معرفی و دانلود کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)

عکس جلد کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)

اگر تابه‌حال از متاورس چیزی نشنیده‌اید یا با آن آشنایی ندارید، کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا) بهترین راهنمای شما برای قدم گذاشتن به جهان واقعیت مجازی خواهد بود. مارک بافت در این کتاب جذاب و مختصر به بسیاری از سوالات شما، مانند «متاورس چیست؟»، «چطور می‌توان از محیط واقعیت مجازی کسب درآمد کرد؟»، «واقعیت مجازی چیست و چه ارتباطی به موج اخیر رمزارزهای دیجیتال دارد؟»، و «چه چیزی در انتظار آینده‌ی بشر و متاورس است؟» به روشن‌ترین شکل ممکن پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)

به آینده خوش آمدید! جایی که مرزهای تخیل و واقعیت ادغام می‌شود؛ جایی که انسان قدرت تغییر چهره و غلبه بر محدودیت‌های مکان، زمان و بدن خود را پیدا می‌کند؛ جایی که قوانین زندگی اجتماعی بشر زیر و رو شده و شکل‌های جدیدی به خود می‌گیرد؛ و البته جایی که هنوز گستره و مرز مشخصی برای آن تصور نشده. اصطلاح متاورس، اولین بار توسط نیل استیونسن در داستانی علمی‌- تخیلی و در توصیف فضای مجازی بخصوصی استفاده شد که جایگزین اینترنت شده و انسان‌ها در بستر آن با هم ارتباط برقرار می‌کردند. هم‌اکنون، پس از گذشت بیش‌ از دو دهه، و با پیشرفت غیرقابل‌تصور تکنولوژی و علم، این ایده توانسته پا را از تخیل فراتر گذاشته و به تحقق بپیوندد. امروزه اصطلاح متاورس، عبارتی است که معنای دقیقی نداشته و به مجموعه‌ای از جهان‌های واقعیت مجازی اشاره می‌کند که در آن، کاربرها به وسیله‌ی آواتارها در محیطی سه‌بعدی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. البته که این مفهوم در سال 2020 و بعد از معرفی فضای واقعیت مجازی متاورس توسط شرکت متا (فیسبوک سابق) شهرت جهانی پیدا کرد. مارک بافت (Mark Buffett) کتاب متاورس (اینترنت سه‌بعدی و فرادنیا) (METAVERSE) را به تشریح و تفهیم این پدیده‌ی جذاب و غیرقابل تصور اختصاص داده است.

معرفی و دانلود کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)

موج عزیمتی که در سال 2020 و پس از اپیدمی کرونا به سمت فضاهای مجازی اتفاق افتاد، باعث تغییر و تحول سیاست‌های بسیاری از کمپانی‌های عظیم تکنولوژی، از جمله فیسبوک شد. تیم فیسبوک در این سال، نام خود را به «متا» تغییر داد و محصول فناوری جدیدش، متاورس را معرفی و اعلام کرد که از این پس، فعالیت این شرکت بر خلق و توسعه‌ی محیط واقعیت مجازی متاورس متمرکز خواهد بود. اگر هنوز درک دقیقی از چیستی و چگونگی فعالیت متاورس ندارید، باید یادآور شد که شما در این مسئله تنها نیستید. واقعیت این است که ایده‌ی متاورس در حال شکل‌گیری است و هنوز هیچ تصور و نقشه‌ی دقیقی از مسیر آینده‌ی آن در دست نیست اما با وجود هدایت سرمایه‌های عظیم مالی، علمی و انسانی به سمت این آخرین پدیده‌ی تکنولوژی، می‌توان تصور کرد که متاورس بخش مهمی از آینده‌ی بشر را شکل خواهد داد. در عین حال، همین ناشناخته بودن این پدیده و غیرقابل پیش‌بینی بودن ارزش‌ها در فضای واقعیت مجازی است که این حوزه را به یکی از پرسودترین و پرخطرترین حوزه‌های نوین تجارت تبدیل می‌کند.

