معرفی و دانلود کتاب یاغی شن‌ها 1

عکس جلد کتاب یاغی شن‌ها 1
قیمت:
۴۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یاغی شن‌ها 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یاغی شن‌ها 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یاغی شن‌ها 1

کتاب یاغی شن‌ها 1 نوشته‌ی آلوین همیلتون اولین مجلد از مجموعه‌ای با همین نام است که به روایت ماجرای دختری به‌نام اَمانی الهیزا می‌پردازد. امانی تیرانداز ماهری است و رویایی بزرگ در سر می‌پروراند؛ رویای فرار از داست‌واک و دیدن دنیای خارج از آن شهر مرده! این کتاب که برنده‌ی جوایز متعددی شده رویایی را روایت می‌کند که به حقیقت نپیوسته و حالا وقت آن رسیده که صاحب آن رویا آتش به‌پا کند. دختری که می‌خواهد قدرت را در آغوش بگیرد و شاید در این میان عشقی ناخوانده هم از راه برسد...

درباره‌ی کتاب یاغی شن‌ها 1

ما از کودکی با داستان‌ها و رمان‌های فانتزی که شخصیت‌هایشان برخاسته از سرزمین‌های گرمسیری بوده‌اند عجین شده‌ایم. شب‌های سرد کویری و روزهای داغ صحرا، با طوفان‌های شن و موجوداتی اسرارآمیز در گذرگاه‌های مخفی. از داستان‌های هزارویک شب (Arabian Nights) گرفته تا ماجراهای علاءالدین، غول چراغ جادو و شاهزاده خانم عربی که دلباخته‌ی او شد. آلوین همیلتون (Alwyn Hamilton) از معدود نویسندگانی‌ست که سراغ اسطوره‌ها و مضامین خاورمیانه رفته و داستانی هیجان‌انگیز و جذاب را برای نوجوانان امروزی خلق کرده است. کتاب یاغی شن‌ها 1 (Rebel of the Sands) اولین مجلد از مجموعه‌ای با همین نام است که در آن داستان دختری شجاع به‌نام اَمانی الهیزا روایت می‌شود.

حاکمان سرزمین میراجی موجوداتی فانی هستند، اما این حاکمان تنها ساکنان این سرزمین‌ها نیستند، موجوداتی افسانه‌ای هم زیر شن‌ها مأمن گزیده‌اند و در بیابان‌های وحشی این کشور زندگی می‌کنند. شایعه‌هایی هم در میان اهالی دهان به دهان می‌چرخد مبنی بر اینکه جن‌ها جایی در این سرزمین ساکن هستند و می‌توانند جادو کنند. داست‌واک شهری‌ست که اَمانی در آن زندگی می‌کند، شهری غرق در گناه‌های نابخشودنی، آن‌سوی بیابان، در مسیری یک‌طرفه و بی‌بازگشت. داست‌واک شهری نیست که مناسب فقرا، یتیمان و به‌خصوص زنان باشد. و متأسفانه اَمانی الهیزا هرسه‌ی این‌هاست؛ یک زنِ یتیم و فقیر!

معرفی و دانلود کتاب یاغی شن‌ها 1

آلوین همیلتون در ادامه‌ی داستان کتاب یاغی شن‌ها 1 روایت می‌کند که امانی دختر ضعیفی نیست، او در تیراندازی بسیار ماهر است و رویایی در سر می‌پروراند؛ فرار از داست‌واک و دیدن دنیای خارج از آن شهر مرده! او می‌خواهد از این زندان مخوف آزاد شود و درست زمانی‌که دنبال راه فرار است، در یک مسابقه‌ی تیراندازی با پسری خارجی و مرموز آشنا می‌شود. اَمانی حکمت این ملاقات عجیب را نمی‌داند اما شاید این پسر همان فرشته‌ی نجاتش باشد و بتواند او را در تحقق آرزویش یاری کند؛ آرزویی که دختر مدت‌ها در انتظارش بوده. پس از مدتی دختر جوان به خودش می‌آید و متوجه می‌شود که همراه با این پسر خارجی و اسبی افسانه‌ای به دل بیابان‌ زده‌؛ اما این ریسک بسیار بزرگی‌ست، اَمانی خطر کرده، چراکه پسر تحت‌تعقیب مأموران حکومت میراجی است. و بیابانی که پیش روی آن‌هاست، پرده از رازهای زیادی برمی‌دارد و اَمانی را با ماهیت واقعی‌اش‌ آشنا می‌کند. دختر سرانجام به آنچه لایقش بوده می‌رسد و قدرت را در آغوش می‌گیرد اما در این میان عشقی ناخوانده هم پیدا می‌شود...

