معرفی و دانلود کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی

محمدرضا اخوان همدانی در کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی به ذکر نکات مهم در رابطه با استخدام کارکنان، پرداخت حقوق به آن‌ها و مدیریت و توانمندسازی‌شان پرداخته و شرح می‌دهد یک سازمان چطور با رعایت این نکات، می‌تواند به اهداف خود دست یابد و به حداکثر بهره‌وری برسد.

درباره‌ی کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی

تصور کنید که در یک سازمان مشغول به کارید و از جایگاه شغلی خود بسیار راضی هستید، حقوق نسبتا مناسبی دریافت می‌کنید و جایگاهتان با تحصیلاتتان هماهنگ است. اما در این میان مشکلاتی وجود دارد که باعث می‌شود از محیط کاریتان ناراضی باشید و بهره‌وری‌تان در کار کردن پایین آمده باشد. به عنوان مثال گرچه حقوقتان مقدار مناسبی است اما به‌موقع پرداخت نمی‌شود و هیچ پاداشی نیز دریافت نمی‌کنید. گاه پروژه‌هایی به شما داده می‌شود که برایتان تازه است و نیاز به آموزش در آن زمینه دارید اما سازمان، آموزش خاصی در این زمینه به شما ارائه نمی‌دهد و ناچارید خودتان دست‌به‌کار شوید و با پرداخت هزینه‌های مختلف مهارت جدید مورد نیاز سازمان را فرا بگیرید. همکارانتان مناسب جایگاه‌های شغلی‌شان نیستند، دانش کافی ندارند، در انجام کارهای گروهی بسیار ضعیف و ناکارآمدند و نمی‌توانند مسئولیت‌هایشان را سر موقع به انجام برسانند. در سازمان جو رقابتی در جریان نیست و مجموعه از قوانین وضع‌شده پیروی نمی‌کند. تمام این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند تا شما از محل کارتان دلزده شوید و به استعفا فکر کنید.

حال از نظرتان کدام یک از بخش‌های سازمان مقصر این وضعیت و آشوب است؟ مدیر عامل شرکت؟ همکارانتان؟ یا بخش منابع انسانی؟

همانطور که احتمالا حدس می‌زنید جواب گزینه‌ی آخر است. در هر مجموعه، شرکت و سازمانی بخش مدیریت منابع انسانی مسئولیت رسیدگی به کارکنان را دارد. این بخش یررسی می‌کند که حقوق کارمندان عادلانه تقسیم شود، تسهیلات و پاداش‌های مختلف برای آن‌ها تهیه می‌بیند تا برایشان انگیزه ایجاد کرده و بهره‌وری‌شان را افزایش دهد. بر استخدام کارمندان نظارت داشته و می‌کوشد تا افرادی را استخدام کند که کاملا از نظر رفتار، دانش علمی و مهارت فنی برای مجموعه مناسب باشند. در نهایت در شرایط گوناگون کلاس‌‌های مختلفی را برای ارتقای سطح مهارت کارمندان تهیه می‌بیند. این بخش می‌تواند نقش بسیار مهمی در برقراری نظم در سازمان داشته و همچنین بهره‌وری آن را به شکل شگفت‌انگیزی بالا ببرد.

حال که از اهمیت بخش منابع انسانی مطلع شدیم چطور می‌توانیم این بخش را در شرکت و مجموعه‌ی خود تقویت کنیم؟ اگر در بخش مدیریت منابع انسانی هستیم، نیاز است چه تغییراتی ایجاد کنیم که به نفع سازمان باشد؟

کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی نوشته‌ی محمدرضا اخوان همدانی در ارتباط با همین موضوع به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب متشکل از پنج فصل است و هر فصل به جنبه‌ای متفاوت از وظایف این بخش می‌پردازد. نویسنده در بخش اول کتاب شرح می‌دهد که مدیریت منابع انسانی چیست، مدیر این بخش چه وظایفی دارد و اهمیت وجود او چیست. بخش دوم به شرح مسئله «تجزیه و تحلیل شغل» پرداخته و سومین بخش نیز در رابطه با برنامه‌ریزی است. محمدرضا اخوان همدانی در این بخش توضیح می‌دهد که چه عواملی بر تصمیم‌گیری‌های سازمان تاثیرگذارند، استخدام نیروها به چه صورت است و چه چیزهایی را باید در این زمینه مورد بررسی قرار داد. بخش چهارم به ذکر نکاتی درباره‌ی دستمزد و حقوق پرداخته و درنهایت بخش آخر نیز درباره‌ی توانمندسازی کارکنان و ارتقای مهارت‌های آن‌هاست.

کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای مدیران و کارکنان بخش منابع انسانی مفید و کاربردی خواهد بود و به آن‌ها کمک می‌کند تا بهره‌وری سازمان را افزایش داده و نرخ جابه‌جایی کارکنان را به حداقل برسانند.

در بخشی از کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی می‌خوانیم

هدف از برنامه‌ریزی منابع انسانی این است که بین پیش‌بینی تقاضاهای شغلی آتی و عرضه منابع انسانی تناسب برقرار شود. نتیجه این فعالیت‌ها تشخیص دقیق کمبودهای منابع انسانی از نظر تعداد و نوع، مشخص کردن قسمت‌هایی از سازمان که بیش از حد نیاز نیروی انسانی دارد (حالا یا در آینده نزدیک) و تلاش جهت حفظ فرصت‌های سازمان در بازار کار جهت استخدام افراد شایسته (که نیاز فعلی سازمان باشد یا برای نیاز آتی سازمان نگهداری شود) است. در بررسی عرضه و تقاضای نیروی انسانی سه حالت ممکن است اتفاق بیفتد:

1. اگر عرضه نیروی انسانی بر تقاضا فزونی داشته باشد بیانگر آن است که سازمان با مازاد نیروی انسانی مواجه شده و تعدیل نیرو، باید صورت پذیرد.

2. اگر عرضه و تقاضا به‌صورت متوازن باشد، پیش‌بینی‌ها برای نیروی انسانی در سازمان صحیح صورت گرفته و اکنون باید در فکر توسعه و به‌سازی در سازمان بود.

3. اگر تقاضای منابع انسانی بر عرضه فزونی داشته باشد، با کمبود منابع انسانی مواجه شده‌ایم و در این حالت سازمان باید به فکر استخدام و افزایش نیروی کار باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی
فصل دوم: تجزیه و تحلیل شغل
فصل سوم: سیستم برنامه‌ریزی منابع انسانی
فصل چهارم: جبران خدمات منابع انسانی
فصل پنجم: توانمندسازی کارکنان
منابع فارسی
منابع انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-622-218-042-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی

برای دریافت کتاب مدیریت موثر و کارآمد منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.