معرفی و دانلود کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک: آشنایی با روش‌های درمانی فرعی دیگر

عکس جلد کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک: آشنایی با روش‌های درمانی فرعی دیگر
قیمت:
۶۲,۱۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک: آشنایی با روش‌های درمانی فرعی دیگر

آیا می‌توان مقوله‌ی ورزش را راه درمان چاقی مزمن تصور کرد؟ جواب این سوال را می‌توانید در کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک اثر سید سرمد زحمتکشان پیدا کنید. این محقق دنیای سلامت سعی می‌کند تا با نگاهی علمی و اصولی، تأثیرات ورزش و تحرک جسمانی را بر روند سوخت‌وساز و متابولیسم بدن بررسی کند. او همچنین در اثر خود، تاریخچه و توضیحات کاملی درباره‌ی سندرم متابولیک و راه‌های درمانی آن به خوانندگان خود ارائه می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک

سندرم متابولیک در میان بیماری و اختلالات شایع هزاره‌ی سوم نام آشنا و پرتکراری دارد. سبک زندگی نامتعادل، مصرف الکل و دخانیات و چرخه‌ی غذایی پرضرر، افراد بسیاری را به دام اختلالات متابولسیمی و معضل چاقی و اضافه وزن انداخته. سید سرمد زحمتکشان در اثر آموزشی خود، کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک، قصد دارد تا این مشکل جهانی را از زاویه‌ی علم پزشکی بررسی کند و خوانندگان خود را در جریان آخرین تحقیقات انجام شده در این حوزه قرار دهد.

همه‌ی ما تا حدودی از ارتباط میان ورزش و سلامت و تأثیر آن بر کنترل وزن خبر داریم؛ اما شاید همچنان از زوایای پنهان این موضوع و تأثیرات عمیق آن بر فرایند متابولیسم و سوخت‌وساز بدن آگاه نباشیم. بسیاری از آثار و مقالات نوشته‌شده درباره‌ی سندرم متابولیک نیز زبانی سخت و تخصصی دارند و زمینه‌ی لازم برای آشنایی عموم مخاطبان با این معضل را فراهم نمی‌کنند. نویسنده‌ی کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک، باتوجه به نیاز روز‌افرون خوانندگان حوزه‌ی سلامت، مختصری از مهم‌ترین اطلاعات درباره‌ی این سندرم شایع را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. به عبارتی سید سرمد زحمتکشان نگارنده‌ی این اثر پرفایده، با پیوندی که میان علوم‌ تغذیه، تربیت بدنی و پزشکی برقرار می‌کند، زمینه‌ی مطالعه و آگاهی افراد بیشتری را درباره‌ی سندرم متابولیک و چاقی مفرط فراهم می‌آورد.

کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک، از سه سرفصل کلی شکل گرفته. برای شروع آشنایی با سندرم نشانگان سوخت‌وسازی، ابتدا لازم است سری به تاریخه‌ی این بیماری بزنیم و سپس به تعاریف علمی و مفاهیم مرتبط به آن نگاهی بیندازیم. نویسنده‌ در بخش ابتدایی اثر خود مبانی و اطلاعات اولیه‌ی این حوزه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و از موضوعات دیگری مثل نقش تغذیه، فشار خون، ژنتیک، مقاومت به انسولین و درنهایت سبک زندگی در ایجاد سندرم متابولیک سخن می‌گوید. او همچنین در بخش‌های دیگر کتاب، از رابطه‌ی سندرم متابولیک با بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان پرده‌ می‌دارد و خوانندگان را درباره‌ی احتمال بروز این سندرم در دوران پیری آگاه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک

بخش دوم کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک، به مفهوم چاقی و تفاوت‌های اصلی آن با سندروم متابولیک اشاره دارد. همچنین در این فصل درباره‌ی تأثیر جنسیت بر چاقی و اضافه وزن در سنین پایین، مطالب مفیدی می‌خوانیم. اما مبحث اصلی و طلایی کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک، در فصل سوم ارائه می‌شود. در این قسمت به جمع‌بندی مباحث قبلی می‌پردازیم و ضمناً موضوع ورزش و نقش درمانی آن را به‌ طور مفصل‌تری بررسی می‌کنیم. پس از اتمام این مراحل، سید سرمد زحمتکشان، مولف این اثر ارزشمند، یک نتیجه‌گیری کلی از مباحث را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و در قسمت پایانی، دروازه‌ای به روی مطالعات آینده در این حوزه به روی مخاطبان خود می‌گشاید. همچنین گفتنی‌ست که این اثر خواندنی در انتشارات ایماد به چاپ رسیده است.

کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه در حوزه‌ی ورزش، سلامت و علوم تغدیه، مخاطبان اصلی این کتاب آموزنده هستند.

در بخشی از کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک: آشنایی با روش‌های درمانی فرعی دیگر می‌خوانیم

افراد مبتلا به سندرم متابولیک با اختلال در متابولیسم مشخص می‌شوند که سطوح گلوکز پلاسما، اسیدهای چرب آزاد، تری گلیسیرید، آلفا هیدروکسی بوتیرات، اسیدهای آمینه شاخه دار و اورات را در حالت ناشتا نشان می‌دهند. اسیدهای چرب بدون پلاسما معمولاً با یک وعده غذایی سرکوب می‌شوند، اما در این افراد نه، در حالی که هم اسیدهای چرب آزاد و هم تری گلیسیریدها در طول دوره 24ساعته در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک به شدت افزایش می‌یابند. ذخیره گلیکوژن با واسطه انسولین داخل سلولی در کبد و ماهیچه‌ها همراه با کاهش اکسیداسیون گلوکز کاهش می‌یابد، در حالی که اکسیداسیون لیپید نسبتاً به‌دلیل افزایش عرضه سوبسترا نسبتا افزایش می‌یابد. آخرین مورد ممکن است منجر به افزایش لاکتات پلاسما و در نتیجه افزایش گلوکونئوژنز شود. افزایش مصرف لیپید منجر به چاقی شکمی و در نتیجه وضعیت نابجای چربی در کبد، ماهیچه‌های اسکلتی و سلول‌های بتا می‌شود. بنابراین، افراد مبتلا به سندرم متابولیک به نظر می‌رسد نقص در ذخیره سازی گلیکوژن دارند، در حالی که ذخیره چربی افزایش یافته است. سندرم‌ متابولیک یک‌ عامل‌ خطر برای‌ بیماری‌ های‌ قلبی‌ عروقی‌ حتی بدون بروز دیابت است. سندرم متابولیک شامل: هیپرانسولینمی‌، دیس‌ گلیسمی‌، دیس‌ لیپیدمی‌ و فشار خون‌ بالا می‌‌باشد. این‌ اختلالات‌ به‌ ترتیب‌ با استفاده‌ از شش‌ شاخص‌ ارزیابی‌ می‌‌شوند که به ترتیب می‌توان به دور کمر، سطح‌ گلوکز ناشتا، سطح‌ تری‌ گلیسیرید، سطوح‌ لیپوپروتئین‌ با چگالی‌ بالا (HDL)، سطوح‌کلسترول‌ و فشار خون‌ اشاره کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سندرم متابولیک
معرفی و تعریف سندرم متابولیک
تاریخچه
دیس متابولیسم
پیری و سندرم متابولیک
هایپرانسولینمی
مقاومت به انسولین
فشار خون
تغذیه
ریتم‌های روزانه
سیستم عصبی سمپاتیک
تداخلات سبک زندگی- ژن در رابطه با سندرم متابولیک
اختلالات متابولیک در بروز چاقی و سندرم متابولیک
اهمیت و نقش چاقی در سندرم متابولیک
التهاب‌ مزمن‌
ژنتیک و خانواده
سندرم متابولیک و بیماری قلبی عروقی
سندرم متابولیک و سرطان
درمان سندرم متابولیک و کاهش خطر سرطان
مدیریت سندرم متابولیک
ملاحظات غذایی در پیشگیری و درمان سندرم متابولیک
مصرف چربی در رژیم غذایی
مصرف کربوهیدرات
توصیه‌های غذایی برای درمان سندرم متابولیک
فصل دوم: چاقی و اضافه وزن
تعریف چاقی و معیارهای قبلی چاقی
تمایز چاقی پاتولوژیک
تفاوت مرتبط با جنسیت
گرایش به سن پایین در شیوع چاقی
چاقی و سرطان
فصل سوم: ورزش و فعالیت بدنی
ارتباط ورزش و چاقی
تاثیر ورزش بر التهاب و سندرم متابولیک
نتیجه گیری
مطالعات آینده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک: آشنایی با روش‌های درمانی فرعی دیگر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ایماد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات79
زبانفارسی
شابک978-622-7977-10-3
موضوع کتابکتاب‌های کاهش وزن
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک

برای دریافت کتاب ورزش درمانی برای چاقی و سندرم متابولیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.