‌های کتابراه نیز ممنون ‌سپاسگزارم.
عیسی
۱۴۰۳/۳/۹
این کتاب یک داستان معمایی و فراتر از ژانرهای معمولی است. ثافون با استفاده از زبانی زیبا و داستان‌گویی ماهرانه، خواننده را به دنیای پرمعنا و پررمز و راز خود می‌کشه. او مهار بالایی در ایجاد جو داستان دارد و توانسته است اسرار و رازهای پرپیچیده را به شکلی جذاب و پرنیاز به خواننده ارائه کند. داستان "سایه باد" با ترکیب عناصری از راز و رمز، عشق و انتقام، تاریخ و هنر، خواننده را به دنیای دوست داشتنی بارسلونا قرن نوزدهم می‌برد. این داستان دارای شخصیت‌های جذاب و پیچیده و داستان خط به خط بافته‌شده‌ای است که خواننده را در معرض تعقیب معماها و اسرار مخفی می‌کند. از نوعی کنجکاوی و مشوق‌های زیادی برای خوانندگان سراسر دنیا برخوردار است و اثر آن بر روی ادبیات جهانی قابل توجه است. به طور کلی، "سایه باد" یک داستان جذاب و پرمعناست که علی صنعوی ترجمه روان و عالی کرده و به خوبی اعماق و جذابیت‌های این داستان را به خواننده می‌رساند.
جان فورد
۱۴۰۳/۳/۳
از اینکه روی سوژه کتاب فروشی دست گذاشته غافلگیر شدم.
عید امسال با یک کتاب فروش که در نمایشگاه نوروزی نزدیک خانه مان غرفه داشت و کتابها رو با 50 درصد تخفیف می‌فروخت صحبت می‌کردم.
گفتم با این وضع گرانی کتاب کاغذی و دست بدست شدن نسخه پی دی اف رایگان کتاب‌ها چطور در این شغل دوام میارین؟
جواب داد: در این شغل اگر خودت شیفته و عاشق کتاب خواندن نباشی ممکنه خیلی زود این حرفه را کنار بگذاری.
اما اگه کتاب‌ها تو را وابسته خودشون کنند هر چقدر هم که رونق کسب و کارت کم باشه باز هم دلت نمیاد که رهاش کنی. بعد گفت خواننده با خواندن نسخه کاغذی کتاب بهره کامل رو میبره اما در نسخه صوتی در بهترین حالت نمیتونه بیش از 60 درصد از مطالب رو دریافت کنه. بخاطر اینکه چشم در این حالت داره تصاویر دیگه‌ای رو می‌بینه که این کار تمرکز مخاطب رو از روی گوش بر میداره.
ضمن اینکه در نسخه صوتی امکان انتقال تصاویر کتاب هم وجود نداره.
بعد گله کرد که ما کتابفروشها و ناشرها باید حواسمون به عناوین و محتوای تک تک کتابهامون باشه که یک وقت کتابهایی که مجوز نشرشون باطل شده عرضه نکنیم. اداره لیست کتابهامون رو مرتب به روز می‌کنه.
گفتم نشر کتابها در بازار امروز عجیب شده. یک کتاب خارجی که پرفروش اعلام میشه ده‌ها ترجمه از چندین ناشر به همراه نسخه‌های صوتی متعدد براش ارائه میشه. نمونه‌اش "کتابخانه نیمه شب". گفت بله بخاطر برگشت سرمایه و تضمین سود ناشر هست.
بعد کتاب مغازه خودکشی را معرفی و خلاصه‌ای از آن را برایم گفت. به خانه که آمدم چک کردم دیدم نسخه صوتی رایگاتش موجود هست.
خواستم حس و حالی از بازار کتاب امروز را به شما منتقل کنم.
