معرفی و دانلود کتاب مرگ جاوید

عکس جلد کتاب مرگ جاوید
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ جاوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ جاوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ جاوید

کتاب مرگ جاوید اثر مجید دهقان نصیری یک عاشقانه‌ی تاریخی در ژانر وحشت با چاشنی فانتزی است که داستان تاجری اصفهانی در کشاکش جنگ ایران و عثمانی در ایران عصر شاه اسماعیل صفوی را بازگو می‌کند؛ ماجرایی پرفرازونشیب که به بیداری کنت دراکولا می‌انجامد.

درباره‌ی کتاب مرگ جاوید

چه می‌شد اگر فرانکشتاین دربه‌در به‌دنبال زال می‌گشت تا با پر سیمرغ بدن چهل‌تکه‌اش را شکلی دوباره بدهد، یا صلاح‌الدین ایوبی به روستای اسلیپی هالو لشکر می‌کشید تا سوار بی‌سر را پیدا کند. اصلاً تصور کنید در یک دنیای موازی دکتر جکیل همان علاءالدین باشد که در پوسته‌ی سومی، به‌جای اینکه تبدیل به مستر هاید شود به قالب علاءالدین برود تا یاسمین را به چنگ بیاورد. تخیل آدمی پایان‌ناپذیر است و ساخت روایت‌هایی که ترکیبی از چند ژانر باشند می‌تواند مخاطب را بر سر ذوق بیاورد. رمان مرگ جاوید اثر مجید دهقان نصیری از این دست رمان‌هاست؛ داستان تاجرزاده‌ای اصفهانی که در یک سفر تجاری- زیارتی در دریا مجروح می‌شود و دست سرنوشت به لطایف‌الحیلی او را به تبریز می‌رساند. در تبریز او به عشق چیچک مبتلا می‌گردد، دختری که به‌اجبار باید تن به ازدواج با سرداری بی‌رحم از عثمانی بدهد. همین انگیزه کافی است که از تاجرزاده‌ی جوانْ عیاری در صف اول جنگ میان صفویان و سرداران عثمانی بسازد. ماجرا اما به اینجا ختم نمی‌شود، مرزهای شرقی اروپا آبستن حوادثی هستند که نقش اصلی آن همین جوان ماجراجوست. حوادثی که او را به شخصیتی کاریزماتیک در ادبیات گوتیک پیوند می‌دهد: کنت دراکولا.

معرفی و دانلود کتاب مرگ جاوید

ترکیب ژانر وحشت و رمان تاریخی روایتی جذاب و منحصربه‌فرد می‌سازد که با ترکیبی از وحشت، تردید و اسناد تاریخی به مخاطب اجازه می‌دهد که به گذشته‌ از لنز وقایع فراواقعی یا روانشناختی بنگرد. روایت‌های بیناژانری معمولا غنای بیشتری در روایت و احساسات دارند؛ از آن جهت که نویسنده مجبور است لایه‌های مختلف شخصیت‌پردازی و ساخت پیرنگ را به مجموعه‌ی وسیعی از عوامل گره بزند. به‌عنوان مثال آوردن رگه‌هایی از عشق به‌عنوان موتور محرک اصلی شخصیت اصلی داستان روایت غنی‌تری را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. از سوی دیگر نویسنده بر روی یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های گوتیگ، دراکولا، دست می‌گذارد و تلاش می‌کند با امتزاج میان فرهنگ‌ها دنیایی مخصوص‌به‌خود خلق کند. فارغ از اینکه مجید دهقان نصیری تا چه حد توانسته در خلق دنیای خود موفق باشد، خواندن جهان داستانی‌ چندبعدی و خلاقانه حتما تجربه‌ای تکرارنشدنی خواهد بود. رمان مرگ جاوید نثری روان دارد و با اینکه تاریخی است، قلم نویسنده آسان و خوش‌خوان است. این ویژگی به مخاطبانی هم که چندان با ادبیات کلاسیک آشنایی ندارند اجازه می‌دهد تا به اثر نزدیک شوند و در قدم اول از آن فاصله نگیرند.

