معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی

فیزیولوژی ورزشی علمی پایه و کاربردی است که پاسخ بدن را در مقابل تمرینات و سازگاری بدن را با تمرینات ورزشی توصیف می‌کند. کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی نوشته‌ی شارون پلومن و دنیس اسمیت قصد دارد با شناساندن فیزیولوژی دستگاه سوخت‌و‌ساز تغذیه‌ی لازم را برای ورزشکاران حرفه‌ای و بهبود عملکرد آن‌ها تعیین و تعریف کند. این کتاب از کتب تخصصی دانشگاهی در رشته‌ی تربیت بدنی است.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی

آمادگی جسمانی برای تمام افراد در هر سنی اهمیت بسزایی دارد. این اهمیت سبب شده تا پژوهشگران این مفهوم را به‌طور گسترده‌ای از نظر فیزیولوژی و سلامت تعریف کنند. شارون پلومن و دنیس اسمیت در کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی ابتدا مفاهیم فیزیولوژی ورزشی، آمادگی جسمانی، تولید انرژی و سوخت‌وساز هوازی و بی‌هوازی را تعریف می‌کنند. سپس درباره‌ی تغذیه‌ی مناسب برای کسب آمادگی جسمانی و ورزش و تعیین ترکیب بدنی شرح می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی

کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی، فیزیولوژی ورزشی پایه را با مطالعات تحقیقاتی ادغام می‌کند تا یادگیری را تحریک کند و به خوانندگان امکان دهد تا اصول را در گسترده‌ترین انواع مشاغل و علوم ورزشی اعمال کنند. این کتاب بسیار جامع است و مطالبی یکپارچه در مورد گروه‌های خاص و سازمان‌دهی انعطاف‌پذیر واحدهای مستقل دارد. بنابراین مربیان می‌توانند این کتاب را با توجه به رویکرد ویژه‌ی خود تدریس کنند.

برای توضیح بیشتر باید گفت کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی شامل 7 فصل اصلی می‌شود. هر فصل با یک توالی منسجم و جامع ارائه شده است و شامل این بخش‌ها می‌شود: آناتومی و فیزیولوژی پایه، اندازه‌گیری و معنی متغیرهای مهم برای درک فیزیولوژی ورزش، تمرین و پرسش و پاسخ، اصول آموزشی، کاربردهای ویژه، مشکلات و ملاحظات. شارون پلومن و دنیس اسمیت در میان توضیحات از تصاویر رنگی و نمودارها نیز استفاده می‌کنند. ضمناً در انتهای هر فصل خلاصه‌ی مطالب ارائه و سؤالاتی طرح شده تا خوانندگان بتوانند خود را بیازمایند و مطالب مرور شده را جمع‌بندی کنند.

شارون پلومن و دنیس اسمیت یک رویکرد منظم و جامع برای فیزیولوژی ورزشی ارائه می‌کنند و در این مسیر از مواد کمکی با پشتیبانی عالی استفاده می‌کنند. نویسندگان با ارتباط دادن تحقیقات به‌روز به مفاهیم کلیدی و ادغام جمعیت‌های خاص باعث شدند که کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی انتخابی عالی برای استفاده در کلاس‌های درسی باشد. این کتاب را انتشارات حتمی با ترجمه‌ی مهران قهرمانی، حسن ثانیان و صدیقه حسین‌پور دلاور منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فیزیولوژی ورزشی

انتشارات حتمی که ناشر تخصصی رشته‌ی تربیت بدنی و ورزش است، مجموعه‌ای با عنوان فیزیولوژی ورزشی منتشر می‌کند. در این مجموعه، موضوعات متنوع و متعددی مانند بیوشیمی علوم ورزشی، فیزیولوژی و متابولیسم سلولی، فیزیولوژی ورزشی مولکولی، فیزیولوژی ورزشی زنان، فعالیت بدنی و پیشگیری از بیماری‌ها و فعالیت‌های ورزشی ویژه‌ی سالمندان وجود دارد. کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی یکی از عنوان‌های این مجموعه است که به‌طور خاص به دستگاه سوخت‌وساز و تغذیه‌ی مناسب برای ورزش و آمادگی جسمانی می‌پردازد.

کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان، استادان، پژوهشگران و متخصصان رشته‌ی تربیت بدنی مناسب است. به‌ویژه محققانی که در حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی مطالعه می‌کنند، می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی می‌خوانیم

تغذیه مناسب و تمرین برای سلامت، آمادگی و عملکرد ورزشی ضروری هستند. در نتیجه بسیاری از علاقه‌مندان آمادگی به دنبال رژیم‌های غذایی سالم هستند و ورزشکاران سعی می‌کنند عملکرد خود را با اجرای رژیم غذایی مناسب بهینه سازند. اگرچه این روند بسیار مثبت هستند، آن‌ها همچنین پتانسیل این را دارند که آن را به‌صورت افراطی انجام دهند که ممکن است به‌سادگی شامل صرف پول به‌طور غیرلازم برای مکمل‌های غذایی باشد و یا در واقع ممکن است به‌عنوان ایجاد اختلالات در خوردن مضر باشد. این مسئولیت همه‌ی مربیان تربیت بدنی، پرسنل ورزشی، پزشکان توانبخشی و متخصصان آمادگی جسمانی است که آنچه را به‌منزله‌ی تغذیه‌ی مطلوب برای آمادگی جسمانی و ورزش است، درک کنند. آموزش تغذیه باید بخشی از کلاس‌های آمادگی جسمانی بزرگسالان جامعه و برنامه‌های توانبخشی و تمرینات ورزشی باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: گرم کردن
فصل 2: تولید انرژی
فصل 3: سوخت‌و‌ساز بی هوازی در طول تمرین
فصل 4: سوخت‌و‌ساز هوازی در طول تمرین
فصل 5: سازگاری ها و اصول تمرینات سوخت‌وسازی
فصل 6: تغذیه برای آمادگی و ورزش
فصل 7: ترکیب بدنی: تعیین و اهمیت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی
نویسنده،
مترجممهران قهرمانی، حسن ثانیان، صدیقه حسین پور دلاور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-355-199-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی دستگاه سوخت و سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.