معرفی و دانلود کتاب کیمیاگری روانی: خودت را بشناس

عکس جلد کتاب کیمیاگری روانی: خودت را بشناس
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگری روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کیمیاگری روانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کیمیاگری روانی: خودت را بشناس

کتاب کیمیاگری روانی، یک اثر جامع و کاربردی در حوزه‌ی خودشناسی و توسعه‌ی فردی است که به‌صورت تخصصی‌تر بر فراشناخت با درون‌مایه‌ی علوم پایه عصب‌شناسی تمرکز کرده. استفن فلمینگ، نویسنده‌ی تحسین‌شده، در این اثر، هر آن‌چه نیاز است درباره‌ی درون خود، دنیای ذهنی و روان‌تان درک کنید و بدین‌وسیله دیگران را بهتر بفهمید، بیان گردیده است.

درباره‌ی کتاب کیمیاگری روانی

قدرت ذهن انسان، فراتر از کارهایی‌ست که تابه‌حال انجام داده؛ ریشه‌ی بسیاری از رفتارها و رازهای نهفته در ارتباط انسانی، در همین امر نهفته است. با علم شناخت اعصاب و توانایی‌های که ذهن‌مان دارد، درک خود و دیگران ساده و شفاف خواهد شد. ممکن است تابه‌حال چندین کتاب خودآگاهی یا توسعه‌ی فردی را خوانده یا در رابطه با شیوه‌ی بهینه‌ی تعاملات با دیگران دوره‌های آموزشی مخلتفی را گذرانده باشید؛ اما کتاب کیمیاگری روانی (Know thyself: the science of self-awareness) از دریچه‌ی علم و دانش به این مولفه‌ها می‌نگرد و با زبانی ساده، استفاده از تصاویر و نمودارها، مفاهیم مرتبط را به‌روشنی تشریح کرده است.

آن‌چه استفن ام. فلمینگ در اثر تحسین‌شده‌ی خود بدان پرداخته است، مفهوم فراشناخت (Metacognition) است که به توانایی تفکر انسان‌ها به تفکرات خودشان، اشاره دارد. قدرتی خارق‌العاده که اگر بخواهیم آن را در یک عبارت بیان کنیم، توضیح کارل لینه (Carl Linnaeus) زیست‌شناس معروف قرن 18 میلادی کافی خواهد بود: «آن‌هایی که خودشان را می‌شناسند».

مسائلی که در پس این مفهوم پنهانند، به موفقیت ما گره خورده‌اند. در واقع داستان‌های بی‌شماری وجود دارند که موفقیت‌ها و شکست‌هایی را نمایان می‌کنند که به میزان خودآگاهی درست و دقیق انسان‌ها وابسته بوده‌اند. به‌طور مثال دانش‌جویی را در نظر بگیرید که در زمان امتحانات، از برخی مباحث با این تفکر که روی آن‌ها تسلط کافی دارد، گذر می‌کند؛ درحالی‌که در عمل متوجه می‌شود این‌طور نیست و او با اشتباه فراشناختی که مرتکب شده، در آزمون شکست خورده است.

اگرچه این مفاهیم ممکن است کمی پیچیده به‌نظر برسند؛ اما با پیشرفت علم و افزایش مطالعات در این حوزه، پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته و امروزه شاخه‌ی جدیدی از علم عصب‌شناسی - علم عصب‌شناسی فراشناختی - نحوه‌ی خوداندیشی انسان‌ها را مطالعه و بررسی می‌کند و به نتایج خوبی که پیش از این در پرده‌ی ابهام قرار داشتند، دست یافته است.

استفن فلمینگ با تالیف این کتاب که برگرفته از دانش و بینش تخصصی او و تجاربی که طی سال‌ها کار در این حوزه به‌دست آورده است، به ما کمک می‌کند تا به خودآگاهی بیشتر، ذهن‌آگاهی و شناخت بهتر خودمان، دست یابیم؛ چراکه این‌گونه به‌صورت هوشمندانه‌تر عمل می‌کنیم و به درک عمیق‌تری از خود و دیگری دست می‌یابیم. همینطور می‌توانیم تعارضات را کاهش دهیم و درنتیجه به موفقیت‌ها و توسعه‌ی شخصی برسیم.

کتاب کیمیاگری روانی را سارا عرب ترجمه کرده و به‌همت انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب کیمیاگری روانی