البته که مارک زاکربرگ، تنها سرمایه‌گذار و مبدعی نیست که به سمت خلق و توسعه‌ی پدیده‌ی واقعیت مجازی حرکت کرده است؛ بسیاری از کمپانی‌های بزرگ و کوچک از سرتاسر جهان، از جمله مایکروسافت، اپل و کمپانی‌های بازی جهانی مانند روبلاکس و فورتنایت به سمت فضای واقعیت مجازی در حرکت هستند. گفته می‌شود مساحت زمین بازی ماینکرفت از مساحت کره‌ی زمین بزرگ‌تر است؛ تصور این موضوع ممکن است رعشه بر تن مخاطب بیندازد اما قابل انکار نیست که فضای بی‌حد و مرزی که به رویمان گشوده شده، امکانات بی‌نهایتی را با خود به‌همراه خواهد آورد. هم‌اکنون بیشترین فعالیت‌های جاری در متاورس در حوزه‌ی بازی‌های آنلاین کامپیوتری و برخی از اشکال تجارت الکترونیک اتفاق می‌افتد. در این میان شما هم با آگاه‌سازی و تعلیم خود درباره‌ی این پدیده قادر خواهید بود از دیگران در تصاحب جدیدترین فرصت‌های تجاری و شغلی در این فضای بی‌پایان پیشی بگیرید.

معرفی و دانلود کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)

در صورتی که به یادگیری درباره‌ی فضای متاورس و راه‌های کسب درآمد از این فضا علاقه دارید، مطالعه‌ی کتاب متاورس (اینترنت سه‌بعدی و فرادنیا) را به شما توصیه می‌کنیم. مارک بافت در این کتاب ابتدا به معرفی مختصر مفهوم متاورس و تاریخچه‌ی آن‌ پرداخته است. او در ادامه مفاهیم واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی را معرفی کرده و تمایزها و شباهت‌های آن‌ها را معرفی می‌کند. در فصل چهارم کتاب ان‌اف‌تی‌ها یا توکن‌های غیرقابل معاوضه معرفی و تشریح شده‌اند. در فصل پنجم مسائل مربوط به بلاک‌چین و هوش مصنوعی در متاورس بررسی و تحلیل شده‌اند. نویسنده در فصل ششم و آخر کتاب تحت عنوان فرصت‌های آینده‌ی متاورس، آینده‌ی این پدیده‌ی عجیب و هیجان‌انگیز را پیش‌بینی و تصور کرده است. در کل این کتاب با تمرکز بر فعالیت‌های تجاری و مالی که در محیط متاورس اتفاق می‌افتد، به تشریح و توجیه مفاهیم، اصول و عناصر اساسی این پدیده پرداخته است. کتاب متاورس (اینترنت سه‌بعدی و فرادنیا) با ترجمه‌ی ابراهیم جمشیدی گوهری و چاپ نشر فرتاک در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا) برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب متاورس (اینترنت سه‌بعدی و فرا دنیا) را به تمام علاقه‌مندان حوزه‌ی تجارت الکترونیک و واقعیت مجازی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا) می‌خوانیم

متاورس را به‌عنوان اینترنت بصری در نظر بگیرید که به جای اینکه فقط به آن نگاه کنید، وارد آن شده‌اید. فضای مجازی شما به جای اینکه پشت صفحه‌ی نمایشگر یا داخل دستگاه شما باشد، توسط متاورس در اطراف شما پخش می‌شود.

به‌طور فرضی، شما به همان روشی که امروز وارد اینترنت می‌شوید به متاورس متصل خواهید شد. با این حال، به جای روشن کردن Wi-Fi یا 4G در لپ‌تاپ یا تلفن خود، محتوایی را با استفاده از نمایشگری مانند عینک هوشمند یا هدست مجازی مشاهده خواهید کرد.

