معرفی و دانلود کتاب فرهنگ کوچینگ: راهبردهایی برای مدیران عامل، رهبران سازمانی و متخصصان منابع انسانی

عکس جلد کتاب فرهنگ کوچینگ: راهبردهایی برای مدیران عامل، رهبران سازمانی و متخصصان منابع انسانی
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرهنگ کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرهنگ کوچینگ: راهبردهایی برای مدیران عامل، رهبران سازمانی و متخصصان منابع انسانی

شما درباره‌ی مهارت‌های نرم در دنیای مدیریت چه می‌دانید؟ کتاب فرهنگ کوچینگ، یک اثر راهبردی نوشته‌ی سوزان ناولز است که به مدیر عامل‌ها، رهبر‌های سازمانی و افراد فعال در حوزه‌ی منابع انسانی کمک می‌کند تا مهارت و تخصص خود را در زمینه‌ی کوچینگ و مدیریت سازمانی گسترش دهند.

درباره‌‌ی کتاب فرهنگ کوچینگ

اگر به مطالعه در حوزه‌ی کوچینگ به‌ویژه در زمینه‌ی مدیریت علاقه‌مندید، کتاب فرهنگ کوچینگ (Coaching Culture) نوشته‌ی سوزان ناولز (Susanne Knowles) می‌تواند آموزگار خوبی برای یادگیری و گسترش دانش شما در این زمینه باشد. همچنین اگر به آشنایی بیشتری با تعاریف مختلف فرهنگ کوچینگ، رویکرد‌ها و همچنین تاریخچه‌ی آن نیازمندید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا پاسخ سوالات خود را بیابید و مبانی کار را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزید.

شاید شناخت مهارت‌های نرم، بحثی نوظهور و جدیدی نسبت به سایر مهارت‌ها باشند؛ اما به همان‌اندازه مقوله‌ای رو‌به‌رشد و اثرگذار نیز هست؛ به‌طوری‌که در سال‌های اخیر، میزان توانمندی‌هایی همچون مدیریت زمان، تفکر راهبردی و حل مسئله، پا‌به‌پای دیگر مهارت‌های تخصصی در میزان موفقیت مدیران و همچنین پیشرفت مجموعه‌ی تحت مدیریت آن‌ها موثر شناخته می‌شود. نویسنده‌ی کتاب فرهنگ کوچینگ سعی داشته تا با توجه به اهمیت این موضوع، مجموعه‌ای از آموزه‌های طبقه‌بندی شده و منظم را در حوزه‌ی کوچینگ برای علاقه‌مندان تهیه کند. تمرکز نویسنده در این نوشته، کوچینگ به معنای سازمانی آن است. به بیان دیگر نویسنده با ترکیب مبانی کوچینگ با نظریات برتر در دنیای مدیریت، فرمولی تازه و قابل‌استفاده برای مدیرعامل سازمان و مجموعه‌ها فراهم کرده است. مدیران آینده با استفاده از راهکار‌های این کتاب، نه‌تنها می‌توانند معیار سنجش پیشرفته‌تری را برای انتخاب اعضای سازمان و تیم‌ کاری خود داشته باشند، بلکه خواهند توانست مجموعه‌ی خود را با رویکردی قوی و کار‌آمدتر پیش ببرند؛ مشکلات و چالش‌های حرفه‌ای را با هوشمندی بیشتری حل‌وفصل کنند و حتی میزان بازدهی کسب‌وکار خود را افزایش دهند. همچنین کسانی که در حوزه‌ی مشاوره به سازمان‌ها و مدیریت منابع انسانی تخصص دارند می‌توانند با یادگیری نکات فوق‌العاده‌ی این کتاب، سطح دانش خود را افزایش دهند و کیفیت خدمات خود را بالاتر ببرند.

طبق نظریه‌ای که نویسنده‌ی کتاب فرهنگ کوچینگ تهیه کرده است، شما برای توسعه‌ی فرهنگ کوچینگ و اجرایی کردن آن در مجموعه‌ی تحت‌ نظارت خود، به چهار مرحله‌ی عملیاتی نیاز دارید. دکتر ناولز که سابقه‌ی سال‌ها مشاوره‌ی کوچینگ را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد، دروس این کتاب را در چهار فصل اصلی یعنی کوچینگ همچون مداخله، کوچینگ همچون کارکرد منابع انسانی، کوچینگ همچون ظرفیت رهبران و کوچینگ همچون فرهنگ تعریف می‌کند. او در ادامه‌، مراحل گذار این چهار عملیات را به‌طور مفصل شرح می‌دهد و نکات مهم هر مرحله، چالش‌های احتمالی و حتی عوامل بازدارنده در مسیر پیشرفت آن را برمی‌شمرد. نویسنده‌ی کتاب فرهنگ کوچینگ خود از مدرسان پرسابقه‌ی دروس کوچینگ در مدارس کسب‌وکار است و البته مدیریت موسسه‌ی کوچ‌های حرفه‌ای استرالیا را نیز برعهده دارد. او پایان‌نامه‌ی دکتری خود را در قالب این کتاب به خوانندگان جهانی این وادی ارائه می‌دهد و امید دارد انتشار آثاری از این دست، سنگ‌بنای تدریس توسعه‌ی فرهنگ کوچینگ در دانشگاه‌ها و تشکیل رشته‌ی تخصصی در این زمینه باشد. این کتاب محصولی از سال 2022 میلادی‌ست و نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی یاسر خوشنویس و تلاش‌های انتشارات دکسا به دست شما می‌رسد.

