معرفی و دانلود کتاب قصه‌ی لیما

عکس جلد کتاب قصه‌ی لیما
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌ی لیما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌ی لیما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌ی لیما

وقتی کوچک‌ترین بی‌نظمی در طبیعت رخ دهد، زمین تغییر می‌کند و عواقب این تغییر دامن کسانی را می‌گیرد که مسبب بی‌نظمی بوده‌اند. کتاب قصه‌ی لیما نوشته‌ی لین ناتیج داستان تجارت غیرقانونی عاج فیل در بستری فانتزی است. این کتاب که یک نمایشنامه‌ی آمریکایی است، درباره‌ی کشتار یک فیل جنگجوست که حتی پس از مرگ، دست از مبارزه با دشمنانش نمی‌کشد. این نمایشنامه نامزد جایزه‌ی لوسیل لورتل بوده است.

درباره‌ی کتاب قصه‌ی لیما

ماسایی‌ها که یکی از قبایل قدیمی آفریقایی در مزر کنیا و تانزانیا هستند، باور دارند اگر برای فیل مراسم تدفین درخوری برگزار نشود، روح فیل دست از سر شکارچی برنمی‌دارد و برای همیشه وی را تسخیر می‌کند. اما شاید همه‌ی شکارچی‌ها به چنین چیزی اعتقاد نداشته باشند و شکار فیل را نهایت لذت بدانند. کتاب قصه‌ی لیما (Mlima’s Tale) داستان شکار فیلی به نام لیما را، که گونه‌ای در خطر انقراض‌ است، به تصویر کشیده. لین ناتیج (Lynn Nottage) این داستان را با چنان خلاقیت و نظم نمایشی شکل داده که شاید کمتر مشابهش را دیده باشید. این داستان پرتره‌ای زیبا از قتل یک فیل و زندگی پس از مرگ اوست که باور ماسایی‌ها هسته‌ی اولیه‌ی آن را تشکیل می‌دهد.

این نمایشنامه در یک پارک در کنیا و در دشت ساوانا آغاز می‌شود؛ درحالی‌که دو شکارچی غیرقانونی مرگ فیلی به نام لیما را تماشا می‌کنند. لیما در آخرین لحظات زندگی مادربزرگش و خاطرات دشت‌های ساوانا را به یاد می‌آورد و روحیه‌ی جنگجوی خود را نمایان می‌کند. روح لیما پس از مرگ مشتاق است که به اجدادش که منتظر او هستند، بپیوندد؛ اما طبیعت جنگجوی او باعث می‌شود که حتی پس از مرگ دست از مبارزه برندارد. روح لیما مسیر عاج‌هایش را در بازار تجارت عاج دنبال می‌کند و به سراغ تمام کسانی می‌رود که در مرگ وحشیانه‌ی او شریک بوده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب قصه‌ی لیما

لین ناتیج، که یکی از نمایشنامه‌نویسان موفق آمریکایی است و تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری ازجمله جایزه‌ی پولیتزر شده است، در کتاب قصه‌ی لیما به سنت خود در ساخت درام‌های متفکرانه و آگاهانه‌ی اجتماعی ادامه می‌دهد و قصه‌ی فیلی را بیان می‌کند که شکارچیان غیرقانونی او را به خاطر عاج‌های باشکوهش کشته‌اند. ناتیج در این نمایشنامه توجه ما را به سبک زندگی‌مان، اشیائی که مصرف می‌کنیم و سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، جلب می‌کند. تماشاگران و منتقدان، این نمایشنامه‌ و تئاتر برگرفته از آن را بسیار ستوده‌اند.

نمایشنامه‌ی قصه‌ی لیما را انتشارات دیدآور با ترجمه‌ی افسانه لطفی مقدم ترجمه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب قصه‌ی لیما

  • تلفیقی ظریف از عناصر مختلف. (نیویورک تایمز)
  • واضح، بی‌دردسر و سخت‌گیر. نمایشنامه‌ای با زیبایی کمیاب، درک کمیاب و قدرت اخلاقی عالی. (کریستوفر آرنوت، روزنامه‌ی آمریکایی هارتفورد کورانت)
  • قصه‌ی لیما یک درام ترسناک درباره‌ی بخل و عاج است و این نکته‌ی دراماتیک را یاد می‌آورد که جانوران باشکوه چیزهایی را تحمل می‌کنند که هیچ موجود زنده‌ای دوست ندارد آن را به خاطر بیاورد... این نمایشنامه‌ی غنایی اثری واقعی از خود به جا می‌گذارد. (نیویورک دیلی نیوز)
  • تئاتری جذاب که داستانی جذاب را به شیوه‌ای جسورانه روایت می‌کند. (وال استریت ژورنال)
  • قصه‌ی لیما به کاوش در جزئیاتی انسانی اختصاص دارد که در پس حمله به یکی از حیوانات در معرض خطر سیاره نهفته است. (سایت والچر)

کتاب قصه‌ی لیما برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که به داستان‌هایی با موضوع مبارزه با قاچاق و کشتار غیرقانونی حیوانات علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب قصه‌ی لیما می‌خوانیم

گیتینجی. تو ناراحتی، تو رو سرزنش نمی‌کنم، اما من این‌جوری کار نمی‌کنم. من برای جریان لیما زد و بند و اعمال ‌نفوذ نمی‌کنم. تو برای همین این‌جایی، درست می‌گم؟ من می‌دونم که اون چقدر برای پارک مهمه و به همون اندازه هم برای کنیا.

وام وارا. آره. این یه تراژدی واقعیه. جدی می‌گم، واقعاً دردآوره. می‌دونی اون یکی از آخرین بازمونده‌های فیل‌های عاج بزرگ بود.

گیتینجی. وحشتناکه...

وام وارا. بدبختانه، از اون بالا تا پایین رو مورد بررسی دقیق قرار می‌دن. از ما می‌خوان تا قاتل‌هاش رو پیدا کنیم. یه نفر باید پاسخگو باشه و این کار رو انجام بده و من دقیقاً در تیررس تفتیش و انتقاد اونا هستم.

گیتینجی. خب، برخلاف چیزی که زنت می‌گه من احمق نیستم.

[گیتینجی سعی می‌کند با لبخندی جو تنش و تشنج را بشکند.]

وام وارا. جدی می‌گم.خودت هم باید شنیده باشی.

گیتینجی. همه می‌دونن که لیما تو چشم بود و به‌وسیله‌ی تجهیزات گرونی که افراد تو خریده بودن ردیابی می‌شد و اگه از من بپرسی، می‌گم به خاطر پول هنگفتی بود که گیرشون می‌اومد. شما به یه ماسایی یه گاو بده بعدش می‌بینی که بهترین ردیابی رو برات انجام می‌ده. خیلی بهتر از ماهواره‌های شما.

وام وارا. [با بازدمی طولانی نفس‌اش را بیرون می‌دهد.]...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌ی لیما
نویسنده
مترجمافسانه لطفی مقدم
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-600-104-187-7
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌ی لیما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌ی لیما

برای دریافت کتاب قصه‌ی لیما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.