معرفی و دانلود کتاب نترس باش!: آن دختر چطور شهامت پیدا کرد؟

عکس جلد کتاب نترس باش!: آن دختر چطور شهامت پیدا کرد؟
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نترس باش! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نترس باش! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نترس باش!: آن دختر چطور شهامت پیدا کرد؟

کتاب نترس باش!، راهنمای دختران نوجوان برای افزایش اعتمادبه‌نفس و بهبود سلامت روان است که توسط دکتر اندی کوپ و سوزی لاوینگتون نگاشته شده، به این امید که پادزهری برای دنیای پرفشارِ تصاویر غیرواقعی، عمل‌های زیبایی و انتظارات بیهوده باشد. با وجود افزایش نگران‌کننده‌ی حجم اضطراب، افسردگی و کمبود اعتمادبه‌نفس در میان دختران نوجوان، نیاز به یک منبع سلامت روان قابل اعتماد بیش از همیشه احساس می‌شود؛ این کتاب همان منبع قابل اعتماد خواهد بود. این کتاب در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتب نوجوان سایت آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب نترس باش!

امروزه، با وجود گسترش امکانات رسانه‌ها، تحول عظیم استانداردهای زیبایی و توسعه‌ی غیرقابل کنترل صنعت زیبایی، همدردی و کنار آمدن با مسائل نوجوانان از همیشه دشوارتر به نظر می‌رسد. آخرین تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد که یک‌سوم دختران نوجوان از افسردگی، اضطراب و عدم اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند. به نظر می‌رسد رسانه‌هایی که به امید نزدیک‌تر کردن انسان‌ها به همدیگر و ساده کردن برقراری ارتباط به وجود آمده بودند، اکنون باعث گسترش هرچه‌بیشتر احساس انزوا، طردشدگی و کاهش نگران‌کننده‌ی سطح رضایت و شادی در نوجوانان شده‌اند. والدینی که با چنین شرایط دشواری روبرو هستند می‌دانند که راه حل این مشکلات در منع استفاده از شبکه‌های اجتماعی و حذف صورت مسئله‌ها نیست، بلکه لازم است که برای افزایش اعتمادبه‌نفس دختران، تفهیم واقعیت خارج از فضای مجازی و تامین امنیت نوجوانان در محیط اینترنت تمهیداتی اندیشیده شود.

سوزی لاوینگتون (Suzie Lavington) و اندی کوپ (Andy Cope) با نگارش کتاب نترس باش! (A Girl's Guide to Being Fearless: How to Find Your Brave) امیدوارند راهنمایی برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس و سلامت روان در اختیار دختران نوجوان قرار بدهند. سوزی لاوینگتون، فارغ‌التحصیل رشته‌ی تئاتر از دانشگاه بریستول انگلستان و صاحب دو دختر است که در سال‌های اخیر به آموزش و سخنرانی در کارگاه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس و سلامت روان مشغول بوده. این نویسنده، به گفته‌ی خود، پس از اینکه سال‌های بسیاری از فعالیت حرفه‌ای خود را به درگیری با اضطراب، کمبود عزت نفس و مشکلات عصبی گذراند، تصمیم به کشف دلیل مشکلاتش و پیدا کردن راه حل آن‌ها گرفت. او تمام تجربیات و درس‌هایی را که در این مسیر کسب کرده، در قالب این کتاب جذاب در اختیار مخاطبان قرار داده است. لاوینگتون امیدوار است با نگارش این اثر به خلق دنیایی بهتر و فضایی امن‌تر برای دختران نوجوان خود کمک کرده باشد. اندی کوپ، متخصص سلامت روان و نویسنده‌ی موفق آثار کودک و نوجوان است که خود را یک «مربی حرفه‌ای، معلم دارای صلاحیت، نویسنده و معتاد یادگیری» توصیف می‌کند. او از تجربیات خود در زمینه‌ی نوشتن و کار کردن با کودکان و نوجوانان برای نگارش این اثر خلاقانه و جذاب کمک گرفته است.

معرفی و دانلود کتاب نترس باش!