صدیقه آل محمد
۱۴۰۳/۳/۱۰
سلام و درود خیلی عالی بود ممنونم از کتابراه: اول از خوانش جناب رضوانی بسیار لذت بردم. مسلط، با انرژی و با تغییر به موقع در گویش، بر جذابیت داستان می‌افزودند. خود داستان هم خیلی جالب بود، رمان‌های زیادی شنیدم ولی خیلی از آن‌ها ار ابتدا می‌شد براحتی مسیر داستان را حدس زد ولی در این کتاب خبری از پیش بینی ادامه داستان نبود، شخصیت پردازی عالی صورت گرفته بود حال و هوای شهر بارسلون در اون زمان به خوبی بیان شده بود، تم داستان هم درام بود، هم جنایی و هم عاشقانه. از این نویسنده کتاب دیگری نشنیدم، ممنون میشوم اگر هست، آن‌ها را هم معرفی بفرمایید. ترجمه هم خیلی روان بود و چند جا هم اصطلاحات و تکه کلمات ایرانی را وارد کتاب گرده بودند، که باعث می‌شود حس نزدیکی بیشتری به داستان در شنونده ایجاد شود. موسیقی هم دلنشین بود و بسته به شرایط داستان، افول و صعود خوبی داشت. خیلی لذت بردم
مهناز کیان مهر
۱۴۰۳/۲/۲۹
داستان به شدت جذاب و به یاد موندنی هست و هرجا که فکر میکنید داستان داره عادی پیش میاره یهو نویسنده یه اتفاقی رو از چنته بیرون می‌کشه. نویسنده به جزییات پرداخته واین خوبیش اینه که شما راحت میتونین شرایط رو تصور کنید، انگار که دارین فیلم می‌بینید. نویسنده مثل داستان بینوایان و برباد رفته، اتفاقات به حوادث تاریخی کشورش گره زده و هم چنین از یک داستان کلیشه‌ای عشق بین دختر ثروتمند و پسر فقیر، داستانی معمایی و پر از رمز و راز درآورده و بعضی از شخصیتهای داستان آدم رو یاد شخصیت‌های کتاب بلندیهای بادگیر و بینوایان میندازه. ترجمه روان هست و صدای راوی هم زیبا و دلنشین هست و عالی کتاب را خوانده‌اند. در کل کتاب رو به علاقمندان رمان، مخصوصا رمانهای معمایی توصیه میکنم. من که خیلی لذت بردم. امیدوارم کتابراه، جلدهای بعدی این کتاب رو هم به کتابهاش اضافه کنه
M R
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
این کتاب یکی از بهترین رمان هایی بود که اخیرا خوندم. داستان پسری نوجوان که روزی با پدرش به گورستان کتابهای قدیمی میره و یک کتاب رو انتخاب میکنه و اون کتاب سرآغاز اتفاقات و حوادث مختلفی طی سالها در زندگی اون و پدرش میشه. نثر کتاب روان، روایت اون جذاب و شرح زندگی قهرمان های کتاب که در فصلهای مختلف روایت میشه فوق العاده ست. کتاب به قدری استادانه و دلپذیر نوشته شده که حقیقتا هیچ ایراد و اشکالی نمیشه بهش گفت. پایان کتاب هم منطقی و قابل قبول بود. ضمنا نویسنده در خلال داستان گوشه چشمی به حوادث تاریخی در اسپانیا در زمان روایت قصه داشته که به درک بهتر شرایط کتاب کمک زیادی کرده. در انتها یکی از بهترین نقاط قوت این اثر، خوانش اون با صدای گرم جناب رضوانی بود که زیبایی و گیرایی این کتاب را صد چندان کرده.
رضا میری
۱۴۰۳/۳/۲۱
با سلام و درود و تشکر از کتابراه بابت ارائه این اثر. به جرات می توان گفت این کتاب یکی از رمان های بسیار جذاب و دوست داشتنی می باشد که خواننده از دنبال کردن آن لذت می برد و در حین خواندن آن، داستان را در ذهن خود تصور سازی می کند و از آن لذت می برد. همچنین در بطن این رمان به برخی درگیری های آن دوران در اسپانیا اشاره دارد که بین جمهوری خواهان و سلطنت طلبان وجود داشته و جهت گیری هایی که بین دو گروه وجود دارد را نیز بیان می کند. توالی و تقدم و تاخر اتفاقات موجود در داستان، به خوبی رعایت شده و خواننده در هر مرحله با اتفاقاتی که حادث می گردد، غافلگیر می شود. همچنین صدای بسیار خوب راوی داستان هم به دلنشینی آن کمک شایانی می کند و در کل گوش فرا دادن عزیزان به این رمان زیبا را توصیه می نمایم. با سپاس فراوان.
هانیه دهقانی
۱۴۰۳/۳/۱۰
این رمان از جایی شروع میشه که یه پسر به نام دنیل به همراه پدرش پا به گورستان کتاب‌های فراموش شده میذاره و همه چیز از انتخاب و خوندن یک کتاب به نام سایه باد شروع میشهکتابی که داستانش حسابی پسره رو محذوب خودش میکنه پسرک میخواد درباره نویسنده کتاب به نام خولین کاراکس اطلاعاتی بگیره و مابقی کتاب هاشو بخونه اما متوجه میشه که کسی در زمانی تمام کتاب‌های این نویسنده رو سوزونده کسی که خودش رو به نام یکی از شخصیت‌های کتاب رمان سایه‌های باد معرفی میکنه یک شخصیت شیطانی و نویسنده به طرز مشکوک ناپدید و کشته شده و شروع به تحقیق درباره این نویسنده میکنه تا ماجرا رو دنبال میکنه داستان برای من تاحدودی قابل پیش بینی و اما جذاب و گیرا بود و از گوش دادن به اون لذت بردم ممنون از کتاب راه بابت‌های رایگانش
مریم کاوه نژاد
۱۴۰۳/۳/۷
کتاب بسیار خوب و جذابی بود. اولش کمی آروم پیش می‌رفت که آدم خسته میشه ولی کم کم هیجانی میشه و میخوای بدونی بعدش چی میشه. سیر منطقی و خوبی داشت. گوینده عالی بود. ولی یه چیز کوچیک نظرم رو جلب کرد این بود که بعضی از شخصیت‌ها مدل حرف زدن و انتخاب واژگانشون شبیه به هم بود... حالا یا مشکل از انتخاب واژه توسط مترجمه یا مشکل نویسنده. و این باعث میشه که بعضی از شخصیت‌ها شبیه به هم باشند. البته زیاد پررنگ نبود. و اینکه خودم نمیدونم چرا ولی خیلی برام واضح بود آقای اوبرت کی هست... یعنی با اینکه خیلی‌ها نظر دادن که داستان غیرقابل پیش بینی بود ولی من فقط رابطه خولین و پنلوپه رو حدس نزده بودم! با این حال اونقدر روایت جذابی داشت که با وجود طولانی بودن داستان، تا آخر منو همراه خودش برد. در کل پیشنهاد میشه.
