معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی

مکانیزم انتقال اکسیژن به بدن بسیار پیچیده‌تر از آن است که فکر می‌کنید. اگر ورزشکار هستید و به دنبال منبعی مفید برای آشنایی با دستگاه تنفسی و قلبی عروقی می‌گردید، کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی نوشته‌ی دنیس اسمیت و شارول پلومن به شما کمک می‌کند تا اندام تنفسی و عروقی خود را بهتر بشناسید.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی

دستگاه قلبی عروقی وظیفه‌ی مهمی را در بدن بر عهده دارد. این دستگاه از عناصر متعددی ساخته شده و در مسیر حرکت اکسیژن از اندام‌های تنفسی تا سلول‌های بدن، نقش پلی مستحکم را بازی می‌کند. بدن انسان در حین انجام فعالیت‌های روزانه به صورت خودکار میزان لازمی از اکسیژن را دریافت کرده و به اندام‌های سلولی ارسال می‌کند. این نیازِ بدن در هنگام انجام حرکات ورزشی چند برابر شده و اگر ورزشکاران توجه لازم به تامین میزان اکسیژن بدن نداشته باشند، در طول دوره‌ی تمرینی مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی (Exercise Physiology: For Health, Fitness, and Performance) نوشته‌ی دنیس اسمیت (Denise Smith) و شارول پلومن (Sharon A. Plowman) این موضوع را مورد بررسی قرار داده تا به مخاطب ورزشکار در شناسایی اندام تنفسی و فیزیولوژی قلبی عروقی کمک کند.

عملکرد عضلات و تقویت عضلانی بدن در گرو تامین انرژی است و مهم‌ترین عنصری که انرژی بدن را به مقدار لازم مهیا می‌کند، تنفس است. ناگفته پیداست که تامین تنفس در تمرین‌های ورزشی و فعالیت‌های جسمانی که باعث تشدید فشار به اندام‌های قلبی عروقی می‌شود، بیش از هر چیز وابسته به چگونگی تامین انرژی بدن است. کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی این موضوع را مورد ارزیابی قرار داده و در تلاش است با ترسیم عملکرد اعضای بدن و تشریح مباحث تخصصی انتقال انرژی و اکسیژن را توضیح دهد. دنیس اسمیت و شارول پلومن در این کتاب روش‌های مفیدی برای تقویت اندام‌های تنفسی و قلبی عروقی به مخاطب ورزشکار پیشنهاد کرده‌اند.

در کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی علاوه بر تشریح اندام تنفسی، به موضوع بهینه‌سازی تمرین‌های ورزشی نیز اشاره شده است. دنیس اسمیت و شارول پلومن این نکته را یادآور می‌شوند که بدن انسان در حین انجام حرکات ورزشی نیاز بیشتری به اکسیژن و انرژی دارد. بخشی از انرژی مورد نیاز دستگاه قلبی عروقی از طریق مواد غذایی تامین می‌شود. نویسندگان این کتاب معتقدند ورزشکاران و افرادی که به صورت فردی ورزش می‌کنند، لازم است با برنامه‌ی مشخص غذایی وارد دوره‌های تمرینی طولانی‌مدت شوند. از طرفی برای انجام حرکات ورزشی بهتر است افراد با چگونگی عملکرد اندام‌های مختلف بدن و فیزیولوژی قلبی عروقی و تنفسی آشنا باشند تا حرکات ورزشی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی شامل هفت فصل است و نکات کلیدی مربوط به ساختارهای تنفسی بدن و مکانیزم فیزیولوژی قلبی عروقی را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب با ترجمه‌ی مهران قهرمانی، سیده زینب رضوی مجد و حسن ثانیان توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌ی پزشکی و همچنین ورزشکاران و مربیان ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی می‌خوانیم

دستگاه قلبی تنفسی اکسیژن را به داخل بدن می‌آورد (دستگاه تنفسی) و آن را به سلول‌ها انتقال می‌دهد (دستگاه قلبی عروقی)، و از طریق فرآیند تنفس سلولی از اکسیژن در تولید انرژی استفاده می‌کنند. از این رو دستگاه‌های قلبی عروقی و تنفسی عملکردهای به هم وابسته‌ای دارند و اغلب به عنوان دستگاه قلبی عروقی-تنفسی یا قلبی-تنفسی در نظر گرفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تنفس
فصل دوم: پاسخ تنفس به فعالیت بدنی، سازگاری‌های تمرینی و ملاحظات ویژه
فصل سوم: دستگاه قلبی عروقی
فصل چهارم: پاسخ‌های قلبی عروقی به فعالیت بدنی
فصل پنجم: سازگاری‌ها و اصول تمرینات قلبی تنفسی
فصل ششم: تنظیم دما
فصل هفتم: عوامل خطر بیماری قلبی عروقی و فعالیت جسمانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی
نویسنده،
مترجممهران قهرمانی، سیده زینب رضوی مجد، حسن ثانیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-600-355-342-2
موضوع کتابکتاب‌های پزشکی ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه قلبی عروقی تنفسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.