معرفی و دانلود کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر

آشنایی با زندگی مشاهیر ایران، نه تنها برای نویسندگان و منتقدان ادبی اهمیت دارد، بلکه برای علاقه‌مندان به تاریخ ادبیات نیز حائز اهمیت است. کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر نوشته‌ی مجتبی رئیسی برخی از مشاهیر را در یک داستان خیالی به مخاطب معرفی می‌کند.

درباه‌ی کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر

چهره‌های ادبی و شخصیت‌های برجسته‌ی تاریخ فرهنگ ایران زندگی پرفرازونشیبی داشته‌اند که شنیدن خاطرات و سرگذشت آن‌ها را دلنشین و عبرت‌آموز می‌سازد. کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر با استفاده از شگردهای داستان‌نویسی وارد زندگی چهره‌های شناخته‌شده‌ی معاصر ایران می‌شود و از این طریق نقطه‌نظر نویسنده را به مخاطب انتقال می‌دهد. مجتبی رئیسی در طراحی شخصیت اول داستان تلاش می‌کند او را به‌عنوان راوی معرفی کند و راهنمایی مخاطب در شناختن مشاهیر را به او بسپارد. این کتاب در چند بخش تالیف شده و داستان هر بخش درباره‌ی یکی از مشاهیر ایران است.

در بخش اول کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر، شخصیت اصلی داستان در انتظار قرار ملاقات بسیار مهمی است. او طی یک گفتگوی تلفنی با مردی که او را استاد خطاب می‌کند در کافه‌ای به نام کافه هدایت قرار می‌گذارد. از احترامی که شخصیت اصلی داستان برای آن مرد قائل است، پیداست که او یکی از چهره‌های مشهور زمانه است. مرد با روی خوش قرار ملاقات را می‌پذیرد و مخاطب کتاب کم کم متوجه می‌شود که به زودی شاهد برخورد یکی از نویسندگان برجسته‌ی ایران با شخصیت اصلی داستان خواهد بود.

کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر از طریق داستان‌پردازی و خلق موقعیت‌های تخیلی، ذهن مخاطب را به بررسی اندیشه‌های گوناگونی هدایت می‌کند که از زبان چهره‌های معاصر ایران شنیده می‌شود. مخاطب این کتاب می‌تواند فضای حاکم بر فرهنگ معاصر ایران را در تفاوت‌ها و شباهت‌ها ارزیابی کند. در داستان اول، وقتی که نویسنده‌ به شیراز می‌رسد، دلتنگی خود برای شهر شیراز را بیان می‌کند و یکی از داستان‌های خود را به یاد می‌آورد. مخاطب در این لحظه می‌تواند با یکی از آثار نویسنده نیز آشنا شود. از این رو کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر راهنمای خوبی برای علاقمندان به آشنایی با آثار مهم ادبیات ایران است.

از سوی دیگر طراحی دیالوگ‌ها و کنش‌های خیالی در کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر، باعث می‌شود که چهره‌های معاصر در مکان‌هایی خاطره‌انگیز به تصویر درآیند و از این طریق، بخشی از سرگذشت چهره‌های معاصر در هر داستان بازگو شود که این امر شناخت بیشتر مخاطب از زندگی نویسندگان معاصر را رقم می‌زند.

کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر نوشته‌ی مجتبی رئیسی توسط انتشارات ویکتور هوگو منتشر شده است.

کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای علاقمندان به تاریخ ادبیات ایران و خوانندگانی که آشنایی با چهره‌های معاصر را دنبال می‌کنند، مفید و لذت‌بخش است.

در بخشی از کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر می‌خوانیم

راس ساعت 5 در حالی که کافه هدایت تازه باز شده بود یک ماشین بیوک قهوه‌ای رنگ قدیمی جلوی کافه هدایت پارک شد و «صادق هدایت» اسطوره داستان‌نویسی ایران زمین از آن پیاده شد. با شوق به سویش رفتم، سلام کردم و خوش آمد گفتم. دستم را در دستش گرفت و با هم داخل کافه رفتیم. هیچ‌کس به‌جز ما نبود و تمام میزهای کافه خالی بود. به پیشنهاد آقای هدایت به طبقه بالا یا همان بالکن کافه رفتیم. جای خلوت و دنجی بود. حالا پشت یک میز مربعی شکل روبه‌روی هم نشسته بودیم. یک پاکت سیگار اشنو از جیب کتش بیرون آورد و با یک فندک خیلی قشنگ سیگارش را روشن کرد.

اولین پک که به سیگار زد گفت: می‌دانم اهل دود نیستی به‌همین‌خاطر تعارف نکردم.
هنوز چهره‌هایمان جدی و بسیار رسمی بود.
گفتم: نه استاد من اهل دود نیستم.
گفت: خوب کاری می‌کنی ما که عمری دود کشیدیم هم دردی دوا نشد. آدم با حرص دود را به درون سینه می‌کشد شاید تسکین دردش شود اما نمی‌داند که درد تسکینی ندارد. تازه این خودِ درد است.

ادب ایجاب می‌کرد و از صبح تمرین کرده بودم تا جناب هدایت حرفی نزده من هم چیزی نگویم. فقط گفتم: اینجا را راحت پیدا کردید؟ اذیت نشدید؟
گفت: نه راننده اینجا را خوب بلد بود من هم از توی ماشین شهر را نگاه کردم. محیط شیراز مرا یاد داستان «داش‌آکل» می‌اندازد.
صدای طوطی داش‌آکل در گوشم پیچید: مرجان... مرجان... عشق تو مرا کشت.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
دلتنگی
پرلاشز 85
پریشادخت
پلی بر سراب
فرو رفتن در زمان
از پاریز تا شیراز
عیددیدنی حقوقی
عیددیدنی با خودم
بی‌بی جهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-622-8293-09-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب پلی بر سراب و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.