کتاب فرهنگ کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای علاقه‌مندانِ مباحث مدیریت منابع انسانی و همچنین مدیران، مشاوران و رهبران سازمانی فواید بسیاری خواهد داشت.

در بخشی از کتاب فرهنگ کوچینگ: راهبردهایی برای مدیران عامل، رهبران سازمانی و متخصصان منابع انسانی می‌خوانیم

در مرحله‌ی کوچینگ همچون مداخله، کوچینگ مجموعه‌ای از مهارت‌ها یا ابزاری است که برای رفع یک مسئله یا مشکل به‌کار گرفته می‌شود. پیش‌گامی کوچینگ را مدیر صفی هدایت می‌کند که دانشی دست‌اول درباره‌ی کارمندان و شرایط حاکم بر دغدغه‌های موجود دارد. در این حالت، کوچینگ نوعی سرمایه‌گذاری «یک‌باره» برای دست‌یافتن به نتیجه‌ای بی‌واسطه است. مدیران در مرحله‌ی اول به این دلیل کارمندان را نزد کوچ می‌فرستند که معتقدند کوچینگ مجموعه‌ای از مهارت‌ها در دستان متخصصانی حرفه‌ای است و در نتیجه «نقش من این نیست که کوچ کنم». تمرکز کوچینگ در این مرحله این است که به پذیرندگان کمک شود عملکرد یا رفتار خود را با همکاران و دیگران در محیط کار به‌نحو مناسبی بهبود بخشند. هنگامی که رفتار مسئله‌آفرین باشد کوچ این موضوع را بررسی می‌کند که پذیرنده به چه انحایی می‌تواند مهارت‌های بین‌فردی و ارتباطی خود را توسعه دهد تا به شکلی کاراتر با مدیر و دیگران در تیم تعامل کند.

در مرحله‌ی اول، ممکن است مدیران سعی کرده باشند خودشان مسئله را حل کنند اما ناموفق بوده باشند و حال ندانند چه باید بکنند. در این صورت، ارجاع موضوع به کوچ بیرونی یک راه‌حل به‌نظر می‌رسد. مدیران کوچ‌های بیرونی را افرادی ماهر تلقی می‌کنند که می‌توانند به کارمندان کمک کنند مسئله یا موضوع را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کنند، به‌نحوی که بتوان اقدامات مناسبی را در قبال آن‌ها انجام داد تا موقعیت قابل‌مدیریت شود و کارمندان به نتیجه‌ی مطلوب خود دست یابند. در هر شغلی، مجموعه‌ی متنوعی از وظایف باید به‌انجام رسند و درحالی‌که ممکن است پذیرندگان هم دارای انگیزه و هم دارای مهارت باشند تا برخی از این وظایف را انجام دهند آن‌ها ضرورتاً انگیزه و مهارت لازم را برای انجام تمامی وظایف ندارند. در اینجاست که برنامه‌ی کوچینگ شکاف موجود را پر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

تاریخچه‌ی فلسفه‌ی مهارت
یادداشت مترجم
قدردانی
درباره‌ی این کتاب
درباره‌ی نویسنده
فصل 1: مقدمه
فصل 2: تحقیقات درباره‌ی کوچینگ و فرهنگ کوچینگ
فصل 3: مدل فرایندی برای توسعه‌ی فرهنگ کوچینگ
فصل 4: مرحله‌ی 1: کوچینگ همچون مداخله
فصل 5: مرحله‌ی 2: کوچینگ همچون کارکرد منابع انسانی
فصل 6: مرحله‌ی 3: کوچینگ همچون ظرفیت رهبران
فصل 7: مرحله‌ی 4: کوچینگ همچون فرهنگ
فصل 8: گذرکردن میان مراحل
فصل 9: گذار از مرحله‌ی 1 به مرحله‌ی 2
فصل 10: گذار از مرحلی 2 به مرحله‌ی 3
فصل 11: گذار از مرحله‌ی 3 به مرحله‌ی 4
فصل 12: نتایج

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرهنگ کوچینگ: راهبردهایی برای مدیران عامل، رهبران سازمانی و متخصصان منابع انسانی
نویسنده
مترجمیاسر خوشنویس
ناشر چاپیانتشارات دکسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات334
زبانفارسی
شابک978-622-5571-48-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرهنگ کوچینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فرهنگ کوچینگ

برای دریافت کتاب فرهنگ کوچینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.