معرفی و دانلود کتاب کنترل حرکتی در انسان

عکس جلد کتاب کنترل حرکتی در انسان
قیمت:
۱۷۹۵۰۰ ۱۲۵,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل حرکتی در انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل حرکتی در انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل حرکتی در انسان

دست خود را بلند کنید و چند قدم جلو بروید. به‌نظر شما چه عضوی این فرایند را انجام می‌دهد؟ مسلم است که این کار فقط توسط یک عضو انجام نمی‌شود و اعضای بسیاری در آن دخیل هستند. کتاب کنترل حرکتی در انسان نوشته‌ی دیوید روزنبام به ما نشان می‌دهد مغز، مفاصل، عضلات و نورون‌ها برای انجام حرکتی ساده در بدن چگونه فعالیت می‌کنند و وظایف هر کدام چیست.

درباره‌ی کتاب کنترل حرکتی در انسان

تابه‌حال فردی را دیده‌اید که برای رساندن انگشت خود به نوک بینی، دستش را دور سرش بچرخاند و انگشتش را از بالا به طرف پایین بیاورد؟ به غیر از افرادی که دچار آسیب مغزی هستند یا تعمداً این کار را می‌کنند، امکان ندارد هیچ فرد سالمی در حالت عادی، این راه را انتخاب کند؛ یعنی مغز به ما اجازه نمی‌دهد که مسیری سخت و زمان‌بر را برای حرکتی ساده برگزینیم و به‌طور خودکار آسان‌ترین راه را برای رسیدن به هدف در اختیار ما می‌گذارد. مغز ما روزانه فرمان‌های حرکتی بی‌شماری را برای مدارهای عصبی می‌فرستد تا تمام عضوها هماهنگ عمل کنند. برخی از فعالیت‌ها مثل خمیازه کشیدن، بدون اینکه تلاش کنیم رخ می‌دهند، اما برخی دیگر مثل نواختن ویلون، جزو پیچیده‌ترین سطوح حرکتی هستند و نیاز داریم که میان مکانیزم جسمی و ذهنی‌مان هماهنگی ایجاد کنیم . کتاب کنترل حرکتی در انسان (Human Motor Control) با کمک گرفتن از نظریات فیزیولوژیست‌ها و روان‌شناسان، چگونگی انجام کارهایی مثل نوشتن و آواز خواندن را، از همان ابتدا که مغز به انجام آن‌ها دستور می‌دهد تا اتمام حرکت، شرح داده است.

معرفی و دانلود کتاب کنترل حرکتی در انسان

دیوید روزنبام (David A. Rosenbaum) ابتدای کتاب خود را با مقدمه‌ای درباره‌ی چیستی و انواع کنترل حرکتی در انسان آغاز کرده است. بخشی از کنترل حرکتی با تمرین و تکرار تقویت خواهد شد؛ مثلاً هنگامی است که جسمی معلق همچون انسان، در محیطی ناپایدار مثل قطار، اتوبوس یا مترو قرار گیرد و بدون از دست دادن تعادل خود، در یک نقطه بایستد، یعنی کنترل حرکتی او در پایدار ماندن، پیشرفت کرده است. البته بخشی از کنترل حرکتی نیز از اختیار و مدیریت ما خارج است و به سرعت انتقال نورون‌های عصبی وابسته است.

فصل‌های ابتدایی کتاب کنترل حرکتی در انسان به نقش بیولوژیکی و روان‌شناختی اختصاص دارند. در بخش بیولوژیکی، مکانیزم جسمانی و هر چیزی که به ارتباط میان شبکه‌ی عصبی، عضلات و مفاصل مربوط است، بررسی می‌شود. دیوید روزنبام در بخش روان‌شناختی نیز تأثیر کنترل حرکتی را بر طبقه‌بندی شدن اطلاعات مغز و یادگیری مهارت‌ها شرح می‌دهد. روزنبام در فصل‌های بعدی فعالیت‌هایی مثل نگاه‌ کردن، گرفتن اشیاء و نوشتن را جزو کارهایی می‌داند که ابعاد بیولوژیکی و روان‌شناختی انسان همزمان درگیر آن‌ها می‌شود. ما برای حرکتی همچون دویدن، نیاز داریم که ابتدا هرچه اطلاعات درباره‌ی دویدن در مغزمان ذخیره شده، پردازش و طبقه‌بندی شود، سپس با استفاده از اطلاعات به دست آمده و سیستم به‌هم‌پیوسته‌ی جسمانی، فعالیت دویدن را آغاز کنیم.

کتاب کنترل حرکتی در انسان با ترجمه‌ی فارسی مهدی نمازی‌زاده و رسول حمایت‌طلب در انتشارات حتمی چاپ و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب کنترل حرکتی در انسان

  • این کتاب موضوع پیچیده‌ی کنترل حرکتی را که شامل رویکردهای روان‌شناختی، فیزیوژیکی و محاسباتی است به سادگی و شیوایی توضیح می‌دهد. (آمازون)

کتاب کنترل حرکتی در انسان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که به چگونگی کارکردهای مغز و بدن علاقه‌مند هستند و شاخه‌ی فیزیولوژی را دنبال می‌کنند، مناسب است.

در بخشی از کتاب کنترل حرکتی در انسان می‌خوانیم

شاید برای ما به‌عنوان یک مخلوق اجتماعی، هیچ محرکی چشمگیرتر از چهره‌ی انسان نباشد. چهره، موضوعی از کارهای بی‌شمار هنری هم در باب ادبی و هم در باب گرافیکی بوده است. ما در زندگی روزمره به چهره‌ی افراد نگاه می‌کنیم تا اطلاعاتی را درمورد واکنش دیگران به دست آوریم. این قابلیت اقتباس اطلاعات از چهره افراد در سنین خیلی کم نیز وجود دارد. احتمالا نوزادان نسبت به انواع محر‌ک‌های بصری بیشتر به چهره افراد نگاه می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: پایه‌های فیزیولوژیکی
فصل سوم: پایه‌های روانشناختی
فصل چهارم: راه رفتن
فصل پنجم: نگاه کردن
فصل ششم: دسترسی و گرفتن
فصل هفتم: ترسیم و نوشتن
فصل هشتم: کیبوردینگ
فصل نهم: سخن گفتن و آواز خواندن
فصل دهم: خندیدن
فصل یازدهم: نتیجه‌گیری‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل حرکتی در انسان
نویسنده
مترجممهدی نمازی زاده، رسول حمایت طلب
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات441
زبانفارسی
شابک978-600-355-054-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۹۵۰۰ ۱۲۵,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنترل حرکتی در انسان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کنترل حرکتی در انسان

برای دریافت کتاب کنترل حرکتی در انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.