  • کتاب کیمیاگری روانی، یکی از موضوعاتی است که حتما باید خوانده شود. این کتاب با مطالب علمی و فلسفی درباره‌ی فراشناخت، به ما کمک می‌کند تا افکار خود را بشناسیم و به خودآگاهی برسیم. (سایت پنج کتاب)
  • هر فرد منطقی باید به آن‌چه استفن فلمینگ عصب‌شناس در کتاب کیمیاگری روانی، می‌گوید عمل کند. فراشناخت یا توانایی تفکر درباره‌ی خود، ویژگی زیبا و عجیب‌وغریب ذهن انسان است. (جاشوآ روتمن، مجله‌ی نیویورکر)
  • این کتاب یکی از 10 اثر برجسته‌ی سال 2021 است. (آنتونیا ویولانته، هدر گراسی و ایوان نستراک، دانشمندان رفتارشناسی)
  • کتاب کیمیاگری روانی، برای عامه‌ی مردم و دانشمندان به‌طور یکسان بسیار جالب خواهد بود. استفن فلمینگ استدلال‌های خود را به‌شکل روان و منظم بیان می‌کند و درک ما را از مفاهیم به‌صورت لایه‌به‌لایه شکل داده و سبب می‌شود خواننده با سرعتی ملایم تا انتها همراه با او حرکت کند. (مایکل دیوید، روانپزشک شناختی)
  • عجب کتاب فوق‌العاده‌ای! از شک به خود تا خودآگاهی و همه‌چیز میان این‌هاست. استفن فلمینگ، که در طول زندگی حرفه‌ای خود، روی افکار انسان‌ها و فراشناخت مطالعه کرده است، خواننده را به سفری درباره‌ی معنای موجودیت و هویت می‌برد که خود را بشناسند و بتواند به‌صورت عمیق دیگران را درک کند. (جوزف لدوکس، نویسنده‌ی کتاب تاریخ عمیق خودمان)

کتاب کیمیاگری روانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که به حوزه‌ی خودشناسی، خودآگاهی،‌ ذهن‌آگاهی و درک دیگران علاقه‌مندند، مناسب است.

در بخشی از کتاب کیمیاگری روانی: خودت را بشناس می‌خوانیم

ما می‌توانیم درک کنیم چرا آموزش و توصیه به دیگران می‌تواند این‌قدر برای یادگیری خودمان مفید باشد؛ می‌توانیم ببینیم چگونه کمکمان می‌کند از توهمات فراشناختی اجتناب کنیم. وقتی مجبوریم مطلبی را به دیگران توضیح بدهیم، احتمال کمتری وجود دارد که توسط سیگنال‌های درونی حاکی از آسان و روان بودن که ممکن است احساس اطمینان بی‌جا به دانسته‌های خودمان ایجاد کند، دچار سوگیری شویم. برای مثال، «توهم عمق توضیح» به این تجربه‌ی معمول اشاره دارد که فکر می‌کنیم می‌دانیم امور کار چگونه است (از ابزارآلات ساده گرفته تا سیاست‌های دولت)؛ اما وقتی از ما خواسته می‌شود آن‌ها را برای دیگران توضیح بدهیم، قادر نیستیم این کار را انجام بدهیم. هنگامی که مجبور باشیم دانش خود را علنی کنیم، اطمینان بیش از حد و نابجا آشکار می‌شود. به‌همین‌دلیل تشخیص بی‌معنا بودن حرف‌های فرد دیگر برای ما آسان‌تر است؛ تا این‌که آن را در خودمان تشخیص بدهیم.

قطعاً وقتی از افراد خواسته شود استدلال خود را زمانی که مسائل منطقی دشوار را قضاوت می‌کنند توضیح دهند و توجیه کنند، اگر فکر کنند شخص دیگری هستند نسبت‌به استدلال خود نقادانه‌تر برخورد می‌کنند. همچنین بیناتر می‌شوند؛ آن‌ها به احتمال زیاد پاسخ اشتباه اولیه خود را به مسئله وقتی به عنوان پاسخ فرد دیگری ارائه می‌شود، تصحیح خواهند کرد.

یک معنای ضمنی این یافته‌ها آن است که روشی ساده و موثر برای ارتقای خودآگاهی، قرار گرفتن در جایگاه سوم شخص است. آزمایشی که توسط روانشناسان و کارشناسان اسرائیلی راکفت آکرمن و آشر کوریات انجام شده است با این نظریه مطابقت دارد. از دانش‌آموزان خواسته شد یادگیری خودشان و پیشرفت یادگیری دیگران را از طریق لینک ویدئویی قضاوت کنند. وقتی خودشان را قضاوت می‌کردند در تله‌ی آسانی و سادگی افتادند؛ آن‌ها باور داشتند صرف زمان کمتر برای مطالعه علامت اطمینان است. اما وقتی دیگران را قضاوت کردند، این رابطه برعکس شد؛ آن‌ها (به درستی) قضاوت کردند که صرف زمان بیشتر برای مطالعه‌ی موضوع منتهی به یاگیری بهتر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش 1. ذهنی که خودش را می‌شناسد
1. عدم اطمینان
2. الگوریتم‌های خودنظارتی
3. شناخت من، شناخت تو
4. ذهن‌های خودآگاه
5. پرهیز از شکست خودآگاهی
بخش 2. قدرت اندیشه
6. یادگیری
7. تصمیم‌گیری
8. تشریک مساعی
9. شرح خودمان
10. خودآگاهی در عصر ماشین
11. روش سقراطی
درباره نویسنده
یادداشت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کیمیاگری روانی: خودت را بشناس
نویسنده
مترجمسارا عرب
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-5875-33-3
موضوع کتابکتاب‌های خودشناسی، کتاب‌های مدیریت ذهن
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کیمیاگری روانی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کیمیاگری روانی

برای دریافت کتاب کیمیاگری روانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.