با استفاده از دستگاه‌های ردیابی حرکتی مانند دستبندهای عصبی فیس‌بوک، سیستم‌های مجازی را دست‌کاری خواهید کرد. به وسیله‌ی Avatar یا Metaverse Persona شما می‌توانید قدم بزنید، با افراد موجود در جهان تعامل داشته باشید و با آواتارهای دیگران در هر نقطه از دنیای فیزیکی آن‌ها ملاقات کنید. این شرکت به احتمال زیاد سعی خواهد کرد تا مانند برخی از شرکت‌های بین‌المللی که امروزه بر گوشه و کنار اینترنت تسلط دارند، بخش‌های متاورس را در انحصار خود درآورد. بدون یک متاورس واحد و خدمات دولت برای نظارت بر همه‌چیز، همه‌ی هویت‌ها و تراکنش‌های متاورس از طریق فناوری زنجیره‌ی عمومی برای تضمین امنیت و جلوگیری از خطا ترتیب داده می‌شود. سرمایه‌ی موجود در متاورس ممکن است ترکیبی از ارزهای رمز پایه مانند بیت­کوین و اتریوم و وی باکس باشد که می‌توانید در فورتنایت خریداری کنید.

شاید هر فضای مجازی توکن‌های خود را بر اساس سیستم بلاک‌چین داشته باشد که در صورت لزوم توکن‌های فضای دیگری را مبادله کند. شما همچنین می‌توانید دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد و سفارشی به شکل NFT داشته باشید که مانند جواهرات، آثار هنری یا سایر اشیاء با ارزش در دنیای واقعی عمل کنند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
مقدمه
تاریخچه‌ی متاورس
تعریف متاورس
سیستم متاورس چگونه کار می‌کند؟
ویژگی‌های یک متاورس پایدار
مزایای مهم متاورس
اعتیاد به متاورس
فصل اول: واقعیت مجازی (VR)
تکامل واقعیت مجازی (VR)
واقعیت مجازی (VR) چیست؟
انواع سیستم‌های واقعیت مجازی
اصطلاحات و تعاریف پایه
سطوح غوطه‌ور شدن در سیستم‌های واقعیت مجازی
ویژگی‌های سیستم (VR)
استفاده از سیستم واقعیت مجازی
فصل دوم: واقعیت افزوده (AR)
تاریخچه‌ی واقعیت افزوده (AR)
فناوری‌های حیاتی
مؤلفه واقعیت افزوده (AR)
کاربردهای (AR)
فصل سوم: واقعیت ترکیبی
تعریف واقعیت ترکیبی (MR)
مبانی واقعیت ترکیبی
انواع نمایشگرهای واقعیت ترکیبی
موارد استفاده از سیستم واقعیت ترکیبی
کاربرد واقعیت ترکیبی (MR)
تفاوت بین (VR، AR و MR)
فصل چهارم: توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) در متاورس
توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)
ویژگی‌های توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)
مزایای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)
استفاده از موارد NFT
تفاوت بین NFT و ارز دیجیتال
نقش NFT‌ها در متاورس
فصل پنجم: بلاک‌چین و هوش مصنوعی در متاورس
بلاک‌چین در متاورس
بلاک‌چین
رابطه‌ی بین بلاک‌چین و متاورس
موارد استفاده از بلاک‌چین در متاورس
رابطه‌ی متاورس و هوش مصنوعی
موارد استفاده هوش مصنوعی در متاورس
چالش‌های هوش مصنوعی در متاورس
ارزش‌های مکمل بلاک‌چین و هوش مصنوعی
استفاده از بلاک‌چین برای هوش مصنوعی
استفاده از هوش مصنوعی برای بلاک‌چین
موارد استفاده از هوش مصنوعی (AI) و بلاک‌چین
فصل ششم: فرصت‌های آینده‌ی متاورس
مزایا و معایب متاورس
نکات مثبت متاورس
معایب متاورس
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)
نویسنده
مترجمابراهیم جمشیدی گوهری
ناشر چاپینشر فرتاک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5254-45-9
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا)

برای دریافت کتاب متاورس (اینترنت سه بعدی و فرا دنیا) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.