شعری اولیا
۱۴۰۳/۴/۱۰
بسیار عالی بود و بسیار لذت بردم. یک داستان طولانی است (بسیاری از داستان های طولانی در قسمت هایی خسته کننده می شوند) اما این داستان در هیچ قسمت خسته کننده نشد و با اشتیاق ماجرا را دنبال می کردم. در این کتاب با ترکیبی از موضوعات رمانتیک و ماجراجویانه و معمایی روبرو می شوید که هیچ کدام زیادی تند و تیز نمی شوند اما ترکیبشان بسیار برای من جذاب بود. اینکه زمان های مختلف کنار هم روایت می شوند و به حال می رسند قشنگ بود. و روایت بی نظیر جناب رضوانی واقعا حس خوبی به داستان هدیه می کند. متوجه شدم که این کتاب اولین شماره از چهار جلد داستان است. واقعا امیدوارم کتابراه بقیه ی داستان ها را هم به این حالت در اختیار شنوندگان قرار دهد. و بسیار از مجموعه ی کتابراه ممنونم.
fatemeh jodayri
۱۴۰۳/۴/۶
این کتاب پر کشش و جذاب و معماگونه با نثری شیوا و روان شما را تا آخر میخکوب میکند. اشارات غیر مستقیم به وجه‌های سیاسی اجتماعی روانشناسی فرهنگی تاریخی از امتیازهای این کتاب است‌ نویسنده مشخصا بسیار با هوش و زیرک و با تخیل و آگاهی کامل کتاب را نگاشته است و طنز نهفته در گفتار برخی شخصیتها برجذابیت آن میافزاید. کتاب در هر بخش جذاب تر از قبل و پرتوان تر پیش میرود و تا خط آخر خواننده میخکوب خواهند ماند.
داستان پسری که با خواندن یک کتاب میخواهد به رموز نهفته در زندگی نویسنده آگاه شود و درگیر کشف رازهای زندگی نویسنده‌اش خود را در موقعیتهای گوناگون خطرناکی قرار میدهد..
خوانش کتاب معرکه بود و لذت بخش. به شخصه از جناب تایماز رضوانی بابت این هنرمندی قدردانی میکنم
فرنیا
۱۴۰۳/۳/۲۲
کتاب سایه باد با نثری شیوا که ترجمه بسیار جذاب آقای صنعوی آن اثر را شیواتر می‌ساخت این رمان با کشش جادویی خواننده را در کوچه پس کوچه‌های داستان می‌کشاند گویی با نویسنده زندگی می‌کنی و تمام احساسات را در وجودت می‌نگارد از میان رمانهایی که خواندم از نویسندگان متعددنام این نویسنده برایم نا آشنا بود اما با تشکر از کتابراه که این کتاب را هدیه دادن با اثر این نویسنده وقلم شیوا وتصویر سازیهای جذابش آشنا شدم عبارتهایی آموزنده و کلماتی که بمانند شبنمی صبحگاهی گاه روح را نوازش میکند وگاه از خواب در گیریهای روزمره بیدار می‌ساز د به تمام کسانی که علاقمند به خواندن داستان‌هایی هستند که زیستن را می‌آموزند نه خزیدن در غبار زمان خواندن این کتاب را توصیه میکنم
سودا
۱۴۰۳/۳/۹
کتاب بسیار خوبیه شاید اوایل کتاب ازش خسته بشین و بخواین نیمه کاره ولش کنین اما به وسطاش که میرسی میفهمی چه چیزی را قرار بود از دست بدی
خلاصه کتاب اینکه در شهر بارسلون اتفاق می‌افتد. پسربچه‌ای ۱۰ ساله با پدرش در یک روز سرد به گورستانی از کتاب‌های فراموش شده در شهر قدیم بارسلون می‌رود. کتابخانه‌ای با دالان‌های تودرتو و عنوان‌های مرموز و از یاد رفته. پسر اجازه دارد که یک کتاب را انتخاب کند و بردارد. او از میان قفسه‌های خاک‌آلود و وحشت‌انگیز، کتاب سایه‌ی باد نوشته خولیان کاراکس را برمی دارد. پسر بزرگ می‌شود و افرادی به دلایلی نامعلوم و وحشت‌انگیز به کتاب او علاقه شدیدی نشان می‌دهند و از این جاست که ماجراهای پرتعلیق سایه‌ی باد آغاز می‌شود.