در مقدمه‌ی اثر بر این نکته تاکید می‌شود که عنوان این کتاب تا حدی گمراه‌کننده است! لازم است حواسمان باشد که «ترس» یک احساس کاملاً منطقی، واکنشی طبیعی و ضروری برای بقاست که نمی‌توان آن را به‌کلی انکار کرده یا از بین برد. البته که نویسندگان کتاب هم چنین قصدی ندارند. ترس، می‌تواند انگیزه‌ای برای بهتر شدن یا نشانه‌ی تغییر و آینده‌ای امیدوارکننده باشد. هدف کتاب نترس باش! در واقع آشتی دادن مخاطب با این احساس غریزی، آموزش کنترل آن و در نهایت استفاده از این غرایز به نفع خود است. کتاب پیش رو دامنه‌ی گسترده‌ای از موضوعات، از جمله مشکل وابستگی به تلفن همراه، زورگویی و آزار در میان نوجوانان، چگونه رفتار کردن در فضای مجازی، نکات مهم برای حفظ امنیت در فضای مجازی و دیگر مشکلاتی که نوجوانان را با خود درگیر می‌کند را در بر می‌گیرد. این کتاب در نوزده فصل نگاشته شده و با کمک تمرین‌های مختلف، شوخی‌های جذاب، تصویرسازی دوست‌داشتنی و توصیه‌های صادقانه و صمیمانه‌اش امیدوار است با همدلی و همدردی با دختران نوجوان، نقش دوستی قابل‌اعتماد، بزرگ‌تری باتجربه و راهنمایی باهوش را ایفا کند.

کتاب نترس باش! با ترجمه‌ی الهه محمدپور و چاپ نشر راوشید در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

کتاب نترس باش! برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب نترس باش! به تمام نوجوانان، به‌خصوص دختران نوجوان و والدین و سرپرستان آن‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب نترس باش!: آن دختر چطور شهامت پیدا کرد؟ می‌خوانیم

خب، تستر من، ساده‌ترین ابزار در جهان، یک راهنمای استفاده جامع به همراه دارد که به 14 زبان نوشته شده است. هنوز دختر تازه متولد شده‌ی من، پیچیده‌ترین چیزی که باید با آن سروکار داشته باشم، هیچ راهنمایی ندارد.

حدس بزن به چه دلیلی این بخش را نوشته‌ام؟ تو هم به همین شکل به دنیا آمدی. چند سال قبل، تو در نوری که به مادرت زُل زده بود، چشم‌هایت را به هم زدی و پا به جهان گذاشتی و او هیچ سرنخی از ماجرا نداشت. حالا تو یک نوجوانی و او هنوز هیچ راهنمایی ندارد. برای پدرت هم همینطور است.

والدین، مراقب، مربیان به معنای واقعی کلمه همان‌طورکه پیش می‌روند از پس شرایط برمی‌آیند. به این معنی که در مسیرشان مرتکب اشتباه خواهند شد. بارها اشتباه برداشت خواهند کرد. همیشه به یاد داشته باش که تو با خودت یک کتابچه به همراه نداشتی. پس زمانی‌که خرابکاری می‌کنند و دکمه‌ی اشتباهت را فشار می‌دهند، سخت نگیر.

آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا با پیچیده‌ترین چیزی که در جهان وجود دارد، تا کنند. یک دخترِ نوجوان.

اما نکته اینجاست. بله، والدینت در حال پیش روی، از پسِ ماجرا برمی‌آیند. اما درمورد خودت هم همینطور است! زندگی قدیمی‌ترین بازی شهر است و هنوز پیچیده‌ترین قانون‌ها را دارد. در حقیقت، «زندگی» تنها بازی در جهان است که در آن هدف یادگیری قوانین و فهم آن‌ها، و بعد از آن، به حد کافی اعتماد‌به‌نفس داشتن برای منعطف بودن است.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسندگان
فصل 1 - نامه‌ای خواهرانه
فصل 2 - در آغاز...
فصل 3 - دو سوال، دو حقیقت و یک دروغ
فصل 4 - آیینه، آیینه روی دیوار
فصل 5 - حقیقت‌های زندگی
فصل 6 - برای همیشه بهترین دوست خودت باش
فصل 7 - چگونه برنده قرعه‌کشی شویم
فصل 8 - چطور رابطه‌ات را با تلفن هوشمندت به هم بزنی
فصل 9 - شهامت پیدا کردن
فصل 10 - تو بیشتر از کافی هستی
فصل 11 - فصلی درمورد زورگویی
فصل 12 - قدرت زمان حال
فصل 13 - وقتی ادامه دادن به طور مزخرفی دشوار می‌شود
فصل 14 - زود خوب شو
فصل 15 - ‌پربازدید شدن در فضای مجازی
فصل 16 - خودت باش. همین یک ظاهر بی‌نظیر است
فصل 17 - چطور در زمان آنلاین بودن، با‌وقار باشیم
فصل 18 - چطور در زندگی یک روز هم کار نکنی
فصل 19 - عالی‌ترین داستانی که تا به حال گفته شده است
پایان
مقدمه
بخش میانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نترس باش!: آن دختر چطور شهامت پیدا کرد؟
نویسنده،
مترجمالهه محمدپور
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-622-5767-86-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نترس باش!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نترس باش!

برای دریافت کتاب نترس باش! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.