معرفی و دانلود کتاب نه! نمی‌خوام!

عکس جلد کتاب نه! نمی‌خوام!
قیمت:
۲۹,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نه! نمی‌خوام! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نه! نمی‌خوام! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نه! نمی‌خوام!

بدغذایی یکی از معضل‌هایی است که تمام والدین، به خصوص والدین کودکانی که از اختلالات حسی رنج می‌برند با آن درگیر هستند. سامانتا کاتریل در کتاب نه! نمی‌خوام! که نامزد جایزه‌ی CLEL Bell Picture Book سال 2020 بوده، داستان پسربچه‌ای را روایت می‌کند که به هیچ عنوان حاضر نیست حتی یک گاز به کلم بروکلی‌اش بزند. به نظر می‌رسد هیچ راهی برای تغییر نظرش وجود نداشته باشد، اما مادرش راه حل فوق‌العاده‌ای را برای برطرف کردن این مشکل پیدا می‌کند.

درباره‌ی کتاب نه! نمی‌خوام!

سامانتا کاتریل (Samantha Cotterill)، نویسنده و تصویرساز موفق آمریکایی و نویسنده‌ی مجموعه‌ی حس کوچولو است که سال‌هاست فعالیت حرفه‌ای خود را وقف خلق آثاری داستانی برای کودکان دارای اختلالات حسی و طیف اتیسم کرده است. کتاب نه! نمی‌خوام! (!Nope. Never. Not For Me) اولین جلد از مجموعه‌ی حس کوچولو است که تلاش می‌کند در قالب داستان‌های کوتاه و جذاب، تعدادی از مشکلاتی را که کودکان دارای اختلالات حسی با آن‌ها درگیر هستند، به تصویر کشیده و راهکارهای ساده و توصیه‌های مفیدی در رابطه با این مسائل ارائه بدهد.

یکی از معضلاتی که تمام کودکان با آن درگیر هستند، معضل بدغذایی است. با وجود اینکه بچه‌ها معمولاً بدغذا هستند، این مشکلی است که مخصوصاً والدین کودکان اتیستیک را درگیر خود می‌کند. سامانتا کاتریل در کتاب نه! نمی‌خوام! به روایت داستان پسربچه‌ای می‌پردازد که عاشق دایناسورهاست و از کلم بروکلی متنفر است. او حتی یک بار هم کلم بروکلی نخورده اما می‌داند که حتی نمی‌خواهد آن را امتحان کند. در ادامه با تشویق مادرش، خوراکی جدید را اول لمس می‌کند، بعد آن را بو می‌کند، و در نهایت یک گاز کوچولو می‌زند. پسر کوچولوی داستان، ممکن است عاشق کلم بروکلی نباشد، اما به نظر می‌رسد کار مورد علاقه‌ی جدیدش را پیدا کرده: امتحان کردن غذاهای جدید!

سامانتا کاتریل در کتاب نه! نمی‌خوام! مانند دیگر جلدهای مجموعه‌ی حس کوچولو تلاش می‌کند با روایت داستانی ساده و جذاب به معرفی موقعیت‌ها و کاراکترهایی بپردازد که کودکان ، خصوص کودکان دارای اختلالات حسی، با آن‌ها احساس همدلی داشته باشند. او در خلال روایت داستان قصد دارد کودکان و والدین را با شرایطی که ممکن است به صورت روزمره با آن درگیر باشند همراه کرده و به ارائه‌ی راهکارها و روش‌های ساده برای حل این مسائل بپردازد. در همین راستا، صفحه‌ی آخر هر جلد مجموعه هم به توصیه‌هایی به والدین و مراقبان برای حل مسائل مشابه اختصاص یافته که از طرف تعدادی از متخصصان سلامت روان کودکان در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

کتاب نه! نمی‌خوام! یکی از آثار مجموعه‌ی حس کوچولو است که با ترجمه‌ی خانم فاطمه هاشمی سنجانی و به همت نشر بوی کاغذ (بوکا) به شما تقدیم می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب نه! نمی‌خوام!