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۲/۳/۳۱
داستانی بسیار جذاب و گیرا در سبک معمائی جنائی، قلم جادوئی ثافون در خلق شخصیت‌ها، معماها و ایجاد دو داستان مجزا در کنار یکدیگر که در نهایت به طرز استادانه‌ای با یکدیگر مرتبط می‌شوند، تعلیق‌های بسیار جذاب و اثر گذار، تعیین تکلیف تمام معماها و مشخص شدن فرجام تمام شخصیت‌های داستان با زیبائی هر چه تمام تر، توجه به ریزترین و جزئی‌ترین مسائل با دقت بالا و نمایش وضعیت کشور و مردم اسپانیا در دوران جنگ داخلی و خفقان رعب آور حکومت دیکتاتوری ژنرال فرانکو، در کنار یکدیگر منجر به خلق اثری بسیار زیبا، جذاب، گیرا، مهیج با داستانی کاملاً یکدست و‌ روان گردیده است، علاقه مندان این سبک داستان‌ها حتما از خواندن یا شنیدن این اثر لذت فراوانی خواهند برد.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۶/۱۳
اول نظرم را راجع به گویندگی کتاب بگویم که عالی بود و داستان را جذاب تر می‌کرد.
و اما درباره داستان، داستان جذابی بود که با وجود حواشی بسیار و گاه حوصله سربر مخاطب را به دنبال خود می‌کشاند. و البته گاهی مرا به یاد رمان‌های روسی می‌انداخت. شخصیت پردازی عالی بود و حتی مکان‌ها هم در داستان دارای شخصیت خاص خود بودند به گونه‌ای که چون کاراکتری نقش ایفا می‌کردند.
به هر حال با رمانی فکر شده و با چهار چوب‌های صحیح رو به رو هستیم که لذت بردن از آن حواس شش دانگ مخاط رو می‌طلبد.
تا جایی که می‌دانم سایه باد نخستین رمان از چهارگانه گورستان کتاب‌های گمشده است که امیدوارم کتابراه عزیز بقیه قسمت‌ها را هم ارائه دهد.
با تشکر.
ماندانا رستمی
۱۴۰۳/۱/۲
با سلام خدمت خوانندگان عزیز این نظر ممکن است بعضی از قسمت های داستان را اسپویل کند. کتاب سایه باد فقط یک رمان برای سرگرمی است با اینکه داستان جذابی دارد ولی نویسنده خیلی خیلی خیلی خیلی آن را طولانی و خسته کننده نوشته است. با توضیحات اضافه بیش از حد😔 در آخر داستان جذاب می شود. ولی می توانست خیلی کوتاه تر و مفید تر باشد. و در بعضی جاها غیر منطقی است. برای مثال خولین که به راحتی آدم میکشت. می توانست خیلی قبلتر بازرس پلیس را بکشد یا تیر خوردن دانیل در آخر داستان چه فایده ای داشت 🤔. در ضمن از اواسط و تقریبا اوایل داستان میشد خیلی چیزها را حدس زد و در آخر شگفت زده نشدم. در آخر کتاب حس و حالی راز آلود و غریب دارد و اجرای خواننده بسیار عالی است.
پانته آ
۱۴۰۱/۱۰/۳
واقعا جناب تایماز رضوانی تمام اصول روایت را میداند و کشش این کتاب برای من با خوانش ایشان افزایش یافت. اسپول*
اسپویل*........
خب داستان خیلی جاها اضافه کش داده شده بود مخصوصا زمانی که شخصی قرار بود روایت داستان را از نظر خولین بگوید انگار که خود خولین داشت روایت میکرد. پدر دنیل گمان میرفت نقش پررنگ تری داشته باشد زیرا در شب اولی که به گورستان برده بودش یکراست سراغ کتاب خولین رفته بود. یا علاقه وافر دوست خولین به خولین... یا چرخش ۱۸۰ درجه‌ای رفتار پدر خولین... چرا خولین تیر خورد؟
در کل بد نبود... زیاد معمایی هم نبود. کامل میشد حدس زد... ممنون از کتابراه که این کتاب را به صورت صوتی در اختیار ما قرار داد.
