معرفی و دانلود کتاب ساحل خیلی شلوغه!

عکس جلد کتاب ساحل خیلی شلوغه!
قیمت:
۲۹,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساحل خیلی شلوغه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساحل خیلی شلوغه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساحل خیلی شلوغه!

کتاب ساحل خیلی شلوغه! دومین جلد مجموعه‌ کتاب حس کوچولو به قلم سامانتا کاتریل است که در قالب داستان‌های کودکانه و جذاب، سعی می‌کند بخش کوچکی از مشکلاتِ روزمره‌ی کودکان اتیستیک را به نمایش بگذارد و راه‌حل‌های ساده برای کنار آمدن با این چالش‌ها را مطرح کند. در این داستان، با پسربچه‌ای آشنا می‌شویم که عاشق ساحل و اقیانوس است و صبح روزی آفتابی با پدرش راهی ساحل می‌شود. همه چیز عالی پیش می‌رود تا وقتی که به ساحل می‌رسند. ساحل همیشه همینقدر شلوغ و داغ و شنی و پرسروصدا بوده؟ پسر کوچولوی کلافه از آمدن پشیمان شده و دلش می‌خواهد به خانه برگردد...

درباره‌ی کتاب ساحل خیلی شلوغه!

سامانتا کاتریل (Samantha Cotterill) در کتاب ساحل خیلی شلوغه! (!This Beach Is Loud) داستان پسربچه‌ی کنجکاو و پرهیجانی را بازگو می‌کند که عاشق بازی و گردش در ساحل است. او با هیجان و ذوق‌زدگی پدرش را از خواب بیدار می‌کند، صبحانه درست می‌کند، آماده می‌شود و تمام راه را تا رسیدن به ساحل سر از پا نمی‌شناسد. تا لحظه‌ای که به ساحل می‌رسند همه چیز عالی و بی‌نقص است، اما انگار امروز ساحل خیلی شلوغ است. پسر کوچولو که از شلوغی بیش از حد ساحل شوکه شده، ناگهان متوجه می‌شود شرایط اصلاً طوری که فکرش را می‌کرده نیست. از شلوغی و گرما، تا شن‌ها و پرنده‌های ساحل، همه‌چیز آزاردهنده است. حتی عروسک کوچولویش «شارکی» هم از خستگی دارد کلافه می‌شود. شاید بهتر باشد به خانه برگردیم نه؟ در همین اوضاع و احوال است که پدر پسربچه بهش یادآوری می‌کند که با چند تا نفس عمیق و بشکن می‌تواند به سادگی این احساسات را پشت سر بگذارد. پسر کوچولوی شجاع ما بر احساسات سنگین و دشوارش غلبه می‌کند و چیزی نمی‌گذرد که همه چیز دوباره به اوضاع بی‌نقص و هیجان‌انگیز قبل برمی‌گردد.

معرفی و دانلود کتاب ساحل خیلی شلوغه!

سامانتا کاتریل، نویسنده و تصویرساز محبوب کودک است که در سال‌های اخیر، تصمیم گرفته با نوشتن مجموعه‌ کتاب حس کوچولو، مهارت و هنر خود را وقف خلق داستان‌های مصور برای کودکانی بکند که از اختلالات طیف اتیسم رنج می‌برند. او در کتاب‌های این مجموعه و همچنین در کتاب ساحل خیلی شلوغه! تلاش می‌کند مسائلی که کودکان دارای اختلال اتیسم با آن‌ها درگیر هستند را به تصویر بکشد و راه‌های ساده‌ای برای کنار آمدن به آن‌ها را به والدینشان آموزش بدهد. یکی از مسائل و معضلاتی که تمام کودکان و به‌خصوص کودکان اتیستیک و والدینشان را با خود درگیر می‌کند، ناراحتی و تنش ناشی از حضور در محیط‌های شلوغ و پرآشوب است که در این داستان به آن پرداخته شده. مطالعه‌ی این داستان‌ها هم به کودکان کمک می‌کند با اضطراب و تنش‌های درونی خود مقابله کنند و هم به والدین اطمینان می‌دهد که با راهکارهای ساده و صحیح، می‌توان هر معضلی را که کودکان با آن درگیر هستند حل و فصل کرد.

