معرفی و دانلود کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی: ناگفته‌های بزرگ‌ترها از معماری

عکس جلد کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی: ناگفته‌های بزرگ‌ترها از معماری
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی: ناگفته‌های بزرگ‌ترها از معماری

آلن دوباتن، نویسنده پرفروش و شناخته‌شده، در کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی از هنر شگفت‌انگیز معماری و نکات خواندنی و جذاب آن برای نوجوانان می‌گوید. این کتاب یک راهنمای جامع و فایده‌مند برای آشنا کردن خوانندگان جوان با دنیای طراحی و خلق ساختمان‌های شگفت‌انگیز و همچنین تأثیرات عمیق آن بر زندگی انسان و تاریخ بشریت است.

درباره‌‌ی کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی

نویسنده‌ی نام‌دار آثار آموزشی، آلن دوباتن (Alain de Botton) در اثر تازه و خواندنی خود یعنی کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی (What Adults Don’t Know About Architecture) دانش‌آموزانی را که به دنیای معماری علاقه‌ دارند به یک تور اختصاصی برای گشت‌وگذار در دنیای دیدنی سازه‌ها و بناها دعوت می‌کند. نویسنده‌ی کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی، قصد دارد تا فرصت مناسب و هیجان‌انگیزی را برای آشنایی بهتر خوانندگان با جهان معماری و شناخت بهتر استعداد و علایق خود در این وادی فراهم کند. آلن دوباتن با همان ادبیات پرکشش و صمیمی که در بیشتر آثارش از او سراغ داریم، اصول و مبانی اولیه‌ی معماری را به علاقه‌مندان این رشته معرفی می‌کند و در ادامه، آن‌ها را با سبک‌های مختلف این هنر خارق‌العاده و گستره‌ی بی‌نظیر آن آشنا می‌کند. تصاویر متنوع و پرجاذبه‌ از سازه‌های معماری در کشور‌های مختلف دنیا و همچنین دوره‌های تاریخی، جذابیت توضیحات نویسنده را دوچندان نیز کرده است.

معرفی و دانلود کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی

آلن دوباتن به زبانی ساده و قابل‌درک توضیح می‌دهد که چرا معماری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اصولاً ساخت‌وساز ساختمانی بر چه جنبه‌هایی از زندگی ما تأثیر می‌گذارد؟ او به مخاطبان خود کمک می‌کند تا نگرش هنری‌شان را بیش از همیشه تقویت کنند و از‌این‌پس با تیزبینی و کنجکاوی بیشتری به مناظر شهری و ساختمان‌های آن نگاه بیندازند. ارتباط عمیق میان معماری و انسان‌ها، دستور‌های ویژه در یک معماری خوب، نکات لازم در استفاده از مواد و مصالح و همچنین رازهای یک شهر جذاب و سرزنده از دیگر موضوعات جذابی‌ست که در فصل‌های مختلف این کتاب خواهید خواند. نویسنده‌ی کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی، به نسل جوان جامعه، به چشم خالقان و آفرینندگان جهان آینده‌ی ما نگاه می‌کند. او در یک کلام، سعی دارد تا با نوشتار خود، عشق و اشتیاق دنبال کردن علایق را در سنین کم به دانش‌آموزان بیاموزد؛ تفکر پویا و نقادانه را در نوجوانان پرورش دهد؛ و با تربیت درست ذهن نسل آینده، به ساختن جهانی بهتر و باکیفیت‌تر کمک کند.

کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی، از سری آثار آموزشی تهیه‌شده در موسسه‌ی «مدرسه‌ی زندگی» است. این موسسه‌ی رسانه‌ای در سال 2008 در بریتانیا و توسط آلن دوباتن تأسیس شده. مدرسه‌ی زندگی، تا به امروز ده‌ها جلد محصول فرهنگی مختلف به جامعه‌ی جهانی عرضه کرده و اهداف گوناگونی ازجمله ارتقا سلامت روانی، داشتن ارتباطات موثر و توسعه‌ی کار و خلاقیت را دنبال می‌کند. کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی ازجمله آثار پرطرفدار این نویسنده برای گسترش آگاهی و انگیزه‌ی نوجوانان است که در سال 2020 تهیه شده و نسخه‌ی فارسی آن نیز با تلاش انتشارات کتاب سرای نیک و ترجمه‌ی افسانه قره داغی به دست علاقه‌مندان می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی

  • نویسنده در این اثر، ذهن‌های مشتاق را تشویق می‌کند تا عمیق‌تر نگاه کنند. (کلر آترفولد، کتابخانه ایالتی ریدینگ)
  • اثری خوب برای کسانی که معماری یا تحصیل در رشته‌ی معماری را دوست دارند. حتی دانشجویان تازه‌واردی که به مطالعات سبک‌تر از کتاب‌های درسی خود علاقه دارند نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. (نظر کاربران گودریدز)
  • این یک فرصت برای نسل بعدی است تا با گسترش ابزار‌های لازم، بااطمینان، دانش و اشتیاق در مورد معماری صحبت کنند. (Barnes & Noble)

کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با هنر معماری، از خواندن این کتاب حسابی کیف می‌کنند.