تابش
۱۴۰۳/۳/۳۱
عالی عالی عالی
به حدی مجذوب این رمان شدم که قابل وصف نیست کار نویسنده، مترجم و راوی واقعا بی نقص و بینظیره به تمامی علاقه مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد میکنم مطالعه این کتاب را از دست ندهند البته صدای دلنشین و اجرای ببنظیر آقای رضوانی زیبایی این قصه را دوچندان میکنه، به قدری جذاب روایت میکنند که گویی تک تک شخصیت‌ها و صحنه هارا میبینی متوجه شدم این کتاب جلد اول از مجموعه‌ای به نام گورستان کتابهای گم شده است که سه جلد دیگر هم دارد امیدوارم آقای رضوانی درصدد باشند آن سه جلد دیگر را هم برایمان روایت کنند. و نهایتا ممنونم از کتابراه که این کتاب را به بنده هدیه داد و سبب شد تا آن را با گوش جان بشنوم🙏
حمید رضا
۱۴۰۳/۳/۱۷
سلام داستان سایه باد با وجود تلخی داستان بسیار زیبا روابط بین شخصیت‌ها را روایت می‌کند. در فصل‌های ابتدایی بنظر میاد داستان ریتم یکنواخت و خسته کننده‌ای دارد ولی هرچی جلو میریم روابط بین شخصیت‌ها و همبستگی داستان بهتر می‌شود. معمای بین دوستان وگذشته هر کدام در درک بهتر داستان کمک می‌کند. در کل نویسنده به زیبایی بارسلونا و دوره تاریخی قبل و حین جنگ داخلی را توضیح می‌دهد. با وجود تلخی روند داستان نویسنده با طنازی دلچسبی شخصیت فرمینو رو وارد داستان میکنه که از تلخی داستان کم کنه. در کل داستان بسیار بسیار زیبایی است. توصیه اکید میکنم داستان رو بشنویید. در ضمن راوی داستان نیز عالی کار کردهممنونم
حسین طوّافی
۱۴۰۳/۲/۱۱
یا اثر کم‌نظیر از سافو ن که الحق نویسنده‌ی بسیار کم‌نظیری است. از شنیدن اثر لذت بردم و در خلال داستان با شخصیت‌هایش زندگی کردم. هنر سافورن بیش از هرچیز در توصیف حالات انسانی در شرایط گوناگون است. او در این اثر با پیرنگ قراردادن مقطعی خاص از تاریخ اسپانیا و انتخاب مکان‌هایی اسرار آمیز چون کتاب‌فروشی، گورستان کتاب، و آن خانه‌ی متروکه ارتباطی تنگاتنگ و معنامند بین آن‌ها ایجاد می‌کند و در خلال داستان چنان ارتباط ارگانیکی بین آن‌ها ایجاد می‌کند که هرکدام بی دیگری از اعتبار و اهمیت تهی می‌شوند. بی‌گمان اثری ارزشمند توسط تایماز رضوانی و شرکت تولید کننده این اثر صوتی ارائه شده است.
Hanie_mhiii
۱۴۰۲/۳/۶
فوق العاده 🔥
بعضی رمان هارو وقتی صوتی گوش میدم واقعا دلم میخواد خود کتابش رو هم بگیرم تا فقط تو کتابخونم داشته باشم انقدر که خوبن و این یکی ازون کتابا بود.
واقعا بی نظیر بود، طولانی بودن داستان هیچ جا برای من خسته کننده نبود و به نظرم پوئن مثبتی هم بود.
شاید از کم تجربگی من باشه ولی برخلاف بعضی نظرها داستان تا اواسطش برای من اصلا قابل پیشبینی نبود.
تنها انتقادی که دارم انتخاب موسیقی بود که به نظرم خیلی جاها مناسب فضا نبود اصلا.
فضا و روند داستان، جزئیات و شخصیت‌های داستان و گویندگی عالی آقای رضوانی همشون فوق العاده بودن و قطعا این کتابو به بقیه پیشنهاد میکنم‌
کتایون فرهمند
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
همه چیز این رمان به دل میشینه. موضوع کتاب و حالت داستان وار با جزییات کامل، فصل‌های زیاد، لحن طنزامیز نویسنده مخصوصا از زبان فرمین بینهایت قشنگه. تمام عطش آدم به شنیدن یک داستان بلند رو برآورده میکنه. صد حیف که این نویسنده فوت شده. ازتون خواهش میکنم باقی کتابهای این نویسنده خوب هم بصورت صوتی قرار بگیره. آقای رضوانی واقعا شاهکار کرد با این خوانش بی نظیر. واقعاااا لذت بردم. جالبه بدونید هنوز کتابو تموم نکردم دارم نظر میدم. زندگی با این کتاب دلنشین رو پسندیدم. روح نویسنده شاد و قرین رحمت❤️
لطفا ادامه‌ی این کتاب که در چند جلد اومده هم صوتی کنید 🙏🙏🙏🙏🙏
پارسا
۱۴۰۳/۴/۶
با سلام و تشکر از کتابراه بابت هدیه‌ی ارزشمندش
در خصوص رمان میتونم بگم یکی از بهترین رمان‌هایی بود که خوندم ترجمه، صدای راوی عالی. مکان‌ها بخوبی توصیف شده و انسجام خوبی در داستان دیده میشه البته ابتدای داستان برای من خسته کننده بود ولی جذابیت ادامه‌ی داستان اونو جبران کرد. داستانی با پایان نسبتا خوب، هیجان معما عشق و نفرت داستانو بشدت جذاب کرده. داستان در مورد پسر بچه ایه که کتابی از کتابخانه‌ی گمشده انتخاب میکنه و علاقمند به دانستن زندگینامه‌ی نویسنده میشه و این کنجکاویی پسرو درگیر یکسری مسائل میکنه.