کتاب ساحل خیلی شلوغه! با ترجمه‌ی فاطمه هاشمی سنجانی و به همت نشر بوی کاغذ (بوکا) در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب ساحل خیلی شلوغه!

  • این داستان فوق‌العاده جذاب و ضروری جایی را پر می‌کند که سال‌هاست در میان آثار داستانی و کتابخانه‌ها خالی است. (School Library Journal)
  • این کتاب، که مخصوص کودکان دارای اختلالات حسی و طیف اتیسم طراحی شده، توانسته مخاطبانی فراتر از این گروه پیدا کند... این کتاب به کودکان اطمینان می‌دهد که می‌توانند بر اضطراب‌هایشان غلبه کنند. (Kirkus)

درباره‌ی مجموعه‌ی حس کوچولو

در سال‌های اخیر، اهمیت هرچه‌ بیشتر توجه به کودکان دارای اتیسم و کمبود آثار ادبی و آموزشی برای این کودکان، ذهن والدین، آموزگاران و متخصصانی که با کودکان دارای معلولیت ذهنی کار می‌کنند را درگیر کرده است. روانشناسان در آخرین تحقیقات و گزارش‌های خود ادعا می‌کنند که هر چیزی که تاکنون درباره‌ی اتیسم می‌دانستیم اشتباه است. آن‌ها به اهمیت امر آموزش و تربیت در رشد کودکان اتیستیک اشاره می‌کنند و عقیده دارند بسیاری از مشکلاتی که کودکان و بزرگسالان اتیستیک با آن‌ها درگیر هستند ناشی از ناآگاهی مراقبان و کمبود امکانات آموزشی و تربیتی مناسب است. آن‌ها عقیده دارند آگاهی‌رسانی و تعلیم درست نسل جدید والدین و آموزگاران، می‌تواند باعث کم شدن بسیاری از مشکلات افراد دارای معلولیت‌های ذهنی و ساده‌تر کردن شرایط زندگی برای ایشان بشود.

معرفی و دانلود کتاب ساحل خیلی شلوغه!

مجموعه‌ی حس کوچولو (Little Senses) به قلم سامانتا کاتریل، مجموعه‌ای از آثار داستانی کودکانه است که برای کمک به کودکان دارای معلولیت ذهنی و حسی نگاشته شده است. کاتریل در این مجموعه داستان‌های کوتاه تلاش می‌کند با نگارش ساده و جذاب و تصویرسازی‌های دوست‌داشتنی و کودکانه به خلق موقعیت‌ها و کاراکترهایی بپردازد که کودکان اتیستیک بتوانند با آن‌ها احساس همدلی و همدردی داشته باشند. او هدف خود را از نوشتن این مجموعه، خلق داستان‌هایی برای کودکان اتیستیک می‌داند تا بتوانند خود را در آن‌ها به سادگی تصور کنند. او سپس در قالب همین داستان‌های کوتاه به آموزش مهارت‌های برقراری ارتباط و کنترل احساسات به کودکان می‌پردازد.

این داستان‌ها با هدف کمک به کودکان دارای اختلالات طیف اتیستیک نگاشته شده اما مخاطب آن تنها این گروه نیستند. صفحه‌ی آخر هر کتاب به توصیه‌هایی برای والدین و مراقبان برای کنار آمدن با چالش‌ها و شرایط مشابه از طرف روانشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت کودکان اختصاص یافته است که می‌تواند برای بزرگسالانی که در این زمینه یاری و کمک می‌خواهند مفید باشد. مطالعه‌ی این آثار می‎‌تواند به تمام کودکان در برقراری ارتباط و همدردی با دوستان دارای معلولیت و به بزرگسالان در آموزش و تربیت این کودکان کمک فراوانی بکند.

کتاب ساحل خیلی شلوغه! برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب ساحل خیلی شلوغه به تمام کودکان 3 تا 7 ساله و والدینشان کمک می‌کند تا در درک و برقراری ارتباط بهتر با کودکان دارای اختلالات طیف اتیسم مؤثرتر عمل کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساحل خیلی شلوغه!
نویسنده
مترجمفاطمه هاشمی سنجانی
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-6070-81-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساحل خیلی شلوغه!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساحل خیلی شلوغه!

برای دریافت کتاب ساحل خیلی شلوغه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.