معرفی و دانلود کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

عکس جلد کتاب اما فردیناند این کار را نکرد
قیمت:
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اما فردیناند این کار را نکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اما فردیناند این کار را نکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

با ماجرای مهربان‌ترین گوساله‌ی دنیا در کتاب اما فردیناند این کار را نکرد همراه شوید. مونرو لیف نویسنده‌ی داستان‌های کودکانه و خالق این ماجرای تمثیلی و مصور، خوانندگان خود را به یک مزرعه‌ی بکر و سرسبز در دل اسپانیا دعوت می‌کند. شخصیت اصلی این قصه‌ی خواندنی، یک گوساله است؛ گوساله‌ای که برخلاف باقی دوستان خود علاقه‌ای به شرکت در مسابقه‌ی گاوبازی ندارد. فردیناند در عوض، عاشق خلوت کردن و تماشای زیبایی‌های جهان اطراف خود است.

درباره‌‌ی کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

شاید خیال کنید همه‌ی گوساله‌های دنیا درست عین یک‌دیگر هستند، و یا لاقل شبیه به‌ یک‌دیگر فکر می‌کنند؛ اما مونرو لیف (Munro Leaf) داستان‌نویس خلاق دنیای کودکان به شما ثابت می‌کند چنین تصوری چندان هم درست نیست. اثر پرآوازه‌ی این نویسنده‌ی آمریکایی، یعنی کتاب اما فردیناند این کار را نکرد (The Story of Ferdinand) یک قهرمان دارد و آن قهرمان کسی نیست جز فردیناند، مهربان‌ترین گوساله‌ای که هر کس می‌تواند به عمر خود ببیند. این داستان که یک ماجرای نمادی و تمثیلی از جنگ‌ و کشاکش میان آدم‌هاست، با هنرمندی رابرت لاسن (Robert Lawson) تصویرگری شده و در قالب یک ماجرای پرکشش کودکانه درآمده است.

ماجرای کتاب اما فردیناند این کار را نکرد در یک مزرعه‌ی گاوداری در اسپانیا آغاز می‌شود. در هر سمت‌وسویی از این مزرعه‌ی سرسبز می‌توان گاو‌ها و گوساله‌های تنومندی دید که یا در حال چرا هستند و یا شاخ‌های تیز و سم‌های کشنده‌ی خود را به یک‌دیگر نشان می‌دهند. ولی قهرمان کتابِ اما فردیناند این کار را نکرد، با همه‌ی گوساله‌های این سبزه‌زار فرق می‌کند. فردیناند، شخصیت اصلی داستان‌ مونرو لیف، هیچ‌کاری را به اندازه‌ی بو کردن عطر گل‌های تازه دوست ندارد و تنها ماندن در گوشه‌ی مزرعه را به جنگ‌آوری میان رفقای خود ترجیح می‌دهد. اما تصور کنید که چنین گوساله‌ی دوست‌داشتنی و آرامی، یک‌ روز برای بازی خشونت‌بار گاو‌بازی فراخوانده شود. حتماً که موقعیت عجیب و نفس‌گیری است!

معرفی و دانلود کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

داستان کتاب اما فردیناند این کار را نکرد، در سال 1936 و در آغاز جنگ‌های خونین کشور اسپانیا نوشته‌ شد. نویسنده‌ی این داستان، با استفاده از نماد‌ها و نشانه‌های ساده در روند این قصه، به‌خوبی انتقاد خود را نسبت به خشونت بی‌انتهای انسان‌ها و رفتار‌های ستیزه‌جویانه‌ی مردم نشان می‌دهد. مونرو لیف با آفرینش داستان اما فردیناند این کار را نکرد، بار دیگر به خوانندگان کوچک و بزرگ قصه‌های خود ثابت می‌کند که صلح و دوستی، تنها راه خوشبختی انسان‌هاست.

گفتنی‌ست که نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی این کتاب با تلاش نشر پرنده آبی و ترجمه‌ی طاهره آدینه‌پور برای کودکان فارسی‌زبان آماده شده.

در نکوداشت کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

  • این کتاب در سال‌های میانی جنگ‌های اسپانیا به نگارش درآمده و به خواننده نشان می‌دهد که یک داستان مصور نیز می‌تواند پیام سیاسی قدرت‌مندی داشته باشد. نویسنده‌ی کتاب اما فردیناند این کار را نکرد به‌خوبی پیام صلح را به خوانندگان کوچک خود منتقل می‌کند. (پیتر هانت، پژوهشگر ادبیات کودکان)

اقتباس‌ها از کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

  • داستان «اما فردیناند این کار را نکرد» در سال 1938 در استودیو والت دیزنی در قالب یک انیمیشن کوتاه اقتباس شد. این انیمیشن همچنین توانست جایزه‌ی اسکار را از آن خود کند.
  • در سال 2017 نسخه‌ی انیمیشنی بلندی از داستان فردیناند با تهیه‌کنندگی کمپانی فاکس منتشر شد. این انیمیشن نیز توانست به لیست نامزد‌های جوایز اسکار برای انیمیشن بلند راه پیدا کند.

کتاب اما فردیناند این کار را نکرد برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان شیرین، پیشنهاد ما به پدر و مادر‌هایی است که می‌خواهد فرزندان خود را با آثار فاخر ادبیات کودکان و داستان‌های کلاسیک و تمثیلی آشنا کنند و اوقاتی دل‌نشین و آموزنده برای آن‌ها بسازند. مخاطبان این اثر به طور خاص، کودکان 6 تا 12 ساله هستند.

در بخشی از کتاب اما فردیناند این کار را نکرد می‌خوانیم

روزی روزگاری، در کشوری که نام آن اسپانیاست، گوساله‌ی کوچولویی زندگی می‌کرد به نام فردیناند. همه‌ی گوساله‌های کوچکی که فردیناند با آن‌ها زندگی می‌کرد کارشان این بود که این طرف و آن طرف بدوند، به هم بپرند، سم بر زمین بکشند و شاخ‌هایشان را به هم بکوبند. اما فردیناند این کارها را دوست نداشت. او دوست داشت کاملا آرام بنشیند و گل‌ها را بو کند. جایی که او دوست داشت بنشیند، سای‌هی یک درخت بلوط در میان چمنزار بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اما فردیناند این کار را نکرد
نویسنده
مترجمطاهره آدینه پور
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-121-380-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 9 تا 12 سال
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۰۰۰ ۲۸,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اما فردیناند این کار را نکرد

برای دریافت کتاب اما فردیناند این کار را نکرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.