niloo khosravi
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
من کتاب سایه‌ی باد رو مدتی قبل خونده بودم اما وقتی دیدم کتابراه این داستان جذاب رو با صدای آقای رضوانی ارئه کرده دلم نیومد گوش نکنم واقعا عالی بود یه جوری با هیجان گوش میدادم که انگار از قصه بیخبرم.
در کل کتاب خوبیه چندتا داستان رو همزمان پیش میبره و مرتب از گذشته به حال در رفت و آمد که بخاطر تبحر نویسنده نه تنها حوصله سر بر نیست بلکه شما رو تشویق به ادامه خوندن میکنه. یه داستان عاشقانه معمایی یکم ترسناک از اون کتابایی که تا تمومش نکنی نمیتونی بذاریش زمین.
ممنون از کتابره
نوشین افشار
۱۴۰۳/۳/۱۴
کتاب بسیاربسیارخواندنی است، درس زندگی و گذشت ایام، واقعابهترین کتابیه که امسال خواندم وباشخصیت‌های کتاب گریه کردم، خندیدم ودرکوچه هاوخانه‌های آن قدم زدم، درلابه لای قفسه کتابخانه‌اش کتابهارا لمس کردم، عالی توصیه میکنم حتما گوش بدهید و حتی کتابش راهم تهیه کردم وخواندم. مرسی از کتابراه لطفا کتاب بازی فرشته وزندانی آسمان از همین نویسنده راهم صوتی کنید بسیار جذاب و ادامه گورستان کتابهای فراموش شده هست. گوینده هم بسیار مسلط و لحن مناسب دارند در بیان جملات و احساسات شخصیت ها. متشکرم خیلی زیادکتابراه عزیز.
سیما عراقی
۱۴۰۱/۶/۱۱
داستانی جذاب و پر محتوا؛ نویسنده سعی دارد به نوعی فرهنگ کتاب خوانی را زنده کند، در خلال این داستان کتابها هر کدام کهکشانی ناشناخته و منتظر کشف معرفی میشوند. به نظرم علاوه بر ماجرای جالبی که با آن همراه میشویم متوجه اهمیت هر کتاب به عنوان دری به دنیای تازه و تجربه‌ای جدید میشویم. پس از همراه شدن با این داستان خاص درمی یابیم که هر کتاب دنیایی منحصر به فرد را پیش روی ما میگشاید. نویسنده به شکلی ضمنی اهمیت کتابخوانی را به خوبی بیان کرده و ارزش کتاب را در جهان پر سرعت و دیجیتال امروزه یاد آور شده است
Niloofar Shahbazi
۱۴۰۳/۳/۶
در این کتاب قلم نویسنده قدرتمنده که باعث میشه هر لحظه تغییرات احساسی شخصیت هارو در برابر هر جنایتی که اتفاق میوفته حس کنید جوری که انگار داستان در برابر چشماتون میگذره، داستان روایت پسر بچه‌ای با روحیه متفاوت شروع میشه و پرده از جنایت‌ها و سرنوشت شوم برمی‌داره جالبه که حتی در این داستان غم انگیز شخصیت بزله گو هم وجود داره که باعث خنده شما میشه و همینطور صحنه‌ها واقعی تعریف شده و هیچ اقراقی درش وارد نشده، صدای گوینده بخشه بزرگی از لذت این روایت بود. صدای درخشان تایماز رضوانی.
محمد باقر عبیری
۱۴۰۱/۴/۱
رمانی درباره ادبیات و کتاب! این وجه رمان برایم تازگی داشت و خوب بود. سبک گوتیک گونه‌اش برایم جذاب بود. ولی در کل شدت وجه رمانتیک اثر برای انسان امروزی کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد. علاوه بر این کتاب بسیار طولانی است و بسیاری از اتفاقات آن با توجه به تطویل توصیفات قابل حدس زدن میشود. مثلاً هویت مرد بدون چهره از همان اول برای جنایی خوان‌های حرفه‌ای مشخص است، هرچند نویسنده با چندین فصل طولانی سعی میکند حواسمان را پرت کند. در کل کتاب سر گرم کننده و خوبی بود.