در بخشی از کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی: ناگفته‌های بزرگ‌ترها از معماری می‌خوانیم

چرا معماری اهمیت دارد؟ آیا مهم است که یک مکان چه شکلی است؟ همین کافی نیست که اغلب مردم جایی برای زندگی و کار داشته باشند، بتوانند قدم بزنند و فروشگاه، بیمارستان و مدرسه هم وجود داشته باشد؟ ما بر این باوریم که شکل و ظاهر یک مکان اهمیت دارد. یکی از دلایل اهمیت زیاد ظاهر و شکل مکان‌ها این است که ساختمان‌ها در مورد موضوعات مختلف با ما صحبت می‌کنند؛ نه از طریق حرف زدن، بلکه به‌طور استعاری از طریق ارسال پیام به ما. وقتی ساختمان‌ها زیبا هستند انگار در مورد امور جذاب با ما صحبت می‌کنند، مثلاً در مورد مهربانی، امید و اعتماد. زمانی که زشت هستند، گویی در مورد نفرت، خشم و بدی حرف می‌زنند. مکانی را تصور کنید که در گذشته آن جا بودید و در حال صحبت کردن با شماست؛ احتمالاً در چه موردی با شما صحبت می‌کرده؟

خیابان مورد علاقه‌ی شما در یونان احتمالاً این‌گونه با شما حرف می‌زند: من خیلی مهربان، بازیگوش و شیرینم. تو برایم مهمی. به همین دلیل است که می‌خواهم تراسی زیبا داشته باشی که در آن جا بنشینی و مکالمه‌ی بسیار جالبی داشته باشی. می‌خواهم بتوانی در خیابان قدم بزنی، بدون اینکه نگران باشی یک ماشین به تو برخورد کند. من مهربان هستم. به دوستی معتقدم. لذت می‌برم از اینکه هر کسی می‌تواند از پنجره‌ی خانه‌اش برای تو دست تکان دهد. فکر می‌کنم آرامش اهمیت دارد. به همین دلیل است که رنگ‌های آرامش‌بخش می‌پوشم: نمی‌خواهم احساس آشفتگی کنی. امیدوارم در اینجا شادمان باشی. اما مکانی که مادرت در سفر کاری‌اش به آن جا رفته بود احتمالاً این‌گونه سخن می‌گوید: من بیشتر برای ماشین‌ها ارزش قائلم تا تو؛ تبلیغات برایم بسیار مهم است، درنتیجه تو را مجبور می‌کنم هر روز در زندگی‌ات به یک تابلوی بزرگ نگاه کنی، حتی اگر هرگز قصد خریدن آن محصول را نداشته باشی. من اغلب حال خوشی ندارم. غم‌ها و دردهای کوچک تو برایم بی‌اهمیت‌اند. زندگی سخت است و من اعتنایی به این موضوع ندارم. تو را نمی‌شناسم و هرگز نمی‌خواهم که بشناسمت. شاید شما آگاه نباشید که خیابان‌ها هر لحظه در حال ارسال پیام‌هایی به شما هستند. اما به‌هرحال این پیام‌ها عمیقاً به ذهن شما رسوخ می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی معماری
شما معمارید!
چرا معماری اهمیت دارد؟
ساختمان‌ها چگونه به انسان‌ها شبیه‌اند
چرا بسیاری از مکان‌ها زشت‌اند؟
زیبایی چیست؟
دستور ساختی برای معماری خوب
چگونه شهری زیبا بسازیم
ما می‌خواهیم شما شهری زیبا بسازید، شهری واقعی، نه شهری بدلی!
به شهر خود جذابیت دهید
مربی تیم باشید
چیزها را در اندازه‌ی درست بسازید
از مصالح زیبا استفاده کنید
یک سبک محلی را توسعه دهید
شهر را سرزنده کنید
تکرار خوب است
نتیجه‌گیری
چرا خانه‌ها بسیار گران‌اند؟
معماری و دموکراسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی: ناگفته‌های بزرگ‌ترها از معماری
نویسنده
مترجمافسانه قره داغی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-6977-98-2
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی

برای دریافت کتاب کاربرد معماری در مسیر نوجوانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.