آلوین همیلتون کتاب یاغی شن‌ها 1 را در سی فصل به رشته‌ی تحریر درآورده. فائزه محمدلو آن را به فارسی برگردانده و انتشارات نگاه آشنا نیز کتاب را منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند به این ژانر قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی یاغی شن‌ها

آلوین همیلتون در مجموعه‌ی یاغی شن‌ها، ترکیبی جادویی از غرب وحشی و اساطیر شرقی خلق کرده است. امانی یک قهرمان زن بسیار قوی‌ست که همه‌ی خوانندگان از مرد و زن گرفته تا پیر و جوان را به خود جذب خواهد کرد و صدای او درون شما طنین‌انداز خواهد کشد. جلدهای اول، دوم و سوم این مجموعه به‌ترتیب «یاغی شن‌ها» (Rebel of the Sands)، «خائن به تاج و تخت» (Traitor to the Throne) و «قهرمان در سقوط» (Hero at the Fall) نام دارند. ضمن اینکه همیلتون یک کتاب 0.5 (پیش‌نویسی بر سه جلد مجموعه که با عدد 0.5 نام‌گذاری شده) نیز برای این مجموعه در نظر گرفته و آن را «قصه‌هایی از شن و دریا» (Tales from Sand & Sea) نامیده است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب یاغی شن‌ها 1

جالب است بدانید که کمپانی Willow Smith's MSFTS Production و Cartel Entertainment حق ساخت فیلم برای تریلوژی (سه‌گانه) یاغی شن‌ها را در سال 2017 خریده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب یاغی شن‌ها 1

  • نامزد بهترین کتاب فانتزی و علمی/تخیلی نوجوانان به انتخاب گودریدز در سال 2016
  • برنده‌ی بهترین نویسنده به انتخاب گودریدز در سال 2016
  • نامزد جایزه منتخب خوانندگان جوان مانیتوبا در سال 2018
  • نامزد جایزه بهترین کتاب نوجوان North East در سال 2016

نکوداشت‌های کتاب یاغی شن‌ها 1

  • عاشقانه، هیجان‌انگیز، خنده‌دار، و سرگرم‌کننده. (Kirkus Reviews)
  • این فانتزی جادو، اسطوره و غرب وحشی را ترکیب می‌کند تا داستانی جذاب خلق کند... یک ماجراجویی مهیج و عاشقانه که منحصر‌به‌فرد است. (بوک‌لیست)
  • اگر بهترین بخش‌های غرب وحشی و جالب‌ترین بخش‌های هزار و یک شب، یک ورژن کودک هم داشته باشد، نتیجه همین کتاب ارزشمند خواهد بود. (BCCB)
  • خوانندگان به داستان جذب شده و نمی‌خواهند این کتاب را زمین بگذارند. (School Library Connections)
  • همیلتون اولین نویسنده‌ای‌ست که عناصری از تمدن و فرهنگ غرب و خاورمیانه را با اسطوره‌های خود ترکیب می‌کند و داستانی فریبنده و قوی می‌سازد. (پابلیشرز ویکلی)
  • ترکیبی عالی از وسترن‌های آمریکایی و اسطوره‌های عربی. طرفداران سارا ماس و ویکتوریا آویارد باید این کتاب را امتحان کنند. (VOYA)
  • این کتاب زنده، عاشقانه و بسیار سرگرم‌کننده است. در تمام طول راه امانی را تشویق خواهید کرد، زیرا او از بند ظلم و ستم فرار کرده و قدرت خود را پیدا می‌کند. (رای کارسون، نویسنده‌ی پرفروش سه‌گانه‌ی آتش و خار)

کتاب یاغی شن‌ها 1 برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های فانتزی با درونمایه‌ی اسطوره‌ای علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی مجموعه‌ی یاغی شن‌ها را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب یاغی شن‌ها 1 می‌خوانیم

چشمانم را بستم. من باید با آن کیسه‌ی پول از این جهنم خارج می‌شدم.

سریع در ذهنم شروع به حساب‌وکتاب کردم. پول جایزه بیشتر از هزار فوزا بود. تا آخر عمرم طول می‌کشید با دزدی این پول را جمع کنم. اخیراً هم شنیده ‌بودم که چند هفته پیش معادن‌ سازی تخریب شده ‌بود. می‌گفتند این اتفاق تصادفی بوده و مواد منفجره در محل نامناسبی انبار شده ‌بود. هرچند این حرف‌ها بیشتر شبیه شایعه و ماست‌مالی‌ کردن بود تا ماجرا را جمع کنند. قبلاً هم این اتفاق افتاده ‌بود و آن‌زمان هم همین داستان‌های جعلی را سرهم کرده ‌بودند که یک‌نفر عمداً بمب‌ها را کار گذاشته ‌بود یا حتی بدتر از آن که ادعا می‌کردند کار یک موجود نخستین است یا یک جن که به‌خاطر گناهانش سازی را تخریب کرده‌است.

اما مهم نبود چه اتفاقی افتاده، وقتی هیچ آهنی از معادن بیرون نیامده ‌بود، یعنی هیچ اسلحه‌ای ساخته نشده‌ بود و هیچ پولی درکار نبود. اوضاع مالی مردم خراب بود و شرایط برای همه سخت می‌گذشت. من حتی پول کافی نداشتم اسلحه بخرم.

اما اگر آن هزار فوزای لعنتی را می‌بردم، خیلی کارها می‌توانستم انجام دهم و یکی از آن‌ها این بود که از این بیابان کوفتی که دود کارخانه‌هایش این‌جا را تبدیل به یک جهنم واقعی کرده فرار کنم. مستقیم به ایزمان می‌رفتم. فقط باید خودم را به کاروان بعدی که به‌سمت جونیپر سیتی حرکت می‌کرد می‌رساندم، بعد از آن‌جا با قطار به‌سمت ایزمان می‌رفتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یاغی شن‌ها 1
نویسنده
مترجمفائزه محمدلو
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-5260-84-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یاغی شن‌ها 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یاغی شن‌ها 1

برای دریافت کتاب یاغی شن‌ها 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.