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۱/۲/۲۶
کتاب در ژانر گوتیک نوشته شده و به ناچار باید در زمان به عقب برگرده و دوره‌ای مملو از وحشت رو برای بستر اتفاقات باورپذیر پیدا کنه... داستان چندان بد نیست اما شدیدا قابل پیش بینی و دور از ذهن منطقی شکل گرفته.. بیشتر بدرد هالییود میخوره که تعلیق‌های آبکی و ویران کننده باعث سرگرمی مخاطب بشه.. واقعا جای تاسف داره که ادبیات آمریکا اینقدر مخاطب محور و گیشه‌ای شده.. جدا از این حرفها اما اجرای کتاب بسیار خوب و معقوله و فضای داستان رو پوشش میده اما موسیقی‌های انتخابی برای لحظات غم و نگرانی و وحشت اصلا خوب انتخاب نشده.. برای وقت کشی خوبه همین..
فائزه بخشی نژاد
۱۴۰۳/۴/۹
بی نظیر بود، هر چه بگم کم گفتم. من طی مدت ۴ هفته تونستم این کتاب رو تموم کنم، اما هر روز حس کردم بخشی از وجودم در این کتاب هستش که باید بخونمش. در هر بخش از این کتاب عاشقانه هاش، ترس هاش و دلنگرانی هاش رو میشد با استخوان درک کرد و درگیرش شد. گاهی به فکر فرو میری، گاهی خشمگین میشی و گاهی دلچسبی لحظه های زیبا رو حس می کنی. زیبایی این کتاب با صدای آقای رضوانی بسیار بسیار دلنشین بود. ممنونم از آقای رضوانی و کتابراه عزیزم، که همراه همیشگی من هستش.
N re
۱۴۰۳/۳/۱۷
این اثر یکی از بهترین رمانهایی هست که بنده خوندممن قبلا ۹۰ درصد فقط ایرانی میخوندم اما با خوندن سایه‌ی باد نظرم راجع به رمانهای خارجی کلا عوض شد و گرایش شدیدی به رمان خارجی پیدا کردم دنیل شخصیت اصلی کتاب با راهنمایی پدرش قدم به گورستان کتابهای فراموش شده میذاره و این آغازی بر جریانات این کتاب هست سایه باد جلد اول از یک مجموعه چهار جلدی به نام گورستان کتابهای فراموش شده هستو به نظر من قوی‌ترین جلدشبه هرحال من خیلی دوسش داشتم و واسم دلنشین بود
Vahid amroudi
۱۴۰۳/۲/۳۱
بدون تردید متن روان پرمایه و داستان فراگیر و پر پیچ و خم کارلوس روئیث خواندنی است و صدالبته با صدای آقای رضوانی شنیدنی، اما همواره سوالاتی در خصوص رمان سایه باد ذهنم را درگیر کرده بود، امشب در حال شنیدن رمان متوجه جمله «مجموعه گورستان کتاب‌های فراموش شده!» روی تصویر جلد شدم که در یک سال اخیر ندیده بودم! و سپس با سرچ آن دیدم مجموعه نوشته شده آقای کارلوس شامل ۴ جلد است، و سایه باد جلد اول است!.. امیدوارم بقیه این مجموعه توسط کتابراه منتشر شود♡
Abjar42
۱۴۰۳/۳/۱۹
از شنیدن این کتاب که روایتگر چند دهه از زندگی راوی داستان بود بسیار زیاد لذت بردم، زندگی گردم، خندیدم و غصه دار شدم. صدای استاد کلام جناب تایماز رضوانی آنقدر پر از احساس و تصویر سازی بود که تصور می کنم حتی اگر خودم هم می خواستم قصه رو روخوانی کنم، قطعٱ نمی تونستم مثل الان از شنیدنش لذت ببرم و کیف کنم. از کتابراه عزیزم برای ارائه رایگان این قصه زیبا سپاسگزارم و به همه ی دست اندر کارانی که بودن و من نمی شناسمشون خدا قوت می گم
The moon
۱۴۰۳/۲/۲۸
داستانی بود مهیج و خیلی زیبا، اول از همه درمورد کتاب باید بگم در فصل های اول چیز خاصی به چشم نمیخوره ولی فصل های پایانی بسیار قدرتمند و هیجان انگیز هستن، گویندگی آقای رضوانی فوق العادس، اولین بارم بود که کتاب صوتی با صدای آقای رضوانی گوش میکردم و واقعا مجذوبش شدم، ایشون با دقت و حوصله و آروم روند داستان رو پیش می بره و به آدم حس بیصبری برای پایان رو میده، من واقعا این کتاب رو دوست داشتم پیشنهادش میکنم حتمااا بخونید،
Kianaa
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
یکی از بهترین کتابهایی که درباره کتابها نوشته شده. با هر صفحه بیشتر در دنیای مرموز نویسنده و بارسلون غرق میشید. بخش‌هایی که به کتاب‌های خولین از زبان دیگران میپرداخت رو خیلی دوست داشتم، انگار یک نامه عاشقانه به ادبیات و کتابخوانی بود. خط داستانی دنیل کمی در انتهای کتاب خسته کننده میشه اما در کل کشش‌اش رو از دست نمیده. این کتاب رو به همه علاقمندان ادبیات مرموز و کتابهایی که درباره کتاب‌ها نوشته شده‌اند پیشنهاد میکنم.