  • کتابی دلنشین که به همه‌ی ما یادآوری می‌کند چیزهای جدید را امتحان کنیم، حتی اگر «پیف» باشند. (Kirkus Reviews)
  • این مجموعه‌ی جدید هم با آگاهی‌رسانی به کودکان اتیستیک کمک می‌کند، و هم داستان‌های دوست‌داشتنی و جذابی برای این کودکان شجاع فراهم می‌آورد که می‌توانند به‌وسیله‌ی آن خود را در موقعیت‌هایی تصور کنند که بر چالش‌های روزمره غلبه می‌کنند. یک برد برای همه. (Happily Ever Elephants)

درباره‌ی مجموعه‌ی حس کوچولو

در سال‌های اخیر، اهمیت هرچه‌ بیشتر توجه به کودکان دارای اتیسم و کمبود آثار ادبی و آموزشی برای این کودکان، ذهن والدین، آموزگاران و متخصصانی که با کودکان دارای معلولیت ذهنی کار می‌کنند را درگیر کرده است. روانشناسان در آخرین تحقیقات و گزارش‌های خود ادعا می‌کنند که هر چیزی که تا کنون درباره‌ی اتیسم می‌دانستیم اشتباه است. آن‌ها به اهمیت امر آموزش و تربیت در رشد کودکان اتیستیک اشاره می‌کنند و عقیده دارند بسیاری از مشکلات کودکان و بزرگسالان اتیستیک ناشی از ناآگاهی مراقبان و کمبود امکانات آموزشی و تربیتی مناسب است. آن‌ها عقیده دارند آگاهی‌رسانی و تعلیم درست نسل جدید والدین و آموزگاران، می‌تواند باعث کم شدن بسیاری از مشکلات افراد دارای معلولیت‌های ذهنی و ساده‌تر کردن شرایط زندگی برای ایشان بشود.

مجموعه‌ی حس کوچولو به قلم سامانتا کاتریل، مجموعه‌ای از آثار داستانی کودکانه است که برای کمک به کودکان دارای معلولیت ذهنی نگاشته شده است. کاتریل در این مجموعه داستان‌های کوتاه تلاش می‌کند با نگارش ساده و جذاب و تصویرسازی‌های دوست‌داشتنی و کودکانه به خلق موقعیت‌ها و کاراکترهایی بپردازد که کودکان اتیستیک بتوانند با آن‌ها احساس همدلی و همدردی داشته باشند. کاتریل هدف خود را از نوشتن این مجموعه، خلق داستان‌هایی برای کودکان اتیستیک می‌داند که بتوانند خود را در آن‌ها به سادگی تصور کنند. او در قالب همین داستان‌های کوتاه به آموزش مهارت‌های برقراری ارتباط و کنترل احساسات به کودکان می‌پردازد. این داستان‌ها با هدف کمک به کودکان اتیستیک نگاشته شده اما مخاطب آن تنها این گروه نیستند. در پایان هر کتاب، صفحه‌ی آخر داستان به توصیه‌هایی برای والدین و مراقبان برای کنار آمدن با چالش‌ها و شرایط مشابه از طرف روانشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت کودکان اختصاص یافته است که می‌تواند برای بزرگسالانی که در این زمینه یاری و کمک می‌خواهند مفید باشد. مطالعه‌ی این آثار می‎‌تواند به تمام کودکان در برقراری ارتباط و همدردی با دوستان دارای معلولیت و به بزرگسالان در آموزش و تربیت این کودکان کمک فراوانی بکند.

کتاب نه! نمی‌خوام! برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب نه! نمی‌خواهم! می‌تواند برای تمام کودکان،‌ به‌ویژه کودکان طیف اوتیسم، در رده‌ی سنی سه تا هفت سال و خانواده‌هایی که با مشکل بدغذایی کودکانشان درگیر هستند، مفید باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نه! نمی‌خوام!
نویسنده
مترجمفاطمه هاشمی سنجانی
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-6070-80-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نه! نمی‌خوام!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نه! نمی‌خوام!

برای دریافت کتاب نه! نمی‌خوام! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.