معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی

کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی نوشته‌ی کریس ای. برگ و ریچارد دبلیو. لاتین، به بررسی اصول و مبانی تحقیق علمی در حوزه‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌پردازد. این کتاب در پنج بخش اصلی تدوین شده که به موضوعات متنوعی از جمله مبانی اولیه‌ی تحقیق، روش‌های جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها، نگارش مقالات علمی، استفاده از آمار در پژوهش و کنترل کیفیت تحقیقات اختصاص دارد.

درباره‌ی کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی

کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی (Essentials of Research Methods in Health, Physical Education, Exercise Science, and Recreation) از پنج بخش اصلی تشکیل شده است که هر کدام از این بخش‌ها به موضوعات مختلفی از جمله مفاهیم پایه‌ی روش تحقیق، نگارش علمی، تحلیل‌های آماری و شیوه‌های تحقیق در علوم ورزشی می‌پردازند.

بخش اول به مفاهیم مقدماتی اختصاص دارد. در این بخش، کریس ای. برگ (Kris E Berg) و ریچارد دبلیو. لاتین (Richard Wayne Latin) به معرفی اصول اولیه‌ی تحقیق علمی می‌پردازند و مباحثی مانند اخلاق در پژوهش‌های انسانی، رضایت آگاهانه، تجاوز به حریم خصوصی و دستورالعمل‌های اخلاقی را به تفصیل بررسی می‌کنند. توجه به این مسائل در ابتدای پژوهش می‌تواند کیفیت و اعتبار یک تحقیق علمی را تضمین کند.

بخش دوم بر نگارش پژوهش تمرکز دارد. این بخش با توضیح مراحل آغازین تحقیق، شامل بازیابی اطلاعات، مرجع‌شناسی و استفاده از مقالات مروری شروع می‌شود. سپس به مراحل نگارش مقاله‌ی پژوهشی و پروپوزال پرداخته و به مخاطبان کمک می‌کند تا با نحوه‌ی نوشتن مقدمه، بیان مسئله و... آشنا شوند.

بخش سوم به تحلیل‌های آماری می‌پردازد و دانشجویان را با مفاهیم پایه‌ی آماری آشنا می‌کند. در این بخش، موضوعاتی مانند گرایش‌های مرکزی، تغییرپذیری، منحنی نرمال، آزمون فرضیه و همبستگی مورد بحث قرار گرفته‌اند. این بخش به دانشجویان کمک می‌کند تا با استفاده از ابزارهای آماری مناسب، داده‌های پژوهش خود را تحلیل کرده و به نتایج معتبر دست یابند.

بخش چهارم به موضوع اندازه‌گیری و طرح تحقیق اختصاص دارد. در این بخش، کریس ای. برگ و ریچارد دبلیو. لاتین به بررسی روش‌های مختلف جمع‌آوری داده‌ها، اعتبارسنجی و کنترل تجربی پرداخته‌اند. این فصل‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا با انتخاب طرح تحقیق مناسب، به نتایج دقیق‌تر و معتبرتری دست یابند.

در بخش پنجم، موضوع کنترل کیفیت و ارزیابی تحقیق مطرح شده است. این بخش به اهمیت کنترل کیفیت در فرایند تحقیق اشاره دارد و راهکارهایی برای ارزیابی و بهبود کیفیت تحقیق ارائه می‌دهد.

کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی توسط دکتر محمدرضا حامدی‌نیا، طیبه امیری پارسا و مرضیه‌السادات آذرنیوه در انتشارات حتمی ترجمه و منتشر شده است.

کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی برای دانشجویان، پژوهشگران و اساتید حوزه‌ی تربیت بدنی و علوم ورزشی مناسب است. همچنین، این کتاب برای افرادی که در حال نگارش پایان‌نامه یا مقالات علمی در حوزه‌های مرتبط هستند، به‌عنوان یک منبع مرجع و قابل اعتماد، مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌خوانیم

به طور منطقی به روز بودن با توجه به سرعت امروزی پیشرفت دانش، حتی برای افرادی که خودشان را وقف کار نموده‌اند، کار سختی است. کتاب تافلر به نام شوک آینده تغییر سریع خیلی از بخش‌های جامعه‌ی مدرن را توصیف می‌کند و توصیه می‌کند که تغییر همیشه در حال شتاب است. برای انجام مؤثر کارهای روزمره ما همگی بایستی مصرف کننده‌ی مقدار مشخصی از تحقیق باشیم. امروزه انجام بهینه‌ی بعضی از کارها مستلزم انجام آن‌ها بر اساس بهترین و جدیدترین دانش موجود می‌باشد. بنابراین ضروری است که به روز باشیم، این مسأله نیاز به مقدار مشخصی مطالعه‌ی حرفه‌ای دارد که بایستی از روی گزارش‌های تحقیقی به دست آید. تعداد کمی از ما به دندان پزشکی که از روش‌های منسوخ استفاده می‌کند، مراجعه می‌کنیم. به‌ طور مشابه، افرادی هم که با ما کار می‌کنند، انتظار دارند که اطلاعات دقیق و جدید دریافت نمایند. از هر فرد حرفه‌ای انتظار می‌رود که کار را با کیفیت منطقی انجام دهد و بخشی از آن کیفیت فقط از طریق مطالعه مجلات پژوهشی در رشته‌ی خودش کسب و حفظ می‌شود. لذا برای تشخیص تحقیق علمی از تحقیق قلابی به مقداری آگاهی نیاز است. هم چنانکه با تبلیغات زیرکانه فواید یک محصول بزرگنمایی می‌شود و با سر و صدای زیادی اعلام می‌کنند که محصولشان از رقیبشان بهتر می‌باشد. افراد حرفه‌ای باید با تمرین تحقیق قادر باشند، محدودیت‌های چنین ادعاهایی را کشف نمایند؛ در حالی که بسیاری از مردم ممکن است زمینه‌ی انجام چنین کاری را به طور مؤثر نداشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مفاهیم مقدماتی
فصل 1: مقدمه‌ای بر روش تحقیق
فصل 2: موضوعات اخلاقی در پژوهش‌های انسانی
بخش 2: نگارش پژوهش
فصل 3: آغاز کار: بازیابی اطلاعات
فصل 4: مقاله‌ی پژوهشی و پروپوزال
فصل 5: تکمیل مقاله‌ی پژوهشی: نتایج،‌بحث، نتیجه‌گیری و منابع
فصل 6: نگارش پژوهش
بخش 3: آمار
فصل 7: مفاهیم پایه‌ی آماری
فصل 8: گرایش‌های مرکزی، تغییرپذیری و منحنی نرمال
فصل 9: احتمال و آزمون فرضیه
فصل 10: همبستگی و پیش بینی
فصل 11: مقایسه‌ی میانگین نمره‌ها
فصل 12: آمارهای ناپارامتریک منتخب
بخش 4: اندازه‌گیری و طرح تحقیق
فصل 13: مفاهیم اندازه‌گیری و جمع‌آوری داده‌ها
فصل 14: اعتبار و کنترل تجربی
فصل 15: طرح‌‌ها و تحقیق تجربی
فصل 16: تحقیق توصیفی یا غیر تجربی
فصل 17: روش‌های تحقیق کیفی
بخش 5: کنترل کیفیت و کاربرد تحقیق
فصل 18: کنترل کیفیت در تحقیق
فصل 19: ارزیابی و کاربرد تحقیق
پیوست A: جداول آماری
پیوست B: پاسخ به تمرینات آماری
پیوست C: فرم‌ها و نامه‌های نمونه
واژه نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی
نویسنده،
مترجممحمدرضا حامدی نیا، طیبه امیری پارسا، مرضیه السادات آذرنیوه
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-355-045-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی

برای دریافت کتاب روش تحقیق در تربیت بدنی و علوم ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.