Monir Naghikhani
۱۴۰۱/۱/۲۷
نمیدونم چی بنویسم، کلا کتابهای طولانی رو ترجیح میدم، واین کتاب رو دوبار گوش کردم، نمیدونم چطور احساسمو بیان کنم، یک داستان بود درباره همه چیز در زمانهای قدیم والبته شاید حالا هم از این رسوم باشد، برای پنه لوپه وخولین‌خیلی گریه کردم، چون بیگناهترین افراد بودن که تاوان شهوت بعضی از مردان بوالهوس رو پس دادن، جا داره از آقای رضوانی کمال تشکر رو داشته باشم وهم چنین از عوامل زحمتکش کتابراه عزیرم که چندین ساله همراهشونم، بسیار سپاسگزارم.
maryam m
۱۴۰۳/۳/۲۰
کتاب جالبی بود... به مرور جذاب میشه و خستگی اوایل داستان رو براتون آسون میکنه. دو زندگی تقریبا شبیه هم در دو زمان... مسلما خولین برای من یکی از اون کارکتر هایی شده که توی لحظات فراغتم بهش فکر میکنم... ای کاش همه انسانها قبل از والد شدن حداقل چهارچوب سلامت رو برای خودشون مشخص کنن... چقدر خوب که بعضی از راز ها با آدما دفن بشن و هییچوقت آدما از اونها باخبر نشن.... ممنون از کتابراه برای این کتاب خوب
Takintabar
۱۴۰۲/۱۰/۴
اجرا و روایت تایماز رضوانی مثل همیشه بسیار خوب بود. به نظرم جزو ۵ گوینده‌ی برتر است، اما در مورد کتاب؛ میتوان تاثیر مارکز و بخصوص صدسال تنهایی را روی نویسنده و داستان کاملن حس کرد، اگر بخواهم بگویم تا حدود ۲۰ درصد طرح کلی رمان شبیه فیلمهای هندی است.. اما بخاطر تمیزی و کیفیت فرم روایت میتوان از آن گذشت.. پرداخت شخصیت‌ها، طنازی موجود در داستان به اندازه است و نویسنده روایت را با تسلط به پیش می‌برد.
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۲/۳/۲۲
در بین بیش از چهارصد جلد کتاب اکثراً صوتی که از نماوا خریده سه یا چهار کتاب را پسندیده که یکی از آن‌ها همین کتاب سایه باد یکی از سه گانه گورستان کتاب می‌باشد، نویسنده تبهر و استعداد ویژه‌ای داشته که اولین تالیف وی در سن١٢ سالگی بوده و در هجده سالگی یک نویسنده حرفه‌ای بوده است و از حیث ترجمه هم علی صنعویی خویش استاد قاسم صنعوی مترجم چیره دست کشورمان به بهترین وجه کتاب را برگردان بفارسی نموده است …
مجیدناجی
۱۴۰۳/۳/۳۱
باسلام خدمت دوستانه کتاب و همراهانه کتابراه. کتاب فوق جامعه سرمایه داران را در مقابل کارگر واقعا زیبا به نمایش گذاشته است. که انسانه متفکر و دارای دانش جایی جز حاشیه نشین شدن ندارد و در فقر مطلق زندگی را سپری میکند. واقعیت درست کردن تمام مشکلات برای تفکری که جزء تفکر سرمایه داری نیست و فرهیختگانی که به کنج کتابهایشان رانده شده‌اند. ممنون از راوی داستان و کتابراه عزیز
مسعود سلیمی
۱۴۰۳/۳/۲۳
بسیار جذاب بود، داستان کتاب خواننده را بدنبال خود میکشد، قصه‌ی خیلی هیجان انگیز و دلهوره آوری است.
زندگی روش جالبی برای درس دادن به ما دارد، هرچند گاهی اوقات خیلی دیر متوجه بعضی از آن‌ها می‌شویم. روان‌شناسان معتقدند اکثر انسان‌ها این ۱۰ درس زندگی را خیلی دیر یاد می‌گیرند. بنابراین با بررسی نکاتی که در کتاب آمده می‌توانیم بهتر برای آنچه در آینده منتظر ماست آماده شویم.
سارا اکبریان
۱۴۰۳/۳/۱۹
اثری بی نظیر از کارها و هدیه های ماه آوا. واقعا همه کارهای ماه آوا عالی هستند. این رمان هم جذاب، گیرا، با ترجمه ی شیوا و صدایی عالی که با وجود تک گویندگی به هیچ عنوان خسته کننده نیست و شخصیت ها کاملا قابل تشخیص هستند. داستان کتاب پیچیده و غیرقابل پیش بینی است و پایانی بی نهایت زیبا دارد. خصوصا بخش پایانی که داستان را جمع بندی کرده و عاقبت همه کاراکترها را بیان میکند.
1 2 3 4 5 6 >>