مجید دهقان نصیری برای نوشته‌های متفاوت خود در ژانرهای علمی- تخیلی، فانتزی و وحشت تاکنون جوایز متعددی را از جمله لوح تقدیر از چهارمین دوره‌ی مسابقه‌ی داستان‌نویسی افسانه‌ها به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود این نویسنده‌ی باسابقه در اثر جدید خود هم مخاطبانش را راضی نگه داشته باشد. نشر محتوای الکترونیک صاد این کتاب را به مخاطبان عرضه کرده است.

کتاب مرگ جاوید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب قطعاً نظر طرفداران ژانر وحشت را به خود جلب خواهد کرد. همچنین اگر به‌دنبال روایتی متفاوت در ژانر رمان تاریخی هستید می‌توانید روی این کتاب حساب ویژه‌ای باز کنید.

در بخشی از کتاب مرگ جاوید می‌خوانیم

سرکیس بدون شک ناخدای ماهری بود. او با استفاده از باد موافق ما را به سرعت به میان دریا برد و راهی شرق شدیم. کمی بعد آب‌های دریایی سیاه زیر پای‌مان بود. سرکیس مستقیم به سمت شرق می‌رفت تا دیدبان‌های عثمانی را گمراه کند و آن‌ها مطمئن شوند که ما راهی ارمنستان هستیم. رفتن به ارمنستان با یک ناخدای ارمنی بدون شک برای جاسوسان عثمانی یک سفر عادی تجاری محسوب می‌شد. اما من می‌دانستم که این سفری عادی نیست و از همه بدتر آنکه به ناخدای خودم هم اعتماد نداشتم.

درمورد سرکیس شایعات فراوانی شنیده بودم و خیلی از تجار مرا از سفر با او برحذر کرده بودند. حالا که رفتار مشکوک او و معاونش را می‌دیدم بیشتر هم دل‌نگران می‌شدم. چیزی که مشخص بود، این بود که هر دوی ما می‌خواستیم خیلی زود از دیدرس نیروی دریایی عثمانی دور شویم. اما درحالی‌که سرکیس مشغول امور دریانوردی بود، من فرصت داشتم تا موقعیت خودم را مستحکم کنم. به‌عنوان یک بازرگان‌زاده سابقه سفرهای دریایی را از قبل داشتم. بارها نیز در مهمانی‌های تجار و بازرگانان در مورد رخدادهای این‌گونه سفرها داستان شنیده بودم. از طرفی حالا دیگر من یک جاسوس تعلیم دیده بودم که در معیت افرادی جان برکف سفر می‌کردم که همه اهل مبارزه و حیله بودند. با این وجود می‌دانستم در یک کشتی میان آب، ملوانان جنگ دیده بهتر از یک مشت عیار می‌توانند مبارزه کنند به‌خصوص که بدون شک خیلی زود بیماری دریا، بر برخی افرادم چیره می‌شد. فوری با احمد در کابینم جلسه‌ای سری تشکیل دادم و لهراسب را به نگهبانی دم در گذاشتم تا کسی صحبت‌های ما را نشنود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: عشق و کینه
2: کاهنان مشکوک و الواح مرموز
3: جاسوس و تاجر
4: مست و هشیار
5: دوست و دشمن
6: سر و سردار
7: کشتی و کشتی‌بان
8: ناخدا و فرمانده
9: گرگان و سربازان
10: عیلام و عاشور
11: راهب بزرگ و فرمانده‌ی وفادار
12: امپراتور و پاپ
13: مرده و زنده
14: روز و شب
15: فراریان و تعقیب‌کنندگان
16: دزدان دریایی و یاران زمینی
17: خورشید و ماه
18: چوپانان و راهزنان
19: شاه و پدر
20: عروس و هیولا
21: زندانی و زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ جاوید
نویسنده
ناشر چاپینشر محتوای الکترونیک صاد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-5336-79-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ جاوید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرگ جاوید

برای دریافت کتاب مرگ جاوید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.