معرفی و دانلود کتاب مدرسه میلیاردرها

عکس جلد کتاب مدرسه میلیاردرها
قیمت:
۴۰۵۰۰ ۲۰,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه میلیاردرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه میلیاردرها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه میلیاردرها

در جزیره‌ی خود مشغول استراحتید که تلفن زنگ می‌خورد. از سفینه‌ی شخصیتان است. بعد از گفت‌وگو به اسب بال‌دار خود چشم می‌دوزید؛ درست است؛ شما میلیاردر هستید. کتاب مدرسه میلیاردرها روش‌های دستیابی به چنین زندگی‌ای را به شما معرفی می‌کند. شاید فکر کنید که به ثروت رسیدن محال است، اما راب سی‌یرز با بازگو کردن تجربیات ایلان ماسک و ثروتمندانی چون او، به شما نشان می‌دهد که آینده‌ای رویایی برفراز ابرها در انتظارتان است. البته در حین خواندن کتاب متوجه می‌شوید سی‌یرز بسیار شوخ‌طبع است و تا حدی منتقد. او با زبانی طنز پیشنهادات زیادی به شما ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدرسه میلیاردرها

تا به‌حال از توییتر استفاده کرده‌اید؟ همان شبکه‌ی اجتماعی که تا به‌حال کسی رنگ صلح و آرامش را در آن ندیده و اگر یک روز تمام کاربرانش با یکدیگر مشغول دعوا نباشند، یعنی اتفاق عجیبی رخ داده و اوضاع غیر عادی است. ایلان ماسک در سال 2023 به مالک این شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شد و نام آن را به X تغییر داد. (البته کسی به‌جز خودش توییتر را به نام ایکس صدا نمی‌زند!) ایلان ماسک پیش از خرید این خط مقدم جنگ‌های اینترنتی، صاحب شرکت‌هایی مثل تسلا، اوپن ای‌آی، اسپیس‌اکس بود و هنوز هم هست. همه‌ی این شرکت‌ها در زمینه‌ی ساخت‌وساز فناوری‌های فضایی و تکنولوژی‌های روز فعالیت دارند و ثروتی افسانه‌ای را برای این مرد عجیب و غریب به ارمغان آورده‌اند. ایلان ماسک درحال‌حاضر ثروتمندترین انسان روی کره زمین است، اما به افرادی که پیش از او در این جایگاه ایستاده بودند، هیچ شباهتی ندارد. مثلاً بیل‌گیتس بخشی از ثروت بی‌کران خود را برای تحقیقات پزشکی و نجات گرسنگان آفریقا صرف می‌کند اما ایلان ماسک با این قضیه که هوش مصنوعی در آینده‌ای نه‌چندان دور، زندگی بشر را به پایان می‌رساند، هیچ مشکلی ندارد. کتاب مدرسه‌ میلیاردرها (Elon Musk's billionaire school) درباره‌ی ایلان ماسک و افرادی شبیه اوست. این کتاب با زبان طنز (نقیضه) سبک زندگی ثروتمندانی که به دیگران خود می‌گویند: «شب‌ها نخواب! 23 ساعت و 47 دقیقه از شبانه‌روز را به کارکردن بگذران، به مرد آلفا تبدیل شو، به جنگل برو و شیر شکار کن!» را به باد انتقاد گرفته و به مقدار لازم، مورد تمسخر قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب مدرسه میلیاردرها

در نگاه اول این‌طور به‌نظر می‌رسد که نویسنده‌ی کتاب مدرسه میلیاردرها حرف‌های عجیبی می‌زند، اما واقعیتش را بخواهید او صرفاً درحال بازگو کردن توصیه‌های سیاست‌مداران جهان امروز و ثروتمندان خود مشاورپنداری همچون ایلان ماسک است. راب سی‌یرز به ما می‌گوید که با ویژگی‌هایی همچون آلفا بودن و معاشرت کردن با میلیاردرها، می‌توان ثروتمند شد! اما هر انسان عاقلی می‌داند هیچ‌کس با این چیزها پولدار نمی‌شود و نهایتاً به یک موجود ساده‌لوح تنزل پیدا می‌کند. کتاب مدرسه میلیاردها به ما درس موفقیت می‌دهد: اگر می‌خواهید یک استارتاپ به‌وجود آورید، باید با خواب شب و هرگونه تفریح و معاشرتی خداحافظی کنید. اگر فردی تأثیرپذیر و منعطف هستید، روحیات خود را تغییر دهید. یک شرکت موفق به مدیری زورگو و بی‌منطق نیاز دارد. شما باید بتوانید به‌راحتی دستور دهید و برای تصمیمات خود به کسی پاسخگو نباشید، مثل آدولف هیتلر. البته در این حالت باید پیامدهایی مثل تنفر دیگران از خودتان را پذیرا باشید. همان‌طور که کارمندان و اعضای خانواده‌ی ایلان ماسک محبتی چندانی نسبت به او ندارند.

کتاب مدرسه‌ میلیاردرها آینده‌ای را که در آن به ابر سرمایه‌دار تبدیل شده‌اید، در ذهن شما ترسیم می‌‌کند. راب سی‌یرز معتقد است که به‌عنوان یک میلیاردر باید وجهه و تشخص خود را حفظ کنید. مثلاً سعی کنید با جت شخصی رفت‌وآمد کنید، یک سگ آلفا داشته باشید و در مریخ سرمایه‌گذاری کنید. تا به‌حال به این فکر کرده‌اید که بعد از ثروتمند شدن باید با ثروت خود چه‌کار کنید؟ اگر روزی رسید که دیگر در این جهان نبودید، تکلیف ثروتتان چه خواهد شد؟ درست است که هنوز ثروتی ندارید و شاید کمی مسخره باشد که از الان به زمان پس از خود فکر کنید، اما به‌دلیل اینکه در زمان ثروتمند شدن دیگر وقت فکر کردن ندارید، از الان باید برای بعد از مرگ برنامه بچینید.

کتاب مدرسه‌ میلیاردرها که توانسته کتاب منتخب سال واتراستونز شود، با ترجمه‌ی بهاره علیمردانی در انتشارات راه طلایی منتشر شده است.

کتاب مدرسه‌ میلیاردرها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر برای آینده‌ی خود، به چیزی کمتر از ثروتمند بودن و رسیدن به بالاترین مقام‌ها راضی نمی‌شوید، این کتاب در خدمت شماست تا با واقیت روبه‌رویتان کند. شما ثروتمند نیستید و برای ثروتمند شدن باید سال‌های سال به‌سختی کار کنید. هیچ‌کس با خواندن جملات موفقیت‌آمیز و تقلید از افرادی مثل ایلان ماسک متمول نشده. کتاب مدرسه میلیاردرها یک پارودی (نقیضه) است که با توصیه‌های کنایه‌آمیز خود، به شما تفاوت‌های راه‌های دروغین برای به موفقیت رسیدن و روش‌های واقعی را نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب مدرسه میلیاردرها می‌خوانیم

آن‌هایی که موفق می‌شوند میلیاردهای خود را چند برابر کنند معمولاً از تصرف فضا نمی‌ترسند. این به‌معنای اتخاذ زبان بدن قاطعانه و ابراز نظرات سختگیرانه و همچنین پرتاب صدها ماهواره به مدار نزدیک زمین است که باعث می‌شود ایستگاه‌های فضایی مجبور شوند از مسیر خود منحرف شوند. این حداقل کاری است که ماسک با ناوگان استارلینک خود انجام داده است. او تاکنون بیش از 2000 ماهواره را به آن جا فرستاده که اکنون با سرعت 7 کیلومتر بر ثانیه در اطراف سیاره حرکت می‌کنند. 40000 ماهوارۀ دیگر برای چند دهۀ آینده برنامه‌ریزی شده و پوسته‌ای در اطراف زمین ایجاد می‌کند که برخی حدس می‌زنند ممکن است بیگانگان دور را از حضور ما آگاه کند. این رویداد موتورکراس پرسرعت که در 500 کیلومتری بالای سر ما اتفاق می‌افتد، با شکایت رسمی از سوی پکن مواجه شده که ادعا می‌کند برای جلوگیری از خطر برخورد مستقیم فاجعه‌آمیز یکی از ماشین‌های یک‌چهارم‌تنی مجبور شده با عجله ایستگاه فضایی چین را جابجا کند. جدای از حوادث دیپلماتیک، منتقدان می‌گویند رفتار ماسک میلیاردر به او اجازه داده تا با به‌هم ریختن مکان به‌معنای واقعی کلمه فضا را که جایی برای ماهواره‌های رقیب نیست، تثبیت کند.

اشغال سرزمین‌های «بدون ادعا»، از غصب زمین گرفته تا انحصار شبکه‌های راه‌آهن و تلگراف، از یک نوع سابقۀ غنی برخوردار است که ریشه در دوران استعمار دارد. بنابراین، به چه نوع فضایی تعمیم خواهید داد؟ ماسک بیشتر ترموسفر را اشغال کرده است، اما شاید بتوان شکاف‌های مداری را در نسخۀ متاورس فضا خریداری کرد یا از طریق ثبت اختراع ژنوم، انحصار طبیعت را به دست آورد. درهرصورت، شما می‌خواهید کار بزرگی انجام دهید و همین‌الان اقدام کنید.

فهرست مطالب کتاب

به مدرسۀ میلیاردرها خوش آمدید
هدف خود را تجسم کنید
بخش یک: پیش به‌سوی آرزوهایتان
درس 1: حتی لحظه‌ای درنگ نکنید
درس 2: به جایی بروید که پیشرفت در انتظارتان است
درس 3: به یک سفر جاده‌ای بروید
درس 4: ترک دانشگاه
درس 5: تا دیروقت با گروه استارت‌آپ خود بیدار بمانید
درس 6: علمی‌تخیلی فکر کنید
درس 7: آلفا باشید
درس 8: هزینۀ زیادی صرف کنید
بخش دو: میلیون‌ها تا میلیاردها
درس 9: یک زمینۀ جدید برای در هم شکستن پیدا کنید
درس 10: با احتمالات بازی کنید
درس11: برنامۀ ثانویه داشته باشید
درس 12: مأموریت (های) مسیحایی عظیم خود را پیدا کنید
درس13: از افکار عجیب خود استقبال کنید
درس 14: فضا را اشغال کنید
درس 15: هرچه سریع‌تر رونمایی کنید
درس 16: به ماه قول بده
درس 17: همه‌چیز را خودکار کنید
درس 18: یک اکوسیستم ایجاد کنید
درس 19: نقشۀ زیرکانۀ خود را آشکار کنید
درس 20: به کمپ تابستانی مختص میلیاردرها بروید
درس 21: جهش هواپیماهای بدون سرنشین را متوقف کنید
بخش سه: چگونه خرج کنیم (و چگونه نکنیم)
درس 22: جت بخرید
درس 23: از ولخرجی لذت ببرید
درس 24: یک سگ آلفا بگیر
درس 25: دارایی‌های زمینی را رها کنید
درس 26: به مهربانی میلیاردرهای دیگر بستگی دارد
درس 27: کمپینی علیه تعصب
درس 28: بخرید، وام بگیرید، بمیرید
درس 29: دفتر خانوادگی ایجاد کنید
درس 30: وراث خود را از قبل تعیین کنید
بخش چهار: تبدیل شدن به یک تکنوکینگ
درس 31: تبلیغات رایگان ایجاد کنید
درس 32: دنبال‌کننده بسازید
درس 33: ارائۀ تله‌کلیک
درس34: جنگجو باشید
درس 35: جادوگر مالی باشید
درس 36: عوامل مزاحم را از بین ببرید
درس 37: به دیجیتال‌آرت تسلط پیدا کنید
درس 38: دفاع از آزادی بیان به هر قیمتی
درس39: توجه خود را بر موارد مختلف تقسیم کنید
درس 40: مایل به تغییر باشید
درس 41: جوهرۀ برند خود را تقطیر کنید
بخش پنج: نجات بشریت / فرار بشریت
درس 42: تهدید‌ها را ارزیابی کنید
درس 43: سیارۀ پشتیبان انتخاب کنید
درس 44: جامعۀ جدید خود را برنامه‌ریزی کنید
درس 45: هک انسان‌ها
درس 46: تلاش خود را برای مردم انجام دهید
درس47: اجازه دهید شبیه‌سازها بدانند که شما می‌دانید
فارغ‌التحصیل شدن به‌عنوان یک میلیاردر
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه میلیاردرها
نویسنده
مترجمبهاره علیمردانی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-5638-01-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۰۵۰۰ ۲۰,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدرسه میلیاردرها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه میلیاردرها

برای دریافت کتاب مدرسه